Hubdoc

4,1 (86)
Eine Bewertung schreiben
Importieren, Archivieren und Exportieren von Finanzdokumenten an einem Ort.

Gesamtbewertung

4,1 /5
(86)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
3,8/5

78%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

86 Bewertungen

Andrew
Andrew
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Automated Bookkeeping... Almost

Bewertet am 12.3.2019

Generally happy with the product and I recommend it to my clients

Generally happy with the product and I recommend it to my clients

Vorteile

Ease of sending invoices / receipts via multiple options.
Fetching of bank and supplier statements.
Fetches bank statements in .csv which is great for manual importing into Xero Ledger.
Fast and helpful tech support.

Nachteile

Usually needs some user input to push transactions to Xero correctly.

Krystle
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Needs to update their banking compatibility

Bewertet am 4.2.2019

Vorteile

Great tool-- from what I know, this is the only provider that does what Hubdoc does. I love all the features and tools available that are offered.

Nachteile

My main problem with Hubdoc is that the banks and credit cards that our client's use (we have over 50 clients) are not all compatible with Hubdoc. OR the feed will break continuously. We will usually need to contact our client to re-enter their credentials to get the feed back up and running (which seems to happen frequently) OR we have to work around the error if the bank isn't syncing at all.

Julie
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Broken for Quebec users

Bewertet am 28.7.2019

Quebec users please stay away. It's a frustrating app that thinks it's better than your own...

Quebec users please stay away. It's a frustrating app that thinks it's better than your own judgement to calculate the sale taxes!

Vorteile

The app is easy to use. You can start using it right away with few lessons.

Nachteile

The sale taxes feature is broken for Quebec users. The half-tax rule for meals and entertainment simply does NOT work. It's so frustration because at the end you need to download the invoice and do it yourself because the app won't allow to push your invoice if it thinks the sale taxes don't match. This is highly frustrating because in the end you are better to not use the software.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Simple Inexpensive OCR Solution for Document Intake

Bewertet am 11.4.2020

Our financial data entry used to be extremely manual - too much manual entry. We eliminated 75% of...

Our financial data entry used to be extremely manual - too much manual entry. We eliminated 75% of our data entry in this area, which in turn was a huge result in business efficiency.

We also reduced our paper printing by about 90pc; decreased turnaround time for vendor payments, and increased the accuracy of our books.

Vorteile

Very simple interface - one screen to get all your work done. It processes documents quite fast and does the job well.

Nachteile

Mobile app is limited with some of the features, not all of the web-based features translate across to the mobile app.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A great addition to automated accounting workflow

Bewertet am 21.12.2017

Vorteile

Hubdoc, for me, functions best as an addon to Xero (or QBO) and Bill.com. I have bills forwarded from an email address into Hubdoc where I can code and push to the accounting software and bill.com. The biggest benefit is that the software automatically codes and stores invoices, based on rules or prior invoices. A simple sync pushes the bill to Xero with correct coding, along with a PDF. It also pushes to Bill.com to easily be paid. For the money, it is absolutely worth using.

Nachteile

There are a couple of minor issues that are not even worth mentioning here. Please note that I don't use the software to directly link with websites, since the selection is fairly limited. I push all documents to Hubdoc for processing.

Jacky
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Hubdocs is a great tool for managing your company's documents and payables

Bewertet am 2.3.2021

Useful tool in catch up projects to obtain pdf and csv files of bank and credit card statements
Cheq...

Useful tool in catch up projects to obtain pdf and csv files of bank and credit card statements
Cheque images and e-transfer details make reconciliation easy and perfect for backing up work

Vorteile

E transfers and cheque images information for bank accounts to make bank reconciliation easier
Paypal statements and transaction for keeping track of payments and transfers
Powerful search function

Nachteile

Feed breaks down too frequently
Data recognition is not too strong in the publishing tool as manual entry still required
Too many failed files/images

In Betracht gezogene Alternativen

Dext Prepare
Rachel
Rachel
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort

I use hubdoc on multiple clients to fetch docs from multiple banks

Bewertet am 22.11.2017

Vorteile

I like the automatic document fetch and the ability to sync to our document storage platform. I like that I can store all of my client accesses under one username.

