Urbest

Vereinfachung der Immobilienverwaltung

Gesamtbewertung

4,8 /5
(31)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,8/5

97%
haben diese Anwendung empfohlen

31 Bewertungen

Luc P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A very good software that makes our lives easier

Bewertet am 20.12.2019

We have several offices and Urbest helps us centralize all requests and act as efficiently as possible. This is very important for our teams.

Vorteile

Very easy to use, our team is very happy to use this software daily.

Nachteile

Nothing to say here. Everything works like a charm.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Luc,
It's a pleasure to help you along your growth and new offices.

Alexis V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Computer Aid Facitily Mngt System: Urbest tops the league

Bewertet am 13.9.2019

As said above, the reporting of problems is often a bottleneck in traditional systems whereby one will see the problem and will have to call/email/ or phone the helpdesk to report it. Not with Urbest. One can do it directly via its mobile-app. And this is empowering the user, giving the chance to participate in making the building a building users want to be proud of. Personally I was impressed by how easy it is to get going with the software. From taking the decision to having it running, no more than a week passed by. In fact, a couple of days after the decision, I was already accessing the software and setting up the few bits and pieces needed. A week after everyone in my organisation could go ahead and use it.

Vorteile

The fact this software isn't presented as a traditional software. It is a service ; it is there ; it runs. You barely have anything to do to get it going for your organisation. That's the beauty of an easy-to-use software that sits in the cloud and can be accessed as a software-as-a-service. The graphic is great and minimalist so you see things. You don't have to learn it to get going. Simple is key and that's the main adjective to it. KISS: Keep it Simple and Straightforward fits this software perfectly. And when it comes to its core, it is great as it captures the information at source: it gives the user who sees the problem to report it directly in the system there and then. And that is the essence of a good system where the whole community is involved and one can see how her/his issue is resolved in near real time.

Nachteile

Difficult to fault this software. Yes maybe it doesn't have all the features of a Maximo (IBM) or Planon but do we need these features? No.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you Alexis! We continuously strive to improve our product and if there are other ways that you think Urbest can help solve problems for you or add more value - then please do share these with us!

Best,
Team Urbest

Cécile D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gewerbeimmobilien
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy tool

Bewertet am 24.9.2021

Help create a community

Vorteile

Very easy to implement: no technological barrier

Nachteile

Necessity to GO international for large groups with Many sites

Francois D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

maintenance

Bewertet am 30.9.2020

une bonne idée au départ, la première version était plus lisible de mémoire.

Vorteile

toutes les demandes sont centralisées, la possibilité de mettre des photos

Nachteile

manque de visibilité sur smartphone en tant qu'intervenant sur les demandes.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Bonjour,
Je vous remercie pour votre retour, nous travaillions au quotidien pour ameliorer urbest et vous simplifier la vie, n'hesitez pas a nous faire par de vos remarques sur hello@urbest.io

Catriona C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Urbest is the innovation all modern Facilties Management companies needed yesterday

Bewertet am 28.2.2020

It has solved the issue of giving building users self service reporting, not going through antequated methods of calls/emails.

It has resolved the issue of being unable to capture ongoing feedback from users on our request resolution and satisfaction.

It hasn't resolved our issue of having a slow/bulky CAFM that isn't lean in its workflow

Vorteile

The simplicity, user friendliness, modern approach and workflow.

It makes FM so simple it's a surprise that we didn't already switch to it. Giving a tool to all building users to report to FM teams their issues is like tracking a pizza order on domino's, everyone should have it.

Having a simple workflow for FM teams to organise and be faster at reacting/resolving in all transparency is a step towards even having a FM as a self service linked to a marketplace for independent ad hoc workers which is where the industry may go.

Nachteile

Integration with our existing CAFM is possible but the overlap of functionalities has made it difficult for our IS teams to draw the line. Integrating directly with our purchasing/finance system could be the solution but the build, dashboard, monitoring would need to be very robust for the teams to feel reassured.

It could/should do so much more as an FM app in the future e.g. geolocalisation, way finding, community building if Urbest doesn't want to be the app that just gets integrated into other ''sexier'' apps

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Catriona! We understand the needs of customers and this is why we are building more things and expect to see very soon PO/Invoice management live in our product and a few more things up our sleeve. We look forward to helping Bouygues UK strengthen it's portfolio and services.

