Tempo Timesheets Erfahrungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(206)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,0/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,3/5

91%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

206 Bewertungen

Marion
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Zeitenbuchung

Bewertet am 22.9.2023

Vorteile

Tempo als Zeitenbuchungstools, ist leicht zu verwenden. Es ist übersichtlich & simple.

Nachteile

Es wäre besser wenn man Felder nach seinen Wünschen anpassen könnte.

Christophe
Christophe
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Tempo : A great tool to track time

Bewertet am 13.5.2022

Vorteile

Tempo is easily integrated in Jira suite, and allow tracking by a simple click.

Nachteile

The Tempo presentation has been improved recently, but the initial selection is often loss when you refresh pages. Need to select again filters...

Chidozie
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Tempo works for me.

Bewertet am 18.10.2019

Vorteile

I like that it is easy to add time from JIRA and I don't need to go to a separate application.

Nachteile

I wish there was an easier way to get the information from Tempo to accounting software (i.e. Quickbooks Online) currently I have to copy the information over line by line when invoicing.

In Betracht gezogene Alternativen

Quickbooks Online

Gründe für den Wechsel zu Tempo Timesheets

Integration with Jira and timer and all my employees at the time could use it remotely. Quickbooks didn't have that option. Having it as an online product also allowed be to keep tabs on work being done and time it was taking to accomplish tasks.
Roy
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Just ok

Bewertet am 18.10.2019

Vorteile

It tracks time by issue and outputs the data into reports that are mostly usable.

Nachteile

It’s slow. Despite me always selecting things like grid view, etc., it often reverts back to other views I don’t use. Timesheets always default to displaying the entire current month - even when it’s the first day of the month.

In Betracht gezogene Alternativen

Redmine

Warum Tempo Timesheets gewählt wurde

For jira

Zuvor genutzte Software

Redmine

Gründe für den Wechsel zu Tempo Timesheets

Price
Jonas
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great tool in an agile world

Bewertet am 21.10.2019

We've merged two different companies in the last year, with different (and complex) time reporting...

We've merged two different companies in the last year, with different (and complex) time reporting solutions.
Our biggest problems is the company structure we have. It doesn't fully align with Jira's thought of how a project is defined, where in Jira a project is tracking the life cycle of a product and in ERP a project is what a project manger traditionally would define as a project.

Tempo as a tool on it's own is really easy and intuitive to both administer and use. For a simpler (more modern) company structure it would have been a much easier implementation.

Vorteile

The ease of use for end users, it's very easy to on board new users to have their time reported.

Nachteile

Our management would like to have a bit more configuration when it comes to the reports, especially utilization to not only take logged time into account, but also include expected time.
Lacking approval on account basis rather than just full timesheet.

Jakub
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Coming up with a name is always the hardest task, don't force me to come up with a name FOR A...

Bewertet am 29.10.2019

Vorteile

Ease of use - everything is found where you'd expect it and it "just works"
Customizable reports, mainly really intuitive grouping and filtering
Fresh look

Nachteile

Inability to disallow logging to selected issues

In Betracht gezogene Alternativen

Jira und Harvest

Warum Tempo Timesheets gewählt wurde

Integration with newly implemented Jira

Zuvor genutzte Software

Toggl Track

Gründe für den Wechsel zu Tempo Timesheets

Recommendation by partner company Set of features Fresh look
Luke
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Easy and effective time tracking

Bewertet am 21.12.2021

Great timesheeting tool with excellent integration with Jira and superb reporting

Great timesheeting tool with excellent integration with Jira and superb reporting

Vorteile

Tempo Timesheets is easy to install, configure and use. The Chrome plug-in is helpful to start and stop the timer and the reporting is excellent. It’s deep integration with Jira makes it unparalleled as a time tracking tool for Jira

Nachteile

The roadmap of new features is a bit slower than I’d like.

Danielle
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good, but not great

Bewertet am 23.10.2019

Overall Tempo is a useful tool for time tracking against projects, but for the money can definitely...

Overall Tempo is a useful tool for time tracking against projects, but for the money can definitely be improved.

Vorteile

I like that this software integrates seamlessly with Jira Core, Software, and Service Desk.

Nachteile

I don't like the limitations on the reporting function and that I can not select which fields are exported in a spreadsheet.

