3CX

4,4 (444)
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3CX Kommunikationssystem: Web & mobile Apps (Android, iOS)

Gesamtbewertung

4,4 /5
(444)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,1/5

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haben diese Anwendung empfohlen
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444 Bewertungen

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Luxusgüter & Schmuck
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

3CX

Bewertet am 23.11.2023

Vorteile

§CX ist einfach in Betrieb zu nehmen und leicht zu verwalten, dabei gibt es jede Menge Funktionen, wie in großen teuren Telefonanlagen

Nachteile

Der Support erfolgt ausschließlich per Forum, entsprechend muss man selbst wissen was man tut

Antwort von 3CX

Hi Michael! Thank you for your review. We're glad you find 3CX easy to operate and manage and appreciate its wide range of functions similar to larger systems.

3CX forum is a great place for advice and troubleshooting, but it's not the only way to get support. We also offer direct assistance through 3CX Support tickets and our global 3CX Partner base, especially for complex issues. If you need further help, please contact our Customer Service team, and they will provide the necessary guidance.

Daniel
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

VoIP Anlage mit Potenzial

Bewertet am 13.7.2023

Im großen und ganzen ist es eine solide Telefonanlage, welche hoffentlich noch lange weiterentwickel...

Im großen und ganzen ist es eine solide Telefonanlage, welche hoffentlich noch lange weiterentwickelt wird. Potenzial hat sie.

Vorteile

Das moderne Design und die einfache Konfigurierbarkeit. Die Anlage lässt sich auch mit wenig Erfahrung gut verwalten.

Nachteile

Diverse Auswertungen fehlen. Andere sind wiederum überflüssig. Die Einbindung von Busylights ist leider nur über Umwege und sehr kompliziert realisierbar. Hier kann man sich an anderen Herstellern orientieren. Die Nutzung in Kombination mit einem Terminal-Server ist hin und wieder kompliziert und führt zu Problemen.

Antwort von 3CX

Hi Daniel and thank you so much for reviewing 3CX! Thanks for your trust in 3CX. All feedback is welcome and we recommend sharing it with us in our Forum:
https://www.3cx.com/community/

Christian
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Kritische Partner werden einfach rausgeworfen

Bewertet am 2.5.2023

Sehr überhebliche Unternehmensstruktur und offensichtlich wird das System und die Produktpalette...

Sehr überhebliche Unternehmensstruktur und offensichtlich wird das System und die Produktpalette ohne wirklichen Plan vertrieben.

Vorteile

Grundsätzlich eine relativ modern wirkende Admin- und Weboberfläche.

Nachteile

Steuerung von Tischtelefonen teilweise und nach Updates nicht mehr richtig möglich. Es gibt zwar mittlerweile vier verschiedene PC-Apps, aber keine bietet alle Funktionen! DECT-Telefone sind relativ unpraktisch nutzbar, viel feine Anpassung für angeblich kompatible Endgeräte nötig. Softwarefunktionen und Sprachansagen wirken teilweise nicht bis zu Ende gedacht.Als wir und mehrfach kritisch geäußert haben, gab es einen seltsamen Anruf von 3CX aus Hannover und es wurde uns mitgeteilt, dass wir ab sofort 3CX Partner mehr sind. Auf die genauen Gründe wurde sachlich nicht eingegangen. Das vorgehen finde ich äußert unprofessionell und sehr unseriös! Wir suchen uns nun einen seriöseren Telefonanlagen-Partner.

Mario
Gesamtbewertung
  • Branche: Luxusgüter & Schmuck
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

3CX Telefonsoftware

Bewertet am 19.5.2023

Vorteile

Mit 3CX können wir von überall per Handy telefonieren, als wären wir in der Firma, einfach die App installieren und per Internet telefonieren. man kann immer sehen, wer von den Kollegen gerade telefoniert, auch Abwesenheiten kann man anzeigen.

Nachteile

Androidhandys haben manchmal Probleme mit der App

Antwort von 3CX

Hey Mario! Thank you for your review. It's good to know you find 3CX helpful for making calls from anywhere and keeping track of your colleagues' availability.

