OnBase

4,3 (79)
Eine Bewertung schreiben
Enterprise-Content-Management-Lösung.

Gesamtbewertung

4,3 /5
(79)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,0/5
Kundenbetreuung
4,1/5

84%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

79 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

OnBase is a versatile, robust electronic document management system. I have been continually...

Bewertet am 22.12.2017

It doesn't seem obvious, but implementing this software helped us standardize our business...

It doesn't seem obvious, but implementing this software helped us standardize our business processes. Obvious benefits are that we were able to streamline processes and keep our business documentation in one place.

Vorteile

OnBase is very versatile, so it can be configured to work within you environment, whatever it looks like.

Nachteile

Because it is so versatile, trying to figure out exactly how to build it out can be a bit confounding. Sometimes it's simpler to take a canned version of a thing and implement it, but that isn't usually the best bet.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great for Case Management

Bewertet am 26.8.2019

I would definitely think that OnBase would be a useful tool for any healthcare facility that needs...

I would definitely think that OnBase would be a useful tool for any healthcare facility that needs to verify health insurance of patients or needs to make claims.

Vorteile

OnBase is a great and easy tool to use for patient case management. As someone who is often responsible for verifying the health insurance of patients, I need to create caseloads on OnBase. Through doing this, it is easy to manage and track the different steps of the insurance verification, insurance claims, and billing through OnBase. What I like the most about this software definitely has to be how it streamlines this process.

Nachteile

There is definitely a bit of a learning curve for those who are using this for the first time. I think that most tools used in medical settings tend to be somewhat complex to navigate around and this is no different.

Christopher
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Don't Try Anything Mobile or Remote

Bewertet am 21.2.2020

Terrible.

Terrible.

Vorteile

The ability to generate and query digitized documents was powerful.

Nachteile

Where to begin? If you're attempting to leverage this program for mobile document generation and/or signature gathering, look elsewhere! Numerous issues with sustaining sessions and maintaining connectivity. Furthermore, the error messaging is atrocious! End-users, myself included, constantly report not being able to successfully save documents or the program hanging on submission without any type of error messaging. Also, creating new forms is a nightmare! The number of places where profiles and and different data objects have to be created to get forms to correctly pass information is absurd. There's also no easy way to build upon old forms so you're stuck having to reinvent the wheel each time you may have a subtle difference or different process/user flow for an updated form.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Storing files and documents

Bewertet am 23.2.2021

It’s good overall. Helps with my daily duties and that’s it. Anything more would be for the backend...

It’s good overall. Helps with my daily duties and that’s it. Anything more would be for the backend user

Vorteile

Like how you can store all your files and documents in one spot with ease
Easy to retrieve information and documents
Integration with outlook to make it easier

Nachteile

The text is weird sometimes as to how it saves a document, not very helpful to have to change it every time you save a document
It gets complicated to use sometimes

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Perfect for document management

Bewertet am 2.6.2022

Vorteile

I love how this allows you to seamlessly upload documents to this software and easily categorize where to store for easy navigation and search at a later time.

Nachteile

No complaints for the purpose I use it for.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

OnBase For the Office

Bewertet am 1.11.2018

OnBase is very useful, and is incredibly important to our office. The interface is a bit clunky,...

OnBase is very useful, and is incredibly important to our office. The interface is a bit clunky, and the software crashes. Other than that, it's a good product.

Vorteile

It's comparable with the database software we use. A simple data entry screen allows the user to easily enter the information that is needed. In a matter of seconds, your documents are saved.

Nachteile

Too frequently, the software crashes and does not work. More than twice in the last 3 months the software crashed and we were not able to see our documents for a few business days. Customer service was helpful, but the problem took a while to fix.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Regierungsbeziehungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The Ferrari of content management

Bewertet am 18.9.2018

Vorteile

Excellent content manager, excellent as a bpm, you can get the Mix with other systems (dynamics, outlook, your core software) and it woks perfectly

Nachteile

It’s expensive! But every cents worth it

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Good software but needs upgrades for efficiency

Bewertet am 8.12.2018

I like onbase but would like to see some efficiency improvements.

I like onbase but would like to see some efficiency improvements.

Vorteile

At times the processes for accessing information can be a bit confusing / daunting. It would be nice if the software was a bit more user friendly so that we would use more features. The software has a lot of features but not all are easy to use (take time) so aren't being of use to us.

Nachteile

Needs to be more efficient processes; less clicks, more accessibility, drag-drop, etc.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great for document management

Bewertet am 19.9.2018

This is a great program for anyone trying to go green. It's a time saver for me which is key in my...

This is a great program for anyone trying to go green. It's a time saver for me which is key in my work area.

Vorteile

I use this everyday to access documents for credentialing, I really love the fact that everything is all in one place for me to find. Document management is key and saves me time.

Nachteile

Make sure you get the right training, this program can be a bit confusing until you know what your doing and where your going.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Robust product with amazing support

Bewertet am 18.7.2018

The best of similar document management products. Amazing support and gave us the flexibility for...

The best of similar document management products. Amazing support and gave us the flexibility for storing and searching of documents that we required.

Vorteile

Amazing support, very helpful and willing to go the extra mile. Very robust product that can be adapted to many different document situations.

Nachteile

Product does take some time to learn from a end user and administrative perspective. Product documentation was sometimes confusing or lacking.

