Webex Suite

4,4 (7.258)
Eine Bewertung schreiben
Bleibe mit jedem in Verbindung, überall, jederzeit.

Gesamtbewertung

4,4 /5
(7.258)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,2/5

89%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

7258 Bewertungen

Dominik
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Gute Wahl für Meetings, Collaboration, Chat

Bewertet am 15.11.2023

Vorteile

An Webex gefällt mir am besten die benutzerfreundliche Oberfläche und die einfache Bedienung. Die Audio- und Videoqualität ist gut und ermöglicht eine reibungslose Kommunikation. Die Funktionen wie Bildschirmfreigabe und Dateiaustausch sind sehr praktisch und erleichtern die Zusammenarbeit. Außerdem gefällt mir, dass Webex plattformübergreifend funktioniert und auf verschiedenen Geräten nutzbar ist. Die Integration von Terminplanern wie Outlook ist ebenfalls ein großer Pluspunkt. Insgesamt bietet Webex eine zuverlässige und effiziente Lösung für virtuelle Meetings und Teamarbeit.

Nachteile

Es kann manchmal zu Verbindungsproblemen kommen kann. Obwohl die Audio- und Videoqualität normalerweise hervorragend ist, kann es gelegentlich zu Unterbrechungen oder Verzögerungen kommen, was die Kommunikation beeinträchtigen kann. Manchmal wird nicht die richtige Audioquelle erkannt. Trotz dieser kleinen Kritikpunkte bleibt Webex jedoch eine zuverlässige und effiziente Lösung für virtuelle Meetings und Teamarbeit.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Solides Tool für Videokonferenzen und Online-Meetings

Bewertet am 4.3.2024

Vorteile

Grundsätzlich ist Webex ein sehr solides Tool fürs Online-meetings und Konferenzen, alle benötigten Tools, wie Bildschirmteilen und das Mitteilen von Reaktionen stehen zur Verfügung.

Nachteile

Das Einladen und Einbinden von externen Mitarbeiten führt manchmal zu Problemen und funktioniert nicht immer problemlos, manchmal kann der Raum nicht eröffnet werden oder die Externen können aus welchem Grund auch immer nicht beitreten. Die Konkurrenzprodukte sind da doch etwas benutzerfreundlicher.

Florian
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Webex

Bewertet am 22.9.2022

Webex ist eine super Möglichkeit Firmen-Intern zu kommunizieren

Webex ist eine super Möglichkeit Firmen-Intern zu kommunizieren

Vorteile

unkompliziert, benutzerfreundlich , schnell

Nachteile

Es gibt keine Nachteile an dieser Software

Cynthia
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

WebEx

Bewertet am 2.11.2022

Vorteile

WebEx ist sehr benutzerfreundlich und leicht in der Bedienung.

Nachteile

Profilbilder könnten größer angezeigt werden.

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Allgemein

Bewertet am 2.4.2023

Gut für Teams die versprengte Büroräume haben um gute teamarbeiten leisten zu können

Gut für Teams die versprengte Büroräume haben um gute teamarbeiten leisten zu können

Vorteile

Gute bedienbarkeit angenehmes Arbeiten komfortabel genug und auch noch einfach genug für ältere Kollegen

Nachteile

Nicht wirklich viel zu sagen dazu könnte etwas moderner Rübe kommen

Sara
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sehr gute Anwendung im täglichen Gebrauch

Bewertet am 8.11.2022

Läuft sauber, selten Probleme, lässt sich sehr gut auch für Meetings nutzen

Läuft sauber, selten Probleme, lässt sich sehr gut auch für Meetings nutzen

Vorteile

Bildschirm teilen Funktion, Gif Funktion im Chat, Webinare

Nachteile

Verbessert werden kann die individuelle Gestaltung,

Mohammad
Mohammad
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Hilfreiche Software

Bewertet am 9.4.2023

sehr gut zu empfehlen

sehr gut zu empfehlen

Vorteile

Sehr hilfreich für die Fern Meetings und besonders enthält es viele tolle Funktionen

Nachteile

Das Aufzeichnung von die Sitzungen habe ich nicht probiert

Dorothee
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Benutzerunfreundlich

Bewertet am 30.1.2023

Es war eine Weile die einzige Videokonferenzmöglichkeit in der Firma, Teams ist besser

Es war eine Weile die einzige Videokonferenzmöglichkeit in der Firma, Teams ist besser

Vorteile

Gut in Outlook zu integrieren und Meetings sind einfach anzusetzen.

