Okendo

4,8 (212)
Eine Bewertung schreiben
Review-Management-Software für Unternehmen, die Shopify verwenden

Gesamtbewertung

4,8 /5
(212)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,8/5

98%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

212 Bewertungen

Josh
Josh
Gesamtbewertung
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Love Okendo for my reviews!

Bewertet am 18.7.2019

Service is top notch, integration is awesome, can't say enough good things!

Service is top notch, integration is awesome, can't say enough good things!

Vorteile

It's a greatly automated email management tool that integrates with other platforms too.

Nachteile

I wish I could schedule reviews to be posted to social media accounts.

Jason
Gesamtbewertung
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Very solid platform

Bewertet am 13.5.2024

Vorteile

Great customer service, good review options, and have recently added their quizzes functionality. All for a good price point.

Nachteile

no complaints or things I haven't like so far

Kate
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

No reporting

Bewertet am 18.7.2019

Our rep is great, its also hard to get in touch when we are in different time zones though.

Our rep is great, its also hard to get in touch when we are in different time zones though.

Vorteile

I like okendo, but I find it hard to customize and really understand if its effective given that there is no real dashboard.

Nachteile

I dont have any access to stats about customers using this deature, or the abikity to maek changes without a rep.

Nikita
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A solid review solution

Bewertet am 15.10.2024

Vorteile

Okendo is easy to navigate and offers simple integration and functionality that other review platforms we've worked with do not.

Nachteile

The onboarding experience was a challenge, especially when dealing with a nuanced site. That's something for Okendo to work on in the future.

Luke
Gesamtbewertung
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great for syndicating reviews across multiple Shopify Stores

Bewertet am 14.2.2024

Was really simple to on board and get set up across all of our stores. We're able to import our...

Was really simple to on board and get set up across all of our stores. We're able to import our reviews into the platform and lots of customisations are possible with how these are displayed on site.

Vorteile

Best two features for us are the ability to syndicate our product reviews across our 8 different Shopify stores and also the ability to group products together as we have different listings for different colours.

Nachteile

The reporting isn't quite as good as another platform that we have used from a net promoter score perspective.

In Betracht gezogene Alternativen

Yotpo

Warum Okendo gewählt wurde

Not able to syndicate reviews across all stores.

Gründe für den Wechsel zu Okendo

It provided everything that we were looking for at the time without trying to upsell other products we didn't need.
Zach
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Well-rounded, convenient way to collect customer reviews!

Bewertet am 8.10.2024

Vorteile

Very good UI & looks great on the website and convenient to have surveys as well.

Nachteile

Nothing much, price could be better but it's nothing absurd.

In Betracht gezogene Alternativen

Yotpo

Gründe für den Wechsel zu Okendo

More cost effective and seemed like it had a better dashboard experience for us to use.
Stephen
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Does the heavy lifting...

Bewertet am 4.4.2024

Great - we've been very happy. Any issues we run into we have solved items via Okendo Support email...

Great - we've been very happy. Any issues we run into we have solved items via Okendo Support email team.

Vorteile

Syncs with my other apps, and works great on Shopify Plus.

Nachteile

Almost too many options, so take a minute to get used to everything and sort out how much you want to ask/require of your customer trying to leave a review. Any issues we did have, support was available.

Joseph
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great App, Better Team

Bewertet am 8.10.2024

overall great customer service and support, I just wish it was easier to get set up

overall great customer service and support, I just wish it was easier to get set up

Vorteile

Simplicity of the app, how easy it is to use

Nachteile

complexities of implementation and the amount of steps it takes to get onboraded with each service

Sheena
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Excellent Platform with Responsive Support and User-Friendly Features

Bewertet am 14.10.2024

Our overall experience with Okendo has been excellent. The platform is very intuitive and easy to...

Our overall experience with Okendo has been excellent. The platform is very intuitive and easy to use, making it simple to collect and manage customer reviews. The support team has been fantastic—always responsive and quick to assist with any questions we have. Okendo has made a significant difference in how we showcase our reviews, and we couldn’t be happier with the results.

Vorteile

Okendo is incredibly user-friendly, and the ability to customize review requests and display formats has been a huge benefit. The seamless integration with our existing tools and the responsive support team are definite highlights.

Nachteile

There isn’t much to dislike. If I had to mention something, perhaps a few more built-in customization options could make things even easier, but it hasn’t been a real challenge.

