eviivo Erfahrungen
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391 Bewertungen
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Toller Support, Jederzeit und schnell
Bewertet am 22.2.2022
So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist...
So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist die beste Software nichts wert.
Vorteile
Mit eurer Hilfe war es leicht zu integrieren und auch selbst weiter zu gestalten
Nachteile
Es gibt schon das eine oder andere was ich gerne geändert hätte. Das sind aber Feinheiten zur Erleichterung vom Alltag und wäre kompliziert zum hier schreiben
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Perfekt
Bewertet am 25.2.2022
Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein...
Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein Anruf oder ein Chat genügt, falls einmal ein Problem auftaucht. Wir werden es auf jeden Fall weiterempfehlen.
Vorteile
Die Arbeit mit der Software ist super in der Handhabung. Im Dashboard sind alle einzelnen Positionen aufgeführt. Alles für eine reibungslose Arbeit.
Nachteile
Fällt uns nichts ein. Es ist alles von Seiten der Software gut durchdacht.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Kundenservice
Bewertet am 18.2.2022
Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.
Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.
Vorteile
Übersichtlich der Buchungsmaske, Funktionen zur aus Wahl, Benutzerfreundlich
Nachteile
zu Umfangreich daher etwas schwierig zu Nutzen für nicht PC Kenner.
Auch die vorgegebenen Hilfefragen geben meist nicht die richtige Hilfestellung so das man immer Chatten muss.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Super Tool
Bewertet am 28.2.2022
Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben
Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben
Vorteile
Die Einfachheit der Anwendung
Klare Berichte
Gute Handhabung
Zuverlässig
Übersichtlich
Nachteile
Der zu langsame Kundenservice
Vor allem an Wachenden
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Für uns reicht es auf jeden Fall
Bewertet am 27.2.2022
Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.
Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.
Vorteile
der Preis, mittlerweile der Support auch.
Nachteile
nicht mit allen Portalen Kompatibel bei den Beschreibungen und Bildern.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Erleichtert unsere Prozesse
Bewertet am 8.6.2022
Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!
Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!
Vorteile
Die Integration in unseren laufenden Betrieb hat gut funktioniert, jedoch muss man sich auch sorgfältig einarbeiten. Danach funktioniert alles sehr gut.
Nachteile
Kleine Funktionen fehlen oder sind nur über kleine Umwege zu erstellen (manche Gebühen für Zeiträume festlegen, Aufpreise für eine Nacht, etc)
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Tolle Kundenbetreuung!
Bewertet am 7.7.2023
Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online...
Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online über die „Hilfe-Option“)! Dem Kunden gegenüber sehr lösungsorientiert.
Vorteile
Zu den Kontaktzeiten immer ein Mitarbeiter persönlich erreichbar, der mir bisher auch immer prima weiterhelfen konnte. Mein Problem wurde jedes Mal sofort gelöst. Gute Beratung.
Nachteile
fällt mir spontan nichts ein. ——————————
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sehr gute Kundenservice!
Bewertet am 2.3.2022
Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist...
Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist unschlagbar!
Vorteile
Sehr einfache Handhabung, tolle Unterstützung.
Nachteile
Der App hat ein paar kleine (!) Fehler. Ist aber auch sehr einfach zu bedienen.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sehr gut
Bewertet am 9.6.2022
Sehr gut
Sehr gut
Vorteile
Leichte Handhabung, gut verständlich. Ideal für kleine Betriebe.
Nachteile
Mir hat alles gut gefallen. es gibt nichts zu beanstanden.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Hervoragende Software
Bewertet am 11.8.2022
Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen
Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen
Vorteile
Optimale Möglikchkeiten für meinen Betrieb
Nachteile
es gibt nichts was mir nicht gefallen hat
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Ein sehr schlechtes Programm!
Bewertet am 10.6.2020
Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten...
Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten mit Schulungen, so dass ich für 1 Jahr das Programm an der Backe hatte. Mein Fazit: EVIÍVO ist unübersichtlich, umständlich und grottenschlecht in der Bedienung! Nach vielen Diskussionen bin ich zu einem anderen Programm gewechselt, und zwar nach der rechtzeitigen Kündigung, bereits ca. 4 Monate vor Ablauf des Vertrages. EVIIVO hatte darüber keinerlei Kenntnis und berechnete stumpf - ohne die Kündigung zu bestätigen - weitere Monate nach Ablauf der Frist. Nach meinem Hinweis, dass ich fristgerecht gekündigt hatte, wurde das Programm sofort und vollständig abgeschaltet, auch für das vorhergegangene Jahr. Ich hätte keine Chance gehabt, auf Gästeliste, Kundenkartei, erstellte Rechnungen etc. zurück greifen, die ich allerdings mit Hilfe des neuen Anbieters rechtzeitig gesichert hatte. Durch die rechtzeitige Kündigung, die ich allerdings intensiv und nachhaltig einfordern musste, konnte ich EVIIVO canceln. NIE WIEDER!!! Das grenzt an Betrug!
Vorteile
Ich kann nichts Positives berichten. Die Kenntisnahme zur Kündigung musste sehr energisch eingefordert werden.
Nachteile
Die Schulungen wurden über den Testmonat hinausgezögert, so dass der Folgevertrag griff. Das Aussteigen wird bei EVIIO nicht leicht gemacht!
Antwort von eviivo
Sehr geehrte Frau Kraak,
es tut uns leid, dass es bei der Abschaltung Ihrer eviivo suite zu Problemen gekommen ist.
Bitte beachten Sie, dass die direkte Abschaltung unsererseits nur auf ausdrucklichen Wunsch erfolgt.
In der Kundigungsbestatigungs-Email weisen wir ebenso grundsatzlich darauf hin, zu welchem Datum diese Abschaltung erfolgt und es wird empfohlen, alle notwendigen Informationen vorher extern zu speichern.
Wir werden Sie zeitnah kontaktieren, um mit Ihnen personlich die Situation zu losen.
Viele Gru?e
David von eviivo
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Meine immer liebe & hilfsbereite "Freundin" Wallis beim Eviivo Team-immer da,wenn man Sie...
Bewertet am 31.5.2022
Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich...
Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich es mir vorgestellt habe.Am besten ist mittlerweile der persönliche Kontakt am Telefon, um noch mal auf meine
Wallis zurückzukommen,die sofort freundlich und kompetent weiter hilft und im Nu all meine Probleme löst.
Vorteile
Zu Anfang die einzelnen Berichte wie ausgestellte Rechnungen,Steueraufstellung,der gesamte Überblick,
so sauber und durchdacht-allerdings in manchen Bereichen auch schwer nachzuvollziehen.
Zum Beispiel müßte man bei großen Gruppenbuchungen auch nachträglich die Namen der einzelnen Gäste pro Zimmer eintragen können,da diese erst von den Firmen kommen,wenn die Buchung schon abgeschlossen ist.
Nachteile
Nein- einfach ist es auch heute noch nicht,und ich verstehe manche Gedankengänge im Buchungssystem nicht,obwohl es so einfach sein könnte.Man muß für einige Vorgänge soviel Schritte machen,damit das richtige Ergebnis herauskommt.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Dank an den Support
Bewertet am 31.8.2022
Vorteile
Ich möchte mich recht herzlich für die kompetente Hilfe von [GEVOELIGE INHOUD] - eviivo Support Team bedanken.
Er hat mir bei all meinen Problemen sehr proffesionell geholfen.
Weiter so 5 Sterne
Nachteile
Die Preiseingabefunktion ist umständlich.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Highly Recommend
Bewertet am 28.6.2022
Our overall experience with eviivo has been great so far, in the short time we have been using the...
Our overall experience with eviivo has been great so far, in the short time we have been using the system we have had a much better experience and more benefits compared to our previous system and look forward to using more of the tools and reports provided by the system which we haven't got round to using yet.
Vorteile
I like how easy the view of the dashboard is and how there are separate categories views such as "Actions" which shows you any cancelled bookings, deposits due, cards declined or over bookings.
It also has a lot of reporting tools you can use which is a bonus for us from our last system that failed us.
Nachteile
A feature we miss having is the fact to move bookings in the system. Sometimes we have issues with a property such as a boiler break down and have to move them to another property but we can't move the booking in the system to allow our cleaners to see the changes and what needs cleaned, we need to just block it off and manually tell them.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Very User Friendly
Bewertet am 8.4.2020
I was using it daily until COVID19 hit. Now I am getting a large amount of cancellations, but I am...
