Dynamics 365 Business Central Erfahrungen

Dynamics 365 Business Central

4,0 (162)
Eine Bewertung schreiben
ERP-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen

Gesamtbewertung

4,0 /5
(162)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,5/5
Funktionen
3,9/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,6/5

77%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

162 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Sehr gut,....und sehr teuer

Bewertet am 4.3.2022

Man sollte sich im Vorfeld schon ziemlich genau mit Business Central beschäftigen. Ausserdem sollte...

Man sollte sich im Vorfeld schon ziemlich genau mit Business Central beschäftigen. Ausserdem sollte das Budget anfangs sehr großzügig ausfallen. Die Auswahl eines guten Systemhauses ist unabdingbar.
Wenn alles gut läuft, bekommt man dann aber eine Software, welche im täglichen Einsatz voll zu überzeugen weiss.

Vorteile

Mit dem passendem Systemhaus, guten Nerven und einem üppigen Budget lässt sich ein begeisterndes ERP zaubern. Anpassungen und Optimierungen sind nahezu keine Grenzen gesetzt,...für mehr Produktivität bei allen Abläufen. Wir konnten in allen Bereichen enorme Zeitersparnis erzielen. Die Arbeitsgeschwindigkeit ist ebenfalls überragend. Darüber hinaus arbeiten wir wesentlich präziser. Kunden, Lieferanten und Partner sind begeistert.

Nachteile

"Out of the box" geht hier gar nichts. Nahezu alles muss angelegt, eingerichtet und definiert werden. Darüber hinaus fällt es anfangs sehr schwer, den Umfang und die Systematik von Business Central einzuschätzen. Wir kamen von einem "geschlossenen" System, bei dem man nach Eingabe der Stammdaten eigentlich direkt loslegen konnte. Dies funktioniert hier nicht. Im Ergebnis führt das zu viel Stress und hohen Kosten für die Entwicklung. Die ersten Wochen und Monate nach dem "live" sind echt nicht lustig.

Timo
Gesamtbewertung
  • Branche: Glas, Keramik & Beton
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

ERP-System mit Stärken und Schwächen

Bewertet am 21.3.2023

Vorteile

Die Benutzeroberfläche ist modern und sehr intuitiv - so wie man es von Microsoft gewohnt ist.Das erleichtert die Implementierung und Akzeptanz bei den Usern.Es handelt sich um ein integriertes System, d.h. sowohl die Buchhaltung, Lagerverwaltung u.v.a. befindet sich in einem System.

Nachteile

Wir sind ein sehr produktionslastiges Unternehmen. In diesem Bereich offenbaren sich doch einige Schwächen. So gibt es beispielsweise im Standard keinen arbeitsgangbezogenen Ausschuss und die Zeitwirtschaft ist nahezu nicht vorhanden.

Dorothee
Gesamtbewertung
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Nur für kleine Firmen geeignet

Bewertet am 15.11.2023

Das bisher schlechteste Programm, mit dem ich arbeiten musste

Das bisher schlechteste Programm, mit dem ich arbeiten musste

Vorteile

einfache Bedienung, intiutive Benutzerführung

Nachteile

nicht geeignet für komplexe , größere Firmen

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

ebb GmbH

Bewertet am 15.11.2023

Bisher bin ich mit dem Produkt sehr zufrieden.

Bisher bin ich mit dem Produkt sehr zufrieden.

Vorteile

Übersicht , Handhabung und alle Kalenderfunktionen

Nachteile

bisher noch keine Nachteile festgestellt.

Jasmina
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Daumen hoch

Bewertet am 15.2.2023

Vorteile

Verwaltung 2.0. hatte vorher schlechte Rezis gelesen , kann denen nur widersprechen

Nachteile

Läuft und ist zuverlässig. Nur manchmal Probleme mit der Anmeldung

Marcel
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Sauber Microsoft Oberfläche.

Bewertet am 5.5.2023

Vorteile

Die Startseite ist je nach Anwender sehr gut personalisierbar.

Nachteile

In manchen Vorlagen ind Funktionen sehr versteckt

Saurabh
Saurabh
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

BC One stop ERP solution

Bewertet am 14.7.2022

Vorteile

It is a very ease to use software similar to just like using Excel Spreadsheet. As per my opinion it is a very effective product available today for all our Enterprise Building Solution. All the functions in Business Central are very Great and can be very fruitful for the Business if adapted effectively and efficiently.

Nachteile

Nothing to Report as of Now. I am not able to find anything to Report at the Moment

In Betracht gezogene Alternativen

SAP S/4HANA Cloud und Microsoft 365
Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Msft Dynamics as a CRM - there are other options

Bewertet am 8.9.2021

I think overall its a pretty solid software that if customizable would probably be one of my go to...

I think overall its a pretty solid software that if customizable would probably be one of my go to CRM recommendations.

Vorteile

I did like it's functionality with Outlook and other msft applications. There was little need to reorder things when exporting to excel and all that.

Nachteile

I did find the lack of customizability of the software to be frustrating. It appeared that there were only pre-populated choices from a drop down list for most things, many of which did not fit what i was trying to label. Now, this could have been a byproduct of my companies enterprise subscription with dynamics, i am not sure.

