e-days

e-days

Onlinebasiertes Management von personellen Abwesenheiten und Urlauben.

4.5/5 (33 Bewertungen)
Kenny P.
Branche: Bildungsmanagement
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

e-days Feedback from Sirius Academy

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 18.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I can produce a very accurate account of staff movement and create reports with confidence, making my role more effective. I use e-days continuously throughout my working day and find that I gain more confidence the more I use it with the added support of the e-days team.

Vorteile

e-days gives accurate accounts of daily/weekly/annually of staff absence, whether planned or unplanned.
It allows me as an Administrator the ability to add and/or remove information appropriately associated with our company.
If there are any issues or users are unsure of entries or procedures, I can amend or support with ease.
The Support team is always at hand by phone or email and has been an excellent service to me personally, adding greater confidence with the software and my daily usage.

Nachteile

Entering/amend new staff can be quite time consuming.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Heather M.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

E-days

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The experience of E-days has been very positive. The absence types make it very easy to track a range of absences; and employee can easily access their annual leave, and mage this themselves.

Vorteile

The interface (both front and back) is very intuitive and easy to use. The new back view features mean that the whole use of the system can be customised to each employee, if needed.

Nachteile

I'm very happy with it. It works very well.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Hayley T.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

All signing, all dancing absence mangement tool

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Excellent overall experience. We have been customer for 5+ years and intend to continue using them. They are a little pricey - but you get what you pay for!

Vorteile

Very easy to use as a Manager and User. Very flexible and can set up as many teams with all sorts of different rules. Great reports.

Nachteile

Sometimes doesn't automate simple things but this may be more my lack of technological no how!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Emma H.
Branche: Pharmazeutika
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

e-days Review

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

As a small company, we were previously using a paper-based system to process annual leave. E-days has removed this time-consuming administration and given our employees the flexibility to book their leave at any time and from any device - this flexibility has been great for our field-based staff and we have received really positive feedback from our employees and managers.

Vorteile

User friendly, very visual and reports in real-time.

Nachteile

No dislikes - sometimes we need help with the reporting function but e-days' support team are always on hand to provide guidance when needed.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Grant S.
Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Simple & Easy to Use

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 31.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Working with E-Day's it was just very simple to implement the software directly into our organisation quickly. Lots of reports & features to satisfy everyone.

Nachteile

Nothing major at all, so it then becomes things that are just general observations. One of these is that in Managers dashboard I would like to be able to sort people in teams in alphabetical order if required. The details are viewed in the way the initial upload was done but could save us time being able to sort here.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Cindy C.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Alphaserve - E-days Review

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 5.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

E-days is simple and direct to use. It offers integration with Outlook, so I can see everyone's time off making it easy to track. The layout and features of the system is great as well.

Nachteile

I would prefer it if the reporting options can be more advanced as in having more fields/filters/custom report options - it feels a bit limited. Also, we can only pull last year, current year, or next year reports, and it doesn't allow us to look back at more than one year ago.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Andrea B.
Branche: Bildungsmanagement
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

T2 Group

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 5.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Good customer support - always available to address any issues if they arise

Vorteile

Ease of use. Self service. Good reporting

Nachteile

Cost of licences/leavers licences. Due to our turnover, we need to order leaver licences regularly

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Steve B.
Branche: Maschinerie
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

E-Days a great tool for managing your people

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

This tool allows me to manage my staff absences and holidays from my phone and authorise holidays as and when they appear as a request.
It allows my employees to view the holiday schedule when they are away from work which they find really helpful when making bookings for holidays at home or the weekend

Vorteile

I like being able to use an app or to view the plan on my phone

Nachteile

I have not found anything that I cannot overcome

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Eventservice
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Worst Customer Service

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 4.4.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

Awful. Have implemented and used many other more intuitive and better performing systems.

Vorteile

In principal the features are easy to use

Nachteile

In principal the features are easy to use and seem relatively straightforward, however when you try to use or change any of its functionality in practice, it never works correctly.

The system regularly encounters issues and records change without any admin or user instruction to do so.
The technical support team are never able to investigate or explain these changes. Or provide a satisfactory resolution.

The technical support are unhelpful and provide no service whatsoever.

Mit Google übersetzen

Antwort von The e-days support team

We’re sorry to hear of your less than satisfactory experience with the e-days system and hope you will accept our sincerest apologies.

Being known for our great customer service it came as a surprise, and we would like to make things right.

We'd be more than happy to reach out and determine how we can provide you with a solution that resolves your issue, if you'd like a member of the support team to contact you, please let us know your contact details.

