SAP Customer Experience

CRM-Unternehmenssoftware

Gesamtbewertung

4,2 /5
(231)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
3,8/5
Kundenbetreuung
4,1/5

83%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

231 Bewertungen

Dorothee
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Benutzerunfreundlich

Bewertet am 12.12.2022

Vorteile

Integration zu anderen Programmen wie Excel

Nachteile

Nicht intuitiv zu bedienen, Hilfestellung auf Hilfeseiten nicht toll.

Ravikumar
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

SAP Hybris application is boosting your organization

Bewertet am 23.10.2018

I am basically administrative consultant to deployed in the server and configuration of the sap application for the integration level

Vorteile

The hybris application have lack of clarity and more features inbuilt and inefficient solution and improve the optimization of your business.

Nachteile

I have not yet identified the failure of my application or organization level. it boosting my skill as well as improving the lot of additional feature. The one thing needs to delivery new add-ons on quarterly basis

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

SAP is pretty versatile and cane accomplish many tasks beyond just a customer management...

Bewertet am 20.6.2018

The best benefits that I use it for is credit card processing as well as inventory management.

Vorteile

I really like that it can be used for many different things. We use it for everything from customer relation management to inventory tracking.

Nachteile

The thing I like the least has more to do with the setup we have rather than the software itself. We have customized it so much that any support or looking online for help is useless.

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Cumbersome menus and not enough access to data in one place

Bewertet am 12.12.2018

My biggest pet peeve is that when you hit the back button on your browser, it goes back to the login screen, so you have to use a little tiny back buttons - and depending on how many sub items you have entered, there are multiple back buttons on one screen - nothing like a normal web page visit.

Vorteile

Web-based product makes accessing from any computer simple. There are lot of features, which is also the biggest con as it makes it very hard to find what you are looking for at times. Hot links provide access to view customer master data, though it is typically hidden amongst random menus

Nachteile

Slow...The spinning wheel "Waiting" is it's own item to select when entering an IT ticket. It completely lacks intuitive menus - trying to find something would be simple if the menus were described better - but that is typical of German software, they think a different way than normal software flow, and make thing more difficult than they need to be - e.g. you have to click, then click, then click, then click again to finally get where you wanted to go. Unfortunately that is a normal process - you end up doing the same 5 clicks multiple times a day.

Stephanie
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

SAP CRM

Bewertet am 12.2.2019

I have had a very good experience with this tool because it allows me to leave notes on each of the tickets and in the future I can use them to validate information and resolve the client's failure more quickly.

The tickets that I create in SAP CRM are to solve glitches in clioentes so I use it daily to be able to do this in a frayed and simple way.

Vorteile

I use it every day to create incidents of clients that report failure in their internet or telephone service and I like them a lot that is quite simple to manage and in turn you can have a large database of each ticket that you create because everything is stored.

Nachteile

In some cases the tool hangs and takes time to update.

Nasir
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Very comprehensive and neatly design platform

Bewertet am 21.11.2019

Vorteile

Its architecture mesh up. Hybris has some very elegant sub solutions in its high level solutions.

Nachteile

The documentation still needs a bit improvement, although it has improved a lot in last few years

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Too much for too little

Bewertet am 9.4.2019

In the end I have to say that he did his job.
A normal CRM with standard functionality, considering that in 2019 there are less noble platforms, much more performing and definitely less expensive.

Vorteile

A few things in my opinion. I used this CRM for 2 years because the company I was working on had implemented it as a partner.
I must say that as a discrete expert of CRM software this is the absolute worst that I have ever used.
And for what it costs, I really don't think it's worth it.

Nachteile

Limited functionality, especially considering the cost per license.
Quite closed system, difficult to integrate with third-party systems.
Assistance almost non-existent, slow and non-conclusive.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A Powerful CRM

Bewertet am 18.3.2019

Vorteile

It has great functionality to store and input customer data. We found integration with other systems easy to accomplish. I do think this is suited to larger companies than small ones.