Thanks for choosing 3CX for your communication needs. :)

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Viele Funktionen - kompliziert in der Nutzung

Bewertet am 12.12.2022

Zum Teil gut, aber mit Verbesserungspotential in Anwendung und Nutzung

Zum Teil gut, aber mit Verbesserungspotential in Anwendung und Nutzung

Vorteile

Dass ich sowohl vom PC, Handy als auch vom Festnetzteil telefonieren kann und eine Rufliste übergreifend sichtbar habe, finde ich gut. Wenn man über die Kontaktliste geht, sieht man auch direkt, wer gerade telfoniert und kann warten bis die Leitung wieder frei ist.

Nachteile

Ich finde die Einstellungen sind nicht wirklich selbsterklärend. Ich muss nicht oft mein Telefon weiterleiten, wenn ich es muss, weiß ich nicht mehr, wie das funktioniert und finde es auf Anhieb auch nicht. Dann lasse ich doch eben die Telefonate ins leere laufen. Ich denke, meine Telefonsoftware kann noch viel mehr, aber wenn man keine Stunden in das Handbuch verschwenden möchte, ist es schwierig, diese Funktionen zu nutzen. Die App auf dem Smartphone funktioniert teilweise nicht wirklich. (Entgangene Anrufe werden nicht angezeigt o.ä.)Dass man selber weiter geleitet wurde, sieht man leider nicht auf dem Telefon. Das war bei der Anlage vorher schöner, da konnte man auf dem Display erkennen, dass man nicht mehr Kollegin A anruft, sondern auf Kollege B geleitet wird. Findige Personen konnten dann direkt auflegen. Jetzt kommt es auch schonmal vor, dass man direkt anfängt zu Sprechen und irgendwann erst merkt, dass gar nicht derjenige dran ist, den man wollte. Der Angerufene sieht auch nicht mehr, dass das Telefonat von einer anderen Person kommt und meldet sich dementsprechend so, wie wenn man sich meldet, wenn man davon ausgeht, dass der Anrufer weiß, wessen Nummer er gerade anruft - auch mal ohne Namen.

Robin
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Telefonanlage im 21. Jahrhundert

Bewertet am 10.11.2022

Vorteile

Sein Telefon auf allen Geräten zu haben, sei es der Laptop oder das Handy, schafft eine Flexibilität, die ihres Gleichen sucht.

Nachteile

Leider kam es gerade im Zusammenspiel mit iPhones schonmal dazu, dass Anrufe nicht richtig geklingelt haben.

Antwort von 3CX

Hi Robin,
Thank you for your great review! We are sorry to hear you had a frustrating experience with connection but we really appreciate you bringing this issue to our attention.

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Neue Telefonanlage

Bewertet am 10.2.2023

Vorteile

Generelles Telefonieren mit Computersoftware.Chat Funktion mit Kollegen.

Nachteile

App Funktion erkennt nicht das am Telefon Mobil telefoniert wird und klingelt ins Gespräch.Teilweise können Gespräche nicht angenommen werden und verschwinden nach der Annahme.

Antwort von 3CX

Hello Peter. Thank you for your review. We're glad you find the general telephony and chat functions with colleagues useful.

Regarding the app issue where it doesn't recognize ongoing mobile phone calls, and some calls disappearing after acceptance, we suggest consulting with your IT department or reaching out to a local 3CX partner. They can provide specific assistance for these issues.

Nicole
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Leider noch nicht kompatibel mit Windows 11

Bewertet am 4.4.2022

Vorteile

Grundsätzlich eine tolle Telefonanlage (wir nutzen die Cloud-Version), wenn man uns nur vorher gesagt hätte, daß es noch nicht kompatibel ist mit Windows 11

Nachteile

Leider steht nirgendwo beim Anbieter, daß die Telefonanlage noch nicht mit Windows 11 kompatibel ist. Der TAPI Treiber kann so so das Telefon nicht finden und somit auch nicht korrekt eingerichtet und konfiguriert werden. Ein Hinweis auf Ihrer Seite wäre von Vorteil!

