
Gesamtbewertung
Filtern nach
Untern. Größe
174 Bewertungen
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
ein sich stetig erweiterndes Tool
Bewertet am 20.1.2022
Vorteile
Leichter Einstieg, angenehm einfacher Rollout, Zuverlässige Benachrichtigungen, Übersichtlich und Umfangreich zugleich
Das Dashboard gibt für einen Überblick alle notwendigen Informationen auf einen Schlag, man erkennt recht schnell wo nachgearbeitet werden muss.
Durch die Anpassbaren Richtlinien können kundenindividuelle Alarme und Benachrichtigungen ausgelöst werden.
Das Ausführen von Skripten kann aufgrund von regelmäßigen Abfragen automatisiert werden.
Es werden regelmäßig neue Funktionen vorgestellt, welche sich gut in den Alltag integrieren lassen und uns auch bereits ein weiteres System haben ablösen lassen.
Nachteile
Die Skripte sind mitunter unübersichtlich dargestellt, hier hilft jedoch die Suche (sofern die Skripte mit entsprechenden Informationen eingepflegt wurden).
In Betracht gezogene Alternativen
TeamViewerWarum NinjaOne gewählt wurde
Solarwinds-Hack- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
TOP Produkt
Bewertet am 16.11.2020
Vorteile
Einfache und schnelle Einführung.
Das tolle "onboarding" durch die immer netten Consultants
In der klar strukturierten Oberfläche findet sich jeder "ruckzuck" zurecht.
Selbst älterer Kollegen sind begeistert ;-)
Die integration von Bitdefender als Virenscanner (cloudbased) ist ordentlich gemacht, das Menü zur Konfiguration ist super übersichtlich und in Minuten konfiguriert.
Dsa Rollout super easy.
Nachteile
Es fehlen noch ein paar Sachen, die aber laut Raodmap zeitnah kommen sollen.
z.B. Support für Hyper-V und die Active-Directory integration.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
gutes produkt; top betreung; sehr guter support
Bewertet am 10.6.2021
einfache web ui mit relativ viel such felder;
Vorteile
einfach zu installieren
einfach zu bedienen
Nachteile
es muß relativ viel über eigenen scripte gelöst werden - server eye z.b. hat wesentlich mehr fertige sensoren
In Betracht gezogene Alternativen
AteraGründe für den Wechsel zu NinjaOne
die installation der updates über server-eye hat damals nicht funktioniert.. das updates manuell bereitgestellt/freigegeben werden sehr gute betreuung durch hr wolter!!!- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Erfahrungen mit NinjaRMM
Bewertet am 17.3.2021
NinjaRMM ist ein patentes Werkzeug zur Remoteadministration und Dokumentation. Die Features tun was sie sollen. Der Helpdesk ist gut aufgeräumt und hilfreich. Das Preisgefüge ist ansprechend.
Vorteile
Das Werkzeug funktioniert einfach, angefangen beim Scripting über das ausrollen spezifischer Softwarepakete bis hin zum integrierten Virenprogramm.
Nachteile
Die Individualisierung einzelner Kundengruppen ist im Backend super, aber das Kundenmodul (TrayIcon) ist noch verbesserungswürdig.
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Preis - Leistungsniveau- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Super Monitoring Tool
Bewertet am 30.11.2020
Vorteile
Das Produkt ist sehr Benutzerfreundlich gut übersichtlich. Wenn man Fragen hat oder ein Problem hat wird man so schnell wie möglich geholfen.
Nachteile
Bis jetzt ist mir nichts negativ aufgefallen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Anwenderfreundlich und übersichtlich
Bewertet am 6.11.2020
Zuverlässige Benachrichtigung im Falle einer Störung
Übersichtlich aufgebaut, guter Funktionsumfang
Vorteile
Intuitive Bedienung
Übersichtliche Oberfläche
Nachteile
Linux Unterstützung fehlt noch
umfangreicheres Patchmanagement wünschenswert
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Einfach alles Verwalten
Bewertet am 18.11.2020
Vorteile
Das Rollout ist wirklich einfach, der Nutzen den man aus dem Softwarepaket generiert enorm. Viele zeitraubende Verwaltungstätigkeiten werden um ein vielfaches beschleunigt. Die sehr aktive Community und der schnelle Support überzeugen.
Nachteile
Es gibt nichts ernsthaftes was mir nicht gefällt
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Kundenbewertung
Bewertet am 7.12.2020
Wir haben die Patchmanagement Verwaltung deutlich optimiert, Optimierte Installationen und Anpassungen mittels Skripte
Vorteile
Einfache Verwaltung/Bedienung, Starkes Patchmanagement, gute Support Erreicbbarkeit
Nachteile
Einbindung von Spezial Software Sensoren z.B. DATEV, POPcon etc...
