Dynamics 365 Business Central

ERP-Lösung für kleine und mittlere Unternehmen

Gesamtbewertung

3,9 /5
(135)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,5/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,5/5

74%
haben diese Anwendung empfohlen
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135 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Sehr gut,....und sehr teuer

Bewertet am 4.3.2022

Man sollte sich im Vorfeld schon ziemlich genau mit Business Central beschäftigen. Ausserdem sollte das Budget anfangs sehr großzügig ausfallen. Die Auswahl eines guten Systemhauses ist unabdingbar.
Wenn alles gut läuft, bekommt man dann aber eine Software, welche im täglichen Einsatz voll zu überzeugen weiss.

Vorteile

Mit dem passendem Systemhaus, guten Nerven und einem üppigen Budget lässt sich ein begeisterndes ERP zaubern. Anpassungen und Optimierungen sind nahezu keine Grenzen gesetzt,...für mehr Produktivität bei allen Abläufen. Wir konnten in allen Bereichen enorme Zeitersparnis erzielen. Die Arbeitsgeschwindigkeit ist ebenfalls überragend. Darüber hinaus arbeiten wir wesentlich präziser. Kunden, Lieferanten und Partner sind begeistert.

Nachteile

"Out of the box" geht hier gar nichts. Nahezu alles muss angelegt, eingerichtet und definiert werden. Darüber hinaus fällt es anfangs sehr schwer, den Umfang und die Systematik von Business Central einzuschätzen. Wir kamen von einem "geschlossenen" System, bei dem man nach Eingabe der Stammdaten eigentlich direkt loslegen konnte. Dies funktioniert hier nicht. Im Ergebnis führt das zu viel Stress und hohen Kosten für die Entwicklung. Die ersten Wochen und Monate nach dem "live" sind echt nicht lustig.

Timo
Gesamtbewertung
  • Branche: Glas, Keramik & Beton
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

ERP-System mit Stärken und Schwächen

Bewertet am 21.3.2023

Vorteile

Die Benutzeroberfläche ist modern und sehr intuitiv - so wie man es von Microsoft gewohnt ist.Das erleichtert die Implementierung und Akzeptanz bei den Usern.Es handelt sich um ein integriertes System, d.h. sowohl die Buchhaltung, Lagerverwaltung u.v.a. befindet sich in einem System.

Nachteile

Wir sind ein sehr produktionslastiges Unternehmen. In diesem Bereich offenbaren sich doch einige Schwächen. So gibt es beispielsweise im Standard keinen arbeitsgangbezogenen Ausschuss und die Zeitwirtschaft ist nahezu nicht vorhanden.

Jasmina
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Daumen hoch

Bewertet am 15.2.2023

Vorteile

Verwaltung 2.0. hatte vorher schlechte Rezis gelesen , kann denen nur widersprechen

Nachteile

Läuft und ist zuverlässig. Nur manchmal Probleme mit der Anmeldung

Marcel
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Sauber Microsoft Oberfläche.

Bewertet am 5.5.2023

Vorteile

Die Startseite ist je nach Anwender sehr gut personalisierbar.

Nachteile

In manchen Vorlagen ind Funktionen sehr versteckt

James
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Power the growth of your business with "Microsoft Dynamics 365 business central"

Bewertet am 22.7.2022

I have enjoyed working with Microsoft Dynamics 365 Business central ,it's easy to use and the APIs which have made it easier to customize it with our needs .The customer support is amazing both on call and in person.

Vorteile

Microsoft Dynamics 365 business central is a very great product , it's easy to use since it has a great user interface .The deployment is easy and took a very short time .It has inpremises and cloud based functionality which has enabled work flexibility.

Nachteile

The initial purchasing cost is relatively high mostly to the small enterprises.The system keeps on freezing whereby delaying our customers.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Msft Dynamics as a CRM - there are other options

Bewertet am 8.9.2021

I think overall its a pretty solid software that if customizable would probably be one of my go to CRM recommendations.

Vorteile

I did like it's functionality with Outlook and other msft applications. There was little need to reorder things when exporting to excel and all that.

Nachteile

I did find the lack of customizability of the software to be frustrating. It appeared that there were only pre-populated choices from a drop down list for most things, many of which did not fit what i was trying to label. Now, this could have been a byproduct of my companies enterprise subscription with dynamics, i am not sure.