Julian
Julian
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

tempo makes tracking easy

Bewertet am 18.10.2019

tempo suits pretty much the needs of our company to track time

tempo suits pretty much the needs of our company to track time

Vorteile

i like the timetable feature as well as the integration into jira fits our needs

Nachteile

some features are lacking a smooth user experience. reports could be done better

Bryan
Bryan
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Tempo Timesheets

Bewertet am 24.10.2019

Vorteile

Tempo Timesheets is a great app for time tracking when using Jira. Its ease of integration with Jira is very easy and intuitive to use. Being able to have specific teams with a supervisor for quicker and easier timesheet approvals is key. Along with having the ability to add accounts along with custom worklog attribute fields to help label the work being logged!

Nachteile

The reporting in Tempo is not bad but it could be better. Unfortunately, all Tempo data can not be pulled to give you a full picture of what your company is logging total work towards with Jira information. Tempo is making efforts in approving this.

Gonzalo
Gonzalo
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Time reporting made easy!

Bewertet am 21.10.2019

Tempo timesheets make very easy, with little work from project managers, to generate the billing...

Tempo timesheets make very easy, with little work from project managers, to generate the billing reporting to our customers organizing cost by accounts

Vorteile

- Very easy tool to use for end user
- The capability for reporting
- Installation out of the box. No extra knowledge for any Atlassian Administrator
- The organization of teams and acounts
- The customization: type of accounts, new attributes, etc...
- The feature for planning

Nachteile

The reminders policy could be improved
Multiple timesheet reviewers will be very useful
Non billing time like holidays or leaves it's not completely covered. Should be resolved in other way than using Internal Issues

Brian
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Tempo = Awesome

Bewertet am 22.10.2019

I'm extremely happy with Tempo Timesheets. Processing time charges before Tempo was extremely time...

I'm extremely happy with Tempo Timesheets. Processing time charges before Tempo was extremely time consuming and painful.

Vorteile

I like that tempo makes time tracking, and reporting, within Jira extremely, extremely easy.

Nachteile

I don't like the additional monthly cost - Atlassian should acquire Tempo and offer it inside Jira!

Wes
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Layouts for the Payouts

Bewertet am 28.10.2019

Our employees are required to enter their time daily. Timesheets greatly simplified this process by...

Our employees are required to enter their time daily. Timesheets greatly simplified this process by giving them a weekly view with which to enter multiple tasks much easier.

Vorteile

Weekly views made entering times against projects a breeze.

Nachteile

Would be nice to duplicate entries across several days.

Indika
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Tempo is good

Bewertet am 29.10.2019

We had a issue of developers time tracking in proper way which should align with Jira. Tempo was a...

We had a issue of developers time tracking in proper way which should align with Jira. Tempo was a good selection to us.

Vorteile

Tempo is very easy to use compare to other tool. Its seamless integration with Jira, make our life easier for the project managment.

Nachteile

Tempo cost if bit higher compare to other altnatives.

In Betracht gezogene Alternativen

Redmine

Zuvor genutzte Software

Redmine

Gründe für den Wechsel zu Tempo Timesheets

Integration with Jira

Antwort von Tempo

Hello Indika,

Thank you for taking the time to give us a review. We work hard to make Tempo Timesheets easy to use and we appreciate your positive feedback!

Best,
Sarah from Tempo

Cynthia
Gesamtbewertung
  • Branche: Verlagswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great For Developers

Bewertet am 23.10.2019

We're solving the issue of tracking time for developers that don't clock in and out with a time...

We're solving the issue of tracking time for developers that don't clock in and out with a time clock. We want to know that they're keeping busy and this let's us see what they've been working on down to the individual ticket.

Vorteile

As both a user and administrator, I like Tempo Timesheets because it was easily integrated into the workflow of our software development team. I get a great visual overview of who is using it (and who is slacking off) by just glancing at the dashboard. I also love that I can log time right within the tickets. This is a very simple to use product and that's just what my team needs!

Nachteile

The permission structure took some time to get figured out. It was fairly convoluted for me to see my own team's time even as the administrator. I figured it out but it took a good deal of reading and experimentation.

In Betracht gezogene Alternativen

ADP Workforce Now
Lillian
Gesamtbewertung
  • Branche: Programmentwicklung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great timesheet application

Bewertet am 18.10.2019

Even with the cons above still helps in one-stop-shopping with JIRA on all the information I need...

Even with the cons above still helps in one-stop-shopping with JIRA on all the information I need and the ability to export all fields to do reporting is very helpful with reports to clients and internal stakeholders.

Vorteile

The different ways to be able to enter time - especially the daily view with the time. Good integration with JIRA and Ease in customizing and editing.