Romain V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Avis urbest

Bewertet am 18.9.2020

Gain de temps et meilleur suivi depuis l'installation sur le site.retours de clients positif.
Plusieurs options pourraient etre rajoutées
Comme la gmao ( sam fm ) qui permettrais un suivi plus poussé et une aide en plus pour nous mainteneurs a l edition de nos rapports client.
Comme une meilleure localisation des lieux d'interventions ( plan de batiment, d etage et de bureaux ).
Voir si possible de faire un QR codes pour des demandes d interventions sans besoin de cree un compte.

Vorteile

Application tres simple d'utilisation.
Premet un suivi des interventions sur sites.
Les messages instantanés avec les utilisateurs.

Nachteile

Probleme de synchronisation entre l envoie des demandes et la notification de demande recu.defois plusieur minute avant de recevoir la demande.
Retour de plusieurs locataires qui ne peuvent pas envoyer de demande quand les personnes qui sont enregistrées sont abscentes.( compliqué pour elles )

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Merci pour votre retour et vos suggestions Romain. Nous ameliorons notre produit chaque jour et ne manquerons de vous tenir informe des qu'une nouvelle fonctionnalite sera deployee.

Benoit L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bürgerliche & soziale Einrichtungen
  • Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Outil à forte valeur ajotuée pour les usagers comme pour les équipes

Bewertet am 18.9.2020

Vorteile

La simplicité d'usage et le gain de temps pour les équipes. Quel plaisir d'entendre les agents techniques dire que depuis qu'Urbest est déployé au sein de notre compagnie, les agents les remercient et les félicitent pour leur rapidité d'intervention.

Nachteile

On voudrait pouvoir tout gérer dans Urbest , ou au moins aussi facilement que dans ce logiciel ...

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Merci pour votre retour Benoit. Nous sommes content d'apprendre que vous avez pu ameliorer votre reactivite grace a urbest!

Mickaël G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Le logiciel qui vous simplifie vos journées !

Bewertet am 18.9.2020

Le logiciel est très facile à prendre en main, testé et approuvé par mon équipe de maintenance ! De plus nos clients sont satisfaits du temps qu’ils gagnent en utilisant l’application URBEST !

Vorteile

Facile d’utilisation et un gain de temps pour notre équipe !

Nachteile

Aucun problème détecté durant l’utilisation de URBEST

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you for your feedback, Mickael!

Trevor M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A user friendly revolution in task management software

Bewertet am 26.6.2020

It creates a good collaborative environment for managing tasks and issues. In the examples I have seen the introduction of Urbest has typically led to work being completed 20 - 30% faster than before, with higher satisfaction in the end result.

Vorteile

The strengths of this software are that it is very easy to implement and to use. It is easy to onboard service providers. You can see the status of all tasks at any point of time. It automates the collection and presentation of feedback on work done. Both planned and reactive work can be supported.

Nachteile

The issue to be aware of is that it is not a comprehensive facilities management solution, with lots of additional different modules. Its strength is task management, if that is what you want, it will do it well.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Trevor! We look forward to bringing even more value to our users, so stay tuned for some exciting things ahead!

Florian F.
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Adopté très vite

Bewertet am 4.10.2020

Vorteile

Nous avons beaucoup apprécié la capacité d'Urbest à travailler avec nos équipes et à évoluer dans un cadre assez restrictif qu'est le notre, tout en proposant un outil assez innovant pour un établissement qui n'était pas habitué.
Toutes les équipes qui l'utilisent sont ravies de la facilité d'utilisation et de l'efficacité de l'application.

Nachteile

Aucun problème avec l'utilisation d'Urbest

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Merci Florian pour ce retour ! Ravi de voir que Paris la Defense apprecie l'experience urbest.

Alexis B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Urbest is a key component for us in order to organise, plan, and get feedbacks.

Bewertet am 29.7.2020

Urbest enables us to keep a close contact to the final users of this solution, and to keep every task in mind.

Vorteile

Easy to use, and very efficient to have an overview of all actions to prepare for all sites. Filters are really usefull to compartiment all tasks.

Nachteile

Some features like a planning could be usefull in order to plan in advance some tasks.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Alexis!

We appreciate your feedback!
Stay tuned as we are working on delivering (in the next few months) the ability to plan tasks!

Nicolas G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Urbest eases my life

Bewertet am 12.9.2019

I am able to manage queries from both tenants and landlords in a third of the time previously required.

