Webex Suite Erfahrungen
Webex Suite
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7363 Bewertungen
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Gute Wahl für Meetings, Collaboration, Chat
Bewertet am 15.11.2023
Vorteile
An Webex gefällt mir am besten die benutzerfreundliche Oberfläche und die einfache Bedienung. Die Audio- und Videoqualität ist gut und ermöglicht eine reibungslose Kommunikation. Die Funktionen wie Bildschirmfreigabe und Dateiaustausch sind sehr praktisch und erleichtern die Zusammenarbeit. Außerdem gefällt mir, dass Webex plattformübergreifend funktioniert und auf verschiedenen Geräten nutzbar ist. Die Integration von Terminplanern wie Outlook ist ebenfalls ein großer Pluspunkt. Insgesamt bietet Webex eine zuverlässige und effiziente Lösung für virtuelle Meetings und Teamarbeit.
Nachteile
Es kann manchmal zu Verbindungsproblemen kommen kann. Obwohl die Audio- und Videoqualität normalerweise hervorragend ist, kann es gelegentlich zu Unterbrechungen oder Verzögerungen kommen, was die Kommunikation beeinträchtigen kann. Manchmal wird nicht die richtige Audioquelle erkannt. Trotz dieser kleinen Kritikpunkte bleibt Webex jedoch eine zuverlässige und effiziente Lösung für virtuelle Meetings und Teamarbeit.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Solides Tool für Videokonferenzen und Online-Meetings
Bewertet am 4.3.2024
Vorteile
Grundsätzlich ist Webex ein sehr solides Tool fürs Online-meetings und Konferenzen, alle benötigten Tools, wie Bildschirmteilen und das Mitteilen von Reaktionen stehen zur Verfügung.
Nachteile
Das Einladen und Einbinden von externen Mitarbeiten führt manchmal zu Problemen und funktioniert nicht immer problemlos, manchmal kann der Raum nicht eröffnet werden oder die Externen können aus welchem Grund auch immer nicht beitreten. Die Konkurrenzprodukte sind da doch etwas benutzerfreundlicher.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
WebEx
Bewertet am 2.11.2022
Vorteile
WebEx ist sehr benutzerfreundlich und leicht in der Bedienung.
Nachteile
Profilbilder könnten größer angezeigt werden.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Webex
Bewertet am 22.9.2022
Webex ist eine super Möglichkeit Firmen-Intern zu kommunizieren
Webex ist eine super Möglichkeit Firmen-Intern zu kommunizieren
Vorteile
unkompliziert, benutzerfreundlich , schnell
Nachteile
Es gibt keine Nachteile an dieser Software
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Allgemein
Bewertet am 2.4.2023
Gut für Teams die versprengte Büroräume haben um gute teamarbeiten leisten zu können
Gut für Teams die versprengte Büroräume haben um gute teamarbeiten leisten zu können
Vorteile
Gute bedienbarkeit angenehmes Arbeiten komfortabel genug und auch noch einfach genug für ältere Kollegen
Nachteile
Nicht wirklich viel zu sagen dazu könnte etwas moderner Rübe kommen
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sehr gute Anwendung im täglichen Gebrauch
Bewertet am 8.11.2022
Läuft sauber, selten Probleme, lässt sich sehr gut auch für Meetings nutzen
Läuft sauber, selten Probleme, lässt sich sehr gut auch für Meetings nutzen
Vorteile
Bildschirm teilen Funktion, Gif Funktion im Chat, Webinare
Nachteile
Verbessert werden kann die individuelle Gestaltung,
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Hilfreiche Software
Bewertet am 9.4.2023
sehr gut zu empfehlen
sehr gut zu empfehlen
Vorteile
Sehr hilfreich für die Fern Meetings und besonders enthält es viele tolle Funktionen
Nachteile
Das Aufzeichnung von die Sitzungen habe ich nicht probiert
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Benutzerunfreundlich
Bewertet am 30.1.2023
Es war eine Weile die einzige Videokonferenzmöglichkeit in der Firma, Teams ist besser
Es war eine Weile die einzige Videokonferenzmöglichkeit in der Firma, Teams ist besser
Vorteile
Gut in Outlook zu integrieren und Meetings sind einfach anzusetzen.
