SuperOffice GmbH Erfahrungen
SuperOffice GmbH
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130 Bewertungen
- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Mit SuperOffice einfach Kundenbeziehungen auf- und ausbauen!
Bewertet am 30.4.2021
Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist...
Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist sehr bedienerfreundlich, so dass es jedem Mitarbeiter*in möglich, auf den CRM-Zug aufzuspringen.
Vorteile
Leichte Bedienbarkeit, zentrale Verfügbarkeit von Daten, strukturiertes Arbeiten dank Aktivitäten und Verkaufsleitfäden, stets aktueller Forecast und eine Skalierbarkeit des Systems sind wesentliche Vorteile von SuperOffice CRM.
SuperOffice CRM bietet dank der Integration von Office 365, ERP und Echobot sowie den Automatisierungsmöglichkeiten via Zapier vor allem in Vertrieb und Marketing einen echten Mehrwert.
Nachteile
Aktuell keine, SuperOffice hat sich stetig weiterentwickelt und Nachteile eliminiert!
In Betracht gezogene Alternativen
SugarCRMGründe für den Wechsel zu SuperOffice GmbH
Aufgrund der sehr einfachen und intuitiven Bedienung.- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Hervorragendes Tool für das Gesamtmarketing
Bewertet am 14.4.2020
Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste...
Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste Schweizerkunde überhaupt.
Vorteile
Intuitiv einfach, logisch in der Anwendung und unergründlich vielseitig. Da alles in der Cloude, von überall mit PC, Laptop oder Smartphone nutz- und bedienbar,
Nachteile
Keine, alle Kinderkrankheiten von früher sind behoben
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
1+1=3
Bewertet am 13.11.2018
Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.
Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.
Vorteile
This software helps me to work on many different topics at the same moment. It saves a lot of time as meetings are not necessary anymore. My colleague can follow easily what needs to be done when I am not around.
Nachteile
It is sometimes working too slow when opening an e-mail.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The CRM for SME business
Bewertet am 3.6.2020
Working in a manufacturing SME, I used SuperOffice for over 12-years and it was the backbone of the...
Working in a manufacturing SME, I used SuperOffice for over 12-years and it was the backbone of the sales and marketing functions. I have since moved on and set my own business up and have continued using SuperOffice.
The service and support is excellent and questions are answered very quickly. It’s the perfect solution for my business.
Vorteile
The system is very intuitive and straight forward to use. Customisation is simple to administer yourself - there are also lots of really useful how-to guides and training videos available too.
Aside of the ‘usual’ CRM bits, the stand out functionality for me is the document management side of SuperOffice. You are able to archive pretty much any format of document straight into the system against the individual contact; whether a phone call, quote, email, letter, spreadsheet, etc. You have full traceability of all customer and prospect contact.
Nachteile
Mmm, I am genuinely struggling to find anything that I would consider to be a con of this system!
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
.
Bewertet am 18.12.2019
Vorteile
Statistics and easy to follow e-mail conversations
Nachteile
Slow system and too many "clicks" to get into different boxes and get information
- Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Moving to SuperOffice 8.5 from previous Superoffice Version
Bewertet am 23.4.2020
SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons,...
SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons, projects etc...
Vorteile
Moving was easy . As developer I like very mcuh simply to add my web-frames to different aspects inside SO still using my well known web technology.
Nachteile
I would like to have a person connected to different companies.
We have freelancers switching to our company or moving again. So we could 'follow' the history using the same person-ID. Also contacts sometimes are working for on company but are members of additional "Gremien".
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great Tool to increase your sales and make your life easier
Bewertet am 7.4.2019
Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new...
Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new information to our Customers
Vorteile
The User Friendly setup, it is easy to understand and you can start work and take advantage of it from day 1.
In combination with the App for your mobile it is a great tool. Additional to these these featurs the actual contactnamn and their telephone number will automatically be transfered to your conatctlist in your mobile.
Nachteile
Thy way to sava end find documents can be approved
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Innovative CRM but needs significant improvement
Bewertet am 20.2.2023
Currently we have stopped using it due to certain bugs in this product, hopefully they have sorted...
Currently we have stopped using it due to certain bugs in this product, hopefully they have sorted it out.
Vorteile
It was simplified and easy to use, conference call feature is pretty useful too.
Nachteile
Cross connection in calls, balance gets deducted after every call, owing to call forwarding, which is not the case with other crms.
Gründe für den Wechsel zu SuperOffice GmbH
We used it for few months, but due to certain issues we switched to other crms.- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
It takes time to get the most out of SuperOffice, but the many possibilities make it worth.
Bewertet am 12.6.2018
Vorteile
The features and functionalities we need for our business are quite challenging. What I like most about this software is the flexibility. They're good at getting to know your business and finding matching solutions.
Nachteile
We use SuperOffice not only as a CRM system (which is a pro). But that also makes the ease of use quite challenging for many of our users. The functionalities don't always speak for themselves and because of the many possibilities it's hard to remember it all.
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great system to keep all business data in one place.
Bewertet am 14.6.2018
All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.
All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.
Vorteile
Combination of CRM and Customer Service ticketing.
The flexibility of adapting it to your own liking.
The posibility of using it also on mobile devices.
Nachteile
Not easy to change things yourself; most of the time you need the help of a SuperOffice employee.
No automatic updates when you're not in the cloud; takes time and money.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
SuperOffice is a joy to work with
Bewertet am 2.4.2019
When SuperOffice is working it is absolutely amazing and really helps to optimise your work. But...
