MYOB Business

Online-Buchhaltung und -Gehaltsabrechnung für jedes Unternehmen

Gesamtbewertung

3,8 /5
(113)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,4/5
Funktionen
3,6/5
Bedienkomfort
3,7/5
Kundenbetreuung
3,2/5

68%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

113 Bewertungen

Arslan
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Software helps me to evolve in my career my much .

Bewertet am 4.5.2018

The benefits are countless. I am really happy and exceptionally relaxed with using this software. By far, its the most reliable and efficient software that I have encountered.

Vorteile

The systematic features really helps to sort out the accounting issues. I am always leading the task upto the standards and mostly efficiently only using this specialized software.

Nachteile

The complications of finding a specific set of files is really hectic. I have to go through the whole bunch of files and reenters the balance whenever I have to made some ammendments.

Rani
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great software. Does everything we need it to do and more.

Bewertet am 13.3.2018

Great accounting, and always updating with new features. Our accountant could just log in and do our end of years immediately.

Vorteile

-Highly customisable for invoicing and parts inventories.
-Has great reports. We found if you knew what you wanted to keep an eye on in the business, then you could design a report for it. Not all accounting programs or workshop software can do that so easily.
-once it was set up for our workshop, it worked amazingly. Very intuitive

Nachteile

-We were new to this software, and it took a long time to set it up, (6 mnths), specifically for how we needed it to work. (automotive workshop), You almost needed to be a trained accountant i felt.
-Support used to take at least 1 day if not 2 to get back to you.

Lee
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

The software is good for a small entity but once you grow and need more detail it becomes a...

Bewertet am 22.5.2017

For a small firm with limited reporting requirements it is okay but for any jobs with Work Breakdown Structure requirements it comes up short and becomes a limiter for the company. I get very frustrated with the after sales support system. It is not customer focused and leaves you wondering why you pay for it.

Vorteile

Good basic internal controls so novice bookkeepers can run day to day.
Easy to install and set up.
Reasonably cheap for what you get.
Handles GST well.

Nachteile

Not the best for Job costings.
Payroll system ordinary serious reporting drawbacks as far as information flow to the General Ledger.
Tends to freeze in reporting production which can lock out users.
Support service is very poor, you get the feeling the staff could care less in resolving issues.
Interactive screen supports not used you have to send a file and wait for a response.
Wait time on the phone for support is very bad.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

good value in terms of the price

Bewertet am 12.9.2017

The software is good for a small entity but once you grow and need more detail it becomes a handbrake on information.

Vorteile

easy to use ,A very easy to use and follow accounting software, the flow of information is easy to follow

Nachteile

I have been using the MYOB Essentials purely for payroll of a bout 10 employees. I find the customer service frustrating as it seems impossible to actually speak to anyone.

Kate
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Easy to use

Bewertet am 14.9.2018

Being in the cloud makes access to this program easy. It is user friendly and easy to navigate. The cost did increase quite a bit over the 6 years I was using it but it is pretty relative to other accounting software available.

Vorteile

This program is in the cloud so it can be accessed from anywhere that has internet.

Nachteile

You couldn't do a recurring transaction.

Karen
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Sold a dummy!

Bewertet am 17.8.2018

I have been a business user of MYOB for other companies using bigger MYOB packages for over a decade and find it fairly good although it has serious bugs which are reported by the truckload by all the accountants I know and they are NEVER fixed even after a decade. Like how the excel file download makes all the numbers text and the "manual calculation" field is auto set meaning you have to reformat each and every download twice (format numbers and turn on auto calc) to use the spreadsheet to add up.

Designed and run by non accountants

Vorteile

Nothing. completely useless. Doesn't comply with ATO requirements unless you have no employees and what business has no employees? Misleading advertising and advice.

Nachteile

I am a small business with single employee. Noting that one touch payroll was becoming mandatory next year I decided to put my accounts on a basic package to comply. I rang up and they sold me MYOB essentials telling me it would fully comply. After upteem dozen attempts to create a single employee which failed I ring up and they tell me well actually this entry level despite having all the menu structures and appearing online to do payroll does not do payroll at ALL and I need to pay almost double.

I found the set up very very nonintuitive in its coaching. You start one entry set up the field, then it takes you away to a whole different menu you need to complete and then doesn't take you back to where you were. There are heaps of bugs and going online you see everyone else having the same problem.

Karen
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

MYOB for business

Bewertet am 16.1.2019

Vorteile

I used MYOB a few years ago. At that time MYOB seems the only one which is capable of doing accounting tasks in Australia

Nachteile

I used MYOB a few years ago. At that time MYOB online version seems poorly designed, not suitable for multitasking

'Kim's
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

MYOB Essentials

Bewertet am 17.2.2019

Keep clients complaint!

Vorteile

This product makes the day to day task of a business owner more professional!

Nachteile

the Cost of the software could put a few people off!

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Great software, but too pricey for my needs

Bewertet am 2.11.2020

Good software with lots of useful functionality, but too pricey for my needs and too cumbersome compared to other options

Vorteile

MYOB will polished with lots of mine integrations and options.

Nachteile

There are a number of different portals with different purposes and I would get lost sometimes navigating the various sites.

In Betracht gezogene Alternativen

QuickBooks Desktop Enterprise und Xero

Gründe für den Wechsel zu MYOB Business

I didn't choose it in the end.
Neil
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Where's the support?

Bewertet am 4.1.2023

I would definitely not recommend this product when there are better ones on the market, such as Xero.

Vorteile

It integrated with my previous payroll programme

Nachteile

Difficult to fix problems. Useless customer support. Currently on hold for 110 minutes and counting, and have been "first in the queue" for at least 40 minutes. Their support number is not easy to find and the wait times are unacceptable. Also, the payroll needs more steps than xero to pay staff and report to IRD.

