Criteo Erfahrungen

Criteo
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21 Bewertungen

- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Powerful Retargeting, with a Few Downfalls
Bewertet am 4.6.2019
Overall, we're happy with the results our e-commerce campaigns have experienced with the addition...
Overall, we're happy with the results our e-commerce campaigns have experienced with the addition of Criteo. Revenue and overall web traffic have increased.
Vorteile
The dynamic retargeting options that Criteo offers are vast and effective - we've been seeing around 2.0 ROAS since implementation with a limited budget.
Nachteile
Unfortunately, customization options for the creatives themselves are a bit limited. For example, we've been running into issues of having the same product show four separate times in the same creative - not a professional look.
In Betracht gezogene Alternativen
AdRollGründe für den Wechsel zu Criteo
The dynamic nature of the retargeting creatives were enough to sell us on the platform.- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Great targeting and retargeting tool
Bewertet am 22.11.2023
Vorteile
How easy it was to integrate with some of tools we use, and how easy it is to work with campaigns and audiences.
Nachteile
Not everything was easy to set up and we needed to analyze externally for things that Criteo lacks.

- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
no support at all
Bewertet am 30.8.2022
very bad experience, after investing so much time set up my account
just got stuck with the...
very bad experience, after investing so much time set up my account
just got stuck with the integration - sent several emails - no one answered !!!
on line chat on site - wont work at all ..
Vorteile
dynamic remarking with animation look great
easy to set up new campaign
Nachteile
trie to have some support regarding embedign the code and pixles
no support on email/ chat or on phone
they wont reply ny email ..

- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
A great complement to Google and social media retargeting
Bewertet am 17.7.2021
An easy-to-manage, effective tool for retargeting on the basis of RTB.
An easy-to-manage, effective tool for retargeting on the basis of RTB.
Vorteile
Easy budget management and a transparent way to define the target result. Very high efficiency. Great support.
Nachteile
The administration panel after the changes is less transparent and convenient to use (although it looks better). Large, unpredictable fluctuations in effectiveness (though this is a question of market behavior rather than of the software itself).

- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Convert Traffic to Customers Using Criteo
Bewertet am 18.12.2018
I am using Criteo for one of our E-commerce clients from last two years. The conversion rate and...
I am using Criteo for one of our E-commerce clients from last two years. The conversion rate and average order value are always good. Overall my experience with Criteo is excellent.
Vorteile
One of the best, easy to use industry top leader in retargeting. Retarget your traffic simply by adding Criteo script to your website. Excellent customer support with a dedicated account manager who will guide you with bid optimization techniques. In addition to multiple other websites, it also shows ads on Facebook. With its dashboard report, one can get a clear idea on the number of impressions, clicks, conversion and revenue details every day to track the performance.
Nachteile
For an E-commerce website, it's not that easy to implement the Criteo script.
Antwort von Criteo
Thank you for your review Chitta.
Do let us know what issues or suggestions you had on the implementation side and we'll pass this on to our product team.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
good option to misinvest your marketing budget
Bewertet am 2.6.2022
There are many options in the market to test before criteo
There are many options in the market to test before criteo
Vorteile
The promise they gave us before the start of the project
Nachteile
We didn't achieve any goal, with a very bad kpi
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Awesome tool for programmatic buying retargeting internationally
Bewertet am 22.1.2019
Eliminating waste impressions through programmatic buying and very detailed targeting, getting...
Eliminating waste impressions through programmatic buying and very detailed targeting, getting insights into most valuable audiences, making it easy to scale programmatic campaigns internationally.
Vorteile
Criteo offers great solutions for programmatic retargeting and makes it possible to target exactly the right people to maximize ROI. With their international focus and presence, it is a great partner for brands buying programmatically world-wide.
Nachteile
Criteo is not the most transparent partner. Due to their business model, it is not always clear what their fee is and if buying could be even more efficient.

- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great Revenue Driver
Bewertet am 11.5.2018
Criteo is by far the best revenue driver of all remarketing companies.
Criteo is by far the best revenue driver of all remarketing companies.
Vorteile
Criteo is incredibly easy to set up and brings more revenue than any other remarketing service I have ever used.
Nachteile
Criteo is exclusively for higher paying companies. Smaller companies with smaller budgets cannot use Criteo because they require a certain monthly payment. For many companies this is easy of course to spend on remarketing but smaller companies cannot afford that.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Best Retargeting Platform For Luxury Brands
Bewertet am 2.2.2019
I love how well this platform works, how often the ads get placed, the amount of impressions you...
I love how well this platform works, how often the ads get placed, the amount of impressions you receive, and the return for large ticket items
Vorteile
The return on investment, reach in terms of placements, and customer support
Nachteile
I don't like how little control you have over targeting, account setup, graphics, or budget. I wish you could control all the bells and whistles.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Criteo Review
Bewertet am 8.1.2019
Overall, enjoyed the experience with Criteo. Needed a more cost effective option and eventually...
Overall, enjoyed the experience with Criteo. Needed a more cost effective option and eventually left.
Vorteile
Easy to use dashboard. Allows you to optimize based off your goals.
Nachteile
Creative updates were tough as you always have to go through a rep in order to make an update. I will say it is a positive they do offer A/B testing with creative, though.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Plateforme publicitaire qui tient ses promesses
Bewertet am 22.1.2024
Vorteile
J'ai utilisé la plateforme Criteo dans le cadre d'une campagne média.
J'ai pu toucher une audience précise grâce aux critères de ciblage disponibles et j'ai pu retargeter cette audience pour générer plus de conversion.
La plateforme est simple d'utilisation dans la gestion des campagnes.
Nachteile
Lors de la campagne publicitaires, nous avons eu du mal à correctement programmer les événements et les faire remonter dans Criteo.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Buon supporto di marketing
Bewertet am 27.11.2023
Vorteile
Ottimo per ottimizzare un sito di e-commerce, incrementare le vendite con annunci di retargeting e incrementare recensioni.
Nachteile
Poco diffuso e poco sponsorizzato nell ambito dell e-commerce.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
バナーサイズのバリエーションが豊富
Bewertet am 16.1.2023
Vorteile
ダイナミックなターゲティングができ、商品を閲覧したユーザーにピンポイントで再訪問を促せます。また、対応しているバナーサイズも豊富で、Webサイトの色々な場所で表示が可能です。
Nachteile
管理画面が複雑で、日本語版だと翻訳が行き届いてない部分が多いです。
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Está muy bien, pero al sistema de atribución le falta transparencia
Bewertet am 7.6.2022
Vorteile
Usando Criteo se logra hacer una estrategía de retargeting muy eficaz, la única pega es que la atribución post clic no está del todo clara.
Nachteile
Mejorar el tracking post clic
Los costes son muy altos especialmente en temporada alta.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
One of the best display options
Bewertet am 3.6.2022
Vorteile
Inventory and performance in comparison with GDN. Great customer support.
Nachteile
The platform is not really user friendly so you end up depending on the support team.
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Converts customers and makes money!
Bewertet am 9.4.2018
If you use Adwords I would highly give this software a shot to do your online marketing for your...
If you use Adwords I would highly give this software a shot to do your online marketing for your ecommerce website because it definitely draws customers to your website without a doubt.
Vorteile
We used to use Adwords to do our online marketing to our customers or potential customers and Criteo seems to be doing a better job and has converted more customers previously than adwords. I even see our ads while roaming the internet and they make you want to click them to bring you to our website and buy stuff.
Nachteile
Our developer had a tough time connecting Criteo to our Magento store because there apparently wasn't much documentation. However, they did get it setup and working just fine which is making us money.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
I great supplement to our AdWords and Bing campaigns.
Bewertet am 24.4.2018
Vorteile
Easy to use interface and tracking that displays the number of impressions, clicks,and sales along with the spend, return and ROAS
Nachteile
It can take 2 - 3 weeks for the return to catch up to the spend as everything is being dialed into your customer base. There will be a sweet spot of impressions that will limit the scaling ability of your spend / return. The seasonality of our business limited the amount we could use it.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Good quality remarketing but not a self-service operation
Bewertet am 6.11.2018
Vorteile
We generated a good amount of sales of this tool. Good image options.
Nachteile
We had to rely on programmers at Criteo for too much; not enough self-service.
Antwort von Criteo
Thanks for your review, we're investing in self-service but for now client feedback about our managed service has been excellent.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
Machine Learning gone awry
Bewertet am 29.4.2019
NONE, we now use our media company to do all RETARGETING via social, google and other platforms....
NONE, we now use our media company to do all RETARGETING via social, google and other platforms. Criteo lost our business FOREVER.
Vorteile
I loved Criteo at the beginning when I had an account rep. It was great when a person managed the bids, the retargeting and the software. Once that stopped and it was turned over to their inside team or "MACHINE" in Europe with NO point of contact at all, it went VERY BAD. I was very unhappy with the service overall and yanked my budget within months of this changeover.
Nachteile
The machine learning kept our bids accelerated way after 4th Quarter and then it overspent my budget in January in one week instead of the usual monthly budget alloted. The bids should have been reduced as of 1/1 when the traffic went down but they were not and the company did NOTHING to make up for their screwup and mishap. They even admitted it was their error!!!
Antwort von Criteo
Thank you for your feedback, we have read your comments with interest and would really appreciate the opportunity to speak to you further about your review. Feel free to email us at reviews at criteo dot com
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best retargeting software in the market
Bewertet am 14.1.2019
They are my tool of choice for retargeting campaigns
They are my tool of choice for retargeting campaigns
Vorteile
Great performance, ease of use and reliability of accounts
Nachteile
Lack of a detailed site list or whitelist options
Antwort von Criteo
Thanks for your review Paolini, we're delighted to be able to help you!
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
good product but good luck if you need someone to contact you
Bewertet am 14.2.2020
it might work but god help you if you need support.
it might work but god help you if you need support.
Vorteile
simple when setup works and they are helpful on setup
Nachteile
NO one will contact me after multiple attempts!