I was using it daily until COVID19 hit. Now I am getting a large amount of cancellations, but I am also blocking my calendar.
Vorteile
my initial training session was very important and over time - it is quite an easy system to use
Nachteile
Nothing so far, but I do need to take the time and discover all that Eviivo does.
In Betracht gezogene Alternativen
LodgifyWarum eviivo gewählt wurde
it was phasing outGründe für den Wechsel zu eviivo
something that was not complicated / user friendly / costs approximately $1 a day - same as Xotelia. We are a small Bed & Breakfast with only 2 suites and it was important I had an easy / efficient channel manager. The customer service support was also quite important. I do like their follow up and the reaching out to the business owners.- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Eviivo has been Very Harmful to our Business since Going Live
Bewertet am 6.2.2019
Vorteile
There are some useful software features to optimize OTA listings. Being able to manage multiple properties from one account is helpful.
Nachteile
Eviivo has been very harmful to our business since our Go Live date on 1/28/19. We expected that the Go Live process wouldn't be perfect, but their complete lack of customer support and communication concerning very urgent issues is unacceptable. Our properties are actively losing revenue every day this continues. Our customer service is suffering. We are unable to complete accounting reports and prepare monthly tax liabilities.
For a company whose self-proclaimed mission is "to champion the independent sector and help small hotels, B&Bs, and accommodation providers succeed online", it is unsettling that our repeated requests for technical support have gone ignored. By limiting their clients' ability to govern their own account settings, Eviivo has made itself essential in this process. Not responding to support requests or even acknowledging them is simply unacceptable.
The magnitude of the switchover from ReZovation is irrelevant; Eviivo imposed this deadline on its customers, not the other way around. The setup process was focused on making sure our properties were optimized for OTA searches rather than ensuring that our understanding of the process was clear. Most of the initial calls were a checklist to make sure we had pictures uploaded and amenities selected. Eviivo did not mention that we wouldn't be able to access something as fundamental as a Revenue Report or Occupancy Report without upgrading to the premium subscription rates.
Eviivo does not understand their clientele; proactive customer service and guest recovery are important factors that differentiate small hotels from the large brands. Support isn't even available after business hours-- their business hours, not ours.
Eviivo's website states that they have a guaranteed 24hr turnaround for their Support Query. Our guarantee has not been met several times over.
Eviivo's indifference is inexcusable.
Antwort von eviivo
Hi Audrey,
We're sorry to hear of the difficulties you experienced with getting help when you migrated across to eviivo suite from Rezo.
We experienced some difficulties in being able to get back to customers during this period and apologise for the service level during this time
If you'd like to discuss this with us personally please do provide us with some contact details and we'll be in touch.
Regards,
eviivo
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
[sensitive content hidden] is Awesome
Bewertet am 6.8.2024
I love it so many ways to keep your business and keep up with changes.
I love it so many ways to keep your business and keep up with changes.
Vorteile
User friendly, support in chat is handy.
Nachteile
Love everything the daily planner is super helpful and the calendar view.
Antwort von eviivo
Thank you so much for taking the time to leave your review! Our team is always happy to help and we're delighted to see your comments on how the Planner in eviivo Suite is helping you manage your business.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Robust, Comprehensive Features and Easy To Use
Bewertet am 1.2.2023
Booking/Diary and Content integration with all the primary OTA's is both efficient and very...
Booking/Diary and Content integration with all the primary OTA's is both efficient and very time-saving for a busy owner/operator. Eviivo's Customer Service is excellent and a key differentiator cf their competitors.
Vorteile
Relatively easy to us for PMS and Channel Management software, very reliable and supported by excellent customer service: By phone, chat and via informative webinars.
Nachteile
Form design and printing options are somewhat limited, and the basic reporting function is somewhat 'basic'. Though there are add-on, chargeable features which are far more comprehensive.
In Betracht gezogene Alternativen
Little HotelierGründe für den Wechsel zu eviivo
Quality, robustness, professionalism and Customer Service commitment.- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Customer Service
Bewertet am 28.10.2020
When I was notified that eviivo would take over Rezovation which I used for 13 years, I was...
