Knowify

Integrierte mobile Plattform zur Betriebsverwaltung

Gesamtbewertung

4,5 /5
(79)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,6/5

89%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

79 Bewertungen

Jim
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great program for managing my commercial roofing company

Bewertet am 11.12.2018

This software makes sure we are being profitable and shows us where we need to do better on different kinds of jobs.

Vorteile

This software tracks my employee time and job location. Great for seeing how long jobs are actually taking. The estimating portion is awesome once you have your pricing entered. Estimating templates make sure you don't forget parts or pieces to the estimate. Great customer service!

Nachteile

No cons as of yet. Been using this software for over a year.

Ashley
Gesamtbewertung
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Good app, not for every type of company

Bewertet am 18.12.2018

Overall, definitely recommend if you're a basic contracting company. Does this software work? Yes. Is it for every type of professional service company? No.

Vorteile

The easy to navigate website and features, and the fact that they will try to accommodate your business needs within the app.

Nachteile

The support, even from the owner, can be condescending; customer service quality could be improved drastically. A lot of attention grabbing features get added to the site however, they do not appear to be thoroughly tested because they are always failing in some way. The communication between quickbooks and knowify could be improved as well as the zapier integration. The time tracking and break down of services and how you manage projects could also be improved drastically. For what we are paying I definitely expected more.

Kelly
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Knowify Review

Bewertet am 22.7.2021

Vorteile

Fairly simple to use and set up and you can see all projects easily

Nachteile

Having to click around alot to find things

Sara
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Knowify has drastically simplified the admin side of our business.

Bewertet am 15.5.2018

Job costing & tracking, easy AIA style billing / invoicing.

Vorteile

The biggest pro of this is the step-by-step process from bidding to proposal to billing. We are easily able to track and manage each step of the process, produce AIA style invoices efficiently and track all payments in one application. And a huge shout-out to customer support - anytime I have an issue, they respond and are able to help us out within an hour or two (even outside of business hours).

Nachteile

Every once in a while there will be a glitch, sending payments over to quickbooks an extra time (but this also could be our synching with banking...). Either way, it's an easy fix as long as you are also managing your books correctly.

Sean
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I highly recommend Knowify!

Bewertet am 9.2.2021

Very happy with Knowify, it's continuously improving and great customer service. I highly recommend!!!

Vorteile

Great for creating and sending quotes, invoicing (syncs with QB), managing time entries from crew

Nachteile

It would be great if there was a pipeline for a project and if tasks could be created for project managers based on the stage in the pipeline. CRM could have touch points created for follow up with leads.

Doug
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

This software has been a huge time saver.

Bewertet am 28.10.2017

It has saved me hours of paper work when it comes time to invoicing. It is also great to know exactly how many man hours a project takes.

Vorteile

Once the estimate is approved the office work is over. All employees are able to track there time and materials directly to the job with no extra work involved when it is time to invoice.

Nachteile

My employees do like not being able to view all of there entered time for the last two weeks, but I believe this might not be the case with the last update.

Donna
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easily tracks jobs and costs associated with the jobs.

Bewertet am 27.10.2017

All documents and invoicing in one place. Interacts with QBO.

Vorteile

Interacts with QBO. Also like the reports available. Easy to navigate between open and outstanding jobs. Can attach documents all in one place.

Nachteile

Sometimes the feed between QBO and Knowify does not work. When this happens, I call support and they are able to fix it right away. They are very helpful.

Christy
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Product

Bewertet am 21.1.2021

great product

Vorteile

AIA features -

Nachteile

be able to update each customer to specific AIA documents (templates)

Nadia
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Everything in one place!

Bewertet am 12.12.2018

The customer service team has been great! They have answered all of my questions, were they able to accommodate all of my requests maybe not but in the end, nothing is 100% perfect but knowify comes pretty close. I would definitely recommend it.

Vorteile

I can manage my leads, my proposals, my projects costs, my time sheets and the easy sync to Quickbooks make our day to day activities much simpler. We tried a lot of apps and Knowify was the only one who offered to customize our proposal templates which helped us extremely since we live in Quebec and needed french communication to our customers.

Nachteile

I would love to be able to manage my leads like a CRM as this would avoid me to pay and have another CRM tool. I would also love to see the capability to sync calendars with Google calendar for scheduled jobs and hopefully for CRM activities :).

Ryan
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great Program, I wish it could be tailored to architects more

Bewertet am 25.3.2022

We use Knowify for creating proposal and invoices. We integrate with Quickbooks so it's great that it ties into our accounting software.

Vorteile

We switched to Knowify essentially for the way it show invoices with the % billed, % complete etc. The job costing functions are also pretty useful.

Nachteile

It can be difficult to use. The program was built for contractors, as an Architecture firm we struggle sometimes with forcing it to do what we need. Generally we have been able to make it works for us though.

TAMIKO
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Excellent customer service very easy to work with!

Bewertet am 24.10.2017

I really do like this software. It has all the features we need I just wish the time app worked better.

Vorteile

I like the job cost part of it and the Change Orders. How it gives the client an option to sign them and send them back.

Nachteile

The guys have problems all the time with the clocking in. The app. Is very slow most of the times and sometimes they can't clock in at all. If this can be improved it would be great.

Andrew
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Great Idea, Wish it worked better

Bewertet am 13.12.2018

Takes so much time to ensure Time is put to the correct job. Wish it made a HARD Job Number, sequential, noneditable.

Vorteile

Customer Sales Tool, and contract managment.

