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375 Bewertungen
- Branche: Gastgewerbe
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Ein sehr schlechtes Programm!
Bewertet am 10.6.2020
Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten...
Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten mit Schulungen, so dass ich für 1 Jahr das Programm an der Backe hatte. Mein Fazit: EVIÍVO ist unübersichtlich, umständlich und grottenschlecht in der Bedienung! Nach vielen Diskussionen bin ich zu einem anderen Programm gewechselt, und zwar nach der rechtzeitigen Kündigung, bereits ca. 4 Monate vor Ablauf des Vertrages. EVIIVO hatte darüber keinerlei Kenntnis und berechnete stumpf - ohne die Kündigung zu bestätigen - weitere Monate nach Ablauf der Frist. Nach meinem Hinweis, dass ich fristgerecht gekündigt hatte, wurde das Programm sofort und vollständig abgeschaltet, auch für das vorhergegangene Jahr. Ich hätte keine Chance gehabt, auf Gästeliste, Kundenkartei, erstellte Rechnungen etc. zurück greifen, die ich allerdings mit Hilfe des neuen Anbieters rechtzeitig gesichert hatte. Durch die rechtzeitige Kündigung, die ich allerdings intensiv und nachhaltig einfordern musste, konnte ich EVIIVO canceln. NIE WIEDER!!! Das grenzt an Betrug!
Vorteile
Ich kann nichts Positives berichten. Die Kenntisnahme zur Kündigung musste sehr energisch eingefordert werden.
Nachteile
Die Schulungen wurden über den Testmonat hinausgezögert, so dass der Folgevertrag griff. Das Aussteigen wird bei EVIIO nicht leicht gemacht!
Antwort von eviivo
Sehr geehrte Frau Kraak,
es tut uns leid, dass es bei der Abschaltung Ihrer eviivo suite zu Problemen gekommen ist.
Bitte beachten Sie, dass die direkte Abschaltung unsererseits nur auf ausdrucklichen Wunsch erfolgt.
In der Kundigungsbestatigungs-Email weisen wir ebenso grundsatzlich darauf hin, zu welchem Datum diese Abschaltung erfolgt und es wird empfohlen, alle notwendigen Informationen vorher extern zu speichern.
Wir werden Sie zeitnah kontaktieren, um mit Ihnen personlich die Situation zu losen.
Viele Gru?e
David von eviivo
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Meine immer liebe & hilfsbereite "Freundin" Wallis beim Eviivo Team-immer da,wenn man Sie...
Bewertet am 31.5.2022
Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich...
Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich es mir vorgestellt habe.Am besten ist mittlerweile der persönliche Kontakt am Telefon, um noch mal auf meine
Wallis zurückzukommen,die sofort freundlich und kompetent weiter hilft und im Nu all meine Probleme löst.
Vorteile
Zu Anfang die einzelnen Berichte wie ausgestellte Rechnungen,Steueraufstellung,der gesamte Überblick,
so sauber und durchdacht-allerdings in manchen Bereichen auch schwer nachzuvollziehen.
Zum Beispiel müßte man bei großen Gruppenbuchungen auch nachträglich die Namen der einzelnen Gäste pro Zimmer eintragen können,da diese erst von den Firmen kommen,wenn die Buchung schon abgeschlossen ist.
Nachteile
Nein- einfach ist es auch heute noch nicht,und ich verstehe manche Gedankengänge im Buchungssystem nicht,obwohl es so einfach sein könnte.Man muß für einige Vorgänge soviel Schritte machen,damit das richtige Ergebnis herauskommt.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Toller Support, Jederzeit und schnell
Bewertet am 22.2.2022
So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist...
So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist die beste Software nichts wert.
Vorteile
Mit eurer Hilfe war es leicht zu integrieren und auch selbst weiter zu gestalten
Nachteile
Es gibt schon das eine oder andere was ich gerne geändert hätte. Das sind aber Feinheiten zur Erleichterung vom Alltag und wäre kompliziert zum hier schreiben
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Tolle Kundenbetreuung!
Bewertet am 7.7.2023
Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online...
Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online über die „Hilfe-Option“)! Dem Kunden gegenüber sehr lösungsorientiert.
Vorteile
Zu den Kontaktzeiten immer ein Mitarbeiter persönlich erreichbar, der mir bisher auch immer prima weiterhelfen konnte. Mein Problem wurde jedes Mal sofort gelöst. Gute Beratung.
Nachteile
fällt mir spontan nichts ein. ——————————
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Perfekt
Bewertet am 25.2.2022
Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein...
Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein Anruf oder ein Chat genügt, falls einmal ein Problem auftaucht. Wir werden es auf jeden Fall weiterempfehlen.
Vorteile
Die Arbeit mit der Software ist super in der Handhabung. Im Dashboard sind alle einzelnen Positionen aufgeführt. Alles für eine reibungslose Arbeit.
Nachteile
Fällt uns nichts ein. Es ist alles von Seiten der Software gut durchdacht.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Kundenservice
Bewertet am 18.2.2022
Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.
Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.
Vorteile
Übersichtlich der Buchungsmaske, Funktionen zur aus Wahl, Benutzerfreundlich
Nachteile
zu Umfangreich daher etwas schwierig zu Nutzen für nicht PC Kenner.
Auch die vorgegebenen Hilfefragen geben meist nicht die richtige Hilfestellung so das man immer Chatten muss.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Super Tool
Bewertet am 28.2.2022
Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben
Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben
Vorteile
Die Einfachheit der Anwendung
Klare Berichte
Gute Handhabung
Zuverlässig
Übersichtlich
Nachteile
Der zu langsame Kundenservice
Vor allem an Wachenden
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Für uns reicht es auf jeden Fall
Bewertet am 27.2.2022
Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.
Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.
Vorteile
der Preis, mittlerweile der Support auch.
Nachteile
nicht mit allen Portalen Kompatibel bei den Beschreibungen und Bildern.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Dank an den Support
Bewertet am 31.8.2022
Vorteile
Ich möchte mich recht herzlich für die kompetente Hilfe von [GEVOELIGE INHOUD] - eviivo Support Team bedanken.
Er hat mir bei all meinen Problemen sehr proffesionell geholfen.
Weiter so 5 Sterne
Nachteile
Die Preiseingabefunktion ist umständlich.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Erleichtert unsere Prozesse
Bewertet am 8.6.2022
Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!
Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!
Vorteile
Die Integration in unseren laufenden Betrieb hat gut funktioniert, jedoch muss man sich auch sorgfältig einarbeiten. Danach funktioniert alles sehr gut.
Nachteile
Kleine Funktionen fehlen oder sind nur über kleine Umwege zu erstellen (manche Gebühen für Zeiträume festlegen, Aufpreise für eine Nacht, etc)
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sehr gute Kundenservice!
Bewertet am 2.3.2022
Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist...
Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist unschlagbar!
Vorteile
Sehr einfache Handhabung, tolle Unterstützung.
Nachteile
Der App hat ein paar kleine (!) Fehler. Ist aber auch sehr einfach zu bedienen.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sehr gut
Bewertet am 9.6.2022
Sehr gut
Sehr gut
Vorteile
Leichte Handhabung, gut verständlich. Ideal für kleine Betriebe.
Nachteile
Mir hat alles gut gefallen. es gibt nichts zu beanstanden.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Hervoragende Software
Bewertet am 11.8.2022
Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen
Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen
Vorteile
Optimale Möglikchkeiten für meinen Betrieb
Nachteile
es gibt nichts was mir nicht gefallen hat

- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Eviivo allows us to enjoy the benefits of a large group while being a small establishment.
Bewertet am 21.6.2018
Vorteile
The real time management of the planning and this whatever the origin of the reservation. The presence on many sites without having to intervene. A management tool of our tariffs easy to use
Nachteile
I do not use the billing tool because we had one before joining Eviivo. Everything suits me on the site of Eviivo and it is difficult to say what suits me the least.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Feature rich and simple to use
Bewertet am 8.6.2021
Overall, we have enjoyed using Eviivo and have shunned many similar companies looking to entice us...
Overall, we have enjoyed using Eviivo and have shunned many similar companies looking to entice us away. What Eviivo offers is at least equal to other providers and often more at a similar price. Using international staff, Eviivo's simplicity has meant seamless transitions for the new staff and us, and the multi-language help section helps a lot too.
Vorteile
Its simplicity, useability and managed profiles for security. More features than any one person needs and uptime is excellent - can't think when we last experienced any downtime.
Nachteile
We are a small hotel with 10 rooms, so we don't use the housekeeping feature and many others. These are great features and essential to larger operations, so this is not a negative in any way. I only mention it to emphasise that there is more to Eviivo than many of us need. Not a problem, but a fact.
In Betracht gezogene Alternativen
SiteMinderGründe für den Wechsel zu eviivo
Eviivo seemed to meet all our needs and was free at the time. Now the monthly fee is comparable to siteminder and others- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
WORST EXPERIENCE EVER
Bewertet am 11.2.2019
Eviivo has cost our business time and money. I am now looking to replace eviivo with another...
