AnyDesk

4,6 (1.711)
Eine Bewertung schreiben
Software für den Fernzugriff

Gesamtbewertung

4,6 /5
(1.711)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,3/5

95%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

1711 Bewertungen

Nino
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bewertung zu AnyDesk

Bewertet am 3.1.2024

Vorteile

AnyDesk ist benutzerfreundlich, gut aufgebaut, Effizient und einstellbar. Des weiteren kann man AnyDesk auch 45 Minuten benutzen ohne zu bezahlen und dann eine weitere Sitzung für wieder 45 Minuten machen. Das ist vollkommen in Ordnung.

Nachteile

Ich hab ja beantragt, weil ich so oft Verbindungen hatte, das ich das benutzen kann, weil ich eine Warnung hatte, weil ich so viele Verbindungen hatte und AnyDesk dachte, ich würde es Gewerblich benutzen. Da würde ich mir wünschen das man danach auch über die 45 Minuten kommen kann.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Kein schlechtes Produkt, aber schlechter Service

Bewertet am 13.4.2023

Vorteile

Installation und Bereitstellung sind gut umgesetzt.Auch das Branding hat sehr gut funktioniert.Stabilität war nie ein Problem

Nachteile

Am schlimmsten ist der Service, wenn man ihn mal benötigt.Anfragen werden nicht beantwortet.Lizenzen laufen aus, ohne eine Erinnerung bzw. Rechnung zu erhalten.Erreichbarkeit mangelhaft.

In Betracht gezogene Alternativen

Splashtop

Gründe für den Wechsel zu AnyDesk

Wir haben uns nicht mehr für Anydesk entschieden, sondern sind zu Splashtop gewechselt
Lukas
Gesamtbewertung
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Besitzt alles was ein Fernwartungstool braucht

Bewertet am 3.6.2024

Bisher hat es uns wirklich sehr geholfen.

Bisher hat es uns wirklich sehr geholfen.

Vorteile

Es ist sehr einfach. Man muss nur seine "Adressnummer" weiter geben. Das macht es für uns Admins sehr einfach. Vor allem bei kleineren Problemen muss man nicht immer zu de/m jeweilige/n Kollegen/in hin laufen, sondern kann sich ganz einfach drauf schalten. Hilft vor allem wenn der oder die Kollege/in im Home Office sitzt.

Nachteile

Ein bisschen nervig ist es, wenn der oder die Gegenüber auf der anderen Seite mehrere Monitore hat. Kann ein wenig unübersichtlich sein, zwischen den Monitoren zu wechseln, vor allem wenn sich irgendwo neue Fenster öffnen.

In Betracht gezogene Alternativen

TeamViewer Remote
Rene
Gesamtbewertung
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Gute Fernwartungssoftware

Bewertet am 14.3.2024

Vorteile

Einfach in der Nutzung, besonders für die Clients.

Nachteile

Die Bereitstellung ist etwas seltsam über eigen generierte *.exe/*.msi Dateien.

Leon
Gesamtbewertung
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Praktische Fernverwaltungssoftware mit guter Drittanbieterintegration

Bewertet am 3.6.2024

Vorteile

Uns gefällt vor allem die einfache Bedienung. Über die Intregration in baramundi können wir uns mit einem Klick ganz einfach mit einem Client verbinden bzw. eine Verbindung anfragen.

Nachteile

Wir haben öfters Abstürze, die etwas stören.

Davis
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Wir konnten leider kaum testen

Bewertet am 10.3.2021

Wir sind am Ende froh, dass sich dieser kleine Fehler eingeschlichen hat. Sonst hätten wir es erst...

Wir sind am Ende froh, dass sich dieser kleine Fehler eingeschlichen hat. Sonst hätten wir es erst zu spät gemerkt, dass AnyDesk eine Service-Wüste ist.

Vorteile

AnyDesk lief bei uns überwiegend Stabil und konnte auch mit Computern mit schlechter Internetverbindung umgehen.