Nachteile

Einwahl manchmal zu kompliziert und Monitor-Sharing zu umständlich.

Svitlana
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

WEBEX Meeting

Bewertet am 3.10.2022

Ist ein solider und sicherer Tool, ist gut für Meetings geeignet

Ist ein solider und sicherer Tool, ist gut für Meetings geeignet

Vorteile

Einfach und intuitiv zu bedienen, gute Qualität insgesamt

Nachteile

Ich habe nichts zu bemängeln, ist wahrscheinlich etwas teurer als andere (Fremium)

Irina
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Gut

Bewertet am 13.6.2023

Vorteile

Ich habe das Programm nicht so oft benutzt, war zu einem Meeting eingeladen, das gut verlief

Nachteile

es war etwas kompliziert das Programm zu installieren

Oscar
Oscar
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

New Webex - The best for collaboration

Bewertet am 21.9.2021

We like it a lot.
We've been replacing other tools and simplifying everything into a single Webex...

We like it a lot.
We've been replacing other tools and simplifying everything into a single Webex Suite. Leaving aside other tools and using only this one, helps to take better control of the work carried out.
Although to a certain extent it is impossible to ignore other tools, this particular one is already used by the majority of users in most collaboration cases.

Vorteile

It is very simple to use in general.
The tool can be used by clients and business partners for free, which allows us to collaborate with them in a safe and comprehensive way with the rest of our solutions.
Although we have our license that includes storage in the cloud, customers or business partners do not need to pay anything to collaborate with us and use our spaces. Which makes it a very convenient tool.

Nachteile

I think the costs are not the best.
To be able to use and take advantage of it, you have to acquire different types of licenses and integrations. For example with Webex Meetings, it is not something that you have for sure, it is something that is integrated as long as you have all the licenses and subscriptions.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoom Workplace

Warum Webex Suite gewählt wurde

We have managed to unify the use of other tools into one. For example Webex already includes remote support, which allows us to reduce the use of TeamViewer. Webex also has Chat and file sharing so using Microsoft Teams is no longer necessary. And with meetings along with all the extra functionality it makes Zoom less of a requirement. Although we cannot say that we have stopped using these tools (since if they are useful and necessary at times) it has made it easier for us to use a single Webex Suite.

Gründe für den Wechsel zu Webex Suite

It was the one that could help us integrate the most collaboration tools. It allows us to have a single tool for almost all collaboration needs.
Juan Carlos
Juan Carlos
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

No nonsense Video Conferencing

Bewertet am 13.3.2024

Vorteile

All of our meetings are done on Webex, and it works without a hitch,

Nachteile

As of now, I have no problems, or have not found anything that I dislike.

Steve
Steve
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

How the mighty have fallen

Bewertet am 8.9.2018

WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured....

WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.

Vorteile

WebEx was the default leader in virtual meetings. Subsequent to its acquisition by Cisco, things got markedly better. The tool had broad integration with scheduling tools like Outlook, and the (relatively) recent addition of the ability to attend a meeting using only a browser is an added bonus for people who lack administrative rights on their PCs.

Nachteile

With stiff competition from Microsoft's Skype for Business, the venerable GoToMeeting, and newer arrivals like Slack and Zoom, WebEx is now a choice amongst many. When WebEx works, it does so decently at best. It suffers from bandwidth issues, even with only two participants in the same building. Furthermore, if a large enterprise buys an account, they are given "dedicated" support. When the client recently kept crashing every time I joined a meeting, I called the WebEx support number. After a half hour, I was told I needed to be transferred to our company's dedicated support team, who (after an hour of not being able to fix my problem) said I needed to be transferred to Cisco. Their agents wanted me to roll back device drivers (that hadn't been updated in over three months) and even suggested I may need to reinstall my operating system! I told them I had no issues with any of the other tools I use daily (Hangouts, Slack, Zoom, Skype for Business) and that I could attend a WebEx meeting if I used a browser. The agents only knew how to read from a script, and still haven't solved my problem.