Eviivo has cost our business time and money. I am now looking to replace eviivo with another booking engine.
It's a shame that the customer service is so lacking because I really had hoped I would like their product. Especially after being on Webervations for 15 yrs which saw virtually no improvements to their calendar despite so many technical advancements in that timeframe which really makes my point...how could eviivo be so much worse than the antiquated and outdated Webervations? At least Weber worked reliably and never cost me reservations.
Vorteile
Absolutely nothing.
Booking engine is NOT working.
Their customer service is NON EXISTENT. Phone calls go to voice mail, emails unanswered, support tickets unanswered, online chat spotty at best.
Nachteile
This booking engine is unreliable at best. Since going "live" 2 weeks ago I have not received a reservation thru eviivo because it doesn't work.
I have received calls from guests who were unable to complete their booking online which was exactly my experience after I conducted my own test to ensure their system was actually functioning. My test booking never went thru...just kept cycling back to the reservation page. I am 2 weeks into this and have not even received a phone call back from eviivo and the booking engine is still NOT working.
The customer service is NON EXISTENT. No one answers the phone, their online chat support is not staffed and most often is unavailable, email and support tickets go unanswered.
I have a small lodging property and pride myself on being responsive to the requests of my guests. I am dumbfounded by the total lack of regard eviivo has for their customers. Each day that goes by without the booking engine working properly is costing my business revenue and disservicing my guests.
Here are more negatives:
1. The address field asks only for a zip code and not the guests full address. Why?
2. The Discover card and Amex logos do not appear as accepted forms of payment even if your business accepts them.
3. The confirmation letter generated is poorly worded, is largely not customizable and is confusing for a guest to understand.
4. The booking page uses language native to the UK but not the US. Ex: Forename and Surname vs First and Last name.
Antwort von eviivo
Hi Sheri,
We are sorry to hear of the difficulties you experienced with getting help when you migrated across to eviivo suite from Weber.
We experienced some difficulties in being able to get back to customers during this period and apologise for the service level during this time
If you'd like to discuss this with us personally please do provide us with some contact details and we'll be in touch.
Regards,
eviivo
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Small Hotel or B&B PMS
Bewertet am 26.1.2021
I have been extremely happy with Eviivo so far their customer support, from sales to implementation...
I have been extremely happy with Eviivo so far their customer support, from sales to implementation teams, has been second to none. They have answered every question that I have had and helped me with every aspect of the technology when requested. Incredible support so far from the start
Vorteile
The technology suite that Eviivo offers is perfectly suited to a smaller property. I am able to run promotions on line both with the OTA's or just on my own website with just a click of a few buttons. The reporting is excellent and it enables me to see where business is coming from which helps in business making decisions in terms of marketing and sales. The front office is incredibly simple to use, from checking guests in and out to taking payments.
Nachteile
At the moment there isn't a capability of charging a guest credit card unless they have a reservation. We would like to sell vouchers to guests to use for future stays and the only way I can take payment is via bacs transfer (or create a fake reservation).
Gründe für den Wechsel zu eviivo
Many reasons but the main one was the functionality that their technology suite offered to me as a small hotel and the price, although not the cheapest, was great value for what my suite includes.- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Very User Friendly
Bewertet am 8.4.2020
I was using it daily until COVID19 hit. Now I am getting a large amount of cancellations, but I am...
I was using it daily until COVID19 hit. Now I am getting a large amount of cancellations, but I am also blocking my calendar.
Vorteile
my initial training session was very important and over time - it is quite an easy system to use
Nachteile
Nothing so far, but I do need to take the time and discover all that Eviivo does.
In Betracht gezogene Alternativen
LodgifyWarum eviivo gewählt wurde
it was phasing outGründe für den Wechsel zu eviivo
something that was not complicated / user friendly / costs approximately $1 a day - same as Xotelia. We are a small Bed & Breakfast with only 2 suites and it was important I had an easy / efficient channel manager. The customer service support was also quite important. I do like their follow up and the reaching out to the business owners.- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Customer Service
Bewertet am 28.10.2020
When I was notified that eviivo would take over Rezovation which I used for 13 years, I was...
When I was notified that eviivo would take over Rezovation which I used for 13 years, I was worried. however, all agents of eviivo I came in contact with have performed better than I could have imagined. it is just comforting to know that a team of eviivo has your back . thank you, I love you all.