Antwort von 3CX

Hi Nicole and thank you for taking the time to review 3CX.
Our Manual does mention the Windows platforms supported: https://www.3cx.com/docs/manual/phone-system-installation-windows/#h.rpbyof1d94m1

Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Funktioniert zuverlässig

Bewertet am 13.1.2023

Vorteile

Die Telefonanlage lässt sich sowohl über den PC als auch über das reguläre Telefon bedienen.

Nachteile

Manchmal stürzt sie ab und es gibt hin und wieder Tonprobleme, die sich jedoch schnell klären lassenL.

Mario
Mario
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Your phone - everywhere

Bewertet am 21.9.2023

Vorteile

Working from anywhere or from any device, seamlessly integrated with our Microsoft 365 system.

Nachteile

Occasional issue after upgrade (missed note under release for some feature change).

In Betracht gezogene Alternativen

Microsoft Teams

Antwort von 3CX

Hi Mario, thank you for your positive review on 3CX! We are glad to hear that 3CX has helped you easily manage your work-related needs. Our primary focus is to provide seamless features for your convenience!

For any issues you may face, you can reach out to our Customer Service team for assistance via the Live Chat bubble found on www.3cx.com or by email: customers@3cx.com

Saqib
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Effective Communication Solution for Growing Businesses

Bewertet am 14.1.2025

Overall experience is very good, I recommend it to large-scale businesses who want flexibility and...

Overall experience is very good, I recommend it to large-scale businesses who want flexibility and ease of use of all features like voice, chat, and video call features in one place. Even though the setup process may require some technical knowledge, the user interface is intuitive, and the system performs well once it's up and running.

Vorteile

We like the 3CX affordability, flexibility and ease of use. Especially its integration of voice, voice and chat into one platform makes It more reliable and user-friendly.

Nachteile

One con which I can personally feel it the instal setup system which is quite complex for a non-technical user and you have to go through with tone of documents in multiple support sessions. I think they can make it easier in terms of setup.

Antwort von 3CX

Hi Saqib, thank you for taking the time to share your detailed feedback on 3CX!

We’re glad to hear that you find the platform affordable, flexible, and user-friendly.

Regarding the setup process, we understand it can be challenging for non-technical users. To help with this, we have certified 3CX Partners worldwide who can assist with installation and support, ensuring a smoother experience for users like yourself.

Kristan
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

3CX is not excellent

Bewertet am 9.12.2024

Overall I have had more joy with Microsoft Teams telephony than 3CX. There's a ton of potential...

Overall I have had more joy with Microsoft Teams telephony than 3CX. There's a ton of potential with 3CX but it has largely been quite disappointing to use and not as user friendly as I would have hoped.

Vorteile

The ability to route calls from a central switchboard to individual desktops make this software very useful in our remote working office set up.

Nachteile

The 3CX app is a chrome app that can run from the desktop. I set it to auto start and auto sign in. However there are still issues with this system. I have missed calls before and the answer machine sends to email instead of the app itself. It doesn't tell me which number is calling either.

Antwort von 3CX

Hi Kristan. Thank you for your feedback. We're glad you find the central call routing useful for your remote setup, but we’re sorry to hear about the issues you’ve experienced. If you're experiencing issues with notifications or usability, we recommend reaching out to your IT admin for assistance. If you're an admin yourself, contacting a local experienced 3CX Partner can provide the support you need to optimize your setup. They’re always happy to help!

Marcus
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best system I have used so far

Bewertet am 18.11.2024

Has always been great to use, especially with internal communications through the messaging sevice.

Has always been great to use, especially with internal communications through the messaging sevice.

Vorteile

Easy to use and very little connection issues

Nachteile

No real cons, video function could be a bit better.

Antwort von 3CX

Hello Marcus! Thank you for a great review. We're glad to hear that 3CX Phone System is the best system you've used so far!

Steve
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Quick and Easy Professional PBX

Bewertet am 6.1.2025

Hassle free PBX with easy roll out to users, whether on Desktop, Laptop or Mobile Phone.

Hassle free PBX with easy roll out to users, whether on Desktop, Laptop or Mobile Phone.

Vorteile

Quick and easy to set up using a Digital Ocean Droplet.

Nachteile

Nothing really. There is loads of functionality.

