MSP Manager Erfahrungen

MSP Manager

Helpdesk- und Abrechnungssoftware für IT-Dienstleistungsunternehmen.

Gesamtbewertung

4,2 /5
(12)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Funktionen
4/5
Bedienkomfort
3,7/5
Kundenbetreuung
3,8/5

92%
haben diese Anwendung empfohlen
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12 Bewertungen

Jaco
Jaco
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Bring me your issues!

Bewertet am 8.10.2021

Very good. Apart from attending to customer needs, I use the tickets scheduling and meetings...

Very good. Apart from attending to customer needs, I use the tickets scheduling and meetings features to streamline my day and get my tasks done on time.

Vorteile

Ticket systems and MSP platform (almost) in one. My company has been using this platform for a while now. It is feature rich and customizable.

Nachteile

The ticket system runs in the background but does not auto refresh. You have to manually refresh it to see new assigned tickets.

Hugh
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

MSP Manager Revuew

Bewertet am 17.11.2022

MSP Manager allows us to be easily organised, and track staff activity well, on top of being able...

MSP Manager allows us to be easily organised, and track staff activity well, on top of being able to track customer invoicing from within.

Vorteile

How simple and intuitive it is to use. Could easily be picked up by new hires with little training.

Nachteile

Occasionally there are bugs with completing tickets that have been unresolved for a long time.

Chris
Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Good if you can't get better

Bewertet am 7.1.2019

So, we have been using MSP Manager for about a year now. I can't say anything good about it. It...

So, we have been using MSP Manager for about a year now. I can't say anything good about it. It is clear they took different tools and tried to cram them together, but not very well. It runs so slow. If I go into a ticket and mark it as "in Progress" and want to save a message to it, I have to save multiple times. Every change or note requires it's own save. No real reporting functionality. It's very counter intuitive. Having used Service Now, Remedy, and Spiceworks. All of those tools do a much better job

Vorteile

Web-based, I guess is a plus. Does incorporate Solarwinds N-Central.

Nachteile

Difficult to use. Slow response. Bad UI. Every step requires a save.

Chris
Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great help desk solution for small business.

Bewertet am 17.1.2018

A cost effective solution to help desk ticking including the ability to track time and reporting...

A cost effective solution to help desk ticking including the ability to track time and reporting for billing purposes. It's great that multiple people can collaborate on tickets and you have the ability to communicate directly while your customers can follow progress made from the opening to closing of the ticket.

Vorteile

The integration of the PSA with solarwinds RMM. I can simply syc the two and have my customers automatically imported into MSP Manager. I like having the ability to collaborate with my team on tickets. MSP Manager provides time and expense tracking which helps us capture billable hours we had been missing previously.

Nachteile

New Customer setup can be difficult, time consuming and a bit confusing. You have to setup all aspects of a customer account before you can create a ticket unless that customer is being imported from your RMM. Once you have entered a couple customers it becomes easier.

Jaden
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Limited use, but no issues with it

Bewertet am 21.11.2022

Vorteile

The layout of this product is very easy to use. Helps you to easily see information that is needed. The integration is great as well.

Nachteile

I have used this on a limited scale, so I do not have much to offer for dislikes.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Simple and clean interface, easy to use.

Bewertet am 2.7.2018

Vorteile

Easy to figure out, and you don't really need training. Just get up and go with it. Easy to manage state of the ticket.

Nachteile

Has some odd bugs here and but the support team is usually quick to fix them depending on how breaking it is.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

It work !

Bewertet am 28.3.2023

Vorteile

Can manage a lot of devices and permit automation

Nachteile

Sometime loading can be long but its working at the end

Vania
Vania
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

On par with other SolarWinds products

Bewertet am 25.1.2019

Vorteile

I like that you can create tickets that have timers to make it easier to track how much time was spent assisting a customer.

Nachteile

Hard to setup; I wish there was an easier way to setup clients in the system.

Skye
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

Bewertet am 5.4.2019

Steven
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

Bewertet am 22.8.2018

Angel
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent solution for MSP

Bewertet am 10.1.2018

Vorteile

Stable platform with great features. Also, the company has a site to upload suggestions an enhancements.

Nachteile

The web interface is sometimes slow and the reporting can be better.
Also de auto refresh need to be perfected.

Robert
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Work in progress

Bewertet am 15.3.2018

Still in Beta, but so far so good.

Still in Beta, but so far so good.

Vorteile

We are currently in beta with this product. So far its been easy to integrate and use compared to the service desk program.

Nachteile

Its still a fairly new product, it was a bit slow to get started but support has been helpful trying to get us started.