WebEngage

WebEngage ist eine B2C-Multichannel-Marketingautomatisierungs-Cloud.

Gesamtbewertung

4,6 /5
(23)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,7/5

100%
haben diese Anwendung empfohlen

23 Softwareoptionen

Mrinal S.
Gesamtbewertung
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

This is simply a great tool for marketing Automation.

Bewertet am 28.10.2017

- Customer re-targeting
- Promoting flash sales to a large TG
- Personalized communication

Vorteile

- Comprehensiveness of offerings across multiple channels of communication
- Great Support team. Niket our SPOC from Webengage has been available literally 24*7 to help us with our queries
- Value for Money. Great pricing as compared to other tools in the market

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marktforschung
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Engage your user with all channels with WebEngage

Bewertet am 19.6.2021

My experience with WebEngane is excellent. After analyzing WebEngage, we decided to go ahead with this tool. We don't require any additional tool any channel. WebEngage provide us all at one place. Now our customer journey is more powerful and our reach has increased dramatically.

Vorteile

With WebEngage we get all channels like Email, Push notification, SMS, WhatsApp and many more at one place. We can use all this cannels to engage our audience. WebEngage comes with excellent Analytics feature. We data to check deep insights and can analyze for creating marketing Strategy.

Nachteile

Found difficulty to create dynamic email templates. Very few pre-built email templates available in Library.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

A good MarTech tool for beginners of SMEs (if they can afford it).

Bewertet am 24.4.2018

We were able to utilize our technology team for our core business; leaving martech related development to Webengage team.

Vorteile

Easy to use and set up journey's once their script and events are in place (no technical knowledge required).

Nachteile

I don't see any ROI in this, it's too costly compared to features it provides. If you have decent tech team, you can custom build most of the features directly.

Aniket T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Our worn out hunt for THE email automation tool we wanted, ended with WebEngage

Bewertet am 22.9.2017

We really struggled to find an affordable automation tool for Email & SMS, that had good API support and an intuitive journey builder. WebEngage hits all the right notes for that.

It packs the punch of big automation systems like Marketo, Eloqua or Responsys. But is much cheaper and tech stack is way more startup friendly.

Post WebEngage, we have much better control over targeting when it comes to communication. By sending right content in the right context, we have seen improvements all across the funnel.

Vorteile

Mapping out a user journey which everyone from techies to PMs to content writers, could understand was very important to us as a business. Most tools swung one way or the other, made for developers or made for people who didn't care about APIs. WebEngage has best of both worlds, and the most awesome journey builder I've come across as a marketeer.

Nachteile

The pricing model discourages experimentation and creates road-blocks in terms of on-boarding. For a tool which doesn't actually send emails / messages (they have integrations with all leading senders), the pricing is too steep based on number of active users / events you can send.

Soyinka M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A platform which empowers marketing to create large scale campaigns without going to the...

Bewertet am 19.9.2017

Cross device, cross platform, integrated and instantaneous campaigns on customer actions.

Vorteile

User journeys is the main value generator for marketing guys. Allows cross device campaign set ups with perfect ease. Integration with Segment.io also makes life easier as most of the campaigns can be event driven. Client support is awesome

Nachteile

The response time on dashboard UI is slow.
The SDK is heavy to be integrated in client. But segment integration can take care of that. Still some code review is required on the app

Shahin R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Web-engage has capably delivered in helping us @ eXtra.com engage better with our customers.

Bewertet am 20.9.2017

Exceptional customer engagement capabilities

Vorteile

Excellent customer targeting/re-targeting capabilities.
Clear and precise dashboards and back office.
Round the clock customer support.
Quick time to market.

Nachteile

Can improve on some extended functionalities and validations on forms which inturn would help build more intuitive surveys.

Mayank K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A simple & efficient Marketing Automation software

Bewertet am 5.6.2021

The simplicity of the UI helps in visualizing your CRM data in a way that will help you understand key gaps in your current workflow. It will then help you in creating automated workflows to build efficiencies. This is a great tool for marketers and will go a long way in boosting your organization's digital capabilities.

Vorteile

Customer analytics was a major pain point for us and Webengage really helped us in structuring our CRM data to build intelligence. Then it used that data to automate workflows basis user journeys with a very straightforward UI. A brilliant marketing automation tool.

Nachteile

Decision making can also be automated with the data the tool collects. Webengage needs to upgrade itself and make direct recommendations to the business with the data it has collected. This will minimize human intervention and will increase productivity.

Deepank C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great product for marketing automation & educating users

Bewertet am 30.1.2018

Vorteile

- User Journey is surely one of the best feature about this product. It serves as a single tool for all customer touch points with the use of segmentation and easy tracking of conversions.
- Client support is excellent, and the support staff is available whenever you need them.

Nachteile

- Better Analytics & Reporting
- Ability to make changes in the Journey without having to stop it and then make changes along with functionality of A/B testing for journeys should be there.

Anshul D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Webengage enabled us to increase our conversion rate by automating retargeting campaigns

Bewertet am 10.11.2017

Vorteile

Ability to put across anything on website or run campaigns without dependencies on tech team. Also, the account managers are really helpful and provide all the implementation help.

Nachteile

Some more ability to customization would be great. Or bigger set of templates in the gallery will enable users to be quicker in implementation.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Its a easy to use Software, with loads of features.

Bewertet am 16.1.2018

Vorteile

Very easy to use and helps making marketing campaigns at run time. We don't need to depend on the tech team to build the campaign for us. With Web Engage this happens in a few mins.