Antwort von 3CX

Hello Steve and thank you for your review! We're glad to hear you found the setup process straightforward and that 3CX provides a hassle-free PBX experience across devices.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Easy and Useful but a lot of bugs

Bewertet am 14.6.2024

Vorteile

It is convenient to use, pretty decent user interface. I love the dialer as it is similar to phones and no feature is hidden.

Nachteile

I faced a lot of connectivity issues using VPN and also bluetooth connectivity issues with headphones.

Antwort von 3CX

Hello and thank you for your review. We're happy to hear you like the user interface of 3CX.

Regarding your VPN and Bluetooth issues, we recommend consulting with a 3CX Admin within your company. They can examine these issues in more detail and suggest best practices to ensure you get the most out of your 3CX system.

Laura
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

3CX for VOIP

Bewertet am 24.12.2024

Overall 3CX is amazing and works seamlessly as I go about my day taking calls on my computer. There...

Overall 3CX is amazing and works seamlessly as I go about my day taking calls on my computer. There was some confusion with voicemail setup and I found the help menu to be lacking, but once I got the hang of it I really enjoy the ease and simplicity of this product.

Vorteile

The ability to turn my computer into a phone. I can use the number pad on my keyboard and press enter to dial.

Nachteile

My setup was initally confusing. I had a difficult time setting up my voicemail and my QR code would not scan on my phone.

Antwort von 3CX

Hi Laura! Thank you for your review! We're glad to hear you're enjoying the convenience of using 3CX on your computer for seamless communication. For setup challenges like voicemail and QR codes, we recommend reaching out to your IT admin or a local 3CX Partner for assistance - they can provide the support needed to make the process smoother.

ksenjia
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Modified Communication tools

Bewertet am 17.12.2024

Easy to install on both desktop and mobile devices therefore compatible with most devices.

Easy to install on both desktop and mobile devices therefore compatible with most devices.

Vorteile

3CX software is reliable and easy to use for online communication and also easily integrate with WordPress developed and managed websites.

Nachteile

It's friendly support team gives me an expectation service

Antwort von 3CX

Hello Ksenjia! Thank you for your review! We're pleased to hear that you find 3CX reliable, easy to use, and compatible with your devices. It’s also great to know you’ve had a positive experience integrating it with WordPress. :)

Linze
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great Communication Tool

Bewertet am 20.11.2024

Vorteile

Easy to use navigation and user-friendly interface. Finding contacts from company team is simple.

Nachteile

Not many cons, sometimes when connected to mobile data instead of work wifi the connection is unstable. Other than that very satisfied.

Antwort von 3CX

Hello Linze!

Thank you for your positive review! We're glad to hear you find the platform easy to navigate and user-friendly. :)

Thank you for sharing your experience!

Aldo
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

A nice tool, not for startups though

Bewertet am 22.11.2024

Vorteile

It did what it was supposed to, so can't complain about it.

Nachteile

It's a tool mostly for corporations, a bit outdated nowadays.

Antwort von 3CX

Hello Aldo! Thank you for sharing your feedback! We're glad to hear the tool met your expectations.

However, we’d like to clarify that 3CX is indeed very startup-friendly, especially with our 3CX SMB FREE edition designed specifically for smaller businesses and teams without extensive IT resources. 3CX is also constantly evolving with regular updates to ensure it remains modern and aligned with industry needs.

We appreciate your input and hope you’ll continue to explore how 3CX is able to provide communications to businesses of all sizes!

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A complete IP/PBX

Bewertet am 25.9.2022

We've been using 3CX since we have the alternative to work from home and the old switchboard became...

We've been using 3CX since we have the alternative to work from home and the old switchboard became useless.
The users doesn't like it a lot because they use only the softphone and fo me is the piece less powerfull, but the admins who are used to work with on prem PBX, love it. They find the admin panel very powerfull and also very easy to use.
I don't have experience as a call center so I can't give you my opinion, but it seems to be fulll competent aswell.

Vorteile

With 3CX you'll have a very functional IPPBX at a very reasonable price.
The admin panel is very easy to use and very powerfull.
The call Queues, the ring groups, the digital recepcionist are functionalities very well implemented.

Nachteile

The softphone is not at the same quality level as the switchboard, they must improve it if they want to keep their current clients.
The users must do some micro configuration level to improve the sound.