Morgan
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Powerful, Easy-to-Use Review & UGC Tool

Bewertet am 21.10.2024

Okendo has been an absolute game-changer for our business when it comes to capturing and displaying...

Okendo has been an absolute game-changer for our business when it comes to capturing and displaying product reviews! The ease of collecting customer feedback and seamlessly integrating those reviews into our website has exceeded our expectations. One of our favorite features is the ability to incorporate user-generated content (UGC) through the Okendo Media Grid, allowing us to showcase alternate product images from our customers. This adds so much authenticity and visual appeal to our product pages, giving potential buyers confidence in their purchase.

We’ve also recently expanded our use of the Okendo suite, trying out both Surveys and Referrals. The Surveys tool is fantastic for capturing first-party data directly from our customers—super insightful and easy to set up! However, the Referral program didn’t quite deliver the impact we were hoping for, but it’s still a solid feature worth exploring depending on your needs.

Overall, Okendo remains an invaluable asset for driving engagement through customer reviews and UGC. Highly recommended for any e-commerce store looking to elevate their brand and build trust with their audience!

Vorteile

On-site diplays for product reviews. Okendo Media Grid and Carousel

Nachteile

Referral program is not quite as impactful as we had hoped

Beth
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Easy to use, cost effective

Bewertet am 20.5.2024

Vorteile

Very easy to use and integrate into our Shopify store, great features to review & respond before publishing and moving reviews over to other products when required

Nachteile

I have found it difficult in the past to import reviews from other platforms

In Betracht gezogene Alternativen

Yotpo

Gründe für den Wechsel zu Okendo

My web developer was more experiences in Okendo
elizabeth
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

easy to use, excellent for a brand that has loyal following

Bewertet am 15.2.2024

Easy to use, follow up support form account manager, checked ROI, and let us know engagement was...

Easy to use, follow up support form account manager, checked ROI, and let us know engagement was high.

Vorteile

easy for customers to use. easy to monitor and approve, unapprove.

Nachteile

paying more for extra feature. hard to change the design of the front end on website, not as customizable.

In Betracht gezogene Alternativen

Yotpo

Gründe für den Wechsel zu Okendo

easy to use, was recommend by loyalty lion to us. local to us (they were based in aus)
Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Easy to set & use!

Bewertet am 9.2.2024

Took some time to set up as we were coming over from a competitor. Once everything was switched...

Took some time to set up as we were coming over from a competitor. Once everything was switched over it has been easy to use!

Vorteile

I like that it’s easy to use and train other employees.

Nachteile

It’s still new so rolling out other programs.

Juliette
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I chose Okendo to replace Yotpo

Bewertet am 23.5.2022

Having qualitative reviews helps a lot to reassure our new customers since we are a young brand !...

Having qualitative reviews helps a lot to reassure our new customers since we are a young brand ! Okendo is the best app to do so.

Vorteile

Okendo was very easy to implement, and the Okendo team was super friendly and helped set up the reviews the way we wanted to. We were able to customize very much the reviews, and the team understood perfectly what we wanted from the start. The commercial offer was very good and the value for money is great. I also like the fact that you can group products to maximize the number of reviews under one item. For me it is the best app for reviews !

Nachteile

There are not many things that I don't like, maybe it would be nice to be able to customize a little bit more the emails but that is it !

Chelsea
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Happy Customer!

Bewertet am 14.12.2022

Incredible! No complaints at all.

Incredible! No complaints at all.

Vorteile

Easy to use and implement. This platform has been a MAJOR upgrade from the review platform we were previously on. The customer support, implementation, ongoing management, and ability to customize have all been game changing. I love that we have the ability to collect zero party data as well.

Nachteile

I wish it was a bit easier to send out one-off batched requests to users.

Adrian
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Epic All Round Platform for Hands On Brands

Bewertet am 17.10.2024

Epic, fair pricing for all their features.

Epic, fair pricing for all their features.

Vorteile

UI, support, function & fully custom to brand aesthetic.

Nachteile

no review group syncing, always have to ask support to push it for me.

Beth
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A great one stop shop

Bewertet am 15.10.2024

Overall, we had ahead a great experience with Okendo. The user interface is very straightforward...

Overall, we had ahead a great experience with Okendo. The user interface is very straightforward and the customer support is great!

