Cirrus Insight

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Führende Anwendung für die Verbindung von Salesforce und Gmail

Gesamtbewertung

4,2 /5
(113)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,1/5

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haben diese Anwendung empfohlen
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113 Bewertungen

Mike
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Helpful for the Salesforce-foucsed Sales team

Bewertet am 2.11.2018

Vorteile

Cirrus is the best integration between Gmail and Salesforce that I have found - bar none. If that is what you need more than anything - then this product will fit that perfectly. It allows all emails to auto sync to the correct salesforce account/contact. The sidebar is useful to quick note taking within the client's profile, as well as looking up previous outreach efforts or existing business. It's very easy to setup and can be a big help for a sales team. Additionally, the meeting setup is the best I have seen and very simple to use (integrates into your google calendar as well)

Nachteile

Some key features like templates are extremely lacking - to the point that I needed additional tools to supplement Cirrus's weak areas. The templates can only be those within salesforce, and the populated values in the templates can only be values stored in salesforce - which can very much limit the usability. Additionally, open-email tracking doesn't seem to be the most reliable compared to other similar products.

Adam
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

How Cirrus is embedded into our business process

Bewertet am 3.5.2019

Cirrus is a fundamental part of our business process. We easily record All our important emails,...

Cirrus is a fundamental part of our business process. We easily record All our important emails, write file notes and tasks all within our email. All this is achieved within our email system without having to login Salesforce.

Vorteile

Cirrus allows us to easily assign important emails to our contacts and opportunities to meet our legislated record keeping requirements.

Nachteile

Each email needs to be individually checked at the close of a deal to ensure it has been allocated to the client and opportunity. A bulk process function would save even more time.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

It's a worth while email tracking software that can be utilized for sales and service teams.

Bewertet am 29.3.2018

Email tracking, syncs email activities to Salesforce, schedule follow up reminders.

Email tracking, syncs email activities to Salesforce, schedule follow up reminders.

Vorteile

I like that it is very easy to sync with Salesforce CRM. I can even create new contacts or accounts from my Gmail through Cirrus.

Nachteile

Sometimes, I notice that Cirrus does not accurately track opens on emails i send out. I also have to manually click a button to make sure an email thread is properly added to the appropriate contact/account record in Salesforce.

Patrick
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I loved them when I had them

Bewertet am 3.5.2019

I could youse templates to have a call to action from my clients - then click a button to have them...

I could youse templates to have a call to action from my clients - then click a button to have them book a time. sometimes I would send the email later with the scheduling tab. It made me look professional and I really was able to stead ahead of the client vs play catch-up

Vorteile

It seamlessly integrated with my Gmail account and my calendars. It worked well- people understand how to use it and the software was always correct it never malfunctioned

Nachteile

sometimes when you started up your computer you would have to manually sink everything.

Will
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Powerful tool for syncing communications to Salesforce

Bewertet am 3.5.2019

Vorteile

Cirrus Insight is a very powerful tool. It quickly and easily links your email communications to Salesforce. It is also a faster way to access records and involves a lot less clicks than the Salesforce interface.

I also use and appreciate the scheduling tool and follow-up reminder alerts.

Nachteile

Cirrus Insight can be a little opaque. For instance, when you restart your browser, CI will fail to load in Gmail. There is nowhere to “turn it on;” you just have to refresh the tab and wait for it to appear. This is not a regular occurrence, but when it happens, it’s annoying.

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great features great value a little buggy tho

Bewertet am 10.5.2019

Useful when it works but Frustrating when it doesnt

Useful when it works but Frustrating when it doesnt

Vorteile

Salesforce sync, Gmail contact sync and email tracking and follow ups

Nachteile

Some features are buggy. Some emails get tracked and some don't event though tracking is always on by default. Google auth keeps dropping.

Carlos Andrés
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Meetings, journals & assignments. Everything with Cirrus Insight.

Bewertet am 2.5.2019

Vorteile

Cirrus Insight offers every user to connect Salesforce database to your Gmail Inbox in just a few clicks. You can schedule meetings, manage tasks, adding contacts through Gmail and in just minutes you get all of it synchronized with Salesforce. It helps the user to get everything organized especially when you have a team to lead.