Joanne
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

MYOB - easy to use, does what you need

Bewertet am 23.2.2021

Offers features that I need to do to manage the Company Financials. Support has been great and responsive.

Vorteile

MYOB is intuitive for the user to use, easy to use, simple to setup, has all the features you need to manage the Company finances. Also when regulation changes it quickly incorporates those changes and explains easily how to use the feature.

Nachteile

MYOB can get quite slow around EOFY - needs more grunt put in place around these times for cloud hosting. There is no live chat within the application for support.

In Betracht gezogene Alternativen

Xero

Gründe für den Wechsel zu MYOB Business

Pricing and easier to use.
Kara
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Myob

Bewertet am 26.5.2022

Very easy to use. Clients are happy with it and also find it easy with minimal questions

Vorteile

The ease of using this program. Being able to get into clients accounts and finalising their work.

Nachteile

I have no issues to report with this program.

Adam
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A very easy to use and follow accounting software, the flow of information is easy to follow

Bewertet am 16.8.2017

This software is easy to use and organize. This software allows me to track and update information easily and in a timely manner

Vorteile

I like the dashboards that show the flow of information from beginning to end. Reconciling the bank is very easy to do as well as enter in new sales and purchases. It's also very easy to export data into excel if additional analysis is needed outside of MYOB.

Nachteile

Generating sales reports, P&Ls, and BS is a bit cumbersome. It would also be nice if it had a 'dashoboard' feature, like xero, that shows all the relevant information on one page. Having one spot to go to for most of the day's relevant information would be very helpful

Jan
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

The Updated Version is Catastrophic for a very small business

Bewertet am 26.3.2022

you wait for hours to receive help then get cut off as the wait time is so long

Vorteile

Not much, the old version worked perfectly, we were given an ultimatum

Nachteile

Undeposited funds should not be automatic, you cannot delete

Mark
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

MYOB Review

Bewertet am 26.8.2020

Vorteile

I like that it has been around for many many years, and the functionality has NEVER changed or been improved

Nachteile

The lack of development and modernisation of the product

In Betracht gezogene Alternativen

Xero
ELLIE
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Friendly user

Bewertet am 28.11.2018

To be more flexible on forms and reports

Vorteile

Editing and backup easy to manage and restore function for any error or lost of data to be fixed easily

Nachteile

Cannot customise report and limited on letters and character to be insert. Control on printing page is not user friendly

Beverly
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

MYOB software

Bewertet am 28.4.2022

Vorteile

Process was easy to set up, had some good features that were used frequently

Nachteile

Needed more features added to make good use of the accounting,invoices were limited

Edward
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

MYOB Review

Bewertet am 8.12.2021

Vorteile

Ease of use. Pricing
Easy interface
Online storage

Nachteile

Limited reporting and search functions
Limited customs report

Karen
Gesamtbewertung
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Mostly good

Bewertet am 11.1.2017

I've been using MYOB for many years, mainly to raise invoices and purchases, plus to track the P&L and balance sheet. It's a pretty robust product that doesn't need specialist instruction to use the basic functions, but it started getting pretty annoying when I upgraded late 2013 and now one has to be connected to the internet in order to use it. That means if your internet connection is down or you're out of WIFI reach on the road, you can't do anything with your company files. That's my biggest complaint.

Vorteile

Fairly easy to use; robust

Nachteile

You have to have internet connection to use your company files.

Glenn
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Can not export or import anything useful. Locked in.

Bewertet am 13.10.2017

I would avoid unless you only want to use it for a small business with no plans to grow to the stage where you need to upgrade your accounting software. Also requires a internet connection to run.

Vorteile

Easy to use for a small business. Its web based so you dont need to install any software, and you can use it from any location where you have internet access.

Nachteile

Import and export data options VERY limited. Can only import items and contacts, can only export a account and journal summary for your accountant. This means you cant use Essentials with a 3rd part system, or export your data if you later decide to stop using Essentials, effectively locking you in. Would make it difficult for a growing business to upgrade to a more advanced accounting system, you would need to manually enter all your records from scratch.

Simon
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to use

Bewertet am 11.10.2017

Vorteile

Basic Accounting functions for the new staff to use. Very good graphical user interface. icons are very clear

Nachteile

Poor budgeting modules when trying to incorporate different departments. Relies on internet with cloud service.

Annie
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Game change for my business

Bewertet am 5.6.2018

Vorteile

This software has made my bookkeeping so much easier, faster and even more accurate. I like when they change a function, that they teach u how to use it with little instruction pop ups.

Nachteile

I find that the dashboard figures aren't always accurate with my bank accounts. Sometimes the layout can be confusing.

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great reconciliation and payment software

Bewertet am 26.5.2019

MYOB is used for all office payments, cheques, reconciliation and staff wages. Creates a one stop shop for all things payment related!

Vorteile

Easy to use interface with quick access to each area of the program.

Nachteile

Program can be expensive and costs per computer

Rohan
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Poor product Poor support Over priced

Bewertet am 12.11.2018

Over priced, they don't care about their customers

Vorteile

There is nothing I like about MYOB, a product which I have used for 15 years. I'm locked in and cant move.

Nachteile

Every thing. Customer service is non existent and its way over priced.

DAN
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to use Accounting Softeware for SMB

Bewertet am 19.9.2018

I have used MYOB for many years and have not felt the need to change. We are currently able to solve all our accounting with the software. If the company was to expand then we would consider Xero instead.

Vorteile

I think MYOB is a good product and it does mostly what I need. It's very easy to do most accounting tasks. I do prefer the software versions rather than the Live/Cloud versions. though.

Nachteile

The customer service can take some time to get through to. and limited use of 3rd party payment gateways.