Vorteile

A great one stop shop for post purchase engagement that is super user friendly

Nachteile

I wish there was a way to customize the widgets a bit more to feel more luxurious/ high end to fit our brand

Laura
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Solid Features, But User Experience Needs Refinement

Bewertet am 15.10.2024

Vorteile

The Okendo backend platform is intuitive and easy to use. Their support teams are responsive.

Nachteile

Okendo offers useful loyalty features, but the customer experience is not intuitive. Navigating the platform feels clunky, and key tools are hard to access. It has potential but needs improvements for a smoother, more user-friendly experience.

Christina
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Solid tool

Bewertet am 4.10.2024

Vorteile

Easy to use, easily integrates with our tools, products integrate nicely with each other

Nachteile

Dashboard feels a little outdated - can only access review information via an export aside from high level KPIs. The referral platform has some improvements to make with integrating into Klaviyo and fraud detection.

Alyssa
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Just what we need!

Bewertet am 13.12.2022

Vorteile

Okendo back end is super user friendly - take 10 minutes to poke around and you'll be a master. If you have any questions their customer support is just a click away and can easily go into your account and point you in the right direction.

Nachteile

There may already be a way to do this, but I would love to integrate the review email with our Email service provider so we can make it more on brand.

Silvia
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Build trust with your customers!

Bewertet am 13.12.2022

Easy platform to use, seamless integration with Shopify + Klaviyo, and fair pricing. We will...

Easy platform to use, seamless integration with Shopify + Klaviyo, and fair pricing. We will continue to use Okendo as our preferred Reviews partner.

Vorteile

Okendo gives our customers to be our ambassadors. Sharing selfies, their thoughts on a design, and their experience with our customer support team has helped with conversion and building trust with our community.

Nachteile

Wish there was more we could control from a visual standpoint.

Claire
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hands down the best review app out there!

Bewertet am 6.1.2022

Vorteile

I can't explain how perfect this review app is! It helped us collect over 10,000 reviews in the last 2 months and it's been the easiest app to set up! I love the sentiment functionality as it helps us assess our reviews in bulk, and you can also group-specific products together so all of the reviews are displayed in both product pages! Also, giving specific incentives for specific review types (with image, with video, etc) is incredibly easy!

Nachteile

The only change I would recommend is to be able to give a specific incentive based on the review character count. For example, reviews with less than 120 characters would receive $3 and over 120 would receive $5.

Cody
Gesamtbewertung
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Love it

Bewertet am 3.1.2023

Vorteile

The software is great - allows us to easily collect reviews, image and video content which we've been able to leverage in many aspects of the business.

Nachteile

Don't really have any cons, other than it's taken us a little longer to integrate Okendo into our Klaviyo flows than we would have liked.

Nancy
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Bang For Your Buck!

Bewertet am 26.10.2018

We love doing business with Okendo. They're constantly improving their service and coming up with...

We love doing business with Okendo. They're constantly improving their service and coming up with new features. Their customer service is exemplary!

Vorteile

The cost of using Okendo is far less than the competitor brand we were using and we get more for our $$ on top of that. That's probably the number one benefit. We have an artisan skincare company and reviews are pretty important for first time customer conversions when the potential customer can't try the products directly, so we really needed this service for our website. Okendo came along at just the right time for us.

Being able to offer customers various levels of coupon codes for leaving a review has also increased our rate of reviews left. Love this feature.

Also really like the carousel of reviews that pops up on our home page. I think it gets customers engaged in reading reviews right away before even searching for a particular product.

Customer service at Okendo has been amazing and so personal. They're a pleasure to do business with. :-)

Nachteile

No cons. We've been very happy with what they're offering.

Jared
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Absolutely loved it! It's a great service and its price is competitive and unbeatable.

Bewertet am 9.7.2018

The reviews from thousands of Adventure Hunt participants

The reviews from thousands of Adventure Hunt participants

Vorteile

Its ease of use and simplicity. It's so easy for the customer to use and understand. I like their fair and competitive price too. They don't overcharge like tons of other companies do.

Nachteile

It would be nice to be able to choose your auto default for the messages. Currently it auto defaults to most recent, I'd love for it to auto default to most helpful or best rating. It'd also be nice to 'Pause' subscription for a lower monthly fee, we're a seasonal business and we don't get reviews for several months, it'd be nice to pay a lower monthly fee to keep our current reviews without being able to publish new ones. How it's setup now is 'all or nothing' and that's not a win-win for Okendo and their clients.