26 Bewertungen

Helpshift

Skalierbare Kundenbetreuung in deinen webbasierten und mobilen Anwendungen

3,9 /5 (26 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!
Gesamtbewertung
3,9
/
5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionen
3,7
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4
77% haben diese Anwendung empfohlen
26 Bewertungen
Fabiana H.
Branche: Outsourcing/Offshoring
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Effective Ticketing Software for Chats

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 20.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We changed from Zendesk to Helpshift and must admit that it would've been the experience to stay given the features and functionalities were very similar at the exception of the really goo chat features that HelpShift includes.

Vorteile

The macros and shortcuts surely improve an agent's productivity. Creating several different views and queues that users have access improves the tier distribution. Their In App messaging is a life saver and extremely polished.

Nachteile

Microsoft PowerBI as their reporting system was very hard to work with. If you're not on the enterprise plan with the customer support fee, there's no way you're going to find any help or online resources that are helpful to answer your question.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Richard K.
Branche: Computerspiele
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Customer facing first

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

HelpShift has been a paradigm shift in terms of quality and up to date support for our users. Easily updatable FAQs and in-game support has been really well received by our players. Engagement is high and the easily searchable FAQs have been extremely helpful for self service support.

Vorteile

Helpshift is a great user experience, and integrates easily with our products.
The easily updatable FAQs have been a massive win for me over other competing products.

Nachteile

The analytics are thin and not quite usable.
Management of user roles is extremely limited and messy (not able to add admins to groups).
Views are a nightmare to manage as an admin and its far to easy to break them.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Marcio hoerlle L.
Branche: Internet
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Good platfom to reply Mobile app support tickets, but it lacks features.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

It does the basic job of getting a ticket and responding, splitting incoming tickets into queues, even classifying it with tags, but don't expect a fully developed solution like Zendesk. Helpshift is just no there yet.

Vorteile

The feature so far is the cod you can inject in your app to query the remote mobile device hardware and software spec that helps a lot when troubleshooting tickets received.

Nachteile

it totally lacks a module do some BI number crunching providing basic information like, how much time an agent spent on a ticket ? What's the agent RPH ? there are no statistics at all to help managers to improve the service quality.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Peeyush R.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Advanced Chat Portal to use

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.4.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Easy accessibility, Advanced Chat Portal, Easy Chat Transfers, Agent Tag Routing, Knowledge Database Integration. Multiple Widgets.

Vorteile

No Ugly Pop-Up, Persistent Chat, Chat transcripts, More competent service, Instant feedback,

Nachteile

Not great on mobile platforms, he user interface and some of the user experience design can have some, let's say, interesting glitches. However, none of these problems affect security.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Marcel P.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Helpshift has improved our support significantly

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 27.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

The service itself is of good level, especially the integration in the game is of good value. Also the different tag options make it easy to prioritize the answering of the issues.

The only disadvantage of Helpshift so far was slow response to a significant issue on iOS and the difficult negotiations about renewing the contract whereby the price was increased in a non logical way. In the end this was resolved.

Vorteile

Easy to use in the game and quite easy integration

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computerspiele
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Right Tool for Customer Relationship Services

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 3.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

For localized Customer Relationship Management it is the one solid product can give you what you want. It also eases to use.

Vorteile

Easy to plug into your app, and I like that it’s supporting attach screenshots which are very important for CRM. The dashboard also provides the feature for localizing your FQAs for users which is quite powerful.

Nachteile

If you’re using Helpshift for your mobile apps, SDK upgrades may need users permissions mostly for Android and iOS platforms. Other than that Customer Support of Helpshift is very quick to respond when you need it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Abimbola K.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Artificial intelligence is the future,so is Helpshift.

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 6.9.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Helpshift enable my organization communicate with customers more efficiently.While also assisting customers find answers to their queries and concerns faster ,without always needing to reach out to the customer service team.

Vorteile

In a period when it seems companies are forgetting how to build intuitive user dashboards, I am very impressed with how intuitive the Helpshift user dashboard is,therefore making it easier to use this great product.
Its ease of use has saved us important resource such as time, allowing us train new staffs on how to use Helpshift easily in a matter of hours as against days or weeks ; which is the case with most of the other software we use . Very importantly too, I love the quality of support offered my team by the Helpshift customer service desk..

Nachteile

We have used this for less than a six month period,however I have been satisfied with the quality of service so far.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Erin L.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Helpshift provides easy customer support at a cost

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 6.2.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

The best feature of this CRM is their FAQ capability for mobile apps. It wildly narrows down your customer ticket count to those who really can't self-serve. Their tags and segmenting options help to create a super-automated customer support machine.

Nachteile

The price was high for a service dedicated solely to customer support. We had to contact support several times during set up, but they were helpful. Integration was the hardest part.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Raji J.
Branche: Internet
Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to use tool

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 25.9.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

It has very limited features and applications but the user interface is very user friendly.So the employees usually find it very easy to navigate and use the tool.

