Hubdoc

Importieren, Archivieren und Exportieren von Finanzdokumenten an einem Ort.

Gesamtbewertung

4,1 /5
(82)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
3,7/5

79%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

82 Bewertungen

Rachel
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort

I use hubdoc on multiple clients to fetch docs from multiple banks

Bewertet am 22.11.2017

Vorteile

I like the automatic document fetch and the ability to sync to our document storage platform. I like that I can store all of my client accesses under one username.

Nachteile

Aesthetically I don't love the website. The document portion of the site is too small - you should be able to increase the size without opening the doc in a new tab. Also the add account button should maybe be labeled "manage accounts" as it is the place to do much more than add accounts.

denise
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Recently purchased by Xero

Bewertet am 10.12.2019

Mostly positive. It is pricey but now included in the monthly cost of Xero

Vorteile

Fetching of popular bank statements and accounts is great - saves much time. The auto organization is also good if a bit confusing for new users

Nachteile

Xero just purchased this company which makes me leery of using it as a QBO user. I am considering moving to Xero now...

In Betracht gezogene Alternativen

Dext Prepare

Gründe für den Wechsel zu Hubdoc

Fetching capability
Julie
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Broken for Quebec users

Bewertet am 28.7.2019

Quebec users please stay away. It's a frustrating app that thinks it's better than your own judgement to calculate the sale taxes!

Vorteile

The app is easy to use. You can start using it right away with few lessons.

Nachteile

The sale taxes feature is broken for Quebec users. The half-tax rule for meals and entertainment simply does NOT work. It's so frustration because at the end you need to download the invoice and do it yourself because the app won't allow to push your invoice if it thinks the sale taxes don't match. This is highly frustrating because in the end you are better to not use the software.

Kyle
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Game Changing

Bewertet am 15.3.2018

Vorteile

Aside from the auto fetching, OCR, the App, the support team and the configuration capabilities, my favorite feature is the ability to integrate transaction level receipts directly into bookkeeping software like QuickBooks Online or Xero. The ability to drill into an transaction and see the physical source document (in seconds) is an absolute game changer! I also love that they are Canadian company.

Nachteile

Sometimes the auto fetch connections go down, but the support team fixes the issue as fast as possible. I would also appreciate SAML based SSO in the future.

Christine
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bookkeeping necessity

Bewertet am 22.8.2021

Hubdoc is a perfect example of work smarter not harder. Saves time and money when it comes to the data entry.

Vorteile

I love the ease of use and time that it saves me in entering receipts, bills and invoices.

Nachteile

I noticed when I downloaded a receipt and saved it into files on my computer the system would reload to a page and I wouldn't be able to figure out how to get back to the the regular menu without having to log out and back in.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A great addition to automated accounting workflow

Bewertet am 21.12.2017

Vorteile

Hubdoc, for me, functions best as an addon to Xero (or QBO) and Bill.com. I have bills forwarded from an email address into Hubdoc where I can code and push to the accounting software and bill.com. The biggest benefit is that the software automatically codes and stores invoices, based on rules or prior invoices. A simple sync pushes the bill to Xero with correct coding, along with a PDF. It also pushes to Bill.com to easily be paid. For the money, it is absolutely worth using.

Nachteile

There are a couple of minor issues that are not even worth mentioning here. Please note that I don't use the software to directly link with websites, since the selection is fairly limited. I push all documents to Hubdoc for processing.

Johnny
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Xero took over, and the software died

Bewertet am 17.7.2020

Hubdoc is terrible and I wouldn't recommend them for anything. Xero is a horrible company and Hubdoc has taken a dive with them. I left Xero accounting because of the poor customer service, and now I am looking for a new solution for Hubdoc.

Vorteile

You can find all of your documents sent to Hubdoc

Nachteile

Where to start? Hubdoc used to be a very good problem. Since Xero.com purchased Hubdoc it has gone downhill.