When I was notified that eviivo would take over Rezovation which I used for 13 years, I was worried. however, all agents of eviivo I came in contact with have performed better than I could have imagined. it is just comforting to know that a team of eviivo has your back . thank you, I love you all.
Vorteile
The easy use was important for me and the continuing of records I had developed by using the software which eviivo took over.
Nachteile
nothing, I cannot say any negative word about this product. i am a completly satisfied customer. At 72 i need a lot of support when it comes to software.
In Betracht gezogene Alternativen
ResNexusWarum eviivo gewählt wurde
Rezovation was bought out by eviivoGründe für den Wechsel zu eviivo
At the time it was the easiest way to go since eviivo offered to take over my old records and guest information- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Good software selection for a B&B
Bewertet am 14.9.2020
We have found that the software is easy to use for us, and as time goes on they continue to update...
We have found that the software is easy to use for us, and as time goes on they continue to update their software in ways that improve our experience as Hoteliers. We appreciate that they hear our feedback and are always working on ways to improve. We do not take full advantage of all that the software offers, such as the webpage, since we do not know how it would integrate into our google business app which is imperative to us to track our data. We would consider exploring this component more in the future, especially if video content was allowable. ie the possibility of adding 360 degree video for each room,and other videos of our property.
Vorteile
We like color-coded diary, the app lets you know if money is due, able to search for reservations in many ways, good selection of reports, the software is updated often to add new features and fix glitches, able to view and use on multiple devices.
We are usually able to chat with customer service in 10 min or less, and they are (mostly) helpful with our issues.We have been having to reach out to Customer Service less and less.
Nachteile
Sometimes we have issues with the integration to our merchant account, when we enter the same info into Eviivo it fails, but when we enter it into the merchant account directly it works. Also the templates for the customer communication emails are awkward(perhaps due to British English or British preferences) and guests are confused. Thirdly it is impossible to enter our specific cancellation policy into the options that the software has for us, they say that it is because of the OTA preferrances, but in the end we have 2 cancellation policies, one for the OTA reservations and one for those who book directly with us. Of course they are both written on the confirmation letter and cause confusion.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Overall a quality product
Bewertet am 23.12.2016
I was looking for a channel manager solution for one of my friend who runs a small hotel which has...
I was looking for a channel manager solution for one of my friend who runs a small hotel which has 4 different rooms. We were getting bookings from Airbnb, Booking.com, Agoda, Expedia and having troubles to update each and every calendar manually. Especially during the high season.
I was looking for the cheapest channel manager and the Xotelia was the one. They don't have many features but definitely, cater our requirement. Initially, setup was bit painful because we had to enter all existing bookings into an excel file and then upload. Most of other channel managers like SabeeApp.com had cool features like importing all existing bookings automatically so that we don't have to do a thing.
But anyway once this painful setup is over, everything works as expected. We were having some troubles when sending rates and availability to Airbnb channel. Then found out Airbnb has some high restrictions, so due to that reason Xotelia was so buggy. But it is resolved now.
Now my friend who runs the hotel receive an email every morning, which room is free today, to which room guests are going to arrive today and their phone no etc.... We don't use a PMS, but this channel manager works like a one.
When it comes to Customer Support, I think they are having very few number of people so, if you make a skype chat you will probably get a reply on next date. The email support also takes time unless you bug them all the time like I do.
We can forget that delay in customer support because we hardly have to use them after the initial integration. The only drawback I see in this system is this is not mobile friendly. Since this is a web-based system, this doesn't display nicely on your iPhone (I double in iPad as well). You have to have a laptop with you if you are doing changes every time. But that also ok, because we get a mobile friendly email every morning that does the job.
Vorteile
Email sent in every morning about room status. Who is in the room, when they are going to leave, and who are going to arrive today.
Nachteile
Website is not mobile friendly, and there is no mobile application as well.
Antwort von eviivo
Hi Isuru,
Thank you very much for your email.
We are very glad to hear that you are very happy using the Xotelia solution.
We appreciate all the constructive comments and will use it to improve our solution.
Kind regards,
The Xotelia Team
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Wish I had picked another software!
Bewertet am 1.5.2020
My first season in our accommodation was nothing less than a nightmare. We decided to have Eviivo...