Nachteile

Limited features. Limited reports generation capabilities.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Syed R.
Übersetzen auf: Deutsch

Very Helpfull

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 10.5.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Easy to understand and helpful to work, most of the features are clear and simple. Very easy to use.

Nachteile

Sometime takes time to open and gets hanged, also takes time to open attachments, also sometimes ask to refresh frequently.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Eden J.
Branche: Unterhaltung
Übersetzen auf: Deutsch

Dragon Friends

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.4.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Helpshift help us to solve our CS problem immediatly. But we want to add more usefull functions. For example, we want to count numberof CS e-mail each title too.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Monette P.
Branche: Verlagswesen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Exceptional Customer Service Platform!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 27.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Helpshift helps our CS team's job easy breezy! Probably the most efficient way to reach our players, answer their queries, updates and event announcements. Their own customer service is also reliable and indeed helpful. Here's to one great customer experience- from ours to you! Cheers, Helpshift!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Barkha J.
Übersetzen auf: Deutsch

Its really good easy to handle

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 10.5.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Design / function are the one which is like most. regarding design its simple and understandable. easy to use

Nachteile

There is no cons so there is no suggestions but it takes too much time to close cases in bulk. Nice software.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Verifizierter Rezensent
Branche: Unterhaltungselektronik
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Chasing bugs in the Helpshift platform

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Pain.

Vorteile

Quite easy to set up, covers basic needs for customer care solution

Nachteile

On iOS, using Helpshift is pain (from developer perspective). Lot of issues, updates break stuff. Old Objective-C based code-base.

HelpshiftCore.install breaks application delegate methods. For example, deep linking started working after removing Helpshift. So the SDK is doing some crazy stuff under the hood.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Taku D.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Powerfull Customer Satisfaction Tool

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 27.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Definitely a powerfull customer satisfaction tool I ever used.
Hopefully chat ops functions would be integrated in future.

Vorteile

Automatic customer tags help us to tier users.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Rajarajeswari J.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Need more Improvement

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 25.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I have been using helpshift for the past 3 months and I don't really like it at all. Partly bcoz in my previous company I was using Zendesk and I felt its feature much more userfriendly than help shift. It could also be possible that my current company dont feel those features or functionality as neccessary but it really sucks big time. Positive points would be that the downtime is very much less and if issue reported, it is quickly addressed realtime. Keep up the good work in that front. But seriously you shld improve a lot.

Vorteile

Downtime or issue is less

Nachteile

Need lot of improvement in being user friendly especially for agents who use the tool everyday as well as the manager who runs report.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 4.0/10

Keith N.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Bait & Switch

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.11.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

The company has been acquired by an India company and the new CEO is taking it in a very "customer unfriendly" direction.

Vorteile

Had a decent integration with our mobile app. The reports/dashboards had a nice interface that looked modern

Nachteile

Customer service was terrible. The bait & switch pricing. On renewal they wanted to up our pricing by 500%

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Paul S.
Übersetzen auf: Deutsch

Our customers loved us more after we gave them Helpshift

Bewertet am 24.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

We thought we were responsive and cared about our customers, but trying to handle issues with email and a FAQ page was no substitute for a carefully designed, scalable, and easy to use system. Helpshift makes it great when our users get into a jam ... because they get to learn, talk, and get out of the jam - without having to go to email or a website.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sue zann T.
Branche: Computerspiele
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

It's expensive, but worth it

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 24.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

We've had good customer support and their custom pricing, although more expensive than other solutions, is worth it. The ease of use and integration in-app and with push notifications is excellent.

We've had some problems with integration, but their support team is quite responsive and we've been able to work through the problems.

Vorteile

Ease of use both from a customer's and agent's perspective

Nachteile

Pricier than other solutions

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Krista N.
Übersetzen auf: Deutsch

Helpshift Review

Bewertet am 27.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I have been using Helpshift for almost 2 years, it is a great product! It hasn't been buggy and is overall fast and efficient.

Vorteile

Easy to use

Nachteile

The front page layout, can't see what the issue is about

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Kristan R.
Übersetzen auf: Deutsch

Huge fan of Helpshift

Bewertet am 24.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I've used and recommended Helpshift across a number of different companies, and have always been greatly impressed with the service - both the in-app experience as well as the back-end agent and management tools.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Rich Z.
Übersetzen auf: Deutsch

Need more Analytics

Bewertet am 27.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

The platform is easy to use and navigate but wish we had more analytics and better stats for tracking individual and team performance.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Lakshay B.
Übersetzen auf: Deutsch

Helpshift

Bewertet am 25.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Pros:
FAQ
Knowledge base
Survey and feedback
Analytics

Cons :
Support
Automated issue routing

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Tomislav G.
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent customer support software

Bewertet am 24.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Once we moved to Helpshift from forums that we were using, for customer support, we never looked back!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Matthew K.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Helpful product!

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 24.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I used it all the time for customer support with the Splice App. Super easy to learn quickly and to navigate.

Vorteile

clean layout. Easy to figure out.

Nachteile

n/a

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10