Vorteile
The easy use was important for me and the continuing of records I had developed by using the software which eviivo took over.
Nachteile
nothing, I cannot say any negative word about this product. i am a completly satisfied customer. At 72 i need a lot of support when it comes to software.
In Betracht gezogene Alternativen
ResNexusWarum eviivo gewählt wurde
Rezovation was bought out by eviivoGründe für den Wechsel zu eviivo
At the time it was the easiest way to go since eviivo offered to take over my old records and guest information- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Eviivo recommendation
Bewertet am 22.2.2022
Great experience and such helpful support, made it easy to sit back and forget about it
Great experience and such helpful support, made it easy to sit back and forget about it
Vorteile
It does what you need it to do and the service teams are always very helpful in filling in any gaps. I've used the software in my Guesthouse for 6 years and I'd have no hesitation in using Eviivo in my next business
Nachteile
The RATES section always seemed to confuse me ... luckily the helpline was always there to put me right.
In Betracht gezogene Alternativen
Little HotelierGründe für den Wechsel zu eviivo
I liked the response and thorough attention from the Sales department- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
White Pine camps review of the Eviivo booking engine.
Bewertet am 17.9.2022
The transition from Weberations to Eviivo was horrible at first, given the terrible customer...
The transition from Weberations to Eviivo was horrible at first, given the terrible customer support at the time. But after the Austin support group was staffed and trained it has become one of the best support groups we experiance and is far superior to the OTA's Airbnb, Booking.com or VRBO's . Hats off to the current support group.
Vorteile
Robust functionality and the quality and quantity of the available support
Nachteile
Customers are not presented an overall view like the Planner view and are frequently confused by Eviivo's presenting properties that are not available after they specify dates and capacity needs. Customer reach out to us and complain about the process and we have to spend time with them to help and explain. When glitches and bugs occur in the software ( Like the event when Payments stopped or deposits suddenly included taxes) it takes far too long to correct the issue., (often 3 weeks+)
Antwort von eviivo
Steve,
Thank you for taking the time to review. We appreciate the candor. A couple items of note. First...your observation about our robust functionality / ease of use dilemma is common. eviivo literally has more than 30 software engineers that are constantly working on the platform. We purposely focused on making the platform more comprehensive from the beginning. Recently, we have worked just as hard to improve the ease of use & to improve our training. These improvements are continuing.
In regards to your reference to the payments issue that occurrred, please note that was an issue with a merchant provider partner...not with eviivo. In fact, it was eviivo who pressed and found the issue on behalf of you and others.
Lastly, we really appreciate your call out of our support team's performance. In fact, Capterra users have done the same calling out eviivo's support team as much better than industry average.
Thank you for your continued patronage!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Eviivo was the suggested replacement for Webervations
Bewertet am 2.7.2021
This was presented as a option when the Chamber of Commerce in my community cut ties with Webervatio...
This was presented as a option when the Chamber of Commerce in my community cut ties with Webervations. I made the switch, but at the same time listed my property on Airbnb. At this point the majority of my reservations come thru Airbnb, and they cost me much less than the reservations booked thru Eviivo. While I appreciate that guests can book my property directly without paying additional fees to Airbnb, the additional costs are outweighing the benefit.
Vorteile
More user friendly than Webervations was, but the additional costs are adding up. At this point I am leaning towards moving to Airbnb only. Much simpler model, lower cost and they handle my state tax payments for me.
Nachteile
In addition to paying a fee to Eviivo, I have to pay fees to a third party provider to process credit card payments. Unlike Airbnb, I am responsible for collecting and paying state sales tax. Eviivo touts the ability to advertise my property on other sites such as Home Away, Agoda, etc...but the fees are exorbitant. I am a small business and cannot afford to give up 15% to 20% of my revenue, which I could have rented the same dates thru Airbnb for a much lower cost.
Antwort von eviivo
Donna,
First I have good news. The integration between eviivo and Simpleview (Jack Rabbit) is now complete. You can actually just opt in to that channel within your eviivo suite. Also, I have other pieces of news to share with you regarding all of the things that have happened since you were initially migrated from Webervations to eviivo 2+ years ago. I will reach out to your directly.
Regards,
Mike Weimann
VP Sales - Operations - US

- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
Customer support is non-existent
Bewertet am 4.2.2019
We were required to move away from Rezovation when eviio acquired them. The migration has been very...
We were required to move away from Rezovation when eviio acquired them. The migration has been very frustrating. Almost impossible to get someone to speak with to ask questions. To be fair to them I'm sure they have lots and lots of calls with others in my situation, but it seems like they greatly underestimated the resources they would need to have to migrate all of the customers.