Phil
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

DONT PUT YOUR TEAM THROUGH THIS

Bewertet am 15.11.2019

Vorteile

As some on who has to use this software daily in a client facing role this is the worst product in the world. If you are the product procurement officers and looking for a CRM, you will be hated for years, long after you are gone if you make your co workers use this product. Even making a client card is like puling teeth, the search query for products is ridiculously hard to use.

Nachteile

This software makes me want to quit my job because it is so difficult to do any part of the sales process on it. Searching products, making quotes, checking my orders. Also there is no notifications so you dont know when your case has moved along unless you go and physically check it which is also not easy. Once again, if you buy this product you a damning your co workers to years of mental anguish and some might genuinely start hating their job so much that they quit.

YOU WERE WARNED.

Ashley
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The new way to do business

Bewertet am 17.9.2019

Our business is running smoother since changing but we are slowly getting everything in the new system. It is taking some time but it easy to find orders/invoices when you know what to look for. I use it daily to send invoices, correct price errors, correct PO numbers.

Vorteile

I like that we are able to have all of our stages in one program. From our quotes to our invoices, we can keep track of the progress of each transaction. You can search by customer, order number, PO number, amount and there are many more options. After some training and a better understanding of how accounting works, I have excelled at understanding what needs to be done to correct issues or fix errors. I appreciate the ability to put notes on each quote, order, and invoice.

Nachteile

I wish there was a little more features such as having automatic invoices from multiple vendors but I think they may be working on that. I also wish there was a creation date for invoices and not just a posting date. I also wish there was a way to link invoices after you have made a change/correction such as the PO number being incorrect. Once you change the PO number, you have no idea that it went to another invoice.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Dynamics Review

Bewertet am 11.1.2019

It is really for basic use. If you are part of a manufacturing business or a large business, the software is not for you. In my experience, it is best used for small to mid size companies. The support is also terrible.

Vorteile

Pulling information out of the system in simple reporting isn't bad if you leave it in the same format. Basic reports are easy to read, and usually you can get the numbers in that you need by updating fields.

Nachteile

Entering information is extremely time consuming. You have to be very familiar with the software to be able to know what you can and cannot tab through. Pulling any information into excel is extremely time consuming and takes a lot of manipulation for it to look presentable.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great cloud based solution for small-medium businesses.

Bewertet am 12.12.2017

Keeps all our business data in one spot. Very easy for everyone do to their own paperwork.

Vorteile

Attach PDF's of invoices, PO's right to the entry. Keeps all ERP data in one spot. Can work from any device. All of our guys can work in the field and we have yet to hire an administrator.

Nachteile

Report creation requires a developer to help set up. Support costs can be high if you don't have a computer savvy person in your company.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Best application for ERP in SME

Bewertet am 13.8.2019

According my experience I recommend this for small scale and medium scale business entities and not for the large scale entities.

Vorteile

This is a kind of ERP software that highly used by the manufacturing organizations. The application is advisable for use the medium scale business entities who are operating in manufacturing, retail, trading and distribution business activities. Though this is recognized as an accounting software, it is having the multiple function platforms such as HR management, project management, sales and marketing and supply chain management.
Obtaining the information from the system is easy by the way of generating types of reports.

Nachteile

The most important drawback of the application is it is functioning slowly when few windows are open. Therefore, it needs to close the windows again and again when application is getting slow. The managing of the application requires a comprehensive experience and knowledge on it.
It takes a long time to enter the data to the system. Users need to be familiar with application when entering data. For an instance, there are more unnecessary fields to be filled.

Shellyane
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Functional and Precise

Bewertet am 6.10.2017

Vorteile

Great store for customer information and data, relatively simple to get to grips with, and an efficient search function.

Nachteile

Can run slowly if there are a high number of users, and missing some features like batch c and p. That would be useful and time-saving.

Jeremiah
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

my Microsoft dynamics NAV by pmx review

Bewertet am 12.9.2019

it is good and i recommend it for automated daily media buying activities.

Vorteile

it makes our day to day media buying process as it automates the process for better efficiency and saves time.

Nachteile

the software doesn't make room for recall especially in situations where the initial data has been modified.

Ajay
Gesamtbewertung
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Microsoft Dynamics NAV - Re engineering software dimensions

Bewertet am 3.10.2018

Vorteile

Ease of use
Super customisable
Connectors to sync with other softwares

Nachteile

it should be available with other platforms like Mac etc

Ghafran
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

User Review - Dynamics 365 Business Central

Bewertet am 21.11.2022

Overall experience is amazing in terms of increased productivity.