Nachteile

Not being able to report fully on how I want (e.g., export into Excel indicating time by week periods); GUI issue where you have to scroll to the bottom to navigate - logged bug). Still not sure how to work the teams and calculation of remaining time vs estimation and ability to add a field to show % complete. Would be good to be able to select which fields to export to excel and save that - would save me a lot of time.

Laura
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Tempo Timesheets

Bewertet am 28.10.2019

Tempo Timesheets has given us a much needed overall view into our Company and helped us track where...

Tempo Timesheets has given us a much needed overall view into our Company and helped us track where we are spending our time.

Vorteile

The ability to have a more detailed view point of where our time is being spent.

Nachteile

We do have some pain points when it comes to tracking contracts and when client goes over their paid hours.

Álvaro
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A helpful addition to Jira to track time spent in tasks

Bewertet am 12.9.2022

We used Jira Cloud first with Tempo. Both have being working solidly and well, without regrets....

We used Jira Cloud first with Tempo. Both have being working solidly and well, without regrets. Team leads and managers have been able to easily track time spent in tasks and organize work accordingly.

Vorteile

Tempo is very easy, simple and intuitive to use. It does not have a lot of features, but the few that it has work solidly. The table layout allows the user to easily see what tasks they have worked on and how much work they have left to do. Also, the integration with Google Calendar is very useful and works well.

Nachteile

Automatic time tracking didn't work too well. It sometimes tried to suggest we log hours from already closed tasks or from tasks that we didn't even use.

In addition, the service was sometimes slow in logging hours, taking several seconds to display the changes.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Does the job well

Bewertet am 29.10.2019

Vorteile

The ease of reporting between projects and users as well as being able to view planned time

Nachteile

The limitations on using custom fields for reporting

Andrey
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Why Tempo can't work with Asana?

Bewertet am 24.10.2019

We try to use another time-tracking software but tech team sad - Only Tempo, it very easy to use

We try to use another time-tracking software but tech team sad - Only Tempo, it very easy to use

Vorteile

Easy and functionality
Integration with GCal

Nachteile

You can only use with Jira but we changing project traсker to Asana must to change timesheet software

In Betracht gezogene Alternativen

Harvest und Clockify

Gründe für den Wechsel zu Tempo Timesheets

It the best software that works with Jira
ABi
Gesamtbewertung
  • Branche: Luft- & Raumfahrt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Could use more features.

Bewertet am 18.10.2019

Vorteile

It is easy to implement, update, and create new teams.

Nachteile

When you select a leave date for a team member, they still see the old team lead as an option for submitting their timesheet to. It is useful to track how employees move in the company, but this can be an inconvenience.

The ability to move the tracker from the right corner of the screen to another area of the screen, would also be useful. It can cover the bottom scroll bar on charts.

Shaunt
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Product

Bewertet am 4.11.2019

pretty good. We have liked using it and like that it's integrated into jira

pretty good. We have liked using it and like that it's integrated into jira

Vorteile

I like the ease of integration into Jira

Nachteile

Reporting functionality while pretty good is a little bit limited. Would like to be able to more with querying an actual sprint or being able to do some simple math on fields. Things like grouping by an issue and showing actual time vs estimated time.

Oliver
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Need Improvement

Bewertet am 28.10.2019

Vorteile

Easy to record time spent. It does its name said.

Nachteile

Two major concerns here, one is the price. Our company has 35-40 users using Jira. However, only 10 people max are using Tempo. But the bill of Tempo is applied to all users which is not flexible. The second concerns is the reporting. We set up a custom field to identify each business sector, but it's not easy to use this field to group time log.

Michelle
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Tempo user and admin

Bewertet am 4.11.2019

we use tempo to plan out future projects and evaluate where employees time is being sent. this has...

we use tempo to plan out future projects and evaluate where employees time is being sent. this has helped managers plan for future projects and availability for employees.

Vorteile

This software is easy to navigate and set up for our team. end users have been able to use without much help.

Nachteile

there is no option to to turn off the submit your time - we don't use that feature, but it would be nice to not have "submit your time" we get a lot of questions about it.

Sean
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Upgrade problems

Bewertet am 18.10.2019

Vorteile

1- Sometimes after update/upgrade user settings like saved report, will be gone and user(s) have to recreate them.
2- Some issues, takes long time to addressed and resolved.
3- No support over the phone, sometimes issues are serious and emails is not the fastest way to resolved time sensitive issues

Nachteile

1- Easy to use
2- Easy to configure
3- Easy update process
4- Great reports