Nachteile

Nach 2 Tagen haben sich die Pro Features verabschiedet obwohl die Testphase 14 Tage gehen sollte. Dann haben wir gemerkt, dass es bei AnyDesk keinerlei Kundenservice gibt. 2 Wochen lang haben wir versucht jemanden außerhalb des Vertriebs zu erreichen. Wir haben sogar ein Enterprise Angebot angefordert um darüber an jemanden ran zu kommen der uns helfen kann. Aber selbst das Angebot bzw. eine Rückmeldung vom Enterprise-Support haben wir bis heute nicht erhalten. Inzwischen sind es auch schon 3 Wochen.

An der Software hat mir nur nicht gefallen, dass sich das Adressbuch nicht mit iOS-Geräten nutzen lässt.

Tarek
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzel- & Familiendienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Funktioniert soweit super

Bewertet am 24.10.2023

Vorteile

Einfach zu bedienen Schnell zu reagieren

Nachteile

Nicht kompatibel mit alle BetriebssystemBeispiel habe ich das auf Windows 10 benutztWar besser als habe ich win 11 benutzte

Christian
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

AnyDesk Remote Desktop Software

Bewertet am 11.1.2023

5 Sterne

5 Sterne

Vorteile

Download geht aufgrund der doch geringen Größe schnell, Installation ohne Probleme. Das Wichtigste jedoch ist die unkomplizierte, einfache und schnelle Arbeit damit. Datensicherheit inklusive. Kurzum: Software für jede PC Grundausstattung

Nachteile

Bisher gab es bei uns damit keine Probleme damit.

Lars
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Any Desk

Bewertet am 15.10.2022

Vorteile

Mir gefällt an der Software das man von überall hierüber bei Problemen auf dem PC Hilfe von der eigenen IT Anfordern kann

Nachteile

Ich kann zu der Software nichts negatives sagen .

Abdul
Abdul
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

AnyDesk saved my grades by the Bell!

Bewertet am 17.2.2022

I am overall satisfied with AnyDesk. Although there are many areas of improvement, it meets my...

I am overall satisfied with AnyDesk. Although there are many areas of improvement, it meets my current IT demands and makes me feel relaxed in high-pressure situations.

Vorteile

I came home with my new Laptop and a pen drive filled with SolidWorks3D installation files, adamant to install and complete a project overnight - which will ensure my passing grade in my Master thesis. But Alas! The crack files got corrupted due to safety reasons and I got panicked. My intentions were to follow youtube tutorials and complete the whole installation process as per instruction. However, I called my remote friend and flagged him my distress signal. He laughed and asked me to install AnyDesk, on which I had no idea before.
He not only instantly transferred his crack file to me without any interruption, but also installed the whole software like it was nothing. I was spellbound about the AnyDesk features - its swiftness, user-friendliness, transferability, and above all its ease to control.
I have used other remote softwares before, but none of them is comparable to AnyDesk. It is pure love.

Nachteile

I feel like there should be some control where the user can select multiple folders of files that would be invisible to the other end-user. Also, audio features could be added to ease the communication. There are also some safety risks such as remote file transfer capability - I think every time the user enters into a folder or transfers files, remote authorization should be provided from another end.

Juan Manuel
Juan Manuel
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Alternative to teamviewer that is up to the task

Bewertet am 2.6.2021

My experience in general with this software was quite good, except for a few small cases, it worked...

My experience in general with this software was quite good, except for a few small cases, it worked correctly and I let myself use it without time limitations as happens with the competition. The ability to reproduce sounds is very important in order to perform sound-related test validations. The interface felt complex but if we leave it configured for the end user, he will only have to open the program and let the rest do it for us. I recommend it

Vorteile

It works quite well, it has the great option of being able to reproduce the sound of the machine to which we are connecting, an option that is not very seen in other similar software. It has a simple tool to connect since it does not require a password, only an ID and that the user on the other side accepts it, or not, depending on how the software is configured because it allows remote access without authorization with different variations. It is available in all operating systems.