Nachteile

Sometimes Salesforce takes a bit of time to synchronize to Gmail, you'll need a stable internet connection to load the extension correctly.

Will
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Cirrus Thoughts

Bewertet am 10.5.2019

I like it and will continue to be a champion for this product to our team.

I like it and will continue to be a champion for this product to our team.

Vorteile

Cirrus makes my job a lot easier. Specifically involving recording things to SFDC.

Nachteile

Sometimes it logs me out and I have to re authorize.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Cirrus Insight

Cheaper.
Jake
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

ATTACH.IO is a good solution from Cirrus Insight that I would use again

Bewertet am 14.5.2019

I use it to send a pitch deck to potential investors. I am able to see who is actually looking at...

I use it to send a pitch deck to potential investors. I am able to see who is actually looking at the deck and gain useful insight into how they spent their time on the deck.

Vorteile

Attach.io works well. It does what I expect it to do and gives me lots of information about who is viewing my documents, when, for how long, and even how much time they're spending on each slide. It is generally designed well. I really like the customized URLs

Nachteile

Login via oAuth feels cumbersome and re-asks for permissions to my google account each time.
It is slow to use and I often find myself waiting a long time for page refreshes.
It is very hard to understand how the attach.io product relates to the other offerings from Cirrus Insight. It is hard (impossible?) to find on their website. In fact, I'm not even sure I'm reviewing the product I'm supposed to be reviewing right now.

Sujay
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A must have for any sales professional who uses G-Suite + Salesforce

Bewertet am 10.5.2019

It's been amazing - optimized my communications significantly

It's been amazing - optimized my communications significantly

Vorteile

Seamless integration of workflows between gmail and salesforce

Nachteile

The mail merge capability could be enhanced, however, it's based off of the salesforce tools. Further development there would be great.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Verlagswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Good e-mail software with some clunkiness

Bewertet am 10.1.2018

Vorteile

Easy to set up and sync with SFDC ; Meeting builder feature is very nifty ; side bar in Outlook has a ton of information and cuts down the need to go back and forth between Outlook and SFDC for sales related information

Nachteile

UI is not intuitive ; it's not obvious what steps you need to take to add an e-mail, though once you do it a few times it's pretty straightforward. Templates are really nifty, but don't seem to work correctly when working with SFDC specific fields.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to setup and start implementing

Bewertet am 6.5.2019

I couldn't get by with this software. Well, I could but it would add hours of work to my week. It...

I couldn't get by with this software. Well, I could but it would add hours of work to my week. It helps my streamline my overall process.

Vorteile

Ease of setup and user-friendly interface that allows me to work on one platform

Nachteile

Some functionality doesn't work as easily as advertised (i.e pulling user data from email signatures to prepopulate fields -- this rarely happens for me). And I'd like to have some added features - ability to sync multiple calendars.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Time saver!!!

Bewertet am 3.5.2019

Significant time savings.

Significant time savings.

Vorteile

Genuinely saves a ton of time scheduling meetings. I've received compliments from folks that have used it to get on my schedule. The ability to toggle time zones or indicate that no times available work are great. There's a link in the calendar invite to reschedule if needed. So much better than the back and forth of scheduling via email! I also love the email tracking features. SO handy to be able to see when and where an email is opened and what links have been clicked.

Nachteile

Sends 2 separate emails every time someone schedules. One when they select a time and a second one when they actually accept the calendar invite. Occasionally it will log out and takes a bit to figure out how to get it to show up again.

Kayla
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Glitchy Gmail compatibility

Bewertet am 11.8.2021

Vorteile

The basic feature of logging emails into a Salesforce CRM is functional.

Nachteile

My team uses this software and at any given time, it’s not working for at least one of us.

Ever since they upgraded their app, it hasn’t worked hardly at all. I like the idea of Cirrus, but it’s a pain, with no native nudges to remind users, lots of overzealous email logging, and very little training and troubleshooting available.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Verlagswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Still a vital part of effective Salesforce use, but can be glitchy

Bewertet am 3.5.2019

Great support, and responsive account management.

Great support, and responsive account management.

Vorteile

I've used Cirrus for 10+ years in various roles. In my opinion it's a vital part of Salesforce adoption, and ultimately, it's utility. It really streamlines the process of capturing and tracking communications.

