TeamViewer Remote Erfahrungen

TeamViewer Remote

4,6 (11.474)
Eine Bewertung schreiben
Software für Fernwartung, Fernsteuerungs-Sitzungen und Online-Meetings

Gesamtbewertung

4,6 /5
(11.474)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,3/5

96%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

11474 Bewertungen

Farid
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sehr nützlich für Support-Scenarien und für Menschen, die an verschiedenen Orten arbeiten.

Bewertet am 4.10.2022

TeamViewer ist eine weltweit führende Softwarelösung, die es Ihnen ermöglicht, sich online mit...

TeamViewer ist eine weltweit führende Softwarelösung, die es Ihnen ermöglicht, sich online mit anderen zu verbinden und Inhalte gemeinsam zu nutzen. TeamViewer wird von Millionen von Menschen auf der ganzen Welt genutzt und bietet eine Vielzahl an nützlichen Funktionen, die Ihnen dabei helfen, Zeit und Aufwand zu sparen. Mit TeamViewer können Sie zum Beispiel Dateien übertragen, Desktop-Anwendungen teilen oder einen Fernzugriff auf einen anderen Computer erhalten. TeamViewer ist schnell, zuverlässig und einfach zu bedienen.

Vorteile

Mit TeamViewer können Sie zum Beispiel Dateien übertragen, Desktop-Anwendungen teilen oder einen Fernzugriff auf einen anderen Computer erhalten. TeamViewer ist schnell, zuverlässig und einfach zu bedienen.

Nachteile

TeamViewer hat alles was wichtig ist und konnte keine Nachteile finden.

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

TeamViewer ist besser in der Bedienung und schneller, leichter den Kunden zu erklären.
Kevin
Gesamtbewertung
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Wenns funktioniert gut, Probleme schwer zu beheben

Bewertet am 6.6.2024

Vorteile

Wenn beim Teamviewer alles funktioniert is es ziemlich gut und kann soziemlich alles was man von einer Fernwartungssoftware erwarten würde

Nachteile

Geräte sind hin und wieder ohne jegliche erkennbare Gründe nicht erreichbar, Support konnte nicht helfen.
Das neue Interface ist eine absolute Zumutung.

Stefan
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Marktführer- leider zu teuer

Bewertet am 22.11.2021

Top Lösung aber leider viel zu teuer

Top Lösung aber leider viel zu teuer

Vorteile

Super Adressbuch; integrierter Chat ist gut gelöst; Anfragen an Kollegen sind einfach möglich

Nachteile

Viel zu viele Funktionen die eh keiner benötigt; meist erst für teuer Geld zu kaufen und dann irgendwann umsonst

In Betracht gezogene Alternativen

Splashtop und AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

Weil schon lange im Einsatz
Rene
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Teamviewer

Bewertet am 5.2.2023

Vorteile

TeamViewer ist mein tägliches Arbeitsmittel. Einfacher lässt sich Remotesupport nicht realisieren.

Nachteile

Der Funktionsumfang wird ständig erweitert um höhere Preise zu rechtfertigen. Die zusätzlichen Funktionen werden aber nicht benötigt

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk
Jan
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Lange Jahre treu, leider auf MAC-OS untauglich

Bewertet am 27.1.2024

Mein Eindruck . Die Grundversion ist auf Windows ausgerichtet. Die App scheint für Mac und Linux...

Mein Eindruck . Die Grundversion ist auf Windows ausgerichtet. Die App scheint für Mac und Linux nicht nativ programmiert zu sein.

Vorteile

Verbreitung, Einsatzmöglichkeiten, Hotline, Preis okay

Nachteile

Das die MAC-OS Version immer wieder Probleme macht

Nino
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bewertung des Programmes TeamViewer

Bewertet am 11.1.2024

Teamviewer ist ein nettes Tool zum fernsteueren von Servern oder anderen Geräten (wie von Freunden...

Teamviewer ist ein nettes Tool zum fernsteueren von Servern oder anderen Geräten (wie von Freunden z.B. zum aushelfen).

Vorteile

Ich finde es toll, im gegensatz zu AnyDesk, das man die Monitore auch auf seine Monitore aufteilen kann. Das bedeutet, wenn man z.B. 2 Monitore hat, und einen PC mit 2 Monitoren fernsteuert, dann kann man diese Monitore auch auf die einzelnen Monitore legen.

Nachteile

Ich mag das mit dem Passwort von Teamviewer nicht so. Da find ich das von AnyDesk mit dem annehmen besser.

Wolfgang
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Abzocke zu 100%

Bewertet am 23.1.2024

Vorteile

Nichts mehr - die nehmen dich aus wie eine Weihnachtsgans und wenn du nicht mitspielst- fliegst raus

Nachteile

Ich habe Version 10 für über € 1300 gekauft, dann die Version 13 für über €1.300 und dann sollte ich auf ein Abomodell mit mtl 30,- umsteigen.
Jetzt bin ich auch Win 11 und jetzt geht gar nix mehr…. € 2.600 für die Tonne! Nie wiede!