Nachteile

Although the interface is complete, it is not that clear and tends to make the end user dizzy with so many options. It would be interesting if menus can be reduced or see a "lite" version so that the user does not get dizzy. We suffered some lag problems in the connection that we did not suffer with other software, but in brief occasions.

Mohammad
Mohammad
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

AnyDesk review from my experience

Bewertet am 3.8.2023

My general experience using AnyDesk:- The program is good and has many features- Every organization...

My general experience using AnyDesk:- The program is good and has many features- Every organization needs it, no matter how big or small- It has some negatives and errors, but I believe in the next updates will be resolved.- I still use it today, and I will continue to use it because I don't see a competitor for it at the present time.

Vorteile

The program facilitates work. I will give examples for clarification:- I have an employee in the company who has encountered a problem with his device. From where I am in a different department of the company, or maybe in another branch outside the country, I can access his device and solve the problem for him.- I want to transfer files from my old device to the new one, without having to upload it to websites or transfer it to an external hard drive. I use "Any Desk" and transfer the files.

Nachteile

There are three negatives that bother me:Slow file transfer.- The program must detect viruses for fear of sending a virus through it and sticking it to another device.- The whiteboard is unnecessaryScreen sharing is slow motion (either from the internet or the software needs to be updated)

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Remote Tool

Bewertet am 18.3.2024

Time-consuming, Fast, secure, and easy-to-use best remote tool.

Time-consuming, Fast, secure, and easy-to-use best remote tool.

Vorteile

Easy to access and not getting any impact on Laptop/System/Workstation/Server performance.

Nachteile

Till date, nothing to dislike but the audio call feature should be available.

Ajay kumar
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best screen accessing tool

Bewertet am 5.1.2024

I am really exited about told to AnyDesk it's available for free and paid version second main this...

I am really exited about told to AnyDesk it's available for free and paid version second main this you node need to install. These are the main reasons for using AnyDesk and compare to other Screen monitoring tool t's really very well and you can able to connect multiple device at same time this is main big advantage of the AnyDesk.

Vorteile

AnyDesk is very easy to using no need to install the application in windows. Without my ID nobody's access my system. I can't to save my previous accesses system. One of the main feature is I can able to connect mobile to and Desktop and Desktop to Mobile. AnyDesk is available for both desktop and mobile.

Nachteile

Some times I can't able to access some permissions. Other wise AnyDesk is very comfortable for use.

Rohan
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

IT Support number 1 tool

Bewertet am 17.8.2023

Easy to use, understand. Provides all features needed for IT support role.

Easy to use, understand. Provides all features needed for IT support role.

Vorteile

I like that the user just needs to have internet access to easily remote and provide support for users, especially if they are having network issues.

Nachteile

I cannot think if any improvements that can be made at the moment.

Emin
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Our first choice for remote connectivity and technical support

Bewertet am 23.1.2024

We use it to manage all our desktop and laptop devices in the office and at home. We mostly...

We use it to manage all our desktop and laptop devices in the office and at home. We mostly transfer files. and we connect to our customers for technical support.

Vorteile

The wake on LAN feature and the automatic connection feature with a defined password are very good. It is also preferable that there is no connection time limit in the free version.

Nachteile

Wake on LAN setup may be more practical. It would be more practical if the defined computers are selected with the select box from the ID entry screen.

Jeheen Mahmood
Jeheen Mahmood
Gesamtbewertung
  • Branche: Outsourcing/Offshoring
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best TeamViewer alternative

Bewertet am 18.9.2020

Me and my team use the free versoin of the app when we need to connect with clients or new...

Me and my team use the free versoin of the app when we need to connect with clients or new computers. This app is lightwait and rather popular. So it is either already installed in the destination PC or we can swiftly download it. A light and quicker solution, though maybe a little buggy sometimes.

Vorteile

This app is very, very light. If you have an oldish computer or a slow network, this might be the best option for you.

Nachteile

A lot of the functionalities are locked for premium users only. And sometimes the available features don't really work, especially the typing and clicking.