My first season in our accommodation was nothing less than a nightmare. We decided to have Eviivo connect us with Expedia, and something went woefully wrong. We were being shown on the internet as "sold out" for many, many weeks, right during the time people would have been booking for vacations. Internally, Eviivo was unable to correct the problem without disconnecting us from Expedia, then reconnecting us - which took another 2 weeks. Then, wrong rates were posted for a period, and until a correction could be made, we lost another $450! We still have not recovered that loss. We will never recover the bookings that were lost during the time we were being shown as sold out. Additionally, we had people showing up at our B&B, and we hadn't been notified that they were coming, nor did their reservation show up on the diary. Needless to say, it was a very, very stressful season. Support has improved, but we still have money owed to us, a year later.
Vorteile
Not much. It did integrate with my previous system.
Nachteile
It is way to complex and way to many layers of complexity for the average person. It des not need to be so complex. All I need is a reservation system to accept online reservations and process payments efficiently. Simple, accurate reports would be helpful when doing taxes.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Beware!
Bewertet am 14.4.2019
Our overall experience was very frustrating, and expensive. We lost business and time. We spent...
Our overall experience was very frustrating, and expensive. We lost business and time. We spent many hours setting up their system, only to never be able to use it.
Vorteile
We were clients of Rezovation, which was purchased by Eviivo Suite. We went through the process of migrating over to Eviivo, so we did go through the training process, downloading the new calendar, etc. The system appeared to be very much like Rezovation, which we found to be an excellent system. If they get their technical problems sorted out, then this might be a very good reservation system in the future.
Nachteile
However, our experience was that Eviivo was never able to migrate our data over due to issues with converting currencies to Canadian dollars. They initially kept telling us that it would be corrected very soon. Then they quit responding to our phone calls and emails. During the process the old Rezovation system that they'd left running in the interim also had problems and we often had to take it down off of our website completely. We feel that we definitely lost business during the periods that we didn't have an on line booking system. We called and emailed them numerous times to at least get a progress report and, for at least the last month, they didn't even respond to our calls or answer our emails. We definitely cannot recommend this product for any Canadian companies at this time (we don't know if it's functioning elsewhere).
Antwort von eviivo
Hi Michael,
We are sorry to hear of the difficulties you experienced with getting help when you migrated across to eviivo suite from Rezo.
We did experience some difficulties in being able to get back to customers during this period and apologise for the service level during this time
If you could provide us with some contact details we would like to be able to get in touch to discuss this personally with you.
Regards,
eviivo
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Not a good product - try ResNexus if you want a cheaper price and a MUCH better product
Bewertet am 21.11.2023
We were forced to use them when our previous service was acquired. Why, why did I wait so long to...
We were forced to use them when our previous service was acquired. Why, why did I wait so long to switch.
Just go with ResNexus and forget you even heard the name of Eviivo.
Vorteile
Collects CC charges without much of a hitch.
Nachteile
Horrible user interface for guests
European lodging paradigm is difficult for most to understand
Editing/updating a reservation is a chore and sometimes impossible
Clunky, old software - get used to calling customer support
Will charge you through the nose if you decide to switch
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Used by the #1 Small Hotel in the World
Bewertet am 10.2.2021
Our overall experience is that for us, we would have no need for any other product.
Our overall experience is that for us, we would have no need for any other product.
Vorteile
We have used eviivo since we started trading in 2010. Back then it was a PC-based product rather than web-based as it is now. Being web-based it has a zero footprint on our hardware, everyone gets the same view of the same data and updates to our room availability, and therefore updates to a potential guest's view and OTA's view of our room availability, are virtually instantaneous. That aspect is a critical feature, as indeed is the availability of access to the eviivo suite itself, and apart from the rare occasion of planned downtime, or a JCB digging through underground BT cables, we have otherwise never suffered a lack of access to the suite. It is also really easy to use (including the App version for mobile access) - certainly for the features we use, as I know there are a ton more of bells and whistles which we could tap into, but being only 7 rooms, the eviivo suite features we use at this price point are just perfect for us.
Nachteile
There is nothing for us to dislike. It does what it says on the tin. As for potential improvements, one thing I would really love to see is the ability to build and run bespoke reports. There are lots of canned reports to use, but sometimes there's just that little extra thing you need - but you can always ask their helpdesk