SNMP Anbindung mit deutlichen Schwächen

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Good RMM with a Great interface and Amazing Support
Bewertet am 16.3.2021
Ninja allows us to manage system and software updates, proactively monitor systems for issues, and automate many of the problems that users face.
Vorteile
Let's just get this out there: after trying most of the RMM's out there, Ninja's interface is really hard to beat. For our day to day technicians, accessing scripts, remotely accessing systems, and checking system statuses is only one to two clicks away. They don't have all the features that other RMM's have, but what they do have works well and they are added more features pretty consistently.
As a very important side note, their support is unrivaled. We have never had an issue getting an answer to any of our questions.
Nachteile
There are a few things that could be better in the software. In comparing Ninja with other major RMMs there are some features missing that would help on a day to day basis. The network monitor is outdated and very limited in its capabilities. AD integration and SAML aren't here yet, but there are due to be released in April.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Migrating to NinjaOne was the best choice for our firm
Bewertet am 25.1.2022
We use a majority of the functionnalities (monitoring, scripting, remote control, update management) on a daily basis, but still have the pleasant feeling of discovering new ways to deploy, retrieve information on the clients park and save time on time-consming tasks.
On the human level, discussing with the NinjaONe team has always been a real pleasure, as they are accessible, from the commercial team to the back office team (support & expert team) . After more than a year and a half working with their tool and having regular exchanges with the NinjaOne team, I have never experienced the classic and destestable one way relationship : provider to client. I can truly say that the relationship with the NinjaOne team represents a real collaboration between two companies.
Vorteile
Compared to the RMM Platform we used for more than 4 years (which was a must in the market), I discovered with NinjaOne a complete tool bringing a real sense of modernity in this RMM sector. I'm still wondering how their team managed the difficult task of combinging a fully developed tool with and an interface easy to apprehend.
Nachteile
So many functionalities that it was sometimes frustrating for my team to figure out how to totally manage the tool.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Ninja Review from Drew
Bewertet am 9.3.2023
We have had a good experience with the NinjaOne software and it has worked well as an RMM tool.
Vorteile
It is fairly easy to use, manage, and maintain.
Nachteile
Price point is a bit high and some configurations can be confusing to deploy.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Excellent RMM software, highly recommended.
Bewertet am 4.3.2021
Our overall experience of NinjaRMM is massively positive. The platform has enabled us as an MSP to fully manage all our clients patching and asset management needs.
Vorteile
Excellent portal interface, that is so clear and concise for everyone to use. The patch management and asset information is top notch. The features and functionality of the platform are also superb and always being added to.
Nachteile
Nothing, the platform works so much better than the RMM software we replaced.
Warum NinjaOne gewählt wurde
Costs of SolarWinds was expensive. The portal layout and design of SolarWinds was clunky and not intuitive to use. NinjaRMM's simple cost brackets and online portal are lightyears ahead of SolarWinds and other RMM platforms.Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
The pricing structure and overall usability was light years ahead of any other vendors offerings. The presales technical information was excellent.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Highly recommend
Bewertet am 10.11.2020
I can't praise Ninja more. From the support team to the account managers, and even the developers, everyone has been fantastic. Their pricing is more than fair and they always do everything possible to keep their customers happy. We are delighted with the influx of new features we receive regularly and would recommend their solution and them as a company to all MSP's and internal IT users.
Vorteile
Compared to some of the products we tested the UI is so user friendly allowing all users to get to grips with it straight away.
Ninja are constantly devloping new features for the product, that are introduced seemlessly.
Setting up the alerting was very simple and encompasses everything we require for our customers.
They have the ability to monitor Raid, which was the feature that put them to the top of the pile for us as we have used several that were unable to offer this essential component.
Nachteile
Some features such as AD integration, maintenance windows, a mobile app and linux monitoring were missing, but they are either being developed or have been implemented since purchasing.
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Although all of the options available have positives and negatives, we felt the features we were getting, matched with the pricing and the UI made it an easy choice. In the 2 years since using Ninja we as a company have not regretted the choice or considered jumping to another provider.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Amazing RMM Dashboard, Very simple, easy to use & deploy, great alerting and does it all!
Bewertet am 24.9.2020
NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster, Ninja just lets me and my colleagues get on with our job, providing all the information, monitoring and tools we need without it being cluttered or too in your face.
Vorteile
For me as a 3rd Line Engineer and someone who oversees the Desks and manages Engineers, Ninja just gives us all the tools and enables us to do our job so much more quicker and easily compared to predecessing RMM tools. The Dashboard first of all is very clear and informative and very easy and simple to use. It is not cluttered and displays all your relevant alerts exactly where they need to be. The integration process was also very simple, its literally one click of a button of installing an agent. If you use RMM, then its simple to automate and deploy this as of apposed to other RMM tools which are clunky, stop responding and break so often!