In Betracht gezogene Alternativen

TeamViewer Remote

Gründe für den Wechsel zu AnyDesk

I didnt really switch from Teamviewer. I use both, but I started use Anydesk after I have been using Teamviewer for years. I use Anydesk when I need a lighter connection or a fast install on the destination computer.
Dalibor
Dalibor
Gesamtbewertung
  • Branche: Maritime Wirtschaft
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Remote view/control even on weak bandwidth

Bewertet am 29.9.2020

We are using MDM solutions for application management and kiosk mode and I tried many (10-20)...

We are using MDM solutions for application management and kiosk mode and I tried many (10-20) different ones to find if any has remote control working on weak connection. Unfortunatelly we had to opt for additional product, and Anydesk has shown to work in such conditions and have decent pricing at the same time.

Vorteile

Anydesk allows us to connect to remote computers or android phones on vessels with extremely low bandwidth and high latencies. We use MDM solutions but none have been able to cover remote control part on such bad Internet conditions as Anydesk. Unlike other solutions, this one actually works.

Nachteile

Address book or organization could be with nicer UI. When connected to remote mobile, there is no two way transfer of data for all folders on remote PC/mobile.

In Betracht gezogene Alternativen

TeamViewer Remote

Gründe für den Wechsel zu AnyDesk

Anydesk has good pricing but more than that, it worked on 350kbps connection with 1000-2000ms latency.
Alvaro
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Very good option to manage multiple devices, maintain, control and monitor computers

Bewertet am 3.5.2024

Vorteile

It is very useful to be able to share access to your own computer with another user to be able to take control for you and perform the necessary tasks for that user on your computer.

Nachteile

The free license is not for commercial use and only allows you to access up to 3 devices.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Anydesk - You are in control

Bewertet am 10.2.2021

Daily I use Anydesk for remote work because I am in Home Office.

I also support clients with the...

Daily I use Anydesk for remote work because I am in Home Office.

I also support clients with the software and even computers from the company where I work.

I can access computers from anywhere at any time due to being multiplatform, operating via Windows, Linux and mobile.

Anydesk is indispensable in my day-to-day.

Vorteile

Anydesk is very easy to use software, allowing remote control of several computers at the same time.
Very light and safe, facilitating support for customers, being possible to use the desktop and mobile version.

Among the various features of the software, the following stand out:

- Possibility of simultaneous access to several computers;
- Secure access via authentication password;
- Multiplatforms, being possible to run on Windows or Linux and mobile computers.
- Minimum necessary accessible requirements;
- Screen capture to identify problems;
- File transference;

The program perfectly complies with its proposal to be a fast and secure application.

Nachteile

The only flawed point I notice is that the software allows remote control of the computer simultaneously by more than one application.

In my opinion, this is not very safe, as it would allow for badly designed hacker control.

For this possibility, there should be two-factor authentication to increase security, such as sending SMS or email.

This is the only downside of the software.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Reliable remote access solution

Bewertet am 8.11.2022

My team visiting sites with no Knowledge about product required configuration and it helps me a lot...

My team visiting sites with no Knowledge about product required configuration and it helps me a lot by simply instructing team to open software on device and simply provide id

Vorteile

Mobile device running smooth on android device, no password used to get remote access, easily connect with remote device even on slow speed

Nachteile

Some time it didn't respond only after rebooting device solves the problem sometime

Vallo
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

more than 3 years of experience

Bewertet am 2.8.2023

To provide IT support, these types of programs are vitally necessary, and if their use is made...

To provide IT support, these types of programs are vitally necessary, and if their use is made easy, then most of the necessary setup work can be done quickly and with high quality.

Vorteile

having most of the functionality needed for remote management, possibility to use free version (for non-commercial use), convenient and easy user interface, sufficiently stable operation.

Nachteile

from time to time, during the installation of the program, there are situations where, for unclear reasons, it is not possible to connect to the AnyDesk network. A slightly disturbing situation when you need to quickly install the AnyDesk program

Patrice
Gesamtbewertung
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Software for Remote support

Bewertet am 26.5.2021

Great, service was nice and answered question even before we bought the software in less then 24...