Or if you prefer, you can also contact us directly with the details below:

T: +44(0) 333 300 3403
Email: Support@e-days.com

We value our customers opinions and would like to thank you for bringing this to our attention.

Yours sincerely
The e-days support team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Adam D.
Branche: Groߟhandel
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

edays Review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Very easy to use and makes managing staff absences much simpler than previous spreadsheets

Nachteile

There are no cons I can think of about the software

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Olivia C.
Branche: Hausmeisterservice
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

good features, easy to use

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

good features (nhs update is great) easy to use, updates and videos are helpful,

Nachteile

nothing really other than it logs me out roughly every hour

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Amy W.
Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Very simple and easy to get started!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Managers are able to see not just their own team but the entire company making it easier to authorise. We have a strange holiday allowance and E-Days allowed for this, very easy transaction! Very happy.

Vorteile

its very user friendly, no jumping through hoops. It can be linked to outlook too. very simple and no bells and whistles of stuff you dont need like traditional HR software.

Nachteile

we haven't come across any cons yet. Maybe a catch up call after using the system for 6 months?

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Mark F.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Easy to use and Feature Rich

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Very easy to use and navigate. All the features I need

Nachteile

Nothing I can think of stands out that I would say is a negative.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jane Z.
Branche: Musik
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Ease of access is great
simplicity to setup

Nachteile

Learning about extra functionalities took a while as we were not made aware

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Inca R.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

NEW USER

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 5.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Very good!

Vorteile

User friendly, you can't break it! We also like that you can customise your personal page.

Nachteile

We don't like the main calendar view, it's confusing and you can't scroll week by week, it only jumps month by month.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

E-days review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Easy for me as an admin and also our users

Nachteile

Nothing! It seems to do everything we need

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Cherry W.
Branche: Versicherung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

user friendly, simple and easy for use

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 20.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

some manager can review others' absent log - not sure can we limit his view but it is really is the point.

Vorteile

really user friendly, clean, simple for use.

Nachteile

some of the function error sometime, but support team response quickly. love the helpful CS team.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Krystle R.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Review

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 5.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Very good value for money and extremely easy to use and implement.

Nachteile

Would like to understand full functionality, maybe some more webinars, training would be good

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Claire B.
Branche: Strafverfolgung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Abscence Management

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 14.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Very positive I love the way it is presented and the support team are always there to help.

Vorteile

It's so easy to use and the information is clearly displayed.

Nachteile

Behind the scenes set up can confuse me sometimes but that's probably because I'm not techy and most of it is straight forward. The support team are great so if I do find I'm having problems they can always help.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Anusha S.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

E-days

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 3.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Good for any size of business to manage leaves

Vorteile

Manages leaves better than most softwares

Nachteile

Sometimes troublesome. But the customer support is always on their toes to address the issue

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Laura S.
Branche: Bau
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

support

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 22.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

good, I think we need to look at updating it

Vorteile

Easy to use and the team is always there to help if I am stuck

Nachteile

Bit dated, a lot more reports would be helpful

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Ian J.
Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

e-days

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Much easier than spreadsheets, auditable, everyone can see what is going (but limited to the levels required by the business), makes booking holidays and monitoring absence a very easy process.

Vorteile

Easy to use and easy to set up, you don't need to be an IT specialist to get going quickly.

Nachteile

It could do more with the addition of timesheet facility. Other than that it is very effective.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Sandra M.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Support

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 17.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Good

Vorteile

I like the support team the most. They always give me an answer within half an hour.

Nachteile

For a new employee, administrator, little difficult

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Rosa D.
Branche: Pharmazeutika
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Great first few months

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 20.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

e-days is huge step forward for us. It's our first absence management system, having previously had each member of staff complete paper timesheets each month. We've finally stepped into the 21st century!

Vorteile

Look and feel, ease of use. User friendliness.

Nachteile

Not being able to visualise Overtime and Time in Lieu Earned bookings in the calendar views.
I accept and understand they are not categories of "Absence".
Even showing them as "corner tags" with callout boxes would be great. Ideally using the same visualisation style as for absences would be the preferred solution. It's the one common topic I've had negative feedback from my managers on.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Simple and effective absence management system

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.9.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

Intuitive holiday and sickness booking process
Easy email/in-app holiday management feature
Year by year calendar views
Ability to customise to meet company procedures
Excellent on-boarding and post launch support

Nachteile

User interface needs a bit of modernisation

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10