Planyo

Planyo

Flexibles Online-Buchungs- und Reservierungssystem.

4.6/5 (24 Bewertungen)
Greg D.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

An extremely powerful software suite with endless integration and customization potential.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

A highly customizable booking engine and channel manager with resource-specfic credit-card merchant account processing.
Seamless and professional automated customer notifications.
Powerful and dynamic pricing.

Vorteile

The notification system is extremely powerful, and the numerous plugins for channel managing provide peace of mind over double-bookings.
A unique feature is the possibility of having one merchant account per resource for credit-card processing.
The system is reasonably priced and modular.

Nachteile

Reporting engine is lacklustre. The standard user interface is overly complicated. Although the pricing engine is powerful, there's no way of easily displaying prices without manually entering start/end dates/times.
Integration according to our specfic needs was complex and required a third-party.
A couple of unanounced system changes were made with a business impact.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Erik S.
Branche: Verbraucherdienste
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

A powerful rental software that nearly can handle everything

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The experience is solid, good. We did not find better rental software fitting our needs.

Vorteile

Planyo has so many features, that every crazy idea we had could be done with few clicks in Planyo.

Nachteile

The pros are the cons: The complexity of the possibilities by Planyo gives you chances to "do a few clicks" here and there. You might end to not understand every detail the software offers you. So you really have to go deeply into it and try to understand the complexity behind Planyo. Some support pages are not updated at the same moment as the software has been.
We run into some hidden limitations (number of resources). Those limitations should be published open according to our opinion.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Irene M.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Flexible booking system

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Real-time management of my products and services. Direct online bookings.

Vorteile

Great flexibility in pricing and setting up booking criterias using the pricing manager module. Our business is fairly unique to our location so we can't just use an off the shelf system. Easy to link to a website. Very clear calendar view. Very responsive customer service/technical support team.

Nachteile

To make the most of the system, you need to be quite technical and computer savvy so it's taken a lot of research and trial and error to get the pricing correct however there are options to hire a third party expert to set this up.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Josh R.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

A totally terrific product that saves staff time and maximizes revenue and reporting.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Planyo has helped us launch a new non-profit business. There are numerous out of the box features that have really come in handy. Each time we reach out to customer service the response comes within 24 hours and is comprehensive. I can scarcely imagine being more pleased with another solution.

Vorteile

Customizable reports!
API integration
Wordpress plugins
Integrated payment processors
Calendar integrations
Responsive customer service!
Custom admin privileges

Nachteile

So perfect and always improving, you'll never want to use another system!

Wish the mechanisms were issuing refunds were automated. Wish it wasn't so easy to delete users without reservations.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

James K.
Branche: Automotive
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Excellent system for the reservations of our rental company, have used it faultlessly for 3yrs

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

This enabled my business to take bookings in real time and secure customers which, in turn helped us grow

Vorteile

Easy to use and setup; logical and web based means access anywhere, including using the mobile app which is also handy

Nachteile

The only con for this software for our use is capturing the data taken from the booking system to put this into a rental agreement/contract is currently a manual process, though I'm sure there are ways around this that we haven't yet explored. Excellent bit of software though

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Thu P.
Branche: Musik
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Very good

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I would say the price is very affordable.

Vorteile

The flexibility and the freedom for developers like me to integrate with a lot of apps. The application also has a lot of features that can be used by people who are not a tech-savvy as well.

Nachteile

The design can be better and more independent from the platform like Wordpress. It can be a good idea if you can be like another Shopify, but extensively for booking system online, that provides also hosting.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Karl J.
Mit Google übersetzen

Very customisable features, powerful, but can become confusing if you're not experienced.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Flexible timings, pricing rules, payment gateway integration, customer record management.
Easy to install and get running. Good set of resource and package customisation features.

Nachteile

Limited sometimes inflexible website integration, limited and complex calendar customisation. Occasionally buggy backend in terms of colour rules and logic events.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Raghu M.
Branche: Versorgungsunternehmen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

It's a good tool to use for calendar blocking - very helpful and easy

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Calendar bookings is what we have used until now - haven't yet explored any other things yet

Vorteile

We can use this for multiple functionalities on the site. We don't have to purchase license for multiple functionality uses

Nachteile

I think we need to add more debug if we need to find out if there is an error from the software. More debug responses would be useful

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Elena K.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Planyo worked well for us. Most importantly, it was user friendly so our students were satisfied.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Quick and easy room booking system for our library.

Vorteile

We liked it's simplicity and how easy it was for our staff to use it. Training was minimum and setting it up for our organisation was easy enough.

Nachteile

The rules/ conditions we had to put in place were not always easy to work out but i had technical support from Planyo so it worked!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Wayne C.
Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Simply Fantastic it has become invaluable to my company

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I no longer have the need to employ an secretary as all the work is done for me within your software

Vorteile

I like it's Ease of use and it's performance and also i like the fact that i only pay when i make an online sale I also like the way i can make admin bookings free of charge

Nachteile

I Cannot make admin bookings on my smartphone This would help me as i am always on the move
Maybe that is a glitch on the App This is the only drawback i can find with the software

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Petz S.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Excellent customer service but some glitches

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.8.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The customer service is very fast, friendly and clear. The back-end has improved a lot in usability.