Nachteile
There are a few bits and bobs missing from Ninja, for example TeamViewer automatic integration and deployment on MAC(s) but after discussion with my great Account Manager he pushed this forward to Development, as he always does with anything that I think would be great to be added to Ninja. Its fantastic as pretty much at all opportunities my requested features I have seen been added so they are very responsive and do listen to Administrator needs.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Must read for anyone exploring RMM options in the marketplace... Look no further!
Bewertet am 23.9.2020
The uncanny thing about how Ninja caught our eye is that the technical ability of the platform was the last thing that sealed the deal for us, it was our experience dealing with Ninja as a company that really won us over. Merely reading through Ninja's website and social media content made us feel as if they were speaking directly to us, they seemed to know the pain & struggles we were feeling with our incumbent and purportedly had the answer - we had a good feeling, but the proof would be in the pudding... I submitted a query via their website and awaited contact.
In the not too distant future I got a call from one of their Account Executives to follow up. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], (who I still deal with on a regular basis) from the outset knew that a deal of this size could be easily lost, so no pushy sales techniques or hard-play negotiations here. After about 2 months or so of discussions, technical demonstrations and aggressive testing by ourselves Ninja made us an offer. All I'll say is that they suggested a 12 month term, but we were that confident that we asked for longer.
Vorteile
Having spoken to other Ninja partners that have similar numbers of devices under management we have all deployed ninja in vastly different ways so that it slots perfectly into our day to day operations, but unilaterally agree that Ninja's RMM is the best foundation we have found for our needs. Key to this being it's flexibility for you to adapt it, or to adjust your working processes to complement it. Day to day we see that the Ninja RMM causes us less work, updates are released without breaking features that worked before and in general we are a more efficient team because of it.
Nachteile
We were trying to replace an RMM system that we'd worked with for almost 8 years, it would be too easy to draw comparisons between the two. Short of the obvious learning curve associated with working within a new dashboard and the retraining of "muscle memory" for us, there aren't really any "cons" to speak of.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best RMM for the money and features
Bewertet am 25.10.2019
Overall, the interface is super easy. The software works correctly. When we do need help, which is rare, we get it and it is good. It's easily the best partnership we have with a third party.
Vorteile
Ninja RMM is easily the best RMM on the market. It is truly cloud based, responsive, and mostly easy to use. The reports are great, the integrations are super easy and the website itself is easy to understand. Other RMMs need a team of onboarders to show you how to use it over a period of a month. Come on man, ain't no body got time for that. Ninja RMM easy to understand as soon as I did the trial I knew it was the right one.
Nachteile
The only negative I can say is it doesn't have a built in distribution method. You have to rely on AD or something like PDQ Deploy to distribute it over a network automatically.
Warum NinjaOne gewählt wurde
N-Able was slow, too hard to understand, even their support reps didn't know how to work in it effectively. We tried many others before settling on Ninja RMM.Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Ease of use. Customer Support. Onboarding Experience. Cost- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easy to use RMM software that checks all the boxes
Bewertet am 24.2.2020
Ninja has helped us take control of our remote assets as well as internal assets. It makes it easy to remotely connect to a computer and deploy software with ease.
Vorteile
The software is easy to use and deploy. Allows remote connectivity and monitoring of many assets, even if they don't reach the domain often.
Nachteile
I would like to see a set storage place where programs and scripts could be placed. Instead, I link to Dropbox or Onedrive to deploy programs
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great for the Price
Bewertet am 8.11.2019
I needed a solution to bundle remote management and patching, antivirus, and remote control. This product does just that.
Vorteile
Easy to setup. Easy to use. Good documentation. Option to bundle Webroot and TeamViewer at a VERY reasonable price. Does what we need it to do.
Nachteile
Very rarely, we'll have a system stop syncing with TeamViewer. I've spoken with them and I'm told that issue will be resolved soon. Another thing that is more of an inconvenience than a con...You are required to have 2FA enabled to make configuration/policy changes. Overall, these are minor and don't significantly affect the use of the product or my recommendation.
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
All three products offered what we needed, but NinjaRMM gave us the best price.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Exactly what we needed from an RMM
Bewertet am 26.3.2021
Very good.
Even though we're a small IT company, every member of staff have made us feel valued as a Ninja client.
Vorteile
The patch management works great, clients feel confident that we are proactive with important security updates.
Nachteile
The UI can be a bit tricky at times but the online FAQs are very helpful.
In Betracht gezogene Alternativen
ConnectWise PSAWarum NinjaOne gewählt wurde
Price but the frequency of changes and management lost our confidence in Solarwinds (formally GFI, LogicNow, Hounddog).Zuvor genutzte Software
N-sightGründe für den Wechsel zu NinjaOne
I was impressed by the efficiency, professionalism and that Ninja seemed to want to get to know us and work with our business.- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Ninja meets all requirements
Bewertet am 8.11.2019
I support about 100 desktops and 5 servers with Ninja. It’s my lifeline to my clients and saves me untold hours by not having to go onsite and by automating many routines.
