Aqilla

Cloud-Buchhaltungssoftware für Unternehmen

Gesamtbewertung

4,2 /5
(33)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
4,0/5
Kundenbetreuung
4,5/5

82%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

33 Bewertungen

Emre Utku
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

All in one solution for financial data

Bewertet am 1.8.2022

Vorteile

Aqilla has great features to manage and access to the financial data in the cloud.

Nachteile

As a developer I had a little bit difficulty with getting used to the system at the beginning.

Carole
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

My Review of the Aqilla Accounting Package

Bewertet am 29.10.2019

There is a lot more to this package which I have not had chance to explore - my experience so far...

There is a lot more to this package which I have not had chance to explore - my experience so far has been frustrating at times when I know I should be able to do things but have trouble to find out how, but on the whole Aqilla seems to be good value for money.

Vorteile

It looks good on screen
The easy ability to download information onto excel
The ability to open up a second screen

Nachteile

The top tab names, I find I regularly go into the wrong location for items.
The help button, it has never brought up the problems I am trying to sort, seems to pick just the first word and give all items with that one word
Changing Rough Posted documents to 'Posted', the system does not post into the period the document is already allocated to automatically, with several periods involved you have to Post month by month.
Not being able to see the currency value total if more than 1 page, have to download an Excel report for the information.

Nahum
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Generally okay

Bewertet am 28.11.2019

Overall the relationship is better than what I found when I joined the company - the support desk...

Overall the relationship is better than what I found when I joined the company - the support desk and consultants are very helpful and try their best to answer our queries

Vorteile

ability to extract reports quickly using Aqilla and Sharperlight

Nachteile

the issues faced in our first year of implementation relating to transactions and effect - sometimes seems too complex

Ken
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Easy in Easy out

Bewertet am 29.10.2019

Full accounting of Sales, Purchase & General Ledgers, through to Monthly Management accounts....

Full accounting of Sales, Purchase & General Ledgers, through to Monthly Management accounts.
Budgeting and Trend analysis.
KPI's and ad-hoc queries and investigations.

Vorteile

Ease of duplicating repetitive transaction saving time and potential keying errors.
Integration with Sharperlight making data import/export a breeze.
Continuous product enhancements keeping it current and improving the finance process.

Nachteile

Some features are only progressed through Consultant intervention - as an IT savvy user I'd like to be able to do more.

Ian
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Good for the right size/type of business

Bewertet am 29.10.2019

Good value for a basic reporting tool with integrated AP and expenses which would be perfect for a...

Good value for a basic reporting tool with integrated AP and expenses which would be perfect for a relatively stable group structure

Vorteile

Good value for money
Continuing to innovate
Reasonable base funcationality on all the things will need

Nachteile

Doesn't feel 'consumer grade' around expenses
Approval hierarchy/workflow is a work round and not robust

Rohail
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

General review

Bewertet am 29.10.2019

Vorteile

The reporting functionality of Aqilla is brilliant , shaperlight provide a quick real time data ,which can be populated on excel for finance & non-finance users.

Nachteile

I would personally like an additional feature, such as notifying customer of outstanding invoices due automatically.

Jefferson
Gesamtbewertung
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Aqilla review

Bewertet am 29.10.2019

The flexibility of Aqilla with regards to report building gives the user freedom to customize it...

The flexibility of Aqilla with regards to report building gives the user freedom to customize it according to his needs. But It seems that information about how to use it is not clearly available. For example, if you try to get information on Aqilla website, it looks very messy and unhelpful.

Vorteile

What I like the most about Aqilla is that it is cloud based.

Nachteile

I do not like when it performs slower then normal , this normally happens when many users are accessing it.

Jamie
Gesamtbewertung
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

A little complex but usable

Bewertet am 15.11.2019

Good for simple tasks, puchase orders etc but having to have so much information before you can...

Good for simple tasks, puchase orders etc but having to have so much information before you can submit anything is frustrating

Vorteile

I like the fact that you can keep your documents tidy and all in one place

Nachteile

The whole user interface just feels a little bit clunky to me

Bankole
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Aqilla is user friendly

Bewertet am 30.10.2019

my overall experience is very good

my overall experience is very good

Vorteile

The software is easy to use anywhere and at anytime. I like the option that you can upload documents , it makes preparing for audit easier. the system is easier to train to new users

Nachteile

There is a room for improvement on the reporting are of the system.

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good for companies with complex charts of account

Bewertet am 29.10.2019

Generally, the software works very well.

Generally, the software works very well.

Vorteile

It works very well with the way our Charity is set up, in that it provides the several categories for the
various ways in which the financial records need to be reported.

Nachteile

I've only used Aqilla for about two months, so my perspective is really from a new user who hasn't yet come to grips with all the features of the software. Therefore my comments are in comparison to other accounting software I've used.

It would be great if Aqilla used obvious names for obvious things. For instance, 1) an invoice number in Aqilla is called "Originator Reference" rather than just Invoice number as in other software.
2) Supplier code is a short form of a full supplier name and makes me wonder why it was included. Why not just have one tab for "Supplier"?
3) What is the use for the Memorised tab?

Mike
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Well designed with a lot of great features for ease of use and analysis.

Bewertet am 20.11.2017

Flexibility. Ease of use. Analysis. Management Information.

