VitusVet

4,7 (69)
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Cloud-basierte Tierarztpraxis-Verwaltungs-Software

Gesamtbewertung

4,7 /5
(69)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

96%
haben diese Anwendung empfohlen
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69 Bewertungen

Lina
Lina
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great app for all pet owners

Bewertet am 17.4.2020

Great experience, love the new innovative solutions.

Great experience, love the new innovative solutions.

Vorteile

The two way texting feature between client and our vet hospital's fixed land line phone. The software translates into a chat app. Starting to integrate this with telemedicine where clients can text pet pictures with questions. It is also a great appointment reminder tool. Clients can easily view their pet's medical records on VitusVet app, and share them with others caretakers and third parties such as goomers or other veterinarians.

Nachteile

The medical records are available for viewing too soon. Not flexible appointment request options. Does not fully integrate with AVImark like Rapport.

Melissa
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent Product

Bewertet am 10.9.2024

I have always had excellent support from Vitus Vet in the event that I have ever needed help. They...

I have always had excellent support from Vitus Vet in the event that I have ever needed help. They are very on top of it and have easy to follow instructions for changes that need to be made.

Vorteile

I love the two way text option. This is a great tool to help us communicate with our clients. We've always had great success with our Request An Appointment feature as well.

Nachteile

The campaigns are a bit difficult to use/create. I think there could be better ways to help this be a smoother, more user friendly process

In Betracht gezogene Alternativen

PetDesk

Gründe für den Wechsel zu VitusVet

Integration with Intravet was our top reason for choosing Vitus Vet

Antwort von VitusVet

Appreciate the feedback, Melissa!

Lauren
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Customer service is very responsive and easy to commuicate with.

Bewertet am 28.8.2024

Overall experience has been good and customer service is always very responsive.

Overall experience has been good and customer service is always very responsive.

Vorteile

The customer service representative, Leslie, is always helpful. Also, very responsive. The website is also easy to use

Nachteile

"We found that the appointment request and medication request options were making our workflow more difficult, so we decided to turn them off. Instead, we partnered with a different company for online scheduling and texting. While I wish we could take advantage of all that Vitus Vet has to offer, there are other companies with better options.

Antwort von VitusVet

We appreciate the feedback, Lauren.

Jane
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Appreciate responsiveness

Bewertet am 10.12.2024

Pretty good! We've used for a year + and it's worked out well for our team.

Pretty good! We've used for a year + and it's worked out well for our team.

Vorteile

Customer service is responsive and helpful.

Nachteile

I haven't revisited all it's functions since setting it up and I'm sure we could benefit from using more of them. We just use texting.

In Betracht gezogene Alternativen

Weave

Gründe für den Wechsel zu VitusVet

cost and that texting number is same as clinic phone number. We looked at a ton of platforms.

Antwort von VitusVet

We appreciate your feedback, Jane!

Ashley
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Love all of that Vitus Vet has to offer!

Bewertet am 20.8.2024

Love it! The system is super user friendly, vitus pay is awesome love the daily total and text to...

Love it! The system is super user friendly, vitus pay is awesome love the daily total and text to pay!

Vorteile

Love payment processing, the refill request and the vitus vet connect!

Nachteile

Just wish the vitus connect had a little bit better notifications esp on the phone app

Antwort von VitusVet

Thank you so much, Ashley!

Emily
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Veterinary Reminder and Communication Platform

Bewertet am 6.8.2024

They are exceptionally helpful, get you up and running quickly, and I see the results. Their...

They are exceptionally helpful, get you up and running quickly, and I see the results. Their solutions are so helpful and fill needs within every practice.

Vorteile

Every time I have implemented VitusVet at a practice (over 20 and counting) I have seen an almost immediate increase in appointment requests and prescription requests. It is so easy to implement and they help you every step of the way. The other features such as two-way texting, text to pay, and door dash prescriptions are helpful in every practice.

Nachteile

I have no complaints. All of their solutions are so helpful!

In Betracht gezogene Alternativen

PetDesk

Gründe für den Wechsel zu VitusVet

Past performance was proof enough for me. Going from 19 appointment requests to over 200 in one month speaks for itself.

Antwort von VitusVet

Thank you for taking the time to share your feedback, Emily!

Lisa
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great product but needs updates

Bewertet am 12.8.2024

VitusVet is great but it has been surpassed by its' competitors. Would be best for a small...

VitusVet is great but it has been surpassed by its' competitors. Would be best for a small practice. We love it and have used it for years but will likely be switching to a more intuitive program in the near future.

Vorteile

Simple format, easy to learn and use. Very straightforward. Customer service is quick and very helpful.

Nachteile

The appointment requests. They never line up with actual appt slots and there is no customization that will allow for that.