Klaus
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bewertung Team Viewer

Bewertet am 29.1.2024

Vorteile

Sehr einfache Verbindung zwischen 2 Geräten möglich. Es können auch mehrere Teilnehmer gleichzeitig verbunden sein. Fernwartung auch mit Smartphones möglich.

Nachteile

Keine Audio-Kommunikation möglich. Kein Tool für Zeichnen/kein Whiteboard. Sehr gute Internetverbindung notwendig.

Dennis
Dennis
Gesamtbewertung
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

rechnung zu spät erhalten, muss jetzt noch ein jahr bezahlen.

Bewertet am 14.12.2021

Vorteile

sie funktioniert, sie macht was sie soll. wie andere anwendungen auch.

Nachteile

das man keine Info erhält das sich die Laufzeit um ein Jahr verlängert und dann man einfach Pech gehabt hat.

Ahmad
Gesamtbewertung
  • Branche: Professionelles Training & Coaching
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Weiterempfehlen

Bewertet am 20.10.2022

Vorteile

Benutzfreundlichkeit und die Qualität der Verbindung

Nachteile

Es fällt mir jetzt nicht ein, das Software gefällt mir allerdings sehr gut

Jana
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Praktisch

Bewertet am 8.11.2023

Mein Gesamteindruck ist durchaus positiv, da ich keine großartigen Beschwerden habe und leicht...

Mein Gesamteindruck ist durchaus positiv, da ich keine großartigen Beschwerden habe und leicht damit zurecht kam.

Vorteile

Es gefällt mir sehr gut, dass man einfach und schnell einen Mitarbeiter auf den Computer schalten kann.

Nachteile

De App wird mir nur klein als Icon auf dem PC angezeigt und nicht als ganze App. Das kann aber auch nur ein Einstellungsfehler von meiner Seite sein.

Jeheen Mahmood
Jeheen Mahmood
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

If you are providing remote serice, you need this

Bewertet am 8.9.2020

This is a robust workhorse for any and all remote assistance, resource maintanance tool. In my...

This is a robust workhorse for any and all remote assistance, resource maintanance tool. In my years of use, I have only seen it fail a couple of times. There were some issues with network, but that is not TeamViewer's fault. Do keep in mind, to get the best out of this tool, you should have a stable network on both ends.

Vorteile

This is the most stable remote access tool I have tested, and I tested an awful lot of them. The file transfer feature works like a charm and is very secure, if you are worried about privacy.

Being a remote employee, I have to use PCs all over the world pretty frequently. TeamViewer has proved to be the most stable tool for that. The remote access without assistance feature is especially helpful for a project manager who needs to maintain assests in separate locations.

Nachteile

To be honest, the sound settings is a little confusing to set up. While on a call it gets tangled up with the call Skype/Slack/Hangouts etc) and creates very irritating screeching noise and/or feedback. It is best to turn of the sound. I guess you can use TeamViewer for calls as well, but I never figured it out as we are pretty much embedded into Slack :D

Also the price is rather steep. It is hard for small teams to afford the tool. But if remote work is a core component of your project, you simply have to manage.

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

TeamViewer had better stability and a much nicer UI.

Zuvor genutzte Software

AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

Due to stability and better UI. It did cost rather a lot more than the competitor, but when you are handling important projects, you do need the best solutions.
Ana
Ana
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A tool that enables remote assistance with almost no operational restrictions

Bewertet am 16.8.2022

It is very useful because remote connection is possible whenever there is an Internet environment...

It is very useful because remote connection is possible whenever there is an Internet environment for terminals in places that do not have a VPN environment. For those who are not familiar with PCs, we also use it for classes on the use of the system and Excel, as you can see the operation on this side. Since it can be accessed immediately even on bases outside the prefecture, problems can be solved immediately.

Vorteile

Installation is easy and can be started with little or no initial configuration. There are few input items at the time of connection, and even if the other party's employee is not very familiar with PCs, etc., the remote connection can be made easily. Since confirmation messages from the administrator can be displayed when the software is installed, almost all operations can be performed while the other party is connected, and almost all operations can be performed while the other party is remotely connected.

Nachteile

TeamViewer 13 is what we are currently using, but it was only ever purchased once. It looks like the latest version only has one subscription, so I would like to have a one-time purchase. It may depend on the network environment, but performance can be slow.

In Betracht gezogene Alternativen

Dameware

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

Also, before the introduction of the system, there were times when I had backups of data and files sent by email, but it was difficult to manage, as the files I wanted were not attached. After introducing TeamViewer, when providing customer support, most of the customers who asked us to come to the office were convinced that we could solve the problem faster if we connected them remotely, as there was no time to travel.