Nachteile

It does not have any feature to compute. Eg. Doing product price comparison's etc. I suppose its part of the upcoming features.

Suhas R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

It helped improve our sales conversion by 65%!

Bewertet am 26.10.2017

Vorteile

We were on the lookout for a marketing automation tool for a couple of months when we finally found out Webengage. One of our primary criteria for the tool was the the tool needed to have integration with Segment.com. All of our data was already being passed onto Segment.com and we did not want to make another tech integration. Since Webengage had this integration, it was fairly simple to get started with Webengage.

Webengage also offered a very useful and unique feature of customer journeys. This was our second criteria which we also could find in Webengage. We automate our marketing by defining rules such as, send SMS to a user if a user has signed up but not proceeded ahead within 5 days, wait for 2 days and then send an email, if user does not click this email, send a push notification, etc. This is by far our most used feature, which nicely incorporates all other features of Webengage.

Nachteile

UI of the in-app and onsite notifications can be improved.
Some of the conditions that are set for these notifications some time do not work which leads to users being shown the same notification multiple times.

Stewart R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

We are using WebEngage to monitor and educate our users.

Bewertet am 12.9.2017

A more educated user base.

Vorteile

Besides the immediate analytics it provides, my favorite feature is the ability to model user journeys and ensure that users are properly supported through their use of the software.

Nachteile

The initial use is overwhelming with so many features available. In addition, based on my initial experience it also appears that every detail needs to be thought through and should the user's journey change, it requires a re-build of a new Journey when only an edit to existing Journey might be required.

Sumon C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Very good product

Bewertet am 12.9.2017

Single platform for Web and app, really good product,

Vorteile

Automated campaigns, notifications and one single platform for Web and app. I am using webenagge last 18 months and I am really satisfied

Nachteile

Segments, it should be more simplified, we should able to choose users depending on the acquisition source (Google /Facebook /affiliate)

Gaurav S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Creating retention and cohort marketing campaigns has become easier with WebEngage

Bewertet am 27.9.2017

Vorteile

The winning feature of WebEngage is easily the ability to create and monitor automated journeys for your user segments. A very capable product for improving your cohorts.

Nachteile

Starting up can be a little overwhelming; Will easily take upwards of 3 months to get started even with active deployment efforts.

Mohamed T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Non-Intrusive and highly-engaging is you Keyword

Bewertet am 13.9.2018

WebEngage is a seamless easy-to-integrate, easy-to-grasp peace of mind that yields great engagement with effortless execution, highly recommend to all business sizes!

Vorteile

On-Site Notifications are highly engaging, segmenting is easy, uploading creative and setting rules is really easy

Nachteile

Need to have more custom date ranges in overview tab

Manav S.
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

It's been good experience using web engage so far.

Bewertet am 16.2.2018

Vorteile

Ease of usage
User details about when did the the user come, what all the user did,etc is available
Making user journey is very simple

Nachteile

The dashboard is not very friendly, work is needed on that front
Remarketing should also be included in the user journey

Siddhant D.
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Smooth, easy going, easy to use and understand. The learning curve is short and the support is...

Bewertet am 6.3.2018

Vorteile

It gives me access to segment and communcate with my customers bith ad hoc and through scheduled conversations. For a mid sized company it becomes nessesary to have automation to handle this function.

Nachteile

Any user level has access to customer data which could pose a risk at any time. This needs to be looked into.

Abhishek B.
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

It was tough to start with the tool but eventually its getting better day by day

Bewertet am 27.9.2017

Automation of customer lifecycle

Vorteile

This tool gives us the power to integrate all my customer touch points under one roof. The power of if-else conditions in journeys makes it exclusive one.

Nachteile

Reporting structure. Need more features in overall reporting & the challenge to change the source data.

Gaurav J.
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Fantastic product, super supportive team..

Bewertet am 7.3.2018

Vorteile

Big pros
Customized segmentation
Journeys
Ability to do deep personalisation
Super supportive team
Deep understanding of ecom

Nachteile

Segment generation should be real time
Funnels can be more detailed.
Cohorts can be more exhautive
I understand above are part of the roadmap.

Harsh J.
Gesamtbewertung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great team to work with, I havent seen such good implemntation and post implementation support...

Bewertet am 24.1.2018

Vorteile

support team is great. the product is easy to use and does help in addressing some of the challenges.

Nachteile

i would like to see a lot more analytics. it would lead to better rentention strategies all throughout.

Sujeet J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Its amazing by work, feature, performance and support

Bewertet am 16.10.2017

so many cant describe

Vorteile

There are so many feature that you can use free and working absolutely amazing
and the most amazing the customer service and always available with full support as a friendly way
i really appreciate the work and service provide by webaengage

Nachteile

I dont think any but if pop up window would be like optinmonster than it would be more better but even i can give 5 start with no doubt

Abhishek S.
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Excellent product to combine all your marketing efforts

Bewertet am 10.1.2018

Focussed marketing campaigns to the users and all channels at one place.

Vorteile

The great team behind the product, great support. The features are very good, let's us run campaigns in a very focussed manner.

Kunal S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The WE team made sure we are up and running in no time.

Bewertet am 6.3.2018

Vorteile

Ease of use. Tracking user journey to make right decision. Setting up campaigns is easy and fast. All lead to increase in engagement!

Nachteile

Pricing can be better. :) Can add a layer of customisation to the dashboard depending on the role.