Marketman

4,7 (109)
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Bestandsverwaltungssoftware für Restaurants.

Gesamtbewertung

4,7 /5
(109)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,8/5

99%
haben diese Anwendung empfohlen
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109 Bewertungen

Ken
Ken
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Although overall MarketMan has helped our business it has also been disappointing in its...

Bewertet am 18.4.2018

It has helped us reduce our cost of sale across both food & beverage and make our business more...

It has helped us reduce our cost of sale across both food & beverage and make our business more profitable. It allows us to monitor stock levels daily.

Vorteile

The fact that it is cloud based and is able to give us live results. The integration with iKentoo PoS and Xero (even though this has been problematic for months).

Nachteile

The very poor smartphone app - forces us to use laptops for stock counting etc. The poor response time to errors in the system - developers have taken months and to date issues are still not resolved.

Phillip
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

MarketMan a great investment

Bewertet am 1.3.2023

Excellent product, even better service

Excellent product, even better service

Vorteile

Easy to implement, use and train with full control

Nachteile

Some adaptability issues with 3rd party apps

Pawel
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Good For Multi Unit Operation

Bewertet am 16.4.2021

Overall I would recommend it specially when you have a multi unit business. Cooperates well with...

Overall I would recommend it specially when you have a multi unit business. Cooperates well with different till systems. Easy to connect PLUs.

Vorteile

Good for multi unit operation. Easy transfers between the stores. Good stock count templates. Easy login.

Nachteile

Updates are a bit slow. Not considering feedback from customers.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Helps you in managing inventory very well

Bewertet am 15.12.2022

Vorteile

Overall great in helping you to manage the inventoryGreat in integration of other apps

Nachteile

Sometimes customization is difficult and it can be made more easy

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Good for Bar Inventory

Bewertet am 14.3.2022

7.5 out of 10

7.5 out of 10

Vorteile

After you set up your products and storage areas, the ease of use for tracking inventory is awesome.

Nachteile

The actual setting up and adding new items is a little time consuming. Wish they was a “copy” element of a current in stock item

Juan Pablo
Juan Pablo
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

It solved the problems I was having with stock control

Bewertet am 17.4.2018

Stock and recipe control

Stock and recipe control

Vorteile

I liked that it is WebBased and I can access it where ever I am at. The ease of use is great and I have been recommending it. I am exited to see the new Menu feature.

Nachteile

I wish I could calculate the value of my stock at any given point in time. I also would like for the costs of goods sold would take into consideration the value of stock. The app functionalities should also be more broad.

Nick
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Petri's Pour House Review

Bewertet am 26.4.2019

With Marketman I can easily see what my estimated costs are and then what they actually are. Every...

With Marketman I can easily see what my estimated costs are and then what they actually are. Every penny counts in this industry and this helps raise (or lower) menu items.

Vorteile

Versatility, keeps track of everything, not just one supplier. Orders are a snap, and receiving them is easier still

Nachteile

I would like to have more access to the database. I have some reports that i would like to run, that are not available. Like checking certain menu items per percent of cost and then those that are above a certain percentage. Other than that program works great.

Anil
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great software

Bewertet am 4.5.2019

This software is helping our business with all our orderings, track privious orders and keep record...

This software is helping our business with all our orderings, track privious orders and keep record of your spending. On top of that, having all suppliers in one platform is very handy.

Vorteile

One platform to have all the suppliers together and easy to order/track your needs.

Nachteile

Nothing so far.

Jeremy
Jeremy
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

My experience is very easy to operate, learn, and teach how to use.

Bewertet am 20.4.2018

Organization and knowing how to navigate through a software.

Organization and knowing how to navigate through a software.

Vorteile

I like how everything is accessible. It is easy to find anything that you need. Also I love how support is always there working to help you with anything and as fast as they can.

Nachteile

To be honest, I have not reached a point on your guys end that I dislike. I have found it very easy to operate around the software.

Verena Gweneth
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy Peasy Lemon Squeeze

Bewertet am 23.4.2019

Vorteile

The ease of use for the various different levels of the platform. The visual representation of data adds a level of ease to day to day process'.

Nachteile

Some of the data calculations - when analysing COG's, lead more towards an American market. It terms of quantifying volumes and percentages.

Krzysztof
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

thumbs up

Bewertet am 10.2.2023

Vorteile

overall ease of use and tools available

Nachteile

accepting the delivery process could be a little bit quicker with certain providers

John
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The last SaaS you will ever need, Market Man does it all!

Bewertet am 5.4.2022

Extremely satisfied with Market Man. Through this software we can have complete control and...

Extremely satisfied with Market Man. Through this software we can have complete control and overview on our day to day operations. When utilized fully, you will have a transparent view of your COGS, Waste, Inventory Levels, Low Inventory Level Reminder Alerts, Batch Recipe Costing, Plate Costing, Sales, Purchase Log.

Vorteile

Dashboard gives you a great overview of every financial aspect of your business. Has a controller, you will have real-time data to allow you to make sound financial decisions, What I appreciate the most is how fast and easy it is to navigate from portal to portal and your work will always get saved, as the system will prompt you the save before exiting. When inputting Invoices using the manual option, it is extremely user-friendly to audit Inventory Items, Update Prices, Issue Credits and upload scanned Invoices.

Nachteile

I think the one thing that is missing from Market Man is the ability to make payments directly from Market Man. Having ACH or other payment methods built into Market Man's SaaS would be ideal for operators.

