Dynamics 365 Business Central Erfahrungen

Dynamics 365 Business Central

4,0 (159)
Eine Bewertung schreiben
ERP-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen

Gesamtbewertung

4,0 /5
(159)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,5/5
Funktionen
3,9/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,6/5

77%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

159 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Sehr gut,....und sehr teuer

Bewertet am 4.3.2022

Man sollte sich im Vorfeld schon ziemlich genau mit Business Central beschäftigen. Ausserdem sollte...

Man sollte sich im Vorfeld schon ziemlich genau mit Business Central beschäftigen. Ausserdem sollte das Budget anfangs sehr großzügig ausfallen. Die Auswahl eines guten Systemhauses ist unabdingbar.
Wenn alles gut läuft, bekommt man dann aber eine Software, welche im täglichen Einsatz voll zu überzeugen weiss.

Vorteile

Mit dem passendem Systemhaus, guten Nerven und einem üppigen Budget lässt sich ein begeisterndes ERP zaubern. Anpassungen und Optimierungen sind nahezu keine Grenzen gesetzt,...für mehr Produktivität bei allen Abläufen. Wir konnten in allen Bereichen enorme Zeitersparnis erzielen. Die Arbeitsgeschwindigkeit ist ebenfalls überragend. Darüber hinaus arbeiten wir wesentlich präziser. Kunden, Lieferanten und Partner sind begeistert.

Nachteile

"Out of the box" geht hier gar nichts. Nahezu alles muss angelegt, eingerichtet und definiert werden. Darüber hinaus fällt es anfangs sehr schwer, den Umfang und die Systematik von Business Central einzuschätzen. Wir kamen von einem "geschlossenen" System, bei dem man nach Eingabe der Stammdaten eigentlich direkt loslegen konnte. Dies funktioniert hier nicht. Im Ergebnis führt das zu viel Stress und hohen Kosten für die Entwicklung. Die ersten Wochen und Monate nach dem "live" sind echt nicht lustig.

Timo
Gesamtbewertung
  • Branche: Glas, Keramik & Beton
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

ERP-System mit Stärken und Schwächen

Bewertet am 21.3.2023

Vorteile

Die Benutzeroberfläche ist modern und sehr intuitiv - so wie man es von Microsoft gewohnt ist.Das erleichtert die Implementierung und Akzeptanz bei den Usern.Es handelt sich um ein integriertes System, d.h. sowohl die Buchhaltung, Lagerverwaltung u.v.a. befindet sich in einem System.

Nachteile

Wir sind ein sehr produktionslastiges Unternehmen. In diesem Bereich offenbaren sich doch einige Schwächen. So gibt es beispielsweise im Standard keinen arbeitsgangbezogenen Ausschuss und die Zeitwirtschaft ist nahezu nicht vorhanden.

Dorothee
Gesamtbewertung
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Nur für kleine Firmen geeignet

Bewertet am 15.11.2023

Das bisher schlechteste Programm, mit dem ich arbeiten musste

Das bisher schlechteste Programm, mit dem ich arbeiten musste

Vorteile

einfache Bedienung, intiutive Benutzerführung

Nachteile

nicht geeignet für komplexe , größere Firmen

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

ebb GmbH

Bewertet am 15.11.2023

Bisher bin ich mit dem Produkt sehr zufrieden.

Bisher bin ich mit dem Produkt sehr zufrieden.

Vorteile

Übersicht , Handhabung und alle Kalenderfunktionen

Nachteile

bisher noch keine Nachteile festgestellt.

Jasmina
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Daumen hoch

Bewertet am 15.2.2023

Vorteile

Verwaltung 2.0. hatte vorher schlechte Rezis gelesen , kann denen nur widersprechen

Nachteile

Läuft und ist zuverlässig. Nur manchmal Probleme mit der Anmeldung

Marcel
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Sauber Microsoft Oberfläche.

Bewertet am 5.5.2023

Vorteile

Die Startseite ist je nach Anwender sehr gut personalisierbar.

Nachteile

In manchen Vorlagen ind Funktionen sehr versteckt

Gokulnath
Gokulnath
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

World's Best ERP Product for Small and Mid Size business

Bewertet am 13.4.2023

Vorteile

Ease of handling Inventory tracking, Able to handle end to end Accounting information, it helps to reduce your man power efforts on the system. Add N-Number of Apps to your Bizz application. Seamless integration with your Application and power platforms. Save Paper by using Microsoft Dynamics 365 Business central in your business

Nachteile

Performance of the application can be improved. Level of coding is hard when compared to previous version of Business central. Accessing the Back end application(SQL server) is not possible. This make hard for legacy users.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Msft Dynamics as a CRM - there are other options

Bewertet am 8.9.2021

I think overall its a pretty solid software that if customizable would probably be one of my go to...