Jhordan
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

OnBase un gran ECM

Bewertet am 30.9.2022

Vorteile

La simplicidad al usarlo, la trazabilidad, los informes que permite generar en tiempo real, el control de acceso según los perfiles de usuario, el balanceo de los flujos de trabajo. En general es un software muy completo.

Nachteile

hasta el momento todo me ha parecido muy bien. Tal vez las diferencias entre los ambientes web y unity.

Anna
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

OnBase Review

Bewertet am 27.5.2022

Vorteile

I like the search function, makes it easy to use and search for items without having to spend a lot of time searching.

Nachteile

I don't have any cons or complaints about this product.

Bobby
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy storage

Bewertet am 9.12.2021

Vorteile

We use onbase to easily store clients documents and paperwork. The search function on onbase is easy to use and has easy filters to find specific documents.

Nachteile

It can be laggy or slow at times. Sometimes when searching, it thinks for a few minutes before finding a file.

Corey
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Easy to use, but lacks some functionality

Bewertet am 22.2.2023

Vorteile

OnBase is easy to use and there are a lot of search options available to find invoices in the system.

Nachteile

The search feature lacks some functionality and sometimes fails to deliver expected results based on entered fields. It can take some time to find an invoice because it doesn't properly recognize some fields.

Cristina
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Using OnBase for Document Management

Bewertet am 9.1.2018

Excellent Document Management. Learned how to utilize Electronic Document Management.

Excellent Document Management. Learned how to utilize Electronic Document Management.

Vorteile

It has a lot of useful functionalities. I like the most "Document Upload" because it allows you to upload any document and store it in OnBase, then you can search it and view it.

Nachteile

Workflow Configuration is challenging if Workflow is complicated.
Requires a lot of time to research, test or hold extended training.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Good Paperless Option

Bewertet am 18.9.2018

OnBase made the conversion to paperless relatively seamless for my office.

OnBase made the conversion to paperless relatively seamless for my office.

Vorteile

OnBase offers a lot of great features that make it easy for users to adapt to working with scans of the documents, rather than the documents themselves. It offers several options for organizing, searching, and file managing.

Nachteile

At times it can be difficult to navigate - and can be rather intimidating without proper training. But with proper training, it's pretty easy to use.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

OnBase as a Documents Respository and Retrieval

Bewertet am 16.4.2020

Overall, I'm still learning the tool, but I do see the upsides to its use.

Overall, I'm still learning the tool, but I do see the upsides to its use.

Vorteile

I like most all the features this software has to offer, and its modularity. While OnBase can do MANY things, a company only has to purchase the modules relevant to them.

Nachteile

What I like least is how to do some simple actions, you have to open and use 3 different applications. While developing forms and workflows, you constantly have to jump back and forth between the apps.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort

Great file maintenance software for HR records. Click-heavy, but easy to organize.

Bewertet am 12.5.2018

Vorteile

OnBase is easy to organize records by team member and subcategory. It's easy to find what you need and user friendly.

Nachteile

The software is a bit click heavy, and could be a bit more intuitive. Not a major issue as it's still very simple.

Tiffany
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Great content management

Bewertet am 25.5.2018

Vorteile

I like how all our documents can be scanned and saved on the system which gives me access to pretty much any document at any time. It's easy to search for documents as well using the different filters.

Nachteile

Nothing. It works great and is desktop based so it's very reliable. I suppose if you have a lot of documents saved in the system it can take a bit longer to filter at times.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Hyland Onbase

Bewertet am 22.8.2019

Converted the paper application process into a electronic digital medium.

Converted the paper application process into a electronic digital medium.

Vorteile

The ability to configure indexed fields to perform auto sweeps of documents. This allows for various ways to segment the swept documents in different folders as well.

Nachteile

There are a lot of features to use. There is a lot to learn with auto-indexing, search categories, etc.

Tamara
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

OnBase Dec 2022 Review

Bewertet am 13.12.2022

Good-Neutral

Good-Neutral

Vorteile

Easy to use. When starting my current position actually transitioning to new system, but have to refer back to OnBase periodically.

Nachteile

When looking for provider never able to find by name, has to be by NPI. Would like if there were more break downs for references and work history, instead of it being combined into one.

Leslie
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Used for scanning documents.

Bewertet am 15.5.2018

Vorteile

Ease of use, searching is easy. My dept. has scanned thousands and thousands of documents: personnel files, applicant documents, etc.

Nachteile

After documents are scanned, you have to manually commit or release each document. Very time consuming and hard on the wrist (using mouse to click multiple times). Editing is a little cumbersome.

Ted
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

This is the best document management solution.

Bewertet am 24.5.2018

Vorteile

This product has lots of features and functionalities. My favorite modules are: 1. Workflow. We can use this module to streamline our document distribution process. 2. Document Import Process. We can use this module to do bulk import.

Nachteile

The product is somewhat expensive. You need to purchase individual modules if you need more functionalities. The training classes are not cheap either.

Parish
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Document imaging application

Bewertet am 18.2.2019

Vorteile

OnBase is a great document imaging application that allows you to view, scan, index, and retrieve patient related documents and correspondence. The software also has the functionality of worklist.

Nachteile

There is not much I do not like about the OnBase software.

Andy
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great Document Repository

Bewertet am 25.3.2019

Vorteile

Onbase's simple-to-navigate functionality makes it incredibly easy to work within on a day-to-day basis.

Nachteile

Although it doesn't necessarily need a facelift, the look of the software is very plain.