HeyOrca

4,5 (22)
Eine Bewertung schreiben
Social-Media-Planungstool für Marketingagenturen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(22)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,7/5

82%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

22 Bewertungen

Ginger
Ginger
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

HeyOrca is my team's go to tool!

Bewertet am 23.10.2018

Vorteile

HeyOrca has helped transition us from creating content in word docs and excel sheets to a better looking and easier format. The content review process has been easy to teach our clients and we never hear any negative feedback about it from them. Navigating the various platforms and the updates that they constantly make are always integrated quickly into HeyOrca. Their customer service chat is easy, friendly, and very quick to respond. One of the best customer services I've ever worked with.

Nachteile

There have been some glithches in content publising that didn't quite get communicated on time, but it was mostly errors that they didn't evne know would happen and so had to investigaete furtere to get a clear answer.

Cory
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Best Social Media Management Software Out There!

Bewertet am 24.4.2023

A fantastic overall experience. A game changer for anyone handling multiple clients and social...

A fantastic overall experience. A game changer for anyone handling multiple clients and social media accounts.

Vorteile

A must-have for anyone dealing with social media marketing. The content library is fantastic for organizing your posts and ideas. Scheduling is a breeze and the display of the calendar is excellent. All coming up with new additions and updates. Customer support is the best out there by far.

Nachteile

It is a pricey option compared with similar offerings but is the best hands down.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Maritime Wirtschaft
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Decent for social media marketing, Customer service is top notch!

Bewertet am 3.2.2022

Vorteile

The approval process is great, makes it very easy for us to make sure that all the required people have signed off on a post before it is actually posted.

Drag and drop makes it easy for us to start a post and then decide where and when we want it to go later.

And the simple ability to post from the app is a dream.

Nachteile

Sometimes clunky and slow, there are other times when it seems like there are outages of the service working and it takes some time to even do anything correctly.

In Betracht gezogene Alternativen

Sprout Social, X Pro und Sprinklr

Warum HeyOrca gewählt wurde

Was not nearly as good a process

Zuvor genutzte Software

Google Sheets und Microsoft Excel
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Value for money is off the charts

Bewertet am 21.12.2021

Vorteile

HeyOrca is constantly working to improve its software and really understands what social media managers need. The collaboration and client approval functions are essential!

Nachteile

The interface feels a little less sleek and easy than a bigger brand.

In Betracht gezogene Alternativen

Sprout Social und Hootsuite

Gründe für den Wechsel zu HeyOrca

Mainly cost, but also customer service
Álex
Álex
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Lifesaver software!

Bewertet am 1.5.2018

Vorteile

HeyOrca has given us a professional tool that looks like a million bucks (before we used to send a spreadsheet to our clients with all the content and it took us foreveeeer. Also, all the process of reviewing with our copy and clients now is painless. It's just a time saver tool that, at the same time, makes you look great in front of your clients. I totally recommend it!

Nachteile

I honestly cannot think of anything... HeyOrca customer service is amazing and they keep improving the tool every month.

Drew
Drew
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Most Collaborative Social Media Software

Bewertet am 28.9.2018

Vorteile

HeyOrca makes it easy for agencies to collaborate with clients with an easy to use but feature-packed software. My agency spent years creating social media calendars in spreadsheets only to have to duplicate our work once posts were approved. Now the creation, collaboration, and approval process happens in the same place!

Nachteile

I'm still waiting for them to get approval to post directly to Instagram, but the rest of their features make it worth wait.

Megan
Megan
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Fantastic for a Boutique Agency

Bewertet am 17.9.2018

Without HeyOrca, we'd still be tied to Google Sheets which is really not a professional option for...

Without HeyOrca, we'd still be tied to Google Sheets which is really not a professional option for us. We were about to create our own software when we did one final search and found HeyOrca. It's perfect for how we work with clients.

Vorteile

We LOVE HeyOrca - we always need clients to view client and this is hands down the best option. Also a lifesaver - moving content from one date to another with drag & drop. Clean & easy to use user interface.

Nachteile

With more robust reporting, we'd use HeyOrca for everything, dropping other software solutions.

Christina
Christina
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The best of its kind.

Bewertet am 9.7.2019

The people are super friendly, supportive, and helpful.

The people are super friendly, supportive, and helpful.

Vorteile

This makes the approval process super smooth for non-tech savvy clients or colleagues. It's perfect for collaborating on social media accounts and creating content for others.

Nachteile

It would be great if it could help curate content and manage interactions, as well.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great to use if an approval process is setup

Bewertet am 19.4.2019

Vorteile

love the multi channel sheduling and commenting, the interface and UX/UI are a bit wonky at times but it's a good tool

Nachteile

Except for the UX UI ...it's really important to have a good approval process with a client or all stakeholders setup other wise it doesn't work.

Janelle
Janelle
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

An Essential Tool!

Bewertet am 7.3.2019

We save so much time in the approval process with HeyOrca. The platform makes it so easy for...

We save so much time in the approval process with HeyOrca. The platform makes it so easy for clients to approve content and give notes.

Vorteile

I love how easy HeyOrca is to use. The platform is incredibly user friendly. I really like that I can send a link to all my social posts for approval - it's a great feature.

Nachteile

I do find the software to have more glitches than I would like.