I think overall its a pretty solid software that if customizable would probably be one of my go to CRM recommendations.

Vorteile

I did like it's functionality with Outlook and other msft applications. There was little need to reorder things when exporting to excel and all that.

Nachteile

I did find the lack of customizability of the software to be frustrating. It appeared that there were only pre-populated choices from a drop down list for most things, many of which did not fit what i was trying to label. Now, this could have been a byproduct of my companies enterprise subscription with dynamics, i am not sure.

Carlene
Gesamtbewertung
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Beware!

Bewertet am 22.4.2022

None

None

Vorteile

Nothing. It is not nearly worth the 165,000.00 that we have put in to it over the last year.

Nachteile

Everything. System does not work. Too many fields to jump around to, too many pages to jump to. Unable to keep pages open to work between. Unable to see Customer / Vendor numbers. Not enough character spaces in some fields. Document date does not pull in correctly on Payment Journal. Check Stub total dollar amount prints on top of check number of lower stub. No vendor number prints anywhere on the check or stub. System creates two or three numbers for every PO, Job, Invoice. Payment Journal populates every Vendor that has a transaction then you have to choose which one to pay and then delete what you don't want. Checks do not print out in Alphabetical order. I can go on and on. Nothing good to say about this Program. It is not even written for our Industry. We were not even listed in the choices for Industry. What does that tell you.

Ashley
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The new way to do business

Bewertet am 17.9.2019

Our business is running smoother since changing but we are slowly getting everything in the new...

Our business is running smoother since changing but we are slowly getting everything in the new system. It is taking some time but it easy to find orders/invoices when you know what to look for. I use it daily to send invoices, correct price errors, correct PO numbers.

Vorteile

I like that we are able to have all of our stages in one program. From our quotes to our invoices, we can keep track of the progress of each transaction. You can search by customer, order number, PO number, amount and there are many more options. After some training and a better understanding of how accounting works, I have excelled at understanding what needs to be done to correct issues or fix errors. I appreciate the ability to put notes on each quote, order, and invoice.

Nachteile

I wish there was a little more features such as having automatic invoices from multiple vendors but I think they may be working on that. I also wish there was a creation date for invoices and not just a posting date. I also wish there was a way to link invoices after you have made a change/correction such as the PO number being incorrect. Once you change the PO number, you have no idea that it went to another invoice.

Neal
Gesamtbewertung
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Make sure you check out the competition before committing to Business Central

Bewertet am 26.1.2023

The product is the product - they will not update to improve it! NB the products were acquired by...

The product is the product - they will not update to improve it! NB the products were acquired by taking over other companies and them re-badging to look alike - Nb the integration is poor!

Vorteile

Nothing in this product is better than rival products I've used elsewhere

Nachteile

Payment Allocation and lack of link to UK banksLack of Integrated add-ons - say Payroll

salim
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Honest Opiion About BC

Bewertet am 21.9.2022

Vorteile

A one stop shop system is required , integration is not easy , high level of development which costs is heavy.

Nachteile

The cost initially and on going subs is very high for any business , millions are needed

In Betracht gezogene Alternativen

Sage 300cloud, NetSuite und SAP Business One

Gründe für den Wechsel zu Dynamics 365 Business Central

Did not went with Open Source ERP
Jose
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

AZZURE-IT as our implementation partner in the UK have hidden the renewal process to charge us...

Bewertet am 28.6.2022

The software is very powerful, the support from AZZURE-IT has been awful, slow, not transparent and...

The software is very powerful, the support from AZZURE-IT has been awful, slow, not transparent and very misleading.

Vorteile

With Azzure-IT implementation was costly and long

Nachteile

When all implemented, we need to downgrade our license, we told them, they knew but then they hid the new terms so just for 1 day we got caught into another full year license with users we didn´t need and getting charged for ir. Totally inmorale.

Kelly
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great software, if you're not afraid of customization

Bewertet am 27.11.2018

Great software for small and midsize businesses.

Great software for small and midsize businesses.

Vorteile

One of NAV's biggest strengths is the fact that it's a Microsoft product, so the ease of use factor is high, given the fact that virtually all employees are familiar with MS ribbons, icons, etc. NAV is also customizable (with the help of a consultant). The fact that it is customizable, yet easy to up-gradable, is a huge factor.

Nachteile

There are some basic items that are only available through customization. I would like to see MS make these accessible as items that users can configure, vs. having to pay for customization.

Tausif
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Dynamics 365

Bewertet am 29.4.2023

dynamic 365 is part of my job , i use it daily , it provides template and video to learn automation

dynamic 365 is part of my job , i use it daily , it provides template and video to learn automation

Vorteile

dynamics 365 is very helpfull in accounting jobs for in any organization, it help to make automation also.

Nachteile

i dont dislikes anything about dynamics 365 business centra

Pamela
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Average Accounting System, difficult to use AP area

Bewertet am 2.6.2023

Vorteile

Many report options and mostly easy to use.