Antwort von 3CX

Hello, thank you for sharing your rating with us and the community, we value your opinion!

angie
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

3CX is a Great Investment

Bewertet am 18.10.2024

Overall, the 3CX system is a great investment. This phone system has been a great product for our...

Overall, the 3CX system is a great investment. This phone system has been a great product for our large school district. While there are numerous features available, I only use a fraction of these but attest to the high quality of this system.

Vorteile

There are a lot of things that I love about the 3C phone system we use at work. The feature I like most is the ability to receive voicemail through email. This convenience keeps me on top of calls and allows me to provide excellent customer service without delay.

Nachteile

The maximum voicemail is 2 minutes. I believe 3 minutes would allow customers time to provide more information which could help meet their needs more efficiently.

Antwort von 3CX

Hello Angie. Thank you for sharing your experience with 3CX! We’re happy to hear that voicemail-to-email has been such a helpful feature for you in providing timely customer service.

Regarding the voicemail duration, depending on your license type, your IT team managing the 3CX system may be able to help increase the voicemail length to better meet your needs. Please check with them directly.

It's good to know that 3CX has been a valuable asset to your school district and appreciate your positive feedback!

Fabruzio
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

3CX a good VOIP Software

Bewertet am 15.5.2024

VOIP is widely used today, so we needed a software to manage our calls. We choose 3CX for its...

VOIP is widely used today, so we needed a software to manage our calls. We choose 3CX for its reliability and its ease of use, anyone will quickly learn to use 3CX. A really good product, worth the price.

Vorteile

I use 3cx at work to make and receive phone calls. The audio quality is good and the program is easy to set and configure.
In the "mini pop-up" dashboard you can have a look at the other users and their status, make internal calls and forward the external calls.
You can set your status from available to e.g. away or DND just with a click.
I use 3CX mainly with headphones, setting the audio is quick and the call quality is good (obviously your line should be fast and stable enough). The program is automatically launched during windows startup and stays minimized in the task bar.

Nachteile

Nothing to report, it works fine, the interface is simple and clear and I like the way was made.

Antwort von 3CX

Hello Fabruzio,

Thank you for your detailed review! We're happy to hear that you find 3CX easy to set up, configure, and use for managing your calls with good audio quality. Your positive feedback on the user-friendly interface and functionality is much appreciated.

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Regierungsbeziehungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

3cx for small business

Bewertet am 26.9.2024

even tool is working overall well, our CS dept is asking for more skills not availble eon current...

even tool is working overall well, our CS dept is asking for more skills not availble eon current version 18

Vorteile

easiest configuration and setup from IT perspective

Nachteile

integration to other tools like an ERP or chat/IA tools

Antwort von 3CX

Hey David, thank you for your review!

We're happy to hear the setup has been easy from an IT perspective. We appreciate your feedback!

Just a heads-up, version 18 is nearing its end of life, and the latest version, V20, comes with many more features. If you haven’t upgraded yet, we highly recommend making the switch!

Richa
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good software for online calling and team calling

Bewertet am 26.1.2024

I would say it has been satisfactory for the price and limited use

I would say it has been satisfactory for the price and limited use

Vorteile

Wase of use, good functionality and reasonably priced

Nachteile

Desktop app is a bit clunky, stops working intermittently and need IT people to fix it

Antwort von 3CX

Hi Richa! Thank you for your review. We're glad to hear you find 3CX easy to use, functional, and reasonably priced. We've recently introduced a new Windows Softphone offering a smoother experience. You can learn more about it here: https://www.3cx.com/user-manual/windows-softphone-app/

We hope this makes your 3CX experience even better!

Jessica
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great Product

Bewertet am 4.3.2024

Vorteile

Low cost, easy to setup and works great for medium - small businesses. Haven't personally setup for any large companies.

Nachteile

Using VoIP is great but quality can be bad if your internet is not stable.

Antwort von 3CX

Hi Jessica! Thank you for your positive review! We're glad to hear that you find our product cost-effective and easy to set up for medium to small businesses. We understand that VoIP quality can depend on internet stability. For optimal performance, a stable and strong internet connection is recommended.