1. I spend more time connecting to my vendors
2. Customer support is just as bad as Xero support
3. Publishing to your accounting software doesn't work
4. You waste more time just trying to use Hubdoc as design
5. It's been six months and they still have not fixed issues with the 15 tickets open

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great tool for automatically pulling, scanning, and inputting simple invoices and keeping...

Bewertet am 20.3.2018

Scanning and storing of receipts, statements, and invoices and an auto-push into QuickBooks Online with an attachment of the document.

Vorteile

The auto-pull of statements, invoices, and receipts is nice, but the better features are the automatic scanning of simple (and I stress simple) invoices when they are pulled or emailed to your Hubdoc email address. These can then automatically be fed into your accounting software, which makes AP really easy.

Nachteile

The learning curve is a little higher than other programs. The training at the outset of using the program (the Hubdoc University, or their variant of this type of tool) was too basic. At the end of the training I knew which functions existed, but had very little idea how to make them work. Expect to spend a few weeks really getting to know the program, but once you get it down it is extremely useful.

Markie
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hubdoc fast tracks my day

Bewertet am 2.2.2018

Vorteile

Hubdoc is a great tool to fetch your bank and credit card statements. It will also fetch any bill that you have online access to like telephone and utilities. This saves me time as I no longer have to chase clients for data.
Clients also take a picture of their receipts so they are processed in right away and vendors email directly to Hubdoc email. All receipts and bills are processed, posted and attached to Quickbooks Online transaction

Nachteile

The rotate button doesn't always work and I would like to be able to use the item option on the main screen instead of clicking on multiple

Joseph
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Hubdoc is just the perfect solution to all my bookkeeping needs, easily integrates with other...

Bewertet am 11.5.2018

Bookkeeping made easy, it has changed the whole process and made it very enjoyable.

Vorteile

This has provided me with a nice platform where i can set up all my clients and easily pull their statements and documents at my convenience whenever need arises.

Nachteile

Some glitches may occasionally arise like the auto fetch connections may sometimes go down. Thanks to the support team that always come in handy to fix any such issues.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Simple Inexpensive OCR Solution for Document Intake

Bewertet am 11.4.2020

Our financial data entry used to be extremely manual - too much manual entry. We eliminated 75% of our data entry in this area, which in turn was a huge result in business efficiency.

We also reduced our paper printing by about 90pc; decreased turnaround time for vendor payments, and increased the accuracy of our books.

Vorteile

Very simple interface - one screen to get all your work done. It processes documents quite fast and does the job well.

Nachteile

Mobile app is limited with some of the features, not all of the web-based features translate across to the mobile app.

Jacky
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Hubdocs is a great tool for managing your company's documents and payables

Bewertet am 2.3.2021

Useful tool in catch up projects to obtain pdf and csv files of bank and credit card statements
Cheque images and e-transfer details make reconciliation easy and perfect for backing up work

Vorteile

E transfers and cheque images information for bank accounts to make bank reconciliation easier
Paypal statements and transaction for keeping track of payments and transfers
Powerful search function

Nachteile

Feed breaks down too frequently
Data recognition is not too strong in the publishing tool as manual entry still required
Too many failed files/images

In Betracht gezogene Alternativen

Dext Prepare
Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Fetching documents

Bewertet am 13.7.2022

Vorteile

Software used to be very good, when they had the ability to fetch document from various financial institutions, since they have lost it, would not recommend, especially if you are in Canada

Nachteile

It was a good software until they lost the ability to fetch documents

Katie
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Free From Mountains of Paper

Bewertet am 20.11.2019

Vorteile

I don’t have to deal with mountains of paper! Easy to use!

Nachteile

Sometimes the pictures of receipts can’t be found and I have to re upload them.

Dana
Gesamtbewertung
  • Branche: Alternative Medizin
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I love HUBDOC

Bewertet am 15.12.2020

My tax preparer loves that I am so organized with my receipts and statements. Instead of having to scan items into your computer and organizing items, it is all in the app.