Vorteile
The interface is what I like best. It is clean and easy to navigate, even though there are a lot of features. You can choose to stay simple on the surface or go deeper for more tools.
Nachteile
I wish they had more routine training for the more complex aspects of the program. There’s a lot to learn that would help me but I need some hand holding!
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Merci Ninja Rmm
Bewertet am 12.10.2021
I solve a lot of business problem , can correct almost everything by remote . My country is very large so they can help me also to make it from my office
Vorteile
I like the contact with the ninja team , the free courses , they help me grow a lot .
Nachteile
Some feature was missing , but Ninja team now put the backup solution and that’s work perfectly
Warum NinjaOne gewählt wurde
The customer, contact . The service , the purpose . The facility to deploy . The efficient of the softwareGründe für den Wechsel zu NinjaOne
I choose them cause I trust them . Free courses , free try . My manager always follow me and answer to my questions . The prices- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best RMM out there!
Bewertet am 13.11.2019
We have been able to have eyes on all clients servers which helps us a lot since before server drives would die without us checking or the client paying for your manual backup check service. Ninja allows us to monitor networks at a fair price to us and them. It also allowed us to use the TeamViewer integration to disable all RDP access for a much more secure remote tool.
Vorteile
Ninja RMM has helped our MSP us better manage our growing customer base while providing us with the peace of mind client networks are being properly maintained and monitored.
Nachteile
We have not had many issues with Ninja RMM so far. If anything the company is younger than most RMM platforms but funny enough I find that to be an advantage since they are constantly adding features and improving their platform.
Gründe für den Wechsel zu NinjaOne
Ease of use and general management was less intense. Ninja RMM also had a great support team based in the US that is always extremely helpful.- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Optimizing time while NinjaRMM does routine work for us
Bewertet am 4.9.2020
Little by little we are configuring and customizing your policies to work for us. At first it cost us a little but we have the help of NinjaRMM
Vorteile
Once they learn how to use it, the interface is very comfortable and productive. The ability to personalize everything to the way we work in the company.
Nachteile
It still has few integrations. They still don't have it, for example, zendesk (and they use it to support me). Let's see if they improve soon
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great product
Bewertet am 27.8.2021
again great, lightweight, and working product
Vorteile
Software is very easy to set up, and everything is clear from start to finish, easiness of deployment allow us to push it fully with GPO, and that way all new assets get it. Company wide policies are working fine, and we use Webroot integration so we're getting AV protection in bundle.
Nachteile
Nothing really to report here, everything (fortunately! XD) works
In Betracht gezogene Alternativen
Autotask PSAGründe für den Wechsel zu NinjaOne
It offered all we needed from get go, so we didn't even bothered checking alternatives.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
An Excellent Solution for Start-Up MSPs
Bewertet am 15.4.2019
Working with NinjaRMM's customer service was an excellent experience. Built with a team of seasoned professionals, all with various different levels of experience in business ownership, maintenance, technical support, and account management, Ninja delivers top-notch customer services in an efficiently timely manner. After speaking with their billing team and our account manager, we were able to work out flexibility with billing, remaining easy to work with and understanding while we straightened out our Accounts Payable systems.
It's exciting to be working with a company that is ever increasing their capabilities, expanding their team, and continuously pushing out new features to allow us to operate more effectively in the MSP workspace, provide higher quality of service, and expand our customer reach by providing many different options for managing our client networks.
Vorteile
NinjaRMM is incredibly easy to use, combining a fluid interface with powerful back-end features. One of the greatest things about this tool is that it just works. There's no complicated setup, or difficult to manage interface. All options and tools are clearly labeled, easy to understand, and the interface is laid out in an easy to navigate structure that is pleasent to look at. Our favorite feature by far is the SysTray customization options that allow us to place a service icon in the System Tray, and give our users tools directly on their desktop to self-resolve, or call assistance when necessary. Additionally, NinjaRMM has done a great job of implementing state of the art technology to provide SMNP monitoring capabilities, as well as managing and monitoring uptime and downtime instances.
Nachteile
Some of the features that you expect to be there aren't yet fully deployed. We're excited about the potential for backup capabilities with Ninja, however these features don't work perfectly all of the time. In addition, their interface currently lacks a Task Manager system for managing services and tasks, however I've been informed that this is slated for a later release. I would be interested in seeing a development roadmap made public to the subscribers as it gives us a better indication of how to plan for new capabilities/integrations that we may be able to use. Additionally, it would be neat to make uptime calculations so that we can provide percentages for various services to our clients in our reports. Again, I have been informed that full report customization is an upcoming feature, and I'm excited to see that take place.