Swaibu
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Team communication

Bewertet am 14.5.2024

Vorteile

It's very accessible to communicate with my team

Nachteile

Webex is easy to use in the communication

Christian
Gesamtbewertung
  • Branche: Programmentwicklung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Leveraging Webex for Team Synergy

Bewertet am 18.5.2024

Vorteile

When I was traveling, I easily joined a meeting on my phone and felt like I was in the room with my team.

Nachteile

The occasional lag during screen sharing and audio quality issues, particularly in large meetings, are aspects I least enjoy about Webex.

Louis
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Good for hosting meetings

Bewertet am 18.5.2024

Vorteile

Lots of functionality and easy to navigate for sharing screen and posting chat messages during calls

Nachteile

Somewhat limited functionality compared to Google Meet

James
Gesamtbewertung
  • Branche: Musik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Steve Rob Music - Webex Review

Bewertet am 14.5.2024

Vorteile

Webex is a very easy to use platform. It has a very nice dashboard design, and it also allows our organization users to customize different settings easily, such as profile, out of office, etc.

Nachteile

Webex is expensive, but we were able to do a bit of work to make sure it functions within our organization. We also noticed that the ringtones are very limited. It would be great to upload ringtones or customize them.

Denissa
Gesamtbewertung
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

WebEx for all!

Bewertet am 13.6.2024

Great events and widely accessible to any form of meetings.

Great events and widely accessible to any form of meetings.

Vorteile

WebEx is an essential tools when it comes to online topic and events. During pandemic, WebEx is really a great help and plays as the vital source of every meeting and events.

Nachteile

There were some time that we can't easily access the site. But, overall experience was great!

Marty
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

The Webex

Bewertet am 14.5.2024

Vorteile

Easy to use. Screen sharing is easy to use.

Nachteile

Sometimes voice and audio can be a little choppy.

Gavin
Gavin
Gesamtbewertung
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great enterprise conference/screen sharing tool

Bewertet am 31.5.2024

Vorteile

The stability and ease of use noone ever seemed to have an issue with it

Nachteile

Not sure that I have any specific gripes with it to be completely honest

David
David
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Host Meetings Professionally!

Bewertet am 25.7.2019

Cisco WebEx keeps our meetings professional for both internal users and clients we work with! ...

Cisco WebEx keeps our meetings professional for both internal users and clients we work with! We've noticed that most people are familiar with the software and have used it before so it makes hosting meetings even easier.

Vorteile

WebEx is really easy to use and setup! From both the view point of the admin setting up a meeting or an end user who was invited to a meeting, it's all really simple! I especially enjoy how WebEx will automatically adjust for time zone changes since many meetings I'm joining or hosting are with people on the other side of the country. Screen sharing also works really well, usually I'd experience some bandwidth issues with other software but for some reason WebEx works wonderfully!

Nachteile

The only con I can think of is that sometimes if I'm joining a meeting that I have scheduled in my Google Calendar it won't work correctly. It should be able to load the meeting invite and join as intended but I usually find myself having to manually enter the meeting ID, attendee ID, and passcode.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoom Events and Webinars

Warum Webex Suite gewählt wurde

We wanted a more professional look and feel once we migrated from Google Apps for Business to Office 365 but didn't want to utilize Skype for Business.

Zuvor genutzte Software

Google Meet

Gründe für den Wechsel zu Webex Suite

It was pricier than most but because WebEx is such a familiar name with lots of users and so simple to use we felt the price and ROI was justified.
Igor
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Essential application for videoconferencing

Bewertet am 17.9.2020

As I have a small business, I don't have much to complain about.
The maximum number of participants...

As I have a small business, I don't have much to complain about.
The maximum number of participants in a meeting was 10 people, however, when the room is full, I feel that the file sharing speed differs for some, even though we are all using the same connection, with a speed of 200mbps.
In general, it is a very useful application for anyone who wants a meeting with team members.
We use it on both Windows and Androis and are happy with the result.