Vorteile

Hubdoc connects easily to your bank accounts and your statements upload automatically. I love that all my receipts and statements are in one place and easily accessed.

Nachteile

I have not had any issues with Hubdoc at all. I have been using it for 2 years and it has been wonderful

Khurram
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Hubdoc's review

Bewertet am 31.8.2021

Vorteile

It can be integrated with Xero as well as Quickbooks online which makes it the number one OCR solution for accountants and bookkeepers. It also offers a free partner account for accountants.

Nachteile

Sometimes it fails to recognize the receipts and shows an error message even though the receipt is from an existing supplier.

Alexander
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Very useful software for bookkeeping.

Bewertet am 22.4.2018

It's save a lot of time any way.

Vorteile

Simple price, unlimited documents, automatic fetch documents and statements from banks and other service providers.

Nachteile

Android application some times not working - you think you send document photo to HubDoc, but not... Hand written bills/invoices (and not only) not recognize very often. You need to control it every time.

Adam
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Possibly the most mediocre product I've used in a while

Bewertet am 8.11.2020

Unimpressed - but mostly because it promises so much and is such a great concept poorly executed. Despite sending lots of detail to technical support including screenshots and example PDFs - they write back with demanding emails because they can't be bothered to get involved or answer a straightforward question. Really pants.

Vorteile

It's a simple interface but that's also it's biggest downfall because it's unintuitive.

Nachteile

It was slow and inconsistent. When it doesn't recognise something it doesn't tell you why, it just comes up with an icon. You can't copy and paste data from the PDF into the data fields. The integration with Xero is also pretty awful - you're expected to have a contact exist both in HubDoc and in Xero. The "automated" extraction of invoices literally only exists for a handful (maybe 12?) organisations.

Lisa
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Hubdoc - adinistration takes more time than it saves

Bewertet am 24.5.2021

Not impressed

Vorteile

It saves having to log in to multiple supplier accounts

Nachteile

The time spent trying to rectify communication problems, missed bills or missing attachments does not compensate for any time saved.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

So easy! And SO helpful!!

Bewertet am 6.10.2017

It make bookkeeping of business expenditures SO much easier and more handy!

Vorteile

This has simplified my bookkeeping so much! Its so easy to just take a picture of your receipts and it syncs them with your transactions in your bookkeeping system if you have your bank account and business credit card linked with your bookkeeping software.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Relatively simple to use, having slight difficulty separating mine and my clients' accounts

Bewertet am 26.6.2018

Vorteile

The application offers ease of use and helps to become more paperless. This will be more and more important in the future and the QBO integration really helps as well.

Nachteile

Web design is somewhat confusing to split multiple accounts, there could be some improvements on the layout to make lessconfusing.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Hubdoc Review

Bewertet am 4.11.2022

Vorteile

The ease of use, I came into Abbeygate Accoutancy with no experience and learnt Hubdoc very well in a very short time.

Nachteile

The speed and efficiency of the software.

Aaron
Gesamtbewertung
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

I love it! It makes everything so much easier

Bewertet am 21.11.2017

Vorteile

It collects from SO many banks. And the sorting feature is nice when banks have a lot of checks or paypal transactions.

Nachteile

Some banks aren't supported. This is still hindering some clients from experiencing it as a whole. Would like to see more.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Very usefull system - if it actually worked!

Bewertet am 7.12.2018

Support is great with initial contact. However, they lack in follow up. Multiple attempts to reach them went unanswered until I opened a new ticket. If they could just fix their sync issues, this would be a great system and a must have!

Vorteile

Ability to sync multiple service provider accounts to automatically grab invoices and statements, not only banks! Get your cellphone, telephone, tv and internet, heating, gas, etc accounts setup with Hubdoc and they pull all your invoices in one convenient place. No need to log in and out to multiple accounts to grab them. It's a time saver!

Nachteile

Frequent sync issues with certain supplier accounts. Some of my accounts have not been able to sync for the past 4 months and I'm still waiting on support team to fix.

Sean M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bewertet am 19.10.2016