In Betracht gezogene Alternativen

PetDesk

Warum VitusVet gewählt wurde

Wanted to 2 way texting and they did not offer it at that time through pet health network pro.

Gründe für den Wechsel zu VitusVet

Cost and preferred the sales people of VitusVet over the obnoxious Pet Desk sales members.

Antwort von VitusVet

Thank you for taking the time to share your thoughts, Lisa!

Angi
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Perfect for us

Bewertet am 19.8.2024

I didn't realize how great VitusVet was until we switched to a different platform & were very...

I didn't realize how great VitusVet was until we switched to a different platform & were very disappointed. Needless to say, we switched back!!

Vorteile

Simple! Exactly what we need but not a bunch of unnecessary (confusing) bells & whistles. Love that there's an app!

Nachteile

Nothing! Every time I've needed help I've received it!

In Betracht gezogene Alternativen

PetDesk

Warum VitusVet gewählt wurde

I couldn't customize reminder templates based on appt type

Zuvor genutzte Software

PetDesk

Gründe für den Wechsel zu VitusVet

Customizable reminders is critical to our phone system

Antwort von VitusVet

Thank you so much for sharing your insight, Angi!

Adrea
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We love VitusVet!

Bewertet am 5.9.2024

We are so impressed with the customer service and program. It has really helped us get medication...

We are so impressed with the customer service and program. It has really helped us get medication sales back to us.

Vorteile

We switched to Vitusvet for the prescription ordering module and love it. I also like that appointments are by request and not actually made by the client. The payment portal is excellent too. Customer service is great. Overall, very happy.

Nachteile

The email blasts and communications come from support, not our website. We are finding a high volume of communications going to spam that wasn't happening from our email.
Medication can't be under $1. That does get complicated when dispensing medication under $ per pill.

Antwort von VitusVet

Adrea, thank you so much for your feedback!

Bri
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Review for App

Bewertet am 18.9.2024

We are happy with the app, only factors that I find frustrating are listed in cons section

We are happy with the app, only factors that I find frustrating are listed in cons section

Vorteile

The texting feature is very helpful- I also appreciate the appointment reminders / confirmation

Nachteile

That I am unable to change certain features without working with customer service : For example, on the app clients can request same day appointment, which most of the time is unlikely- it would be nice to only offer appointments so many weeks in advance

Antwort von VitusVet

Thank you for your feedback, Bri.

Dawn
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

VitusVet is PAWsome

Bewertet am 10.9.2024

I love VitusVet and it is one of the best decisions I made for our clinic.

I love VitusVet and it is one of the best decisions I made for our clinic.

Vorteile

Their customer service is AMAZING.. I give it 10 stars. I also love the entire customer engagement platform as it has made it easier and streamlined our work flow and customer communication.

Nachteile

I wish there was the capability of when using the appointment requests that it would recognize only the open appointment slots and not all of them during the day.

Antwort von VitusVet

We appreciate your feedback, Dawn!

Victoria
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great communication platform for clients

Bewertet am 18.9.2024

Great experience! Keep expanding your integration options. Another wonderful option would be to...

Great experience! Keep expanding your integration options. Another wonderful option would be to send fillable PDF forms that can be saved in the patient record.

Vorteile

Having the ability for text communication with owners.

Nachteile

Having to manually add communications to patient files vs having an option to automatically integrate it with the possibility of choosing what not to add to the patient record individually.

Antwort von VitusVet

We appreciate you sharing your feedback, Victoria!

Stephanie
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Quick Results and Updates

Bewertet am 3.9.2024

I was very pleased with their handling of the matter.

I was very pleased with their handling of the matter.

Vorteile

The handling of my issue was dealt with quickly. I received updates on the status of my request for a refund.

Nachteile

I have no negatives about this exchange.

Antwort von VitusVet

Thank you for your feedback!

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Vitus Vet / VetShipRX is THE BEST!

Bewertet am 15.9.2024

Vorteile

Vitus Vet is a wonderful tool for our practice. Not only does it help our clients easily schedule appointments but it also helps them manage, request, refill, and pay for their pets medications. Their support staff...unmatched. I have never had to wait longer than an hour to hear back from a member of the support staff and they always help us resolve any issues we may have.

Nachteile

I have no issues with Vitus Vet and would likely recommend it to anyone who asks about it.

Antwort von VitusVet

David, we appreciate you immensely. Thank you for taking the time to share your feedback!

Rachel
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent Resource for Client Communication

Bewertet am 30.7.2024

VitusVet's customer support is top-notch. They respond incredibly quickly and I like that I usually...

VitusVet's customer support is top-notch. They respond incredibly quickly and I like that I usually get the same one or two people.

Vorteile

The ability to take payments over text and email is really helpful. VitusVet is also the only platform that allows the ability to share medical records (not just vaccine hx) with clients -- this sets them apart from other options and clients absolutely love this feature.