Phil
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

DONT PUT YOUR TEAM THROUGH THIS

Bewertet am 15.11.2019

Vorteile

As some on who has to use this software daily in a client facing role this is the worst product in the world. If you are the product procurement officers and looking for a CRM, you will be hated for years, long after you are gone if you make your co workers use this product. Even making a client card is like puling teeth, the search query for products is ridiculously hard to use.

Nachteile

This software makes me want to quit my job because it is so difficult to do any part of the sales process on it. Searching products, making quotes, checking my orders. Also there is no notifications so you dont know when your case has moved along unless you go and physically check it which is also not easy. Once again, if you buy this product you a damning your co workers to years of mental anguish and some might genuinely start hating their job so much that they quit.

YOU WERE WARNED.

Ashley
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The new way to do business

Bewertet am 17.9.2019

Our business is running smoother since changing but we are slowly getting everything in the new...

Our business is running smoother since changing but we are slowly getting everything in the new system. It is taking some time but it easy to find orders/invoices when you know what to look for. I use it daily to send invoices, correct price errors, correct PO numbers.

Vorteile

I like that we are able to have all of our stages in one program. From our quotes to our invoices, we can keep track of the progress of each transaction. You can search by customer, order number, PO number, amount and there are many more options. After some training and a better understanding of how accounting works, I have excelled at understanding what needs to be done to correct issues or fix errors. I appreciate the ability to put notes on each quote, order, and invoice.

Nachteile

I wish there was a little more features such as having automatic invoices from multiple vendors but I think they may be working on that. I also wish there was a creation date for invoices and not just a posting date. I also wish there was a way to link invoices after you have made a change/correction such as the PO number being incorrect. Once you change the PO number, you have no idea that it went to another invoice.

Johan
Gesamtbewertung
  • Branche: Möbel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Microsoft Business Central According

Bewertet am 7.4.2023

My experience was horrible as partners can deploy the Software but theask you enormous amounts over...

My experience was horrible as partners can deploy the Software but theask you enormous amounts over R200k to set it up. I also found that there is no support in South Africa for the software, you cannot phone quickly and found out how a thing is working. You have to go through the trouble to watch videos or read on Microsoft Learn. I could also not found one accountant who could work in this software for over two years. This was my biggest headache as well as the support on this software.

Vorteile

Business Central is a great software with a lot of functionalities. It is the best account ing software in the market..

Nachteile

Business Central support is South Africa does not exist. The partners are really useless and see Business Central as a way to make a quick buck. They rip you off and want to charge over R200k. I worked through business central and to set it up should not cost you more than 10k. Another setback is that you don't get accountants in South Africa that know how the software is working. I tried to find accountants for months, and not even one Microsoft partner could refer me to one accountant who knows the software. In South Africa as soon as you put the name Microsoft to a product the Microsoft partners want to Ripp you off? Microsoft business Central licencing is also very expensive and is around R1200 per user. Sage one accounting is very cheap against Business Central and they have quality support. I cannot see a feature for Business Central in South Africa as it is too expensive and basically you don't have any support for it in South Africa.

Neal
Gesamtbewertung
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Make sure you check out the competition before committing to Business Central

Bewertet am 26.1.2023

The product is the product - they will not update to improve it! NB the products were acquired by...

The product is the product - they will not update to improve it! NB the products were acquired by taking over other companies and them re-badging to look alike - Nb the integration is poor!

Vorteile

Nothing in this product is better than rival products I've used elsewhere

Nachteile

Payment Allocation and lack of link to UK banksLack of Integrated add-ons - say Payroll

salim
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Honest Opiion About BC

Bewertet am 21.9.2022

Vorteile

A one stop shop system is required , integration is not easy , high level of development which costs is heavy.

Nachteile

The cost initially and on going subs is very high for any business , millions are needed

In Betracht gezogene Alternativen

Sage 300cloud, NetSuite und SAP Business One

Gründe für den Wechsel zu Dynamics 365 Business Central

Did not went with Open Source ERP
Jose
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

AZZURE-IT as our implementation partner in the UK have hidden the renewal process to charge us...

Bewertet am 28.6.2022

The software is very powerful, the support from AZZURE-IT has been awful, slow, not transparent and...

The software is very powerful, the support from AZZURE-IT has been awful, slow, not transparent and very misleading.

Vorteile

With Azzure-IT implementation was costly and long

Nachteile

When all implemented, we need to downgrade our license, we told them, they knew but then they hid the new terms so just for 1 day we got caught into another full year license with users we didn´t need and getting charged for ir. Totally inmorale.

Kelly
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great software, if you're not afraid of customization

Bewertet am 27.11.2018

Great software for small and midsize businesses.

Great software for small and midsize businesses.

Vorteile

One of NAV's biggest strengths is the fact that it's a Microsoft product, so the ease of use factor is high, given the fact that virtually all employees are familiar with MS ribbons, icons, etc. NAV is also customizable (with the help of a consultant). The fact that it is customizable, yet easy to up-gradable, is a huge factor.