Nachteile

Aesthetically I don't love the website. The document portion of the site is too small - you should be able to increase the size without opening the doc in a new tab. Also the add account button should maybe be labeled "manage accounts" as it is the place to do much more than add accounts.

Markie
Markie
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hubdoc fast tracks my day

Bewertet am 2.2.2018

Vorteile

Hubdoc is a great tool to fetch your bank and credit card statements. It will also fetch any bill that you have online access to like telephone and utilities. This saves me time as I no longer have to chase clients for data.
Clients also take a picture of their receipts so they are processed in right away and vendors email directly to Hubdoc email. All receipts and bills are processed, posted and attached to Quickbooks Online transaction

Nachteile

The rotate button doesn't always work and I would like to be able to use the item option on the main screen instead of clicking on multiple

Xy
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Conveniently captures data for accounting software

Bewertet am 6.5.2022

Vorteile

- Syncs well with Xero
- Provided FOC with Xero
- Easy way for us to provide information to our bookkeeper/accountant
- Can just take a photo and send the attachment to a Hubdoc email address and the document will be captured in the system

Nachteile

Once in a while, data is read incorrectly. But this is very easy to fix and not a big issue

Rhondalynn
Rhondalynn
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great product and customer service

Bewertet am 17.8.2018

Vorteile

The fetch technology is world class. This is a great product that I recommend to accountants and bookkeepers.

Nachteile

To be honest, I don't have any negative feedback or dislikes at the present time.

Christine
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bookkeeping necessity

Bewertet am 22.8.2021

Hubdoc is a perfect example of work smarter not harder. Saves time and money when it comes to the...

Hubdoc is a perfect example of work smarter not harder. Saves time and money when it comes to the data entry.

Vorteile

I love the ease of use and time that it saves me in entering receipts, bills and invoices.

Nachteile

I noticed when I downloaded a receipt and saved it into files on my computer the system would reload to a page and I wouldn't be able to figure out how to get back to the the regular menu without having to log out and back in.

Johnny
Johnny
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Xero took over, and the software died

Bewertet am 17.7.2020

Hubdoc is terrible and I wouldn't recommend them for anything. Xero is a horrible company and...

Hubdoc is terrible and I wouldn't recommend them for anything. Xero is a horrible company and Hubdoc has taken a dive with them. I left Xero accounting because of the poor customer service, and now I am looking for a new solution for Hubdoc.

Vorteile

You can find all of your documents sent to Hubdoc

Nachteile

Where to start? Hubdoc used to be a very good problem. Since Xero.com purchased Hubdoc it has gone downhill.

1. I spend more time connecting to my vendors
2. Customer support is just as bad as Xero support
3. Publishing to your accounting software doesn't work
4. You waste more time just trying to use Hubdoc as design
5. It's been six months and they still have not fixed issues with the 15 tickets open

Stephan
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great for Storing Financial Docs!

Bewertet am 30.8.2019

Vorteile

Hubdoc is simple to use and allows me to remain organized, efficient, and quickly utilize and procur any document I may need thanks to it's efficient layout.

Nachteile

I enjoy hubdoc and think it's vital for the finance industry.

valerie
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Hubdoc is a good system to link up to Quickbooks

Bewertet am 16.4.2021

Liked it at first. Now more difficult with 2 step authentication.

Liked it at first. Now more difficult with 2 step authentication.

Vorteile

We originally set up this service to manage our financial documents linked to Quickbooks. Its a great system that will go and fetch your documents and bills from different companies.

Nachteile

Now that 2 step authentication is a trend, they have not overcome that issue. With 2 step, the documents cannot be fetched defeating the purpose of the software.

Travis
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

How can this be rated so high by so many when connections always break?

Bewertet am 26.4.2019

In the beginning all was fine. Everything worked like it should. (Over a year ago.) Within six...

In the beginning all was fine. Everything worked like it should. (Over a year ago.) Within six months of using the product all auto fetch connections started to break causing us to have to continually re-enter credentials. Now it is to the point where several accounts are not working at all.

Vorteile

Great concept of all documents, statements etc.. in one location. Able to share with accountant and others

Nachteile

Connections ALWAYS break and seldom work for long periods of time. Support is slow to respond with a fix. Also NOT compatible with CAPITAL ONE (one of the largest banks in the US.)