Nachteile

Integration into PIMS for payments wasn't available before, but now it is!

In Betracht gezogene Alternativen

PetDesk

Antwort von VitusVet

Thank you so much for your feedback!

Victoria
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

VitusVet is a great choice

Bewertet am 12.8.2024

Customer service has been great and they respond quickly

Customer service has been great and they respond quickly

Vorteile

I love how easy it is to send reminders to clients and how easy it uploads into our system.

Nachteile

I wish the VitusVet Connect app worked like it used to and sent us notifications.

In Betracht gezogene Alternativen

PetDesk

Gründe für den Wechsel zu VitusVet

Weave is too pushy and we did a trail with petdesk and they sent reminders out to all our deceased patients.

Antwort von VitusVet

We appreciate you sharing your feedback, Victoria!

Chelsey
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Practice Manager

Bewertet am 12.9.2024

I am very happy with my experience. Everyone was so kind and helpful

I am very happy with my experience. Everyone was so kind and helpful

Vorteile

Quick and efficient service. I was really happy with how quickly my issues were resolved.

Nachteile

I would like it if we could edit clients accounts from our end of VV and not have to reach out the tech support each time.

Antwort von VitusVet

Thank you so much for the feedback on your experience, Chelsey!

Renee
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We love Vitus Vet!

Bewertet am 14.11.2024

We love Vitus Vet! We use it for client text communication, reminders, confirmations, client...

We love Vitus Vet! We use it for client text communication, reminders, confirmations, client surveys - which lead to reviews, and an app for clients to check their reminders.

Vorteile

Ease of use, can log in to from any computer in clinic or not, does everything we need!

Nachteile

Difficulty in changing our confirmation text messages.

Antwort von VitusVet

We appreciate you sharing your feedback, Renee!

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Owner/manager

Bewertet am 2.8.2024

We have been very pleased with the product, the interface is very intuitive and super easy to use....

We have been very pleased with the product, the interface is very intuitive and super easy to use. Also the support team is always helpful and prompt at answering questions.

Vorteile

Text messaging feature, flea/tick/HWP reminders, appointment confirmation messages, chat/email support

Nachteile

There are times when the client does not get patient reminders for services, that part is frustrating because the client becomes upset they were not reminded.

Antwort von VitusVet

We appreciate your feedback, Sarah!

Maggie
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

VitusVet improves communication

Bewertet am 14.11.2024

VitusVet has improved our client communication by allowing our clients to reach us multiple ways....

VitusVet has improved our client communication by allowing our clients to reach us multiple ways. It is overall easy for both the practice and the client to use.

Vorteile

Ability for client to request medications or appointments.

Nachteile

Reminder system - not always correct & have to sent too many. Campaigns are difficult to format.

Antwort von VitusVet

Thank you for your feedback, Maggie!

Patrick
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Happy with Vitus support

Bewertet am 12.8.2024

Overall happy with the support. The problem was corrected quickly.

Overall happy with the support. The problem was corrected quickly.

Vorteile

The rep was quick to assist with out problem and worked to get it resolved asap.

Nachteile

None at this time. All of our needs were met and our Vitus Connect is back in business.

Antwort von VitusVet

Thank you for the feedback, Patrick!

Valerie
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Love Vitus Vet

Bewertet am 16.9.2024

has saved us so much time and energy being able to text clients vs call

has saved us so much time and energy being able to text clients vs call

Vorteile

Easy to use and update with out help. The client feature for review is nice that it is not a public one for all clients to read.

Nachteile

how quickly it will update or not update client info

Antwort von VitusVet

We really appreciate you taking the time to share your experience, Valerie!

Rachael
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Review 2024

Bewertet am 15.8.2024

Pleased with overall service that VitusVet provides.

Pleased with overall service that VitusVet provides.

Vorteile

The convenience and price are the most attractive parts of VitusVet

Nachteile

Technical glitches are the most frustrating parts of VitusVet

Antwort von VitusVet

We appreciate you sharing your feedback, Rachael!

Tarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hospital Manager

Bewertet am 15.8.2024

We have been using Vitus Vet for several years and love the app and all the features for our staff...

We have been using Vitus Vet for several years and love the app and all the features for our staff and our clients.

Vorteile

Quick response and resolution when help is needed.

Nachteile

No cons to be found. Anything that has arisen was solved.

Antwort von VitusVet

We appreciate it, Tarah!

Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Favorite supplemental veterinary software product

Bewertet am 30.10.2024

Vorteile

VetShipRx is such a unique product to be able to offer to clients, it's really helped to maintain an in-house pharmacy. The support team is the best - very responsive & quick to implement suggestions.

Nachteile

no negatives to share! Always impressed by this team & the software.

Antwort von VitusVet

Thank you so much for taking the time to share your experience, Jennifer!