
MYOB Business
Gesamtbewertung
Filtern nach
Untern. Größe
113 Bewertungen
- Branche: Bankwesen
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The Software helps me to evolve in my career my much .
Bewertet am 4.5.2018
The benefits are countless. I am really happy and exceptionally relaxed with using this software. By far, its the most reliable and efficient software that I have encountered.
Vorteile
The systematic features really helps to sort out the accounting issues. I am always leading the task upto the standards and mostly efficiently only using this specialized software.
Nachteile
The complications of finding a specific set of files is really hectic. I have to go through the whole bunch of files and reenters the balance whenever I have to made some ammendments.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great software. Does everything we need it to do and more.
Bewertet am 13.3.2018
Great accounting, and always updating with new features. Our accountant could just log in and do our end of years immediately.
Vorteile
-Highly customisable for invoicing and parts inventories.
-Has great reports. We found if you knew what you wanted to keep an eye on in the business, then you could design a report for it. Not all accounting programs or workshop software can do that so easily.
-once it was set up for our workshop, it worked amazingly. Very intuitive
Nachteile
-We were new to this software, and it took a long time to set it up, (6 mnths), specifically for how we needed it to work. (automotive workshop), You almost needed to be a trained accountant i felt.
-Support used to take at least 1 day if not 2 to get back to you.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
The software is good for a small entity but once you grow and need more detail it becomes a...
Bewertet am 22.5.2017
For a small firm with limited reporting requirements it is okay but for any jobs with Work Breakdown Structure requirements it comes up short and becomes a limiter for the company. I get very frustrated with the after sales support system. It is not customer focused and leaves you wondering why you pay for it.
Vorteile
Good basic internal controls so novice bookkeepers can run day to day.
Easy to install and set up.
Reasonably cheap for what you get.
Handles GST well.
Nachteile
Not the best for Job costings.
Payroll system ordinary serious reporting drawbacks as far as information flow to the General Ledger.
Tends to freeze in reporting production which can lock out users.
Support service is very poor, you get the feeling the staff could care less in resolving issues.
Interactive screen supports not used you have to send a file and wait for a response.
Wait time on the phone for support is very bad.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
good value in terms of the price
Bewertet am 12.9.2017
The software is good for a small entity but once you grow and need more detail it becomes a handbrake on information.
Vorteile
easy to use ,A very easy to use and follow accounting software, the flow of information is easy to follow
Nachteile
I have been using the MYOB Essentials purely for payroll of a bout 10 employees. I find the customer service frustrating as it seems impossible to actually speak to anyone.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Easy to use
Bewertet am 14.9.2018
Being in the cloud makes access to this program easy. It is user friendly and easy to navigate. The cost did increase quite a bit over the 6 years I was using it but it is pretty relative to other accounting software available.
Vorteile
This program is in the cloud so it can be accessed from anywhere that has internet.
Nachteile
You couldn't do a recurring transaction.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Sold a dummy!
Bewertet am 17.8.2018
I have been a business user of MYOB for other companies using bigger MYOB packages for over a decade and find it fairly good although it has serious bugs which are reported by the truckload by all the accountants I know and they are NEVER fixed even after a decade. Like how the excel file download makes all the numbers text and the "manual calculation" field is auto set meaning you have to reformat each and every download twice (format numbers and turn on auto calc) to use the spreadsheet to add up.
Designed and run by non accountants
Vorteile
Nothing. completely useless. Doesn't comply with ATO requirements unless you have no employees and what business has no employees? Misleading advertising and advice.
Nachteile
I am a small business with single employee. Noting that one touch payroll was becoming mandatory next year I decided to put my accounts on a basic package to comply. I rang up and they sold me MYOB essentials telling me it would fully comply. After upteem dozen attempts to create a single employee which failed I ring up and they tell me well actually this entry level despite having all the menu structures and appearing online to do payroll does not do payroll at ALL and I need to pay almost double.
I found the set up very very nonintuitive in its coaching. You start one entry set up the field, then it takes you away to a whole different menu you need to complete and then doesn't take you back to where you were. There are heaps of bugs and going online you see everyone else having the same problem.

- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
MYOB for business
Bewertet am 16.1.2019
Vorteile
I used MYOB a few years ago. At that time MYOB seems the only one which is capable of doing accounting tasks in Australia
Nachteile
I used MYOB a few years ago. At that time MYOB online version seems poorly designed, not suitable for multitasking
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
MYOB Essentials
Bewertet am 17.2.2019
Keep clients complaint!
Vorteile
This product makes the day to day task of a business owner more professional!
Nachteile
the Cost of the software could put a few people off!
- Branche: Tiefbau
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Great software, but too pricey for my needs
Bewertet am 2.11.2020
Good software with lots of useful functionality, but too pricey for my needs and too cumbersome compared to other options
Vorteile
MYOB will polished with lots of mine integrations and options.
Nachteile
There are a number of different portals with different purposes and I would get lost sometimes navigating the various sites.
Gründe für den Wechsel zu MYOB Business
I didn't choose it in the end.- Branche: Tierarzt
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Where's the support?
Bewertet am 4.1.2023
I would definitely not recommend this product when there are better ones on the market, such as Xero.
Vorteile
It integrated with my previous payroll programme
Nachteile
Difficult to fix problems. Useless customer support. Currently on hold for 110 minutes and counting, and have been "first in the queue" for at least 40 minutes. Their support number is not easy to find and the wait times are unacceptable. Also, the payroll needs more steps than xero to pay staff and report to IRD.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
MYOB - easy to use, does what you need
Bewertet am 23.2.2021
Offers features that I need to do to manage the Company Financials. Support has been great and responsive.