Nachteile

There are some basic items that are only available through customization. I would like to see MS make these accessible as items that users can configure, vs. having to pay for customization.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Best application for ERP in SME

Bewertet am 13.8.2019

According my experience I recommend this for small scale and medium scale business entities and not...

According my experience I recommend this for small scale and medium scale business entities and not for the large scale entities.

Vorteile

This is a kind of ERP software that highly used by the manufacturing organizations. The application is advisable for use the medium scale business entities who are operating in manufacturing, retail, trading and distribution business activities. Though this is recognized as an accounting software, it is having the multiple function platforms such as HR management, project management, sales and marketing and supply chain management.
Obtaining the information from the system is easy by the way of generating types of reports.

Nachteile

The most important drawback of the application is it is functioning slowly when few windows are open. Therefore, it needs to close the windows again and again when application is getting slow. The managing of the application requires a comprehensive experience and knowledge on it.
It takes a long time to enter the data to the system. Users need to be familiar with application when entering data. For an instance, there are more unnecessary fields to be filled.

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Dynamics Review

Bewertet am 6.9.2022

Vorteile

It easily integrates with Microsoft products and has a full set of features that we use regularly.

Nachteile

Like any software it has a learning curve. This takes time and effort of the individuals teaching and those learning.

In Betracht gezogene Alternativen

Oracle Database und SAP Business One

Gründe für den Wechsel zu Dynamics 365 Business Central

It was originally a vista and was a great software product for small businesses.
Rne
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

OGL to Business Central

Bewertet am 7.12.2023

Vorteile

Customizing views and the PowerBI integration

Nachteile

Operating Blanket Sales Orders impacts the speed for other users

Jessica
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Not for Case Management

Bewertet am 25.2.2020

It was used as case management for the Board of Professional Responsibility. The needs did not...

It was used as case management for the Board of Professional Responsibility. The needs did not match the software functionality.

Vorteile

There were some cool features like the filter capabilities. The dashboard was customizable which was nice. You could see what was important to you.

Nachteile

I did not like using DMS for case management. It was cumbersome and very touchy. If you clicked anything that was green it would take you to another page. Many times information would have to be input in several places. There is no easy way to view a lot of information at once on your screen using this software. To read an entire case’s history you would have to open numerous other pages.

Victor
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Dynamics 365 Business Central

Bewertet am 12.12.2022

It has been a good product in managing business and its resources. Implementing it makes you learn...

It has been a good product in managing business and its resources. Implementing it makes you learn a lot about what goes into managing and running a standard business

Vorteile

it’s a detailed ERP software that can function on its own without tiresome integrations even though it has accommodation for API integrations

Nachteile

The fact that the license is a bit expensive so it’s best for large companies with lots of users.

Tausif
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Dynamics 365

Bewertet am 29.4.2023

dynamic 365 is part of my job , i use it daily , it provides template and video to learn automation

dynamic 365 is part of my job , i use it daily , it provides template and video to learn automation

Vorteile

dynamics 365 is very helpfull in accounting jobs for in any organization, it help to make automation also.

Nachteile

i dont dislikes anything about dynamics 365 business centra

JB
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Maybe Wonderful IF You're an Accounting guru

Bewertet am 11.4.2017

As a Project Manager, MS Nav is more of a hassle than it should be. No fields automatically fill...

As a Project Manager, MS Nav is more of a hassle than it should be. No fields automatically fill and you are often entering the same information multiple time.
For example, even though you Login with your Username and Password - You must fill in Who you are, What Division you work for, What Sub Company you Work for, List your manager, the Date - All just to write an order. Also, each line item in a PO requires the date to be entered 3x and the job number to be typed after each item. Unacceptable when it comes to productivity and user friendliness

Vorteile

It better than paper...

Nachteile

See review above

Elizabeth
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Needed an upgraded accounting system

Bewertet am 27.2.2022

Vorteile

This system offers a lot of reporting options. It helps us keep track of multiple businesses in one system.

Nachteile

The initial set-up and use of this system was a little difficult. The training was not as thorough as it could have been by the BC team. Once we received actual system use it was easier to kind of train ourselves on the system features and the best ways to make the system work for us.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Property Management for Dynamics NAV is a great solution for Real Estate Companies

Bewertet am 26.5.2017

Better collaboration, higher transparency, less redundant data and work.

Better collaboration, higher transparency, less redundant data and work.

Vorteile

With PMX Property Management we can manage almost our entire operations with this solution. We especially like that the solution provides a very stong and flexible accounting base with a lot of reporting tools available.

Nachteile

As with every integrated solution people have to adapt to the fact that all information is in one data base afterwards. The learning process for everybody that one's actions / entries influence all others takes some time.

Dave
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Navision....not a platform you want to work with

Bewertet am 15.6.2018

Avoid this one.

Avoid this one.

Vorteile

This product was relatively inexpensive for an enterprise... Migrations to newer versions were problematic and ended up requiring developer support.

Nachteile

Upgrades always broke things. Need a dev to add new fields. Not an intuitive application. Support for it from MS is non-existent.