Vorteile

01 - Auto saving option02 - Multiple companies under one user03 - Sales order to purchase order conversion04 - Drop ship05 - Tax structure06 - Financial reporting07 - Budget monitoring

Nachteile

01- Little complicated to use for non-accounting background staff.

Yessica
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great software to support accounting processes!

Bewertet am 13.6.2019

A great tool for everyday accounting processes: reports, invoices, and managing different outlets within the company.

Vorteile

It is easy to run reports, since all the data you might need is in there. We use it to make invoices, and pro-forma invoices. It is great to have and keep our customer's database updated. It's easy to add new data. Be able to customize the data you use it everyday is a big plus.

Nachteile

Managing this software requires a lot of practice. You have to get familiar with it before run important reports and invoices. If there are too many processes at once, it can run slow and even block you out, so you'll have to wait until the system get less busy.

Kelly
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great software, if you're not afraid of customization

Bewertet am 27.11.2018

Great software for small and midsize businesses.

Vorteile

One of NAV's biggest strengths is the fact that it's a Microsoft product, so the ease of use factor is high, given the fact that virtually all employees are familiar with MS ribbons, icons, etc. NAV is also customizable (with the help of a consultant). The fact that it is customizable, yet easy to up-gradable, is a huge factor.

Nachteile

There are some basic items that are only available through customization. I would like to see MS make these accessible as items that users can configure, vs. having to pay for customization.

Elizabeth
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Needed an upgraded accounting system

Bewertet am 27.2.2022

Vorteile

This system offers a lot of reporting options. It helps us keep track of multiple businesses in one system.

Nachteile

The initial set-up and use of this system was a little difficult. The training was not as thorough as it could have been by the BC team. Once we received actual system use it was easier to kind of train ourselves on the system features and the best ways to make the system work for us.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Property Management for Dynamics NAV is a great solution for Real Estate Companies

Bewertet am 26.5.2017

Better collaboration, higher transparency, less redundant data and work.

Vorteile

With PMX Property Management we can manage almost our entire operations with this solution. We especially like that the solution provides a very stong and flexible accounting base with a lot of reporting tools available.

Nachteile

As with every integrated solution people have to adapt to the fact that all information is in one data base afterwards. The learning process for everybody that one's actions / entries influence all others takes some time.

Dave
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Navision....not a platform you want to work with

Bewertet am 15.6.2018

Avoid this one.

Vorteile

This product was relatively inexpensive for an enterprise... Migrations to newer versions were problematic and ended up requiring developer support.

Nachteile

Upgrades always broke things. Need a dev to add new fields. Not an intuitive application. Support for it from MS is non-existent.

Ashley
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort

No-vision

Bewertet am 11.10.2018

Vorteile

It creates elaborate reports. It’s similar to excel. So if you’re an excel addict and want excel on steroids this is for you.

Nachteile

It can’t seem to add and subtract correctly when you edit quotes. It changes prices mysteriously. Wish it was more reliable.

Juan
Gesamtbewertung
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Microsoft Dynamics 365 intelligent Business Applications

Bewertet am 16.12.2021

Vorteile

Agility and innovation are integrated into a solution that meets all customer needs.

Nachteile

Requires greater functionality to meet the tax requirements of all businesses in Mexico.

Renate
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great software that covers all operation of real estate management.

Bewertet am 26.5.2017

We can provide better customer service because everybody finds their needed information faster and more secure. That is a big advantage for all.

Vorteile

The best thing is that we got rid of many Excel-files that provided the connections between our individual tasks. Now there all data in one place and everybody can can get to their taks-realted information and data easliy. That is a big progress for all!

Nachteile

Due to the one-software-covers-the-whole-company idea, it is complex and needs some training. But the PMX-people are always there for us on the other hand.

Lacey
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Clunky navigation! And the email integration is rough.

Bewertet am 6.9.2017

Vorteile

The dashboards and deal registration for our sales team works well. Advanced finds have been helpful.

Nachteile

ClickDimensions as a marketing tool is hard to navigate. And I don't feel like the modules make sense.

Lauren
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great User Friendly Software

Bewertet am 19.8.2019

Vorteile

I liked that the software was user friendly and easy to get trained on. I found it to be more thorough than Quickbooks. Very easy to do journal entries across multiple companies and reconcile every month.

Nachteile

The limited about of users for the price.