Nachteile

Cannot easily and cleanly download reports to Excel. AP area is complicated to use with system glitches and basic info. like totals not included in reports.

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Dynamics Review

Bewertet am 6.9.2022

Vorteile

It easily integrates with Microsoft products and has a full set of features that we use regularly.

Nachteile

Like any software it has a learning curve. This takes time and effort of the individuals teaching and those learning.

In Betracht gezogene Alternativen

Oracle Database und SAP Business One

Gründe für den Wechsel zu Dynamics 365 Business Central

It was originally a vista and was a great software product for small businesses.
Ron
Ron
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great ERP software with great integrations

Bewertet am 23.1.2021

I have been working with Dynamics NAV and Business Central for almost 4 years now, as a technical...

I have been working with Dynamics NAV and Business Central for almost 4 years now, as a technical consultant. I install and implement BC on regular basis.
Also I support customers with technical issues around Business Cental, which I love to do.
The possibilities with BC are endless.

Vorteile

As a technical consultant, who installs and implements Microsoft Dynamics Business Central I find the integrations with all Microsoft's Azure applications a big plus.
Seamless integration with Microsoft's Flow, PowerApps, Outlook, etc work very well.

Nachteile

There USED to be some disadvantages of Business Central, because for a long time Microsoft wasn't clear what course they would go. But now the course is set to the cloud (Azure) and I think that is the only way to go.

James
James
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Power the growth of your business with "Microsoft Dynamics 365 business central"

Bewertet am 22.7.2022

I have enjoyed working with Microsoft Dynamics 365 Business central ,it's easy to use and the APIs...

I have enjoyed working with Microsoft Dynamics 365 Business central ,it's easy to use and the APIs which have made it easier to customize it with our needs .The customer support is amazing both on call and in person.

Vorteile

Microsoft Dynamics 365 business central is a very great product , it's easy to use since it has a great user interface .The deployment is easy and took a very short time .It has inpremises and cloud based functionality which has enabled work flexibility.

Nachteile

The initial purchasing cost is relatively high mostly to the small enterprises.The system keeps on freezing whereby delaying our customers.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Thomas Review

Bewertet am 8.7.2023

It does what we need it to do, but there are a lot of improvements that could be made.

It does what we need it to do, but there are a lot of improvements that could be made.

Vorteile

It has all the accounting functions that we need, and does have the availability for consolidated accounting

Nachteile

It's not a very user friendly product. There are multiple gaps like requiring me to redesign reports if we add new chart of accounts. You can't run consolidated AR and AP reports. Microsoft needs to give it some attention to make it more competitive as I believe sooner or later we'll switch.

Ralph
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Feature Rich and Highly Customisable ERP

Bewertet am 12.12.2018

Good ERP for Small to medium enterprises

Good ERP for Small to medium enterprises

Vorteile

If you get the right partner- developer it a highly customizable product
Great compatibility with MS Office Suite
As an accounting or Financial Management ERP it is function rich, from the custom reports- account schedules, intercompany to navigation functionalities

Nachteile

Jobs lacks proper integration with Financial Management
The number of updates or releases are just overwhelming

Elizabeth
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Needed an upgraded accounting system

Bewertet am 27.2.2022

Vorteile

This system offers a lot of reporting options. It helps us keep track of multiple businesses in one system.

Nachteile

The initial set-up and use of this system was a little difficult. The training was not as thorough as it could have been by the BC team. Once we received actual system use it was easier to kind of train ourselves on the system features and the best ways to make the system work for us.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Property Management for Dynamics NAV is a great solution for Real Estate Companies

Bewertet am 26.5.2017

Better collaboration, higher transparency, less redundant data and work.

Better collaboration, higher transparency, less redundant data and work.

Vorteile

With PMX Property Management we can manage almost our entire operations with this solution. We especially like that the solution provides a very stong and flexible accounting base with a lot of reporting tools available.

Nachteile

As with every integrated solution people have to adapt to the fact that all information is in one data base afterwards. The learning process for everybody that one's actions / entries influence all others takes some time.

Dave
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Navision....not a platform you want to work with

Bewertet am 15.6.2018

Avoid this one.

Avoid this one.

Vorteile

This product was relatively inexpensive for an enterprise... Migrations to newer versions were problematic and ended up requiring developer support.

Nachteile

Upgrades always broke things. Need a dev to add new fields. Not an intuitive application. Support for it from MS is non-existent.

Ashley
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort

No-vision

Bewertet am 11.10.2018

Vorteile

It creates elaborate reports. It’s similar to excel. So if you’re an excel addict and want excel on steroids this is for you.

Nachteile

It can’t seem to add and subtract correctly when you edit quotes. It changes prices mysteriously. Wish it was more reliable.