Vorteile
MYOB is intuitive for the user to use, easy to use, simple to setup, has all the features you need to manage the Company finances. Also when regulation changes it quickly incorporates those changes and explains easily how to use the feature.
Nachteile
MYOB can get quite slow around EOFY - needs more grunt put in place around these times for cloud hosting. There is no live chat within the application for support.
In Betracht gezogene Alternativen
XeroGründe für den Wechsel zu MYOB Business
Pricing and easier to use.- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Myob
Bewertet am 26.5.2022
Very easy to use. Clients are happy with it and also find it easy with minimal questions
Vorteile
The ease of using this program. Being able to get into clients accounts and finalising their work.
Nachteile
I have no issues to report with this program.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
A very easy to use and follow accounting software, the flow of information is easy to follow
Bewertet am 16.8.2017
This software is easy to use and organize. This software allows me to track and update information easily and in a timely manner
Vorteile
I like the dashboards that show the flow of information from beginning to end. Reconciling the bank is very easy to do as well as enter in new sales and purchases. It's also very easy to export data into excel if additional analysis is needed outside of MYOB.
Nachteile
Generating sales reports, P&Ls, and BS is a bit cumbersome. It would also be nice if it had a 'dashoboard' feature, like xero, that shows all the relevant information on one page. Having one spot to go to for most of the day's relevant information would be very helpful
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
The Updated Version is Catastrophic for a very small business
Bewertet am 26.3.2022
you wait for hours to receive help then get cut off as the wait time is so long
Vorteile
Not much, the old version worked perfectly, we were given an ultimatum
Nachteile
Undeposited funds should not be automatic, you cannot delete
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
MYOB Review
Bewertet am 26.8.2020
Vorteile
I like that it has been around for many many years, and the functionality has NEVER changed or been improved
Nachteile
The lack of development and modernisation of the product
In Betracht gezogene Alternativen
Xero- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Friendly user
Bewertet am 28.11.2018
To be more flexible on forms and reports
Vorteile
Editing and backup easy to manage and restore function for any error or lost of data to be fixed easily
Nachteile
Cannot customise report and limited on letters and character to be insert. Control on printing page is not user friendly
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
MYOB software
Bewertet am 28.4.2022
Vorteile
Process was easy to set up, had some good features that were used frequently
Nachteile
Needed more features added to make good use of the accounting,invoices were limited
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
MYOB Review
Bewertet am 8.12.2021
Vorteile
Ease of use. Pricing
Easy interface
Online storage
Nachteile
Limited reporting and search functions
Limited customs report
- Branche: Kunst & Handwerk
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Mostly good
Bewertet am 11.1.2017
I've been using MYOB for many years, mainly to raise invoices and purchases, plus to track the P&L and balance sheet. It's a pretty robust product that doesn't need specialist instruction to use the basic functions, but it started getting pretty annoying when I upgraded late 2013 and now one has to be connected to the internet in order to use it. That means if your internet connection is down or you're out of WIFI reach on the road, you can't do anything with your company files. That's my biggest complaint.
Vorteile
Fairly easy to use; robust
Nachteile
You have to have internet connection to use your company files.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Can not export or import anything useful. Locked in.
Bewertet am 13.10.2017
I would avoid unless you only want to use it for a small business with no plans to grow to the stage where you need to upgrade your accounting software. Also requires a internet connection to run.
Vorteile
Easy to use for a small business. Its web based so you dont need to install any software, and you can use it from any location where you have internet access.
Nachteile
Import and export data options VERY limited. Can only import items and contacts, can only export a account and journal summary for your accountant. This means you cant use Essentials with a 3rd part system, or export your data if you later decide to stop using Essentials, effectively locking you in. Would make it difficult for a growing business to upgrade to a more advanced accounting system, you would need to manually enter all your records from scratch.
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Easy to use
Bewertet am 11.10.2017
Vorteile
Basic Accounting functions for the new staff to use. Very good graphical user interface. icons are very clear
Nachteile
Poor budgeting modules when trying to incorporate different departments. Relies on internet with cloud service.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Game change for my business
Bewertet am 5.6.2018
Vorteile
This software has made my bookkeeping so much easier, faster and even more accurate. I like when they change a function, that they teach u how to use it with little instruction pop ups.
Nachteile
I find that the dashboard figures aren't always accurate with my bank accounts. Sometimes the layout can be confusing.

- Branche: Anwaltskanzlei
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great reconciliation and payment software
Bewertet am 26.5.2019
MYOB is used for all office payments, cheques, reconciliation and staff wages. Creates a one stop shop for all things payment related!
Vorteile
Easy to use interface with quick access to each area of the program.
Nachteile
Program can be expensive and costs per computer
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Poor product Poor support Over priced
Bewertet am 12.11.2018
Over priced, they don't care about their customers
Vorteile
There is nothing I like about MYOB, a product which I have used for 15 years. I'm locked in and cant move.
Nachteile
Every thing. Customer service is non existent and its way over priced.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Easy to use Accounting Softeware for SMB
Bewertet am 19.9.2018
I have used MYOB for many years and have not felt the need to change. We are currently able to solve all our accounting with the software. If the company was to expand then we would consider Xero instead.
Vorteile
I think MYOB is a good product and it does mostly what I need. It's very easy to do most accounting tasks. I do prefer the software versions rather than the Live/Cloud versions. though.
Nachteile
The customer service can take some time to get through to. and limited use of 3rd party payment gateways.