Nachteile
Einwahl manchmal zu kompliziert und Monitor-Sharing zu umständlich.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
WEBEX Meeting
Bewertet am 3.10.2022
Ist ein solider und sicherer Tool, ist gut für Meetings geeignet
Ist ein solider und sicherer Tool, ist gut für Meetings geeignet
Vorteile
Einfach und intuitiv zu bedienen, gute Qualität insgesamt
Nachteile
Ich habe nichts zu bemängeln, ist wahrscheinlich etwas teurer als andere (Fremium)
- Branche: Kosmetik
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Gut
Bewertet am 13.6.2023
Vorteile
Ich habe das Programm nicht so oft benutzt, war zu einem Meeting eingeladen, das gut verlief
Nachteile
es war etwas kompliziert das Programm zu installieren
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
An awesome online meeting tool!
Bewertet am 21.10.2020
Vorteile
No too many logins needed just a meeting link, one click, and boom! you join the meeting
The application provides a very clear audio and video quality.
The number of people it can accommodate in meetings awesome.
The meeting still goes on even if the host disconnects or has internet connectivity problems.
The android phone application is very stable and anyone with a good phone can use it.
A good tool for conducting interviews online as it provides additional functionalities like a lobby and also meeting locking.
Nachteile
The pricing is slightly higher for individuals with a low budget. They should look into that
It also needs a very stable internet bandwidth.
I did not like the idea of using voice over the internet while using mobile phones. It also proved a difficulty for people who have no complete understanding of users to use the app on a mobile phone.
In Betracht gezogene Alternativen
Zoom WorkplaceWarum Webex Suite gewählt wurde
The video/audio quality of Webex is awesome plus it has more additional features which make it easy to conduct virtual meetings more interactive as compared to other related products.Zuvor genutzte Software
Zoom WorkplaceGründe für den Wechsel zu Webex Suite
The video/audio quality of Webex is awesome plus it has more additional features which make it easy to conduct virtual meetings more interactive as compared to other related products.- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Webex Suite: Iconic, Robusta and Full-featured Call Center Software
Bewertet am 21.10.2024
Corporate meetings have been smooth and straightforward to handle with Webex Suite.
Corporate meetings have been smooth and straightforward to handle with Webex Suite.
Vorteile
Webex Suite is the most robust call center platform which I have ever used.
I like how it unify webinar, calling, messaging, whiteboarding, BIM and VC in one central location.
Nachteile
I have over six years of experience with WS and it suits my needs without posing any flaw.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Webex - look elsewhere for meeting needs
Bewertet am 27.9.2024
My employer uses this method for all virtual meetings, but I would rather utilize other platforms....
My employer uses this method for all virtual meetings, but I would rather utilize other platforms. The interface also requires lots of clicks to to find the task you are trying to complete.
Vorteile
The convenience to use Webex messenger, video, and calls.
Nachteile
It is not user-friendly and during Webex meetings, it makes a weird and annoying sound when participants enter the room.
- Branche: Alternative Medizin
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Webex a reliable choice in video conferencing sphere.
Bewertet am 15.8.2024
Found it an effective tool for both internal and external meetings. It keeps pace with other...
Found it an effective tool for both internal and external meetings. It keeps pace with other platforms.
Vorteile
Easy control panel for managers as well as staff.
Nachteile
Launching via web or app could get complex for some inexperience staff.
In Betracht gezogene Alternativen
Microsoft TeamsGründe für den Wechsel zu Webex Suite
Preferred to use a platform that our staff and management felt comfortable with.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Webex a complete, robust and stable web meeting platform
Bewertet am 19.10.2024
We use webex for long time, and I don´t have any complaint
We use webex for long time, and I don´t have any complaint
Vorteile
A very complete, robust and stable webmeeting platform
Nachteile
Price, at least the last time I used, the prices were high compared with the competitors
- Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great team communication tool
Bewertet am 6.10.2024
Overall wonderful experience and useful for team collaboration.
Overall wonderful experience and useful for team collaboration.
Vorteile
Great team collaboration and communication tool
Nachteile
It is becoming outdated with other industry leading products
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Webex suite for every day use
Bewertet am 11.9.2024
I love it and its very useful and data secure
I love it and its very useful and data secure
Vorteile
Its Very easy to share content and presentation, great to be able to view participants with very stable platform and video quality. Easy to use, data privacy
Nachteile
Sometimes drop of audio or video quality with increase of participants or small drop of bandwidth
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Highly Suggested
Bewertet am 25.10.2024
My overall experience has been very user friendly and I would highly suggest anyone especially...
My overall experience has been very user friendly and I would highly suggest anyone especially anyone who has a call center to use Webex
Vorteile
Webex has been very reliable and quick to update any glitches in software
Nachteile
The only thing I have not liked about Webex is that you cant get a custom ringtone on IOS
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Webex is Helpful for Remote Work!
Bewertet am 14.10.2024
Overall experience has been great with Webex Suite. It allows me to work remotely and still respond...