Nachteile

It is a large system with many screens and places to input data. For smaller companies I think training was lacking in how to fully implement customize the system. It also ran very slowly for us.

Parul
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Extensive features & one platform for generating reports

Bewertet am 18.11.2022

Vorteile

Extensive features & one platform for generating reports,creating leads, customer exp.

Nachteile

Can be more stable product & more features can be provided.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Excellent system for integration of all you business into a single platform

Bewertet am 17.7.2019

Purchase requisitions,process flow, and live status of the product and any particular operation can be done with very ease.

Vorteile

The ease of working, speed of the application for businesses. The Purchase requisitions can be sent to the top management with in fraction of seconds. This can be used to check the Process flow chart and live status of any operation and availability of any stock in the premises.

Nachteile

This is bit complex to learn, Some training is needed for it's usage.

Syed Saad
Gesamtbewertung
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

SAP CRM is powerful, but lagging behind

Bewertet am 28.10.2019

I was part of the implementation team that implemented SAP at my company and a consultant at 2 other clients. This is a powerful software that can transform company’s customer service if you follow best practices.

Vorteile

Configuring SAP is always challenging but CRM module is relatively easy. It’s web UI is Easy to use and highly recommended for companies running sap already.

Nachteile

Tweaking or making new changes in a live system is both risky and difficult. If you are an expert in web interface and programming, it’s still easier.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

SAP CRM powerful tool, but huge.

Bewertet am 24.10.2018

Overall it is excellent to track customer concerns, questions, orders and contacts. It's just minor things like the time it takes to complete a task, and you have to search very specifically or you will get a lot of hits, or no hits at all.

Vorteile

SAP CRM is very useful for maintaining notes on customer issues, orders, etc. It will link directly with SAP, and now you can pull actual specs from SAP right in CRM. It makes customer interaction easier with 'tickets' if multiple people have to interact with a customer.

Nachteile

CRM can be doggedly slow. It is a huge amount of information that it has to chug through, so it takes some time. Be careful not to hit the 'back' button at the top of the browser page like you usually do, or you may anger it. You have to click the tiny back button in CRM itself. The auto log out if you haven't used it for about an hour is kind of annoying.

Dipesh
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Customer focused comprehensive product by SAP

Bewertet am 11.6.2017

I would like to recommend this product to the business owners whose revenue is over a million dollars at least. Maintaining this product is easy.

Vorteile

The most important feature of this product is WebUI. You can configure the WebUI all the way you want - Navigation bar, report area, etc. Moreover, this product supports One-Order Framework. Every transaction type is processed in a single transaction code. This provides user an ease of access.

Nachteile

There are not major drawbacks of this product, but to provide comprehensive and end to end business solutions, this product must be integrated with other SAP products like SAP ERP, BI/BW, PI/XI, etc. Licensing cost is more, so small business need to consider pricing before planning implementation.

Jessica
Gesamtbewertung
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Quite ROBUST!

Bewertet am 3.10.2017

Vorteile

SAP products are top of the line. Very robust, but I'd much rather have too much at my fingertips than not enough. Very convenient to have so much in one place, instead of disjointed in different tools. Absolutely love the software.

Nachteile

Only thing I can say that could be seen as a negative is that it takes a while to "get down." For someone who has never used CRM before, it may take some extra care in training. But the wealth of information in one place is priceless. I'd rather take time training someone for this tool and have impeccable efficiency than easy training in multiple tools and sacrifice time.

Felipe
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Complete CRM, needed for all media and large business

Bewertet am 13.11.2019

We use the software to control and manage activities and services. receipt of material, travel management control of managers, presentation of accounting documents. It is the most used software in the company.

Vorteile

the management of all services under sap's care. Basically we have access from the logistics, delivery and receipt of suppliers, from the accounting and financial of these contracts. All delivered competently by the system.

Nachteile

Code-based transactions slow the system down at times, and the interfaces to sap-powered systems are also bad.