Vorteile

Despite having many features, which can somewhat hinder those who are experiencing it for the first time, the application offers a simple way for a videoconference.
The application already automatically generates a password link for all participants.
Plans: Free, Beginner, Plus and Business, each with dirty features.
Free: Up to 100 participants and meetings of up to 50 minutes in length, with an unlimited number of meetings per day, month or year.
Beginner: Monthly fee of $ 13.50, can host up to 50 people per meeting, offers unlimited meetings, file sharing, 5 GB of cloud storage and recording transcripts.
Plus: Monthly fee of $ 17.95, can host up to 100 participants per meeting, offers the possibility of assigning alternative organizers, allowing others to schedule meetings on behalf of the main organizer and is supported 24 hours a day, 7 days a week.
Business: Monthly fee of $ 26.95, can host up to 200 participants and has 10 GB of cloud storage. It has the possibility of integration and synchronization with Microsoft Exchange and Active Directory.
Offers end-to-end encryption; extensive meeting tools for participants and hosts.

Nachteile

A wide variety of meeting setup options can be confusing for novice users.
Strong competition from Miscrosoft's Skype for Business. In some meetings, the video hangs for a few seconds, while participants are still talking, even with a dedicated 200mbps internet.
When you are a beginner, using the app for the first time, you can get lost among so many features. The start-up tutorial should be more complete and less cluttered with information.
When sharing many screens, there is a slight lag in the transmission, which can cause the participants to lose focus.
The audio quality drops considerably when using the notebook or PC speakers.
When meetings are recorded, the deadline for making them available is too long (sometimes you have to wait 24 hours before the recording is available.).

Sedicka
Gesamtbewertung
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

SOCIO - Perfect for Virtual Conferences

Bewertet am 24.3.2021

The product is sturdy, robust and has never failed us. As a company we continue to look at other...

The product is sturdy, robust and has never failed us. As a company we continue to look at other products, but have not yet found one worth shifting to. The support team is excellent and adds great value to my experience.

Vorteile

Socio has all the features as most applications of this type, with some excellent new additions and they continue to improve on the product by seriously listening to their clients. We are very excited about the video rooms, and upgraded areas for sponsors and the excellent data dashboard. Being able to offer our sponsors more has always been one of our main aims. The product truly shines with its ease of use! Even our most technically challenged team members are able to successfully build our platforms. It is easy to grasp how it all works, from selecting features to uploading media, to launching, it is all very sleek and simple form start to finish. I particular like the knowledge base, which is vast and covers every aspect of the product with detailed explanations supported by excellent (and short!) instructional videos. In addition the online support provided is of the best I have encountered, any questions or problems that arise I am able to get almost immediate help. The support team feels like an extension of my own team, where they are as invested in the query as I am.

Nachteile

In all honesty, the software does exactly what it promises it will do. Where they lack a feature we may need, they are always open to considering upgrades, this may take some time to implement but we understand that upgrades need to be tested. I have experienced an issue where the download template for adding content was slightly out of date as per recent updates and this made uploading problematic. That being said, when I flagged it for the support team they were on top of it and could fix it pretty quickly.

Antwort von Cisco

Hello Sedicka! Thank you for taking the time to leave such a kind review.

We are elated to hear that you loved the platform, along with the planner resources and our support team. As you mentioned, we are always looking to add new features and improve based on the feedback our customers give us. We have a lot of exciting new features planned and you can continue to check out the "What's New" section of our knowledge base to get the latest updates. Hopefully you can use them at your next event!

We appreciate all the work you put into your events and we look forward to continuing to work with you.

Sanya
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Checking all the boxes with Socio!

Bewertet am 13.10.2021

Metrics are super important to any event, it helps us to measure the success of the event and...

Metrics are super important to any event, it helps us to measure the success of the event and acknowledge areas of improvement. The Socio app allowed us to track the number of users who clicked on Sponsor booths, ads and it even listed these attendees. This allowed sponsors to easily contact the attendees afterwards to follow up with them.

The video rooms feature was a huge hit with our event. We used it predominantly for our Pre-Conference event and the attendees loved the intimate settings. This gave the attendees full access to our experts to hold discussions on challenges they were facing and to network with others at the same time. This really added the personal touch to the event and attendees from across the globe felt like they were at a physical event during these sessions.

Vorteile

The Socio product was exactly what we needed for our online virtual event! When running an online event which spans across time zones, it’s very important to ensure that all attendees know what time the sessions are scheduled to take place. The Socio app allowed all attendees to see their local time zone and the event time which was a deal breaker for us given that we had attendees from the US, UK, Singapore, UAE and Australia.