Overall experience has been great with Webex Suite. It allows me to work remotely and still respond and communicate in a timely manner with our clients.
Vorteile
It allows myself and other coworkers the ability to work remotely while still being able to communicate with our clients. An added bonus is the ability to adjust the sound so you can only hear your voice and filter out background noise.
Nachteile
It doesn't seem to work the best on my mobile device. Otherwise I haven't had any issues utilizing it on my laptop.
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
WebEx review
Bewertet am 16.9.2024
Overall, the product does what we need it to do.
Overall, the product does what we need it to do.
Vorteile
It is easy to use for non-technical users in the organization.
Nachteile
After updates, we have had issues with audio quality on a few occasions.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
One of the best, could be better
Bewertet am 26.8.2020
So far, the experience with the application is really good compared to other ones which I have...
So far, the experience with the application is really good compared to other ones which I have used. So thanking the team for this and hope they still update it better than what it is today so it can reach the level which we expect from it in upcoming years.
Vorteile
> The primary option which I liked really in this software is connectivity from other sources like mobile phone or other for audio connections which helped me a lot whenever I was stuck in the less internet connection speed.
> Webex is so far the best one I have ever seen where the speed and ease of use is on the stake here. The ease of use as I mentioned really applies to this since as soon as the connection has been done, the options to join the meeting and the security it applies to the meeting is the one I like the most.
> Other than that, the speed as mentioned before, even in the low internet speeds, the lack of any lag makes this application the most I used ever.
Nachteile
There is really less things which I don't like about this software which is desktop application readiness. Whenever I always connect through the desktop application, sometimes it takes a lot of time to join the meeting which would result in some of the escalations which you can get in your professional life. I hope this would be made better in the upcoming versions.
Warum Webex Suite gewählt wurde
We actually made the switch since we had some meeting with the outside of the organization which is better in case of webex compared to the one we previously had i.e., Skype. So we had to select the one which helps the team during the important external calls.Gründe für den Wechsel zu Webex Suite
The versatility and the easiness which the application suggests is really important and made us pick this application in front of so competitive other ones.- Branche: Chemikalien
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Cisco WebEx Meeting Huge Improvement
Bewertet am 25.11.2020
Eight months ago, I would not recommend WebEx Meeting.
But now, November 2020, WebEx Meeting is...
Eight months ago, I would not recommend WebEx Meeting.
But now, November 2020, WebEx Meeting is definitely a different one, and is already at par, if not exceeded Zoom as the standard for virtual meetings.
Vorteile
The Pros: As Zoom has been the standard of virtual meeting since pandemic, WebEx meeting has quickly improved from their lackluster features 8 months ago, to almost Zoom. Our company has been using WebEx as standard virtual conference platform. It used to be very buggy and laggy and having audio and video performance issues.
Now, it's one click audio and video integrated in internet. No need to dial separately using phone call. I like the GUI now as it is more intuitive than before. I like the mobile connectivity and the capability to do breakout rooms and mute everyone without unmuting themselves.
AI features are also great. Now they've introduced background noise suppression, so I do not need a third party software like Krisp.
We also like the introduction of cohosting to give some assistance to the host of the meeting.
Overall, we are enjoying the use of WebEx Meeting unlike previously.
Nachteile
Although WebEx Meetings has improved a lot, there are still a few features not working properly.
1. Virtual Background in video eats a lot of computer memory and sometimes causing laptop to freeze.
2. The breakout rooms do not have advance assignments yet, so imagine you have 500 attendees and you have to break them up manually.
In Betracht gezogene Alternativen
Google MeetGründe für den Wechsel zu Webex Suite
I believe they offer other platforms for real-time chat, that is why WebEx Meeting has been considered.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Pivot to virtual and pivot back to hybrid
Bewertet am 4.1.2021
Before 2020, we have used Socio for our in-person events. Throughout 2020, we have used Socio to...
Before 2020, we have used Socio for our in-person events. Throughout 2020, we have used Socio to pivot our events program to be 100% virtual. 2021 and beyond, we will be using them for our hybrid events.
Vorteile
We have been a Socio customer since late 2017. From 2017 until our April 2020 event, they have been powering our live/in-person events. Throughout 2020, we have used their software and their amazing support team (shout out to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for keeping up with me 😂) to pivot our events program to be 100% virtual and doubled the number of events we hold with them. After running RFPs with 6 virtual platforms, Socio was the clear winner with their virtual event platform as well.