Flexibility. Ease of use. Analysis. Management Information.

Vorteile

Well designed - it is consistent throughout. Easy to use - the document-centric approach is easy to understand. Plenty of useful features, especially the user-defined attributes to analyze your accounting data. Goes well beyond just keeping the books. The people on the support hotline are helpful and knowledgeable. The "pay per user" monthly subscription model is great value for money.Everything is designed to make the job easier and the data accessible.

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Aqilla

Bewertet am 18.11.2019

Vorteile

Facilitates electronic document archiving.

Nachteile

Don't fully understand how it works ''under the bonnet' - hence a danger of creating erroneous transactions.

Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Matthew Gamble Review

Bewertet am 19.11.2019

I've had a very good experience with Aqilla and am happy with the result. I've never felt...

I've had a very good experience with Aqilla and am happy with the result. I've never felt disappointed with the service and product.

Vorteile

- Easy to use
- Cloud based so capable of being used anywhere any time.
- Good customer and support service

Nachteile

- Can be slow at times
- Issues with the Aqilla addin not working at times

Paul
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

does the job

Bewertet am 29.10.2019

i use the hr functionality. payroll, up load certification for skills etc

i use the hr functionality. payroll, up load certification for skills etc

Vorteile

Able to update HR details eg bank accounts

Nachteile

the holidays functionality could be better. you have to go to book a holiday to see whats already booked. there should be a screen somewhere where you can just view whats booked

Jack
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

An Honest Review

Bewertet am 7.11.2019

Vorteile

I liked the ease of use & the customisations that we were able to do, to improve the reporting within our business. The excel uploads were amongst the best I have used.

Nachteile

I didn't like the over reliance on external software such as sharperlight

Eric
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Aqilla Review

Bewertet am 28.11.2019

Vorteile

Aqilla is very customisable and it allows for a lot of dimensions in terms of coding for transactions allows us to produce a range of reports.

Nachteile

Sometimes some of the functions seem very complex and not intuitive.

Becky
Gesamtbewertung
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Its easy to work with for a small business

Bewertet am 19.7.2017

Able to do things quickly. No delay. Don't think I could do without it now.

Able to do things quickly. No delay. Don't think I could do without it now.

Vorteile

Anyone could use it easily, Not only accountants but any member of staff. It has help options and the support team are just a phone call away.

Nachteile

So many features, you may not know existed and you're not making use of it. I found out the other day that I could be using widgets to remind me when to do stuff which is quite handy.

Lisa
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

AP Role in Aqilla

Bewertet am 12.11.2019

Vorteile

Like the fact you can create a credit note from the invoice if needed

Nachteile

1. does flow when lots of info to enter
2. Have to enter different screens to find info

Alys
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Not Very Easy to Use

Bewertet am 29.10.2019

We use Aqilla to authorize expenses. I do not have to use very often, but have accesses as both a...

We use Aqilla to authorize expenses. I do not have to use very often, but have accesses as both a user and an authoriser for the people I manage. Confirming expenses is easier than submitting them.

Vorteile

Any actions added are delivered directly to administrators, so they are acted on quickly.

Nachteile

Not very easy to use for the first few times. The format can be confusing, for example if you need to set up multiple expense claims in a month.

Uttam
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Aqilla Journey

Bewertet am 14.11.2019

Vorteile

Compared to SUN system, Aqilla have more functionality & very user friendly.

Nachteile

Nothing which i have observed in 6 months

Fu Lan
Fu Lan
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Powerful, quick and easy to use Accounting Software

Bewertet am 29.10.2019

My general experience with Aqilla has been good. Having never used the software before I have been...

My general experience with Aqilla has been good. Having never used the software before I have been pleasantly surprised how easy it is to use and how powerful it can be to produce financial reports on demand

Vorteile

Aqilla has been very easy to use since I started using it in June 2019, with minimal training. I really like the fact that you can tailor your own reports on Aqilla so can tailor the reporting to your needs.

Nachteile

I find it slightly confusing how to limit or add permission for users on various areas of the software

Donna
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

So much easier to use than my old product!

Bewertet am 20.11.2017

Saved money and can login wherever I am

Saved money and can login wherever I am

Vorteile

It's easy to use, it's affordable (all the functions I need are covered) and the one time I got stuck the support team were great.

Nachteile

Took a little while to get used to navigation as it is different to what I was used to, other than that, no concerns

Megan
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Good to go paperless

Bewertet am 5.11.2019

Yes over time i will understand it a lot better, i think from going from Sage 50 to this software...

Yes over time i will understand it a lot better, i think from going from Sage 50 to this software is complacently different.

Vorteile

What i like about this system is that you can save all pdf copies of invoices to this system, which is great to go paperless.

Nachteile

Once you have posted anything you can't edit or delete what you have done.

Maria
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to use everyday, produces all the documents I need and even more with just a couple...

Bewertet am 24.11.2017

Vorteile

Extremely quick response
Love that I can login from any device basically anywhere in the world
Customised to my preferences

Lee-Anne
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

An effective way to deal with expenses

Bewertet am 30.10.2019

Vorteile

I like the ability to add receipts to expenses and the fact that my request goes straight to the necessary authoriser.

Nachteile

It was not immediately clear how to use Aqilla but this improves over time.