When SuperOffice is working it is absolutely amazing and really helps to optimise your work. But when SO is down, it is stressful because you can't access the information you need to do the job.
Vorteile
It is easy to use. You can find information fast. It is a pleasure to work with.
Nachteile
SuperOffice has had some issues lately. You can't access the website for a while. Therefore you can't work as efficiently as you would like.
- Branche: Hausmeisterservice
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Very user friendly CRM to support all main processes.
Bewertet am 22.10.2018
If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM...
If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM tool.
Vorteile
The ability to have our contacts all in one place. Easy to work with for all people.
Nachteile
The marketing tool could be more easy, we were used to Mailchimp that was easier. But they provide training so we'll learn!
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
An easy to use CRM with many functions!
Bewertet am 3.4.2019
Could not do without it today. Used daily and often in the phone.
Could not do without it today. Used daily and often in the phone.
Vorteile
The selection tab is my favourite. Filter almost anything once you get your head around it. % before searchword is also a good way to find companies in your crm. It also syncs well with our NAV invoicing program so I can see sales month to month easy.
Nachteile
If you don´t know the company name it takes a bit longer to find out, say if you know where they are situated but haven´t got the name. The pocket version is a bit limited and could be better.
- Branche: Baumaterial
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
User-friendly and flexible interface!
Bewertet am 24.10.2018
SuperOffice CRM has helped us to structure our work processes, focus on the customer, control of...
SuperOffice CRM has helped us to structure our work processes, focus on the customer, control of our sales funnel. Thanks to that we have increased our marketshare by growing in a shrinking market and realized an impressive improvement of our result.
Vorteile
User-friendliness: easy to get started, logical navigation, great Search functionalities
Nachteile
No real dislike: it is more the wide variety of functional possibilities that takes time to get acquainted with.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
SuperOffice is the backbone of our company.
Bewertet am 13.11.2018
SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new...
SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new customers to build up the application in your company.
Vorteile
SuperOffice gives you an easy to use CRM application were you can store al your contact with customers, clients and suppliers.
Nachteile
I took some time to persuade everyone in our company to use SuperOffice all the time. Good change management is required.
- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
About SuperOffice CRM-on line
Bewertet am 8.4.2020
I´m very happy to be a user. It is so easy to be in control of the sales/project process, but of...
I´m very happy to be a user. It is so easy to be in control of the sales/project process, but of course wrong input to the system and you will get wrong out put.
Vorteile
It is an easy way to catalog your customer with projects and sales and get reminders to follow up
Nachteile
It is not so easy to change a field (administrator mode). But this can also be because that I´m not very often in admin.
- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
SuperOffice; the one and only!
Bewertet am 8.1.2019
A very positive experience, especially extra credits for the support team; quick, talented and...
A very positive experience, especially extra credits for the support team; quick, talented and friendly!
Vorteile
The several (personalized and combined) selections
Nachteile
The app functionality; it isn't available on your mobile phone. We would like to use the app functionality for our foreign customers, so also accessible after 5 / 6 pm and in the weekends.
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Intuitive CRM software with attractive graphical interface
Bewertet am 11.6.2019
It is a good way to keep your contacts and correspondence in order so that all staff can have...
It is a good way to keep your contacts and correspondence in order so that all staff can have access.
Vorteile
Easy even for salesmen to understand. I like the integrated mailing function.
Nachteile
If you have a lot of users it can be quite expensive, especially in the cloud. A separate licence is required for the smartphone version.
- Branche: Möbel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Good choice
Bewertet am 2.4.2019
Every communication moment with a customer/ relation can be saved in the right dossier. Very easy!
Every communication moment with a customer/ relation can be saved in the right dossier. Very easy!
Vorteile
Easy way to save information and make it accessible for collegues.
Nachteile
The mobile app doesn't work very good. You need to log in very often. While the app should be an easy way to use Super Office on the way.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Review SuperOffice
Bewertet am 2.4.2019
Normally it is a very pleasant program to work with and I found all customer information really...
Normally it is a very pleasant program to work with and I found all customer information really easy.
Vorteile
When there are no disruptions, it is a very pleasant program to work with.
Nachteile
The last time I sense a lot of problems in the national failures. These will really have to decrease.
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
I have used SO since 2006 and brought me SO when I have changed jobs.
Bewertet am 4.7.2018
Support has not been good when moved from Sweden, but has improved lately
Support has not been good when moved from Sweden, but has improved lately
Vorteile
It is easy to use and you can easily keep in touch with your customers and your prospects.
Nachteile
The Customer Support has not been good when it moved from Sweden, but has improved lately.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great customer relation management system
Bewertet am 23.10.2018
SuperOffice is a very helpful and complete CRM tool with good customer service
SuperOffice is a very helpful and complete CRM tool with good customer service
Vorteile
It's very helpful to register client information and all the contact moments
Nachteile
Sometimes I have problems with the connection between SuperOffice and Outlook
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good CRM system
Bewertet am 3.5.2019
Vorteile
A lot of possibilities to store and search customer data in the system.
Nachteile
That you can't make a selection of all customer activities and documents in the same selection.
- Branche: Pharmazeutika
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Superoffice CRM Review
Bewertet am 15.11.2018
CRM system with a lot of functions, making contracts,
CRM system with a lot of functions, making contracts,
Vorteile
Fuctionality. layout, possibilities, connections and interface
Nachteile
Administrator functions who are not easaly to work with
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
The best CRM software ever!
Bewertet am 2.4.2019
User-friendly software!
User-friendly software!
Vorteile
It is easy to use. All the information you need is together.
Nachteile
There is nothing I don't like.
All the information you need is together.