We were also very impressed with the rapid response time from the Socio team who helped us to set up everything for our event. Their team usually came back to us within a matter of minutes and helped us resolve issues before the big day, on the day and even after the event. We really appreciated the support from this stellar team and were very grateful for it!

The attendees were also very enthralled with the ease of accessing the sessions, ability to switch tracks (we had three tracks at the same time) and the ease of networking. They loved the video chat feature and the ability to connect and speak with the speakers, sponsors and other attendees during and after the event. There were a lot of business opportunities which developed from these sessions.

Nachteile

The only improvement would be to have a version that allowed Socio's full service on older mobile devices as there were some users with older mobile devices 94+ years) whose software allowed them to download the app but they couldn't access the messaging feature. They used the web version instead which was much easier for them.

In Betracht gezogene Alternativen

Whova

Gründe für den Wechsel zu Webex Suite

Easy integration, new features and gamification aspect.

Antwort von Cisco

Your team really made the most of the Socio platform and features that help you engage audiences! Thanks so much for the kind words. We're so proud of our customer support team and never tire of hearing compliments like these.

Evan
Evan
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A great, easy to set-up and manage events platform"

Bewertet am 29.3.2023

We used Webex Events to improve participant engagement and reduce staff time for a non-profit's...

We used Webex Events to improve participant engagement and reduce staff time for a non-profit's annual 24-hour ski marathon. The app enabled us to put a lot of different participant materials in a single, continually updated location (agenda, rules, announcements, hour-by-hour results, etc.) enabling our staff to spend much less time printing and distributing materials and much more time engaging with participants. The athletes loved the app because they could see their results in real time and track how they and their teammates were doing in real time.

Vorteile

We evaluated several different event platforms, and Socios seemed like the easiest to set-up and manage. We first tried to use another platform and that proved too difficult so we pivoted back to Socio (which was more expensive, but worth it in the end.) As a board member of a small, community-based non-profit that produces an annual 24-hour skiing event, we wanted an application to improve participant engagement and reduce work for staff. The results we got in our first year with the Socio / Webex events app were phenomenal.Over half of our 600 athletes used the app over the two days of our 24-hour ski marathon, totaling over 23,000 minutes of usage! The built-in features of the app around Agenda, Announcements, and Participant networking were easy to set up and delivered a lot of value in reducing work on our staff.Even more impressive was how easy it was for us to seamlessly integrate with additional content to deliver a highly-tailored experience to our attendees -- the Web link feature is extremely valuable (especially the ability to pass External ID to a URL), and our athletes were able to continually see their progress in a custom "achievements" web page we built (~2300 clicks from ~280 users), as well as pull up the individual and team rankings in real-time from our race-timing vendor (another 6600 clicks cross 280 users). Additionally, our ability to embed documents and text content made the Event App a one-stop place for rules, instructions and other key details

Nachteile

There are some small downsides, especially for folks on a tight budget. These include extra costs for API access, branded apps (in IOS / Android store), etc. Also, once you set up an external ID for a participant it's difficult to change

In Betracht gezogene Alternativen

SpotMe

Gründe für den Wechsel zu Webex Suite

After attempting to work with a few other solutions, we found that Webex / Socio was a much more intuitive and easy to set-up platform. All of the pre-built apps (user lists, agenda, announcements, etc.) have a standard way to import data via spreadsheet that enabled us to get a lot of content into the app very quickly. Additionally, it was super-easy to link to specific feeds (the event Instagram, a race timing application, etc.) so that we created a very content-rich app experience with minimal set-up work

Antwort von Cisco

Evan, ee appreciate your positive review! It's fantastic to hear that Socio was the easiest to set up and manage among the event platforms you evaluated. The phenomenal results, with over half of your 600 athletes using the app during the 24-hour ski marathon, are impressive. It's great to hear about the seamless integration of additional content and use of the dynamic Web link feature . We agree that this feature opens so many possibilities to bring external content seamless into your Event App and deliver a unique, seamless experience for attendees. We appreciate your feedback on the additional costs for API access and branded apps. We continue to strive toward delivering the most comprehensive event experience and providing everything you need in an all-in-one solution.

We appreciate you putting your trust in Webex Events and look forward to continuing to deliver a excellent experience for your staff and your athletes!