Martin
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

My relationship with Market Man

Bewertet am 10.11.2022

Vorteile

I have been using this system for less than 6 months and even before I started using it I had already had an excellent relationship with the entire human team of this company.The ease of being able to capture recipes, invoices, inventory, orders is more than helpful and also that all this is in one is also a quality that it has and that helps us control the numbers."What cannot be measured, counted and weighed cannot be controlled" Chef Martin C Abraham

Nachteile

For this section the only thing I've had a hard time with is the Aloha integration as our setup is a bit confusing.

Paolo
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Very Helpful software for Hospitality

Bewertet am 7.7.2021

Pretty good, it provides the functionality of expensive software for a fraction of the price

Pretty good, it provides the functionality of expensive software for a fraction of the price

Vorteile

Ease of use, value for money. Marketman is a very good software that does substantially help your business with stock management, orders and more.

Nachteile

Initially the reporting or lack of a clear actual vs theoretical, but this has been fixed now. The next issue to tackle is the Database and how it gets filtered in some specific instances. No major issues to complain about though

Josphat
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Value for money

Bewertet am 2.2.2022

We have problems when stock or sales do not sync properly or on time

We have problems when stock or sales do not sync properly or on time

Vorteile

This software is fast and easy to use and not heavy on any PC or any

Nachteile

The merging of sales and stock with light speed is not always accurate, maybe its programming from our side

Rabih
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Software, great support

Bewertet am 4.2.2022

MM is helping us solving our purchasing process by streamlining the procedures and bringing much...

MM is helping us solving our purchasing process by streamlining the procedures and bringing much more transparency and cost control.

Vorteile

The software is quite complete although there rooms for improvement, specially on the purchasing side.
The support & training team is absolutely fantastic in terms of accessibility, knowledge and helpfulness.

Nachteile

Some features are a bit complicated to use specially if the users are not very tech savvy.

Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

User of Marketman

Bewertet am 23.11.2020

Good experience!

Good experience!

Vorteile

As administrator is was an easy and intuitive to set up for a multi-unit chain.
Being able to obtaining accurate actual to theoretical costs by building out our menu recipes was not very difficult.
Really like the invoicing scanning feature and having the ability to have images of the invoices stores with the reconciled invoices.
The systems mobile application is easy to use and convenient for the operators.

Nachteile

As we are a chain enterprise we use a multi-warehouse system with our main Distributor, US Foods. Setting up multi-distribution points with in the system took some additional time and effort.

Filippo
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great software for daily operations

Bewertet am 9.2.2022

The overall experience is great. It needs strong daily maintenance.

The overall experience is great. It needs strong daily maintenance.

Vorteile

The overview it gives you on the daily operation of ordering, receiving and inventory management.

Nachteile

it should be even more customizable.
The app is still not working smoothly.

Joseph
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best bang for the buck

Bewertet am 25.4.2019

Vorteile

Marketman has a beautiful user interface with robust reporting that allows granular tracking at an item level. The support team has a very solid understanding of food costing which also makes using the program that much easier. Personally, I am a huge advocate of doing one thing and doing it right. Marketman Does inventory and food cost controlling extremely well.

Nachteile

It would be nice if integrations took a little less digging on the restaurant side. It would be very helpful if there was the ability for a restaurant to build a custom item level report similar to the Cost of Goods report in which we could put specific items i.e chicken and get a set ALL day/week/month usage.

Ross
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Very happy with the system

Bewertet am 10.10.2022

Very good when kept up to date

Very good when kept up to date

Vorteile

Great support when needed during set up and on hoing

Nachteile

Building dish specs can be long winded and

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Marketman is a must for any business

Bewertet am 8.4.2022

Vorteile

The overall platform is great.
I love that I dont have to use several different softwares, to manage my ordering, inventory, reports, etc.
Ease of use is exceptional.

Nachteile

I wish the mobile app was a little more developed and I wish I could see my order fulfilment list through the app.

Robert
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Can't live without it.

Bewertet am 19.6.2022

Very positive. I highly recommend, especially smaller venues. Even if you're not tech savvy, you...

Very positive. I highly recommend, especially smaller venues. Even if you're not tech savvy, you can use this software.

Vorteile

Marketman is a full inventory management system that integrates well with our point of sale, Touch Bistro. The support team has been very helpful and respond quickly.

Nachteile

Like any powerful software, there is a set up and learning curve. Fortunately Marketman does much of this work for you.

Verena
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Simply Smashing

Bewertet am 2.5.2019

We have managed to finding glaring gaps in our recipes and formula.

We have managed to finding glaring gaps in our recipes and formula.

Vorteile

Over all the system lacks a clumsiness which is present on a lot of F and B programmes. It is easy to track inventory And the statistical representations are presented in many different ways (info graphics, excel ) etc. There is something for everyone’s brains to be able to digest!

Nachteile

I found building the inventory difficult and that there doesn’t seem to be an option to link more than one product to multiple suppliers.

Usman
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A Game Chamger

Bewertet am 22.8.2022

Vorteile

The ease of adding new products to the bulk, System is very easy to use so much so that our team at the restaurant go the hang of it within 15 mins overview

Nachteile

We're a few weeks into using the system but I haven't seen anything that I'd class as a con yet.

José María
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A great solution for restaurant management optimization

Bewertet am 4.4.2022

Vorteile

It essentially provides a full deck of inventory control. I enjoy the idea of having complete clarity on costs.

Nachteile

I don't believe there are any big misses on the application. Probably the addition of multiple languages would be worthwhile.