Cindy
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Now an Organized Company

Bewertet am 14.6.2022

We would recommend this software. It has provided organization and efficiency to the company.

We would recommend this software. It has provided organization and efficiency to the company.

Vorteile

This software allows our our accounting department to remain organized and to pull up a receipt that is stored in Hubdoc with ease.

Nachteile

We did not find any cons to this program.

Ling
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Bank login connection is extremely difficult to establish

Bewertet am 16.5.2019

I tried to set up accounts in Hubdoc with three different banks, BofA, PNC and TD.
So much of my...

I tried to set up accounts in Hubdoc with three different banks, BofA, PNC and TD.
So much of my time has been invested into just trying to log in through Hubdoc. It only works with BofA and with the other two it just keeps giving me nonsense error messages. I even passed security verification through Hubdoc with PNC but the message just says "having problem communicating..."
With TD, I entered the verification code that the bank sent me and Hubdoc keeps asking for it over and over again. I don't know how many times I am supposed to enter it??? 10000000000 times?

Vorteile

I like the images and PDFs auto fetched

Nachteile

Bank login does not work for a lot of banks

Alexander
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Very useful software for bookkeeping.

Bewertet am 22.4.2018

It's save a lot of time any way.

It's save a lot of time any way.

Vorteile

Simple price, unlimited documents, automatic fetch documents and statements from banks and other service providers.

Nachteile

Android application some times not working - you think you send document photo to HubDoc, but not... Hand written bills/invoices (and not only) not recognize very often. You need to control it every time.

Samantha
Samantha
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hubdoc for organization on the go

Bewertet am 25.2.2019

When having multiple users or cardholders linked to one account, this is a very helpful software to...

When having multiple users or cardholders linked to one account, this is a very helpful software to organize all of those potential receipts and transactions into one platform and folders.

Vorteile

The receipt capture capabilities and the quick link between the mobile app and online platform is flawless. The feature is quick and you can capture, rename, and file within seconds. Data entry becomes a breeze.

Nachteile

More smart technology to read receipt information in the future would be great.

Rachel
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good for receipt management

Bewertet am 5.5.2022

Vorteile

I love being to send receipts to Quickbooks and having the expense already recorded there by the time I work through the bank feed. Clients can send receipts to Hubdoc instead of filling up my emil.

Nachteile

I don't like the price, it is only worthwhile if you have a decent paying client and they actually utilize it. I also wish they would allow you to send deposit type transactions to Quickbooks. The bank statement fetching doesn't always work either.

Jeff
Jeff
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Making my life easier

Bewertet am 13.2.2018

Efficiency, organization, accessibility, cost savings

Efficiency, organization, accessibility, cost savings

Vorteile

This software makes the regular duties of ongoing bookkeeping for clients much easier. Once it's all set up and the client connects their accounts... bam! No more constant asking for necessary documents to complete my scope of work. I save myself time and I can do more. The software automatically organizes data by folder. I also don't need to worry about login data from my clients, so no concern about protecting their logins. The customer support team is quick to respond and follow up.

Nachteile

Some companies that the software automatic fetches statements or other documents have ran into problems and stopped working.

Kevin
Gesamtbewertung
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Good app, execution could improve however

Bewertet am 27.4.2018

Vorteile

I love that you can scan or take a picture of a receipt and it will sync with accounting software to create a transaction with the backup attached.

Nachteile

I wish it was automated so I don't have to log in and process the receipt. It should be able to pull the information directly from the document and "push" it to the accounting software without intervention.

Gillian
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hubdoc is fantastic!

Bewertet am 21.11.2023

Vorteile

Hubdoc makes saving all of our paperwork in one spot a walk in the park. It’s so easy to go back and look for old receipts by supplier.

Nachteile

I find zooming in and out on a receipt not intuitive at all.

Aaron
Gesamtbewertung
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

I love it! It makes everything so much easier

Bewertet am 21.11.2017

Vorteile

It collects from SO many banks. And the sorting feature is nice when banks have a lot of checks or paypal transactions.

Nachteile

Some banks aren't supported. This is still hindering some clients from experiencing it as a whole. Would like to see more.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Hubdoc

Bewertet am 6.5.2022

Vorteile

Ease of use, admin rights, support and guides

Nachteile

Sometimes goes down and hard to get info on when it will be back online