Looking into our 2021 events program, our plan is to start executing a hybrid (mix of virtual and in-person) strategy, and we are confident that Socio will deliver as they have been experts in the in-person events prior to virtual events even existing for our organization (unlike some other providers that are just virtual or in-person oriented)
Nachteile
No downsides at the moment. Their 24/5 support was extremely helpful, and we really wanted it to cover the weekend hours as well (since a few of our events happen on the weekends). Recently we have been notified by our customer success manager that they have expanded their support to include weekend hours as well. So, I can't complain.
Warum Webex Suite gewählt wurde
Looking into our 2021 events program, our plan is to start executing a hybrid (mix of virtual and in-person) strategy, and we are confident that Socio will deliver as they have been experts in the in-person events prior to virtual events even existing for our organization (unlike some other providers that are just virtual or in-person oriented)Gründe für den Wechsel zu Webex Suite
After running RFPs with 6 virtual platforms, Socio was the clear winner with their virtual event platform as well.- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Cisco Webex Review
Bewertet am 23.2.2021
The overall experience is awesome. It has a lot of features that can be useful for Meeting,...
The overall experience is awesome. It has a lot of features that can be useful for Meeting, Collaborations, Scheduling future interviews etc. Nice Audio and Video Quality. Screen sharing and Nice virtual Background Options. During this Covid situation Webex is the tool that saved us and we could deliver work deliverables properly and timely manner.
Vorteile
Cisco Webex meeting is the awesome tool for meetings, collaborations, creating appointments for any event. Nice Screen sharing options. The best part is Recording meeting which can be stored and referred later. Nice Chatting options also. You can choose whom to talk or you can chat to the whole team. Nice Video and Sound Quality. Easily Integrated with Microsoft outlook that's why we can create meeting from outlook easily including WebEx link. We can have our personal room where you can collaborate with the team. It can be accessed outside the VPN network. Easily can download on Mobile without any need of Company network. Nice notification settings which will be pretty nice and from the notifications you can join meeting. We can connect to a phone also to have a call between team members.
Nachteile
The Tool is pretty heavy which takes a lot of memory on the system since it includes a lot of stuff on its own. Can't avoid surrounding noise. We need to install some other plugins to avoid that.
In Betracht gezogene Alternativen
Zoom WorkplaceWarum Webex Suite gewählt wurde
Skype is not that good with respect to Meeting with the Team. No Record meeting options in both of them. No Integration with Microsoft Outlook.Gründe für den Wechsel zu Webex Suite
Zoom Meeting doesn't have Record meeting options. It doesn't have option to cancel the surrounding noise. It doesn't have integration with Microsoft Outlook.- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Checking all the boxes with Socio!
Bewertet am 13.10.2021
Metrics are super important to any event, it helps us to measure the success of the event and...
Metrics are super important to any event, it helps us to measure the success of the event and acknowledge areas of improvement. The Socio app allowed us to track the number of users who clicked on Sponsor booths, ads and it even listed these attendees. This allowed sponsors to easily contact the attendees afterwards to follow up with them.
The video rooms feature was a huge hit with our event. We used it predominantly for our Pre-Conference event and the attendees loved the intimate settings. This gave the attendees full access to our experts to hold discussions on challenges they were facing and to network with others at the same time. This really added the personal touch to the event and attendees from across the globe felt like they were at a physical event during these sessions.
Vorteile
The Socio product was exactly what we needed for our online virtual event! When running an online event which spans across time zones, it’s very important to ensure that all attendees know what time the sessions are scheduled to take place. The Socio app allowed all attendees to see their local time zone and the event time which was a deal breaker for us given that we had attendees from the US, UK, Singapore, UAE and Australia.
We were also very impressed with the rapid response time from the Socio team who helped us to set up everything for our event. Their team usually came back to us within a matter of minutes and helped us resolve issues before the big day, on the day and even after the event. We really appreciated the support from this stellar team and were very grateful for it!
The attendees were also very enthralled with the ease of accessing the sessions, ability to switch tracks (we had three tracks at the same time) and the ease of networking. They loved the video chat feature and the ability to connect and speak with the speakers, sponsors and other attendees during and after the event. There were a lot of business opportunities which developed from these sessions.
Nachteile
The only improvement would be to have a version that allowed Socio's full service on older mobile devices as there were some users with older mobile devices 94+ years) whose software allowed them to download the app but they couldn't access the messaging feature. They used the web version instead which was much easier for them.
In Betracht gezogene Alternativen
WhovaGründe für den Wechsel zu Webex Suite
Easy integration, new features and gamification aspect.Antwort von Cisco
Your team really made the most of the Socio platform and features that help you engage audiences! Thanks so much for the kind words. We're so proud of our customer support team and never tire of hearing compliments like these.