Great, service was nice and answered question even before we bought the software in less then 24 hours

Vorteile

Remote control is fast and easy, really easy to set-up, you can set your company logo and branding, everything is pretty easy, and everything can be configured from the admin page.
All the feature you really need from a remote acces software, plus some cool feature, not seen in most software

Nachteile

the auto-update feature does not work on a custom client, but if you have a deployment solution is pretty easy to deploy the new version

In Betracht gezogene Alternativen

TeamViewer Remote

Zuvor genutzte Software

SolarWinds Service Desk

Gründe für den Wechsel zu AnyDesk

Price, fonctionnality, great fonctionnality for a price lower then competition
Nipuna
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best FREE solution for Remote Desktop Connection

Bewertet am 6.8.2020

Overall experience of using AnyDesk is really good to me and its the best "FREE" alternative for...

Overall experience of using AnyDesk is really good to me and its the best "FREE" alternative for remote desktop connection software. Data consumption also very low and its very user friendly software.

Vorteile

Anydesk is a user friendly remote desktop connection software and it outruns major "paid" remote desktop connection software in many ways. User can connect with a remote desktop in hassle free way . It also gives file transfer between two desktops and not only that it gives many features like Privacy mode, Clipboard and many useful features. Lastly data consumption is very low comparing other remote connection apps.

Nachteile

When we come into cons Anydesk and good internet connection is a must factor. If you having a bad internet connection it causes lag on remote computer and you are not able to work properly. But you can drop image quality and continue on your work.

Muhammad
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

AnyDesk, Best Remote Access Tool Ever

Bewertet am 8.9.2021

Well, Everybody knows that the AnyDesk is almost good at all but I would like to share my experience...

Well, Everybody knows that the AnyDesk is almost good at all but I would like to share my experience too.
I'm using the AnyDesk on the Business level as well as on Personal Level. I use to connect with family and friends computers and at the business level, I use to deal with my clients through AnyDesk. Honestly, I never got into trouble, The thing that you will like most In the AnyDesk is, Keeps working on a low internet connection.
You can also use this software to control multiple systems but definitely, you will need a good internet connection and AnyDesk will keep working smoothly.
Now if you are thinking of Remote control software, then definitely the AnyDesk is going to meets all your requirement. You can access your team computer at once or you may connect with your home computer without any hesitation. AnyDesk will not host any of your files and your whole session will be secured and visible only to you.
I will highly recommend you to start using the AnyDesk instead of using third-party cheap and local software.

Vorteile

Applying restrictions to anyone during the whole meeting is one of my favorite ones. I use this feature on a daily basis to restrict screen sharing for a joined partners.
As I have created meetings to lecture my clients, so I would like to share my screen only.
That's why I always use to restrict all other participants from sharing their screens.
Another feature I liked most in the AnyDesk is File Sharing without any hosting. This is a good thing that the AnyDesk software is not going to host our shared files on its server or on any server. Many peoples or using AnyDesk just for secure file sharing without getting hosted, Because some files contain personal data and need to be secure. In fact, this is also a reason that why I'm still using AnyDesk.
Moreover, the Feature of the controlling system at once is also amazing at all, there is no long procedure for connection with multiple systems. All we need to do is create a System ID and Password. And I can access multiple systems at once without any hesitation, and the AnyDesk is not going to crash.

Nachteile

I'm using The AnyDesk for a long time and I have a good experience with it. But honestly, I have some objections that some feature needs to improve.
First of all, I don't like generating random passwords and a random system ID. It should ask by the user for creating the desired password and the desired ID. And it should ask for once, Whenever I start the AnyDesk software, it is going to create a random password each time. And each time I need to connect with the client's system, I will ask him to share his Anydesk details first. And this thing is going to create doubt in my client's mind about my skills, and he will think that I'm not as professional as he was looking for.
Secondly, sometimes it keeps showing me connection errors while my client is waiting for a demo through the remote desktop protocol on his own system. This thing always wastes a lot of time and leads me to lose my client sometimes.
I hope that the respected team of the AnyDesk will have a look at this problem and will make it better for future use.