Cisco Unified Communications Manager

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Kommunikations- und Kollaborationsmanagementlösung

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Funktionen
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Verifizierter Rezensent
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  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

No Joke - Its a phone system.

Bewertet am 4.5.2018

Vorteile

Number 1 - Cisco. - Inherited this phone system about 4 years ago. Self taught how to use and configure. Have since installed 4 more systems for other customers - feature rich - must have extensive Cisco knowledge.

Nachteile

Must have extensive Cisco knowledge. Classes, trainings and certifications recommended. This is not an easy system to learn or implement, and there are many many variables

Verifizierter Rezensent
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  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Cisco call manage is best one and voice quality is really good

Bewertet am 6.5.2022

Vorteile

Voice quality is really impressive through the VPN connectivity.
We can also use ip-phone application on desktop/laptop and use as a soft phone.

Nachteile

While using soft phone, application got stuck if we switch headphones.

Matthew
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  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Robust product set with strong functionality but a lot to learn

Bewertet am 27.11.2018

Great way to monitor and manage on-premise phone systems without paying a substantial fee to a...

Great way to monitor and manage on-premise phone systems without paying a substantial fee to a consultant/product provider for management. Allows for a very robust amount of phone service management and integrate with several other third-party products for additional tools (have their own quirks and requirements for management and account permissions). All around great, and very matured, product for voice systems management.

Vorteile

- Extremely robust feature set with depth in configuration and customization.
- Diversified technology with a strong security interface.
- Configuration rich interfaces with strong delineation of permission sets and redirects.
- Administrative overhead easily reduced by account permissions sets

Nachteile

- So robust can feel a bit overwhelming (version specific)
- Deployment time frames can be long from purchase to full production implementation (good support though)
- More hardware specific as far as integration than some other agnostic products.

Verifizierter Rezensent
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  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Enterprise grade VoIP but needs dedicated staff

Bewertet am 18.12.2017

Vorteile

The thing I like most about this software is a combination of the full feature set and the high quality of support from manufacturer.

Nachteile

The thing I like least about this software is the complexity of configuration. Cisco is great about giving many options or nerd knobs to turn, however the UI needs a overhaul to make newer features easier to configure/find.

Verifizierter Rezensent
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  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

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  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

We used the Unified Communications Manager for our phone system for 10 years.

Bewertet am 5.3.2018

Vorteile

The Unified Communications Manager worked well...with redundant servers we never experienced down time.

Nachteile

The Unified Communications Manager can be difficult to setup and manage. We found it to be too expensive to upgrade.

Verifizierter Rezensent
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  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Disappointed

Bewertet am 5.2.2022

Overall the product just did not meet our expectations. We ended up changing to another product...

Overall the product just did not meet our expectations. We ended up changing to another product that is far superior.

Vorteile

This product was backed by Cisco, so it did have a major and well respected name behind it.

Nachteile

At the end of the day, this was just overly complicated to operate. It was not intuitive and was behind the times.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

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  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great for product with a ton of features

Bewertet am 28.11.2018

I have been using Call Manager for about 2 years now and have no trouble navigating the system. If...

I have been using Call Manager for about 2 years now and have no trouble navigating the system. If the use-case fits your needs and you have the resources it's a great product.

Vorteile

There are a ton of features with CUCM that allow for a lot of customization. I like the fact that it is a very stable system and don't have to worry about it having issues.

Nachteile

Because Call Manager is very feature rich, training classes are needed to better understand the product. Also, licencing cost and support are expensive which make it hard to justify for SMB and small K-12 schools.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Network made easy

Bewertet am 12.11.2019

We realize that easy management of all network devices save us a lot of time

We realize that easy management of all network devices save us a lot of time

Vorteile

We used all types of unify access points, routers and Switches in business or private
It is a pleasure to config ad access , vlans or limited bandwidth

Nachteile

Unify controller should have wizards for beginners like smart home Szenario with separate iot network

Verifizierter Rezensent
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  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Hosted Phone System

Bewertet am 26.9.2018

Good product with great support from one of the largest companies. Ultimately stopped using it for...

Good product with great support from one of the largest companies. Ultimately stopped using it for an all in house solution.

Vorteile

We like the ability to monitor different sites when we used this platform. The ability to have separate offices extension dial and setup call centers with ease was much help during our initial call center deployments.

Nachteile

The platform is not as simple to use as other systems but does generally cover all necessities we had for a system. We ultimately decided on an in house system to improve our system.

Verifizierter Rezensent
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  • Branche: Regierungsbeziehungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Essential software to management a fleet of Cisco IP devices.

Bewertet am 5.8.2018

Vorteile

Updating extensions, mobility profiles, and hardware is instant, so changes can be instantly seen. Everything on Cisco IP devices can be customised through this software, using features like the device template. There is plenty of documentation on forums and the Cisco support pages on how to configure these devices as required.

Nachteile

The UI is a bit dated and isn't scalable to mobile devices.

Brian
Brian
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I have over 17 years in VoIP. Cisco Call Manager has been the best product I have ever used.

Bewertet am 8.8.2017

A fully enterprise level VoIP phone system that allows our company to configure to our needs.

A fully enterprise level VoIP phone system that allows our company to configure to our needs.

Vorteile

The software is completely customizable. Cisco has made every effort to supply a fully feature rich platform that can be configured for any situation or use. Call Manager can be setup for multitenancy. Features and support for new technologies are being added on a regular basis. Cisco technical support is knowledgeable and quick to respond.

Nachteile

Licensing is very expensive. There are multiple licensing options that can be difficult to understand.

Marsha
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A very reliable and stable solution which we are have been using for years

Bewertet am 7.3.2018

I like that the solution is fully featured, we currently use this solution and have been for years...