Nachteile

Lately there have been some glitches in the system and Planyo did not take responsibility. The Airbnb plugin is useless as it doesn't synchronise often enough.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Daniel P.
Mit Google übersetzen

It's very simple to use, Not complicate

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 15.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The simplicity of the management

Nachteile

some clients mistake the "Number of resurces" with "Number of persons" whem they do the reservations by internet

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Jason S.
Mit Google übersetzen

This really is the most flexible booking system on the market!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Our company researched many many booking systems and only Planyo allowed us to meet the very specific needs we have; using their advanced integration we were able to create a system which not only matched our previous system but also enhanced it considerably too! The technical support offered is excellent too - we had countless numbers of questions & queries answered promptly with the exact answers we needed. I couldn't recommend Planyo enough!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Nigel S.
Mit Google übersetzen

The only system versatile enough for us to use

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Versatility. The number of options available is like nothing else on the market. You can really mould it to you businesses needs

Nachteile

Difficult to setup. I'm pretty tech savy but needed to employ a Planyo expert to get it setup. There's also the odd glitch that crops up every now & again.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Niccolò V.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Great software that feets many needs!

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The software is very easy to use and if you have time to read some faq and documents you will discover that is possibile to do as many things as you need ;)

The support is also very good and fast.

Nachteile

I think that a development for integrations will be much usefull for all kind of use. The process is well documented but is not so easy to understand if everythins is fine and is not easy for "non-tech" as the clients are. In general is not difficult but could be improved.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Thorbjorg S.
Branche: Automotive
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Short time from start to value

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Easy to add cars and setup payment. Flexible in setup and notification. Handy CMS integration was critical for us.

Nachteile

Flexible can sometimes mean complex difficult tradeoff, however the support team is super responsive.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Codrut N.
Branche: Schreiben & Editieren
Untern. Größe: Selbstständig
Mit Google übersetzen

Affordable booking and channel manager with dynamic pricing

Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 4.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Using Planyo for a few days was quite enjoyable, although I ended up trying a few more similar products for my family member who asked about such a product. In the end, he got in touch with a local software startup to get a custom — at least that's what those behind the company said — solution built from the ground up.

Vorteile

I sometimes try products for customers and relatives, and taking Planyo for a spin was one of those cases. I really enjoyed the power of the notification system and the chanel management plugins that are great for avoiding double-bookings. Planyo allows to have a single merchant account per resource for credit-card payment processing. The modularity of the whole system also allows for very flexible pricing.

Nachteile

I didn't find the reporting engine to be that powerful as the notification system that I mentioned in the Pros section. For beginners, the standard user interface can seem like an advanced equation that's impossible to crack.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Helena C.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Excellent product and excellent implementation by Planyo Experts, exactly what we needed!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 18.9.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Save time, save money and deliver a consistent service to our clients.

The automation and integration is a BIG WIN for us.

Vorteile

Planyo is so flexible it was able to do exactly what we needed. It has totally changed our business and automated our bookings, communication, banking and integrated our CRM and Accounts. Its like have 2 extra staff members.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Kenley N.
Mit Google übersetzen

Planyo meets our overall needs and the developer has been extremely supportive and helpful.

Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

1. The ease of creating accounts
2. Copying existing setups so we don't need to reinvent the wheel each time.
3. Web-based solution.
4. Third party integrations.
5. Custom reports

Nachteile

Though the pricing seems fair, we do spend a considerable amount of money on the product. And perhaps no fault of Planyo, I don't know, the training and documentation could be better. Maybe we just haven't spent enough time with it to know for sure. We've been using it for 5-6 years and it seems to meet our needs overall but a few users are unhappy - I suspect their unhappiness is because they are a Squarespace customer and Planyo doesn't integrate as easily as it does with WordPress.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Michael D.
Branche: Staatsverwaltung
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Really good and simple Tool

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Simple to use with much Options. It could be used for lot of different cases and so we only have to use one Tool for reservations and co.

Nachteile

The Design could be a Little bit more modern (maybe more flat design elements --> material design?)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Stuart L.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Nothing short of fantastic

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 29.9.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Ease of use, customer support and channel manager integration

Vorteile

I have been in the Travel Industry for over 15 years and this is by far the best reservation and booking software I have ever used.
1. Ease of use
2. Adaptability
3. Customer support
4. Third party intergration
It has really filled a gap in other software that was lacking

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ben H.
Branche: Sportartikel
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

its okay, bummer there is a 9hr time difference

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 14.7.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

it works for the most part and bummer.

Nachteile

not user-friendly... I've put in 3 support tickets in the last week per the same topic and haven't hear back

Mit Google übersetzen

Antwort von Xtreeme

Hi Ben,

All your tickets have been answered, please check your spam box as most likely our replies end up marked as spam. Thanks.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 4.0/10

Verifizierter Rezensent
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

A must-have for any type of rental business.

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 15.5.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

This software is extremely customizable for any type of rental, whether it's a tangible item (e.g., renting cameras to the public) or a service (e.g., managing a vacation rental). The customer service is also excellent and support tickets are always answered very quickly.

Nachteile

Sometimes the software is actually too complicated and I find it difficult to navigate amongst different item management screens. At times I'm worried that I'm editing more than one item when I don't want to be, or in other instances I do want changes to apply globally but it can be tough to figure out how to do that.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Rik V.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

great customer service and virtually endless customization possibilities

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 13.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

very, very responsive and accurate

Vorteile

- great customer service
- virtually endless customization possibilities

Nachteile

- a bit complicated to use, but that's only normal given the level of customization

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10