Nachteile

It's glitchy sometimes, and seems especially so if you have multiple Gmail accounts. At least a few times a month it vanishes from my inbox, and I sometimes have to re-download to get it working again.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Review of CI w/Office-Outlook

Bewertet am 10.5.2019

Vorteile

Very convenient to keep working with email, while at the same time entering/checking basic SF lead/contact/task info. That saves time.

Nachteile

It still does present some functional issues, at least with the Office/Outlook environment
1. UYpon creating a lead it does prompt/prefill contact details, bot somehow I can not use this prefill, so need to retype it all manually
2. It has a button to log a call, but upon clicking this button opens a screen with "new task"?
3. upon the latest update, my Outlook seems to have become much slower to respond (?)

Rosa
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Better tools out there for our purposes

Bewertet am 3.4.2020

It helped with transparency and visibility into customer communications but the negatives really...

It helped with transparency and visibility into customer communications but the negatives really outweighed the positives

Vorteile

Syncing data to Salesforce was essential, updating fields directly from your inbox, seeing if a customer had opened and clicked through

Nachteile

It CONSTANTLY caused inbox and browser issues. It reached a point where most of our team had to disable it to get any work done.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Good effort, fell short

Bewertet am 21.8.2018

Not so hot. Hard to use and have experienced a few bugs.

Not so hot. Hard to use and have experienced a few bugs.

Vorteile

I like that you can send out campaigns to many people at once.

Nachteile

Very difficult to use, flight paths malfunction frequently, can't view templates alone, have to compose an email to edit any templates.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Its fine for what it is

Bewertet am 19.11.2018

Vorteile

The software is easy to use. It is easy to build templates, and to build out flight plans.

Nachteile

Doesn't always work, and the entire system would sometime shut down. Didnt always talk back to SalesForce like it was supposed to.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great tool for Sales People !

Bewertet am 3.5.2019

It has great features, I chose CirrusInsights over Salesforce SalesInbox

It has great features, I chose CirrusInsights over Salesforce SalesInbox

Vorteile

integration into Gmail and the attachment tracking

Nachteile

mobile experience needs some improvement.
Attach.io should be included within the Gmail integration

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent SF.com Add On

Bewertet am 3.5.2019

Great product. Easy to use. And helps to streamline the salesforce.com process.

Great product. Easy to use. And helps to streamline the salesforce.com process.

Vorteile

Easy to use and set up. Streamline SF usage.

Nachteile

Crashes outlook sometimes. Can turn off sometimes and need to reinstall sometimes.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Good

Bewertet am 10.5.2019

Vorteile

Easy to use. Good reporting. Intuitive. .

Nachteile

Difficult login sometimes, would go in a loop

Jessica
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Seemed very promising but surprisingly nonresponsive customer support

Bewertet am 15.8.2017

Vorteile

The integration with Salesforce in theory should make this such a time saver. No more manual data entry of contacts or of emails received/sent as Activities in Salesforce. Fairly intuitive to use.

Nachteile

There were some bugs with some of the custom aspects of our Salesforce instance. That's fine. But I was on a trial and was ready to sign on for the service b/c it seemed so promising, but the customer service to try to resolve the bugs was surprisingly bad. I don't know if they were just stumped or what, but I followed up several times to try to get a sense of their progress, and they just never replied. They had been friendly at first, but perhaps the problem was bigger than they felt our business was worth, so they never followed up. It bummed me out not to be able to continue with them, but if they don't put on their best show of customer support before I'm even a customer, I couldn't trust they'd do their best when I was.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Great for email templates and communicate quickly

Bewertet am 30.12.2017

Vorteile

It allows you to load templates quickly, send them out fast as well. It is great if you have a lot of people to communicate with to help save time.

Nachteile

The templates do not load quickly or sometimes will populate incorrectly and the data is incorrect. That means you have to go back and manually correct the information, which defeats the purpose.

Justin
Gesamtbewertung
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great Product, Great Price

Bewertet am 3.5.2019

Better transparency is the key here.

Better transparency is the key here.

Vorteile

The main purpose (logging emails into salesforce) of this product is very useful & the price is great

Nachteile

Sometimes it doesn't work properly (glitches), asks me to sign in again, or slows outlook down.