I like that the solution is fully featured, we currently use this solution and have been for years and must say it is very reliable and stable. CM is fully featured and is a flexible IP telephony solution. We have it across multiple sites, with publisher and subscriber the solution provides full redundancy in the event of a disaster. The phone deployment is quick and simple, and bulk imports make large scale deployment of telephony endpoints quick and seamless. It is helpful to consult with another organization to construct a plan and design prior to implementation.

Nachteile

It takes some training and continuous use to fully master CM as it is not very simple at first. It is helpful to consult with another organization to construct a plan and design prior to implementation. Once you have been using CM for sometime you become more comfortable with the solution and deployment. The licensing model can become costly and upgrade can at times get complicated.

Dominic
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Unified Communications Manager is a great product!

Bewertet am 27.6.2018

It is such a great product that I will definitly recommand the product.

It is such a great product that I will definitly recommand the product.

Vorteile

Really stable product
Cluster mode
Rich in feature
Flexible to meet your needs
As it is popular it is easy to find support
TAC support is normally really good

Nachteile

Miss some feature here and there
Not much monitoring included you have to buy 3rd party tools
As it is not complete with Monitoring or even easy of use platform to create phone the Value for the money spend is OK but surely not good.

Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Philanthropie
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Very happy with Cisco

Bewertet am 29.3.2018

Vorteile

We have used a variety of Cisco products and their communication manager fit well with our organization. We make a ton of calls and this simplified the process and allowed our users to have high quality calls.

Nachteile

We haven't had any major issues. In fact we generally solve all IT issues internally without using customer support so I'm not even sure how they do on the support side. The issues are usually minor.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

It is practical to communicate with company employees, however there are line problems.

Bewertet am 25.5.2019

I use Cisco communication everyday to ask some questions about the tasks to another employee.

I use Cisco communication everyday to ask some questions about the tasks to another employee.

Vorteile

I like most to communicate with team members. I can solve my problems quickly over Cisco.

Nachteile

Sometimes, when another employee call another one, that call comes to me.

Jeff
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

workforce admin

Bewertet am 7.6.2017

Vorteile

Desktop softphone somewhat easy to use and admin for end users. Mirrors existing hard phone system.

Nachteile

Difficult to manage call flows. skill change tools limited. Easy to add skills to agents, but difficult to remove skills from groups of agents.

Evaggelia
Gesamtbewertung
  • Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Cisco Unified Communications solutions has the solution for any type of communication

Bewertet am 20.9.2018

Vorteile

I like the fact that there are certified partners all over the world that are willing to help you choose the right product and to make it work effectively. There are products for every need. Every school small or big can make the proper choice to buy a tool that supports the synchonous or asynchronous comunication or both among students, parents and teachers, and share docs and presentations to collaborate as if it is face to face meeting and not only!

Nachteile

While comunicating and presenting may appear a delay. The presenter needs some time to make someone else presenter. Some docs need to be converted in order to appear properly to everyone.The prize is a bit high.

praveen
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Cisco unifed communication manager

Bewertet am 18.12.2020

Vorteile

IT saves a lot of time when you have large number of hosts .use host profiles and apply on the other host using cisco UCS

Nachteile

if there is a bug in the host profile it will be applied to all the hosts . need to be very careful when creating host profile

Eric
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Cisco Communications Manager Review

Bewertet am 5.6.2018

Vorteile

This is a product that is easy to use, and very user friendly. No one on my team has ever had a complaint about it.

Nachteile

I can't think of anything that I've disliked this product. In my opinion, it is exactly what a mid- or high-volume Call/Contact Center needs.

Tina
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Great experience!

Bewertet am 29.1.2018

Vorteile

The UCM is feature rich and full of functionality. It's a bit of a beast so, I suggest educating yourself on the product or partnering with a company to manage it. It's been very reliable.

Nachteile

Big learning curve. It's beneficial to work with an engineer that's familiar with the system since there is so much to it.

Antonio
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Excellent program for phone calls

Bewertet am 26.3.2018

Optimize the cost of phone calls

Optimize the cost of phone calls

Vorteile

Excellent program for telephone calls includes many features with Cisco IP Phones and with good voice modulation

Nachteile

Although it is a very good program, it is closed some voice protocols like SIP, it is very proprietary of cisco and you need hardware of CISCO System

Alba
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

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  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good in emergencies...

Bewertet am 17.1.2019

Vorteile

Well, in my case I used it to work from home. The IT people from the company installed it for emergency as I am on the back up contingency plan and let me tell you it worked just fine. i had to work from home as i couldn't get to my workplace so they decided to active the plan, I could open all the programs from home and work smoothly with no inconveniences.

Nachteile

I don't use all the time, but the time that i had to use did not find anything that i don't like.

Matt
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort

Difficult to use . . . don't like it

Bewertet am 1.4.2018

Vorteile

The obvious advantage is the security provided for our communications, but it's difficult to use. Unfortunately, I've chosen to stop using the product because opening files is so difficult.

Nachteile

Instructions are not clear and not easily accessible When clicking on links to de-encrypt files, options are not clear. Simply put, it's not intuitive.

Georgina
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Easy to use phone and conference call system

Bewertet am 11.10.2017

Vorteile

Cisco offers a call system that is easy to use. As a global company we find it helpful for internal and external conference calls

Nachteile

The cost of the system is higher than other competitors, this may not be worthwhile if you are using it on a smaller scale.

Sachin
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

No other software can manage your servers better than this

Bewertet am 4.4.2018

Vorteile

1) the interface is good and holds up all the necessary information as it should on every single page
2) The back end looks sturdy too and looks like a robust system.

Nachteile

1) Pretty much tied up here. Cannot find a bug or a negative aspect about this.
2) Although some features can be added which will make the navigation a lot faster than right now.