Nachteile

Amount of effort to have Tsheets apply to the Job to start. The way a contract is decided, Your Phases, might not be how I want to track costs and time. I don't trust the numbers. I want all hours and materials accounted for to the job as a whole. I don't want to spend hours deciding what phase each expense or hour spent goes to.

Max
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Great management software with excellent customer support

Bewertet am 24.5.2018

Vorteile

Customer support is second to none. Issues are usually responded to and dealt with, within the hour. Easy to navigate and intuitive.

Nachteile

Some small annoying glitches that pop up from time to time. Usually sorted out quickly and efficiently but annoying nonetheless.

Josh
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Knowify is the best, easiest tool out there hands down. All in one!

Bewertet am 15.5.2018

Vorteile

Intuitive, robust, affordable, project management, time tracking, start to finish solution for running our service businesses.

Nachteile

It lacks full CRM functionality beyond the customer database. It has plugins for email marketing tools.

Jacob
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

New customer in the subcontractor trade

Bewertet am 2.4.2019

So far while still in trial I can not wait to show my boss this who has been relying on me to find a PM software for the company!

Vorteile

I really love how I can keep track of all my jobs from active to still in bid process. I can schedule guys to any job, do time sheets, and even a catalog to help us keep track of pricing and material pick ups! It topped the cherry for us when we discovered the app.. with many Spanish employees this is the first app I’ve seen that can work in Spanish. And the punch in and clock out feature along with geo fencing is very nice.

Nachteile

I wish the specific labor rates could be involved in one of the lower plans instead of the highest plan, which is legit the only reason I have to use their highest plan.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Business Tool

Bewertet am 11.12.2018

Continuity through our sales process.

Vorteile

It has many useful features, templates, job costing, digital signature, customer support is fantastic.

Nachteile

User interface is a little clunky. Reports have a long way to go.

Nate
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Knowify has helped us streamline our estimating process.

Bewertet am 16.1.2018

Vorteile

Ease of use - Knowify is very easy to use, once set up.
Online signatures is a great feature, and makes securing signatures a breeze.
Online billing
Sync's with quickbooks

Nachteile

Editing times in the time tracker is difficult. It took some time for our employees to get used to using the time tracker and fixing their time was difficult.

Jim
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great program for my roofing company

Bewertet am 25.10.2017

Saves time in estimating and tracking the progress on projects and service.

Vorteile

This program makes it easy to track projects and the cost associated with those jobs. The added functionality of the estimating part saves us from making custom spreadsheets. The customer service is exceptional.

Deborah
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Superb customer service, versatile product

Bewertet am 19.8.2019

Knowify is great for producing Estimates, Bids, and Invoices on readable forms, with consistent T&C across all projects. Knowify is also great for tracking purchases and the use of materials on construction projects. As a consultant to a construction client, I found the software very easy to learn and use, with the best customer service I have ever experienced in software!

Vorteile

Easy to use once it is set up. Easy to learn, which is amazingly important! The dashboards are useful, navigation is reasonable.

The customer service is absolutely superb! Quick response; helpful, clear answers to questions; quick turnaround for customization.

Nachteile

Currently the user cannot make any template changes to the base templates for invoices and other forms. All such changes must go through Customer Service. Currently, a company using the software may only have 1 template for each form. Right now, the software is most useful when linked to QuickBooks, though it can be used without the link.

Ryan
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I have a small contracting business and this software combined with QuickBooks works great.

Bewertet am 24.10.2017

The ability to easily track my projects costs and to keep track of employees time in order to run payroll.

Vorteile

It allows me to track costs per project. Time entry is very easy and when combined with QuickBooks allows me to run payroll quickly. The reporting system makes it easy for me to perform my work in progress calculations and all my financials.

Mitchell
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Very user friendly.

Bewertet am 15.5.2018

Organization on a job-by-job basis so I can pinpoint where I can take advantage of making money and identifying where things cost us money. Nice to know overall. Excellent to know by the job.

Vorteile

The bird's eye views of your whole business. Ease of sending purchase orders and work orders to vendors and contradctors.

Nachteile

Would like the ability to rearrange individual line items (material line items) within a job phase on the proposal and contract phase.

Gregg
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great customer service

Bewertet am 21.5.2018

Job costing - Quickbooks integration - time tracking - scheduling

Vorteile

The customer service team responds quickly and actually answers my questions. The job costing feature gives me a better financial picture of each job.

Nachteile

I wish it integrated scheduling with calendars for iCloud or android. Also wish I could do estimates or invoices on the app.

Jeff
Gesamtbewertung
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Setup and ease of use is great. Clients got going right away and with little training.

Bewertet am 1.11.2017

Happy client

Vorteile

Great sync with QuickBooks Online. Virtually flawless.
Customer support is top notch. Very quick response during business hours.
Interface is simple, useful and easy to figure out if you're a DIY

Nachteile

Maybe a bit better on the pricing for non users that need to be tracked for the job reports but don't ever actually use the software

Bob
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great progress!!

Bewertet am 17.11.2017

Vorteile

Easy to use, web based. The tech support is extremely responsive. The PO and change order systems work great.

Nachteile

Lacking some features: Submittals; ability to copy breakdown items from one phase to another; very small amount of reports;

Jim
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Great Concept

Bewertet am 9.10.2014

As an employee in my company for 20 years in Operations, I was called upon to learn new software that handled payables,receivables, contracts, and scheduling. With no previous accounting background I was basically able to grab control of the company bill pay and invoice creation and receivables. Very easy to use and learn. Not to mention after 20 years I finally Know the whole business in and out. Well Done and I recommend it.