Dipesh
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best CRM tool with vast features

Bewertet am 17.5.2018

Vorteile

In SAP CRM, there are various modules like Service, Sales, Marketing etc. Service module provides extensive features including service orders, service plans. You can manage your company's sales through Sales module. Marketing consists of lead, campaigns, loyalty management etc. It is a poweful tool for any large business.

Nachteile

SAP CRM has WebUI, which is difficult to customize but easy to configure. You require a lot of SAP WebUI programming to enhance this WebUI.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

SAP CRM Powerfull tool, can be difficult

Bewertet am 2.10.2018

Overall it is a very powerful tool, I just wish it was a little faster to respond and save.

Vorteile

I like that the CRM links directly to SAP and can dig out information directly. As long as information is loaded in SAP, it is in CRM

Nachteile

It can be PAINFULLY slow. I understand that there is a huge amount of data, but it would make life easier if it didn't have to chug through the data. Simply entering 1 ticket can double the time it should take as CRM loads/saves..

Pavi
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

SAP Hybris suit is one of the best products for digital operations

Bewertet am 15.2.2018

Vorteile

This product has different pieces. They are SAP Hybris Commerce, SAP Hybris Marketing, SAP Hybris Billing. Hybris commerce is intuitive e-commerce tool and SAP Hybris billing is very intuitive tool for billing, consumption based charging, invoice consolidation subscriptions management.

Nachteile

We need different consultants for all the different sub products of SAP Hybris. This increases client's costs of implementation or roll out.

Lena
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Working Professional Using SAP

Bewertet am 4.5.2018

Vorteile

Great Navigation and integration between tabs and different transactions. I use daily and get so much done and reach other departments easily to get the job done

Nachteile

Capitalization can effect a transaction from going through. I also notice sometimes it goes offline and when logging back in it says I have a session open and will lock me out of a transaction usually to get out I logout and login

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

SAP CRM

Bewertet am 23.2.2019

Vorteile

data is easy to view and input, functionality meets the needs of our business especially sales monitoring, pipelines, product listings especially when sales team needs to be updated on the latest prices

Nachteile

complicated to use.
its a hassle to use especially when you are out of the office and internet is slow. when there is a lag you need to redo the process from the start. we wish there was an offline mode. when we input new clients, new accounts all details are lost when the internet drops and you are unable to save.

Kuma
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Customer Service SAP

Bewertet am 5.2.2019

Vorteile

There were various T-Codes I could input to pull up new functionality. It may seem very confusing at first, but with some practice, it can be quite intuitive.

Nachteile

Some searches took a long time - though it didn't happen often, sometimes the screen would freeze. The overall look seems a little outdated, but it is clean and easy to use.

Harsh
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

SAP CRM not good as standalone product

Bewertet am 7.10.2016

Since SAP is going to stop supporting on premise sap crm systems, there is no meaning of getting sap crm system now. And the future product called SAP Cloud for customer(C4C) is still not in its complete version. It is always better to go for Salesforce instead of SAP C4C/ CRM.

Vorteile

As it is a SAP product, it has powerful integration with other SAP systems

Nachteile

SAP crm is Outdated. And future product c4c is not complete

Nicole
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Hybris update 2018

Bewertet am 4.11.2018

Overall it was easy to learn how to use and we love it.

Vorteile

In the past you needed twovhybrid tools to create a category or content page. Since the update you can now do it all in back office which is so much more convenient.

Nachteile

The synchronization function has not worked worked the best since the update.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Program

Bewertet am 5.3.2019

Vorteile

We like the user friendly aspect of SAP CRM. Everything reads well together. The reports that we are able to use are also EXTREMELY easy to use.

Nachteile

The software is fine, out network goes down often which is an internal issue. There are really no Cons for using this software.

Rodrigo
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Very reliable e-commerce platform

Bewertet am 26.2.2019

I've been a QA for several hybris implementations, the best of it is that everything can be tracked and all info is easy to find and configure on backoffice.

Vorteile

The new backoffice interface is way more user friendly that the previous HMC console

Nachteile

Standalone cockpits are still very slow and not very intuitive