Emily
Emily
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

AMAZING. Love HeyOrca - saved me so much time as a content creator

Bewertet am 12.3.2018

Vorteile

So many pros to this software. Customer Service is SUBLIME. When there were issues here and there, I could easily use their Intercom chat and got an answer right away along with a follow up email days later.

If you are looking for a content scheduler, THIS IS THE ONE. So easy to schedule content and also so easy to get them approved by other users. I worked for a large automotive company that required many approvals -- HeyOrca made it so easy to make changes and get them approved - there's comment boxes under each post where users can write their feedback and even tag you or other users. Also, the calendar view of what has been approved what hasn't is seriously so helpful to see what is still requiring approval. I can go on and on and on - Highly recommend!!!!!

Marissa
Marissa
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Useful for working with an agency

Bewertet am 18.12.2018

Vorteile

HeyOrca made it very easy for my team to work with a social media agency. It offered full transparency when it came to content creation, approval processes and posting.

Nachteile

It does not include features for anything except social. We would prefer a tool that also works as an editorial calendar for our blog.

Donyelle
Donyelle
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort

Game changer for content development

Bewertet am 20.1.2018

Vorteile

Built with collaboration with client in mind, this makes it easy to lay out content and make edits with client input plus, schedule content all in one place.

Nachteile

If you change your password you have to reconnect the corresponding channels but it won't prompt you to do so until content fails to publish.

Rafal
Rafal
Gesamtbewertung
  • Branche: Grafikdesign
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Its decent and gets the job done

Bewertet am 24.10.2019

Its good for collaborating on social media posts and planning for the future, many times it loads...

Its good for collaborating on social media posts and planning for the future, many times it loads really slow but can be delt with. We are still in the learning process.

Vorteile

Great for collaborating with the team. One person can start, a designer can add images, and a third can approve them and the client can see it all.

Nachteile

Sometimes the site loads really slow or is sluggish. And we have around 780GB internet speeds. Seems to happen to us all often. I wish we could customize the look and feel more to our brand though. Right now its only the logo we can mess with, and we had to go through customer service and have them do it for us. (And we are a design/marketing company!)

Kayla
Kayla
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

HeyOrca review

Bewertet am 20.4.2018

Vorteile

After spending months search for a social media scheduling tool, HeyOrca was no doubt the best option at a great cost.

Nachteile

Currently, the way you view an image that's attached to a post kind of drags. However, it's not even close to a deal breaker.

Robin
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

HeyOrca for Social

Bewertet am 14.9.2018

For a month, I researched platforms for organizing our company's social media posts and cadence....

For a month, I researched platforms for organizing our company's social media posts and cadence. HeyOrca has provided exactly what I needed: an easy to use tool that allows me to store photos, collaborate with my team, plan posts and utilize the calendar simply to list important events. Plus, the customer service has been phenomenal since day one. I have and will continue to recommend HeyOrca to others.

Vorteile

HeyOrca provides a very intuitive user interface and it is very easy to plan social media posts.

Nachteile

The editing software is not compatible with a MAC and pictures texted into the media library lose some of their quality.

Lisa
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best tool we use, hands down.

Bewertet am 18.3.2019

Between the user experience, the stellar customer service, and their commitment to their product, I...

Between the user experience, the stellar customer service, and their commitment to their product, I highly recommend HeyOrca to anyone running several client social media accounts. It's truly a lifesaver.

Vorteile

HeyOrca is extremely easy to use, fixed all the things that were wrong when using Hootsuite and Buffer, made our clients EXTREMELY happy, and saved us more than 60 hours and $3,500 in the first month. The scheduler, client approval process, easy editing process, and features like Instagram Stories make our lives so much easier. The product team is clearly on top of keeping the software updated as things change in the social media world, which is literally all the time.

Nachteile

We can't wait for them to add more features that make running ads easier, and are excited to see Pinterest on there in the future.

Lori
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

HeyOrca has helped us create a more polished look to showcase our work and streamlined...

Bewertet am 16.4.2018

Vorteile

The look of the calendar tool and one-click approval process are HeyOrca's best characteristics. Before this, we used a word document - this is a major improvement.

Nachteile

Instagram has made it impossible for the tool to post directly. I hope there will be a better workaround at some point.

Elaine
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Quick and Intuitive Scheduling

Bewertet am 18.11.2018

Vorteile

I like the features for copying posts to various platforms. The newer features that let you choose date ranges to share make it convenient to share with clients.

Nachteile

I wish it could post to IG, but it can't. It does email you the post and caption for that day so it is easy to post yourself.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

HeyOrca is great for content collaboration.

Bewertet am 28.4.2019

Vorteile

HeyOrca offers a unique and easy way for digital agencies to collaborate that is very helpful. It takes away the back and forth between the team and the client.

Nachteile

I have nothing I least like on HeyOrca.

David
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

The best I've found, but still not super impressed

Bewertet am 11.1.2018

Vorteile

The collaboration aspect of it is actually quite good. When you have a group of people that need to produce/design/approve posts, it's impossible to do well without the right too. Hey Orca did that for us.

Nachteile

I have found it to be a bit buggy and there aren't a lot of options for notifications unless people tag you in a comment.

Darcell
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Interesting Choices

Bewertet am 21.7.2022

Overall my experience with HeyOrca was good. It is a good collaboration tool to use for social...

Overall my experience with HeyOrca was good. It is a good collaboration tool to use for social media management.

Vorteile

HeyOrca is a great social media management tool.

Nachteile

I didn't have any problems when using this software.