I certainly hope that the software is stable once launched because getting someone to help is very challenging.
Vorteile
Interface seems nice. Most of the setup has been straightforward
Nachteile
Some typical US English and US lodging terms need to be added. It appears that some features that were standard with our previous software will require an additional module with an additional charge from eviivo (customized email templates, integration with payment processing).
Antwort von eviivo
Hi Todd,
We're sorry to hear of the difficulties you experienced with getting help when you migrated across to eviivo suite from Rezo.
We experienced some difficulties in being able to get back to customers during this period and apologise for the service level during this time
If you'd like to discuss this with us personally please share some contact details and we'll be in touch.
Regards,
eviivo
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Very poor as compared to their desktop version.
Bewertet am 6.2.2018
We LOVED LOVED LOVED the old desktop version. Lived with it for nearly 6 years. But January 1st...
We LOVED LOVED LOVED the old desktop version. Lived with it for nearly 6 years. But January 1st required us to abandon that and use the new web version. If they maintain their previous commitment to listen to what the customer needs, they might address all the deficiencies of their new system. I have detailed out over 9 such deficiencies in a letter to homeaway (now the owner of RezOvation Web). I have spent hours researching other programs in the past and for the price never found one to match the capabilities of RezOvation desktop. But now I will be looking again because we are now charged a monthly subscription (as most now do) and find the new system cumbersome. (we were familiar with the desktop version within hours of putting it to use, but now after a month we are still struggling to get to the places we need to be)
Vorteile
As with their old desktop version, this system does great when it comes to features like: moving or resizing reservations with a drag of the mouse, producing housekeeping and revenue reports, ability to add rooms to an existing reservation, changing the price of any or all rooms. Technical support is quite phenomenal during business hours. Very responsive via phone. Less so via email.
Nachteile
As compared to their just retired desktop version, this new system has several problems.
1. We can now no longer see all of our rooms in a single screen shot. Of our 40 rooms, over a 1/3 require scrolling up.
2. Choosing rooms for a reservation takes more care and attention because the room order for the reservation window is ordered differently than for our occupancy map. Also, it now shows all rooms whether available for the selected dates or not (before it only showed available rooms with an option to show "all rooms."
3. In the process of entering a guest, if upon first entry there is no existing guest, it is cumbersome to get out of that screen to add a guest. Before if we entered the name and it didn't exist it was a single click to add the new guest.
4. Increased clicks to accomplish almost everything compared to the old system.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Overall a quality product
Bewertet am 23.12.2016
I was looking for a channel manager solution for one of my friend who runs a small hotel which has...
I was looking for a channel manager solution for one of my friend who runs a small hotel which has 4 different rooms. We were getting bookings from Airbnb, Booking.com, Agoda, Expedia and having troubles to update each and every calendar manually. Especially during the high season.
I was looking for the cheapest channel manager and the Xotelia was the one. They don't have many features but definitely, cater our requirement. Initially, setup was bit painful because we had to enter all existing bookings into an excel file and then upload. Most of other channel managers like SabeeApp.com had cool features like importing all existing bookings automatically so that we don't have to do a thing.
But anyway once this painful setup is over, everything works as expected. We were having some troubles when sending rates and availability to Airbnb channel. Then found out Airbnb has some high restrictions, so due to that reason Xotelia was so buggy. But it is resolved now.
Now my friend who runs the hotel receive an email every morning, which room is free today, to which room guests are going to arrive today and their phone no etc.... We don't use a PMS, but this channel manager works like a one.
When it comes to Customer Support, I think they are having very few number of people so, if you make a skype chat you will probably get a reply on next date. The email support also takes time unless you bug them all the time like I do.
We can forget that delay in customer support because we hardly have to use them after the initial integration. The only drawback I see in this system is this is not mobile friendly. Since this is a web-based system, this doesn't display nicely on your iPhone (I double in iPad as well). You have to have a laptop with you if you are doing changes every time. But that also ok, because we get a mobile friendly email every morning that does the job.
Vorteile
Email sent in every morning about room status. Who is in the room, when they are going to leave, and who are going to arrive today.
Nachteile
Website is not mobile friendly, and there is no mobile application as well.
Antwort von eviivo
Hi Isuru,
Thank you very much for your email.
We are very glad to hear that you are very happy using the Xotelia solution.
We appreciate all the constructive comments and will use it to improve our solution.
Kind regards,
The Xotelia Team