Vorteile

The gain of time Urbest provides is very impressive

Nachteile

Really innovative stuff do not have inconvenients

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Great to hear your experiences Nicolas! We look forward to helping you gain even more value through Urbest

Pascal M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

As a service

Bewertet am 22.12.2019

we were able to bring a single Customer service, we improve communication on intervention request from our customers. the traceability is much better. Customers are more satisfied. The property manager it lso is benefitting. It's a win win solution.

Vorteile

ease, simplicity, efficiency , scalable , geotag , easy to implement , simple ergonomics , Advice and manager web service . The Reporting. Statistics.

Nachteile

Obligation to be connected . You must convince the Customer and tenant . we need to be with tenants to use.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you Pascal! We strive to improve our service and we look forward to hearing your thoughts about how Urbest can add more value to you and your teams.

Ludovic L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

You must need it

Bewertet am 11.9.2019

URBEST is perfect to centralize, manage and follow every actions & needs of stakeholders.

We are using it to manage premises buildings.

Vorteile

The flexibility of the solution. URBEST can evolve following our needs.

Nachteile

Nothing for the moment, even if we are using URBEST for almost one year

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Ludovic,
We look forward to expanding to more buildings with your team.

Maxime S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Facility Management future is here

Bewertet am 4.10.2019

Vorteile

Urbest litterally hacked all the pain points related to Hard and Soft FM management. The system is 100% user-friendly and delivers the right information to the right person at the very right time.

Nachteile

The product could be cooler by enabling more integrations

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Maxime for your review!

François G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Very usefull for social hoursing refurbishment

Bewertet am 12.9.2019

Architectural co-conception withs architects, ingeneers, contractors
Site management during construction works, interface between all actors : users, contractor, architects, client
Work management after delivery

Vorteile

Very user friendly, specially for no professional users : inhabitants, workers, etc.
the software is very flexible and adaptable

Nachteile

Nothing, except maybe the graphic interface...

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you Mister Gruson,
We look forward to helping you with more projects in social housing.

Tom D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gewerbeimmobilien
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Limpide, Fluide, une évidence

Bewertet am 9.4.2021

Vorteile

sa fluidité et sa prise en main rapide
pour les équipes, URBEST est vite devenu une évidence car répond à une vraie problématique de préparation et reporting des sujets courants

Nachteile

le menu recherche d'immeuble du départ, pas assez fluide comme le reste de l'appli

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Tom!
We appreciate your feedback and we are working on improving this in our next releases!

Urbest team

Youcef B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to use

Bewertet am 23.7.2021

Vorteile

We highly value the ease of use and its simple integration into our work environment.

Nachteile

The application still has a lot of development potential even if it is already very complete.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you Youcef! We look forward to bringing even more services and functionality into Urbest as we continue on our mission to simplify collaboration in facilities, property management and delivery of services.

Romain K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Good tool to simplify communication

Bewertet am 20.8.2020

Vorteile

As a coworker, Urbest is very easy to use and simplifies communication with the site manager

Nachteile

Nothing to say here for the moment

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Romain!

Yvan C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Urbest Portalis

Bewertet am 31.12.2020

Vorteile

a better check for maintenance and a better connexion between users.

Nachteile

work wtih others partners than ENGIE to develop more skills.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you for your comment! We appreciate. For your information, you can invite any service provider from your admin panel.
Regards,

Pierre N.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Very good

Bewertet am 12.9.2019

Vorteile

I like it because it is simple, efficient and reliable

Nachteile

Might requires integration for equipment management

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks Pierre! We are looking into further developments and integrations on the equipment management side.

Fabrice H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Je recommande le logiciel URBEST

Bewertet am 13.8.2020

Réactivité des équipes support et sales

Vorteile

Ticketing travaux et l’arborescence proposée

Nachteile

RAS pas de commentaire

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you Fabrice!

Alexis C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Nice and smooth

Bewertet am 26.9.2021

Vorteile

It is easy to use and the design of the interface is great

Nachteile

We are waiting for the api in order to integrate the solution in our Saas FlatBay

Porteux M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Région Normandie

Bewertet am 18.9.2020

Vorteile

facilité d'utilisation et rapidité dans l'exécution

Nachteile

plusieurs demandes sur un même sujet peuvent parvenir en même temps.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thank you Mickael!

Thomas O.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to use

Bewertet am 18.9.2020

Vorteile

Très facile à déployer et à prendre en main pour les équipes

Nachteile

Rien à signaler pour l'instant, nous continuons le déploiement.

Antwort von Urbest Übersetzen auf: Deutsch

Thanks you Thomas! We look forward to supporting you further and bringing more value to your teams!