Zuvor genutzte Software

AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

I think it is by far the best remote software that cannot log in unless you start the software that receives the remote control and tells it the password that changes every time you log in to the remote software. You can relieve the clients by telling them that the system is designed so that they can't log in without permission.

Antwort von TeamViewer

Hello Ana,

Thank you for your efforts in sharing the amazing feedback about TeamViewer! We are so thrilled to know that TeamViewer became a powerful tool for you to remotely connect to others at the same time!

We are happy to hear that TeamViewer is a user-friendly remote access solution for you too. TeamViewer couldn't grow further and stronger and have a better competitive advantage without your support!

Again, we can't thank you enough for supporting TeamViewer and we hope you enjoy using TeamViewer as always!

Best,

Ying/TeamViewer

Nate
Gesamtbewertung
  • Branche: Professionelles Training & Coaching
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Scam Company- Be Very Careful- Don't Buy before you Read - Charged us $1230

Bewertet am 25.8.2023

Charged us $1230 - when you go to mange subtraction page - you can't do anything - you can't...

Charged us $1230 - when you go to mange subtraction page - you can't do anything - you can't canceled or remove credit card - they will ask you to submit a ticket 28 days before billing and trust them to not charge you again - you can't do anything but hope you have no control to anything its life contract as long as your credit card is active they will charge you - if you are dead they will still charge you Auto renewal forever - you will be forced to change or cancel your credit card or call the bank to block them .They charge us $1230.00 - called them next day to cancel - the answer was to every question - NO Refund - When the Scammers got the money ITS Game Over.Their excuse for the scam - they expecting you to read the invoice and email them 28 days before the billing day - and hope they will respond back to you and pray to god that they will not charge you for the auto renewalI myself called the Bank - I am canceling the credit card and fighting the charges.

Vorteile

Just like any remote Software - you can use LogmeIn.com - its better company to trust

Nachteile

Charged us $1230 - Scam - Be Very Very Careful when you subscribe - 1- you can't cancel the subscription on your own2- you can't remove your credit card on your own3- You can't control the Auto renewal - its always on 4- They will charge the auto renewal automatically and you will not get a penny back

Antwort von TeamViewer

Hi Nate,
We appreciate your time and efforts in sharing your review about TeamViewer! Please note that TeamViewer is a legitimate remote-access software development company.
We are sorry to hear about the negative experience related to TeamViewer and we would like to ask you to contact the TeamViewer Support Team at https://www.teamviewer.com/en/customer-support/ for a direct discussion and assistance on cancellation request.
Meanwhile, feel free to visit TeamViewer Community at https://community.teamviewer.com if you have any troubleshooting questions or feature requests. We would love to listen to different voices from our users and we would like to work on improvements and deliver a satisfactory service to all our users and customers.
Hope to see you in the TeamViewer Community!
Best,
Ying/TeamViewer

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great beginner product!

Bewertet am 21.6.2024

Over all the program is good initally. Great product for the cost.

Over all the program is good initally. Great product for the cost.

Vorteile

The ease of setting this up initially when I first got on board with my company was pretty easy. The speed of the connection and clarity was great. Would recommend for a first time desktop share user.

Nachteile

The program break periodically. Getting the connection back up can be a pain at times trying to get the code from one computer to the other computer. Sometimes the program would freeze and cause issues to dis-connect.

Emir
Emir
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great app for assisting friends and family

Bewertet am 19.9.2020

This is the app i use for remote assitance for private use.
Problems i encountered over the years...

This is the app i use for remote assitance for private use.
Problems i encountered over the years usualy have workarounds, but main thing is that you can in matter of minutes access remote PC and do the magic.

Vorteile

It is easy to use. In a few minutes anybody with low tech skills can install client and send you data needed for remote assistance. It works with great even with fairly slow internet connection. My number one solution for private usage

Nachteile

Well price for companies for premium solutions is overpriced.
There is no Wayland support for Ubuntu, and also remote access to some Android devices is limited.
When i bought licence few years ago, after some time i could not use licence.
When they release new bigger version you loose you licence ( payed 500€). Also montly fee is fairly too high especialy for 3rd world countries.

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

Easyier to connect with Teamviewer

Zuvor genutzte Software

VNC Connect

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

I used it for years and i still use it. As long as they offer free private usage i will use it. But i thing premium options are overpriced.
Julian
Julian
Gesamtbewertung
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

An indispensable tool for remote support and collaboration

Bewertet am 26.8.2023

We use TeamViewer to help team members who experience a challenge when handling a common project....

We use TeamViewer to help team members who experience a challenge when handling a common project. It saves time and enhances productivity because I can fix issues for another employee on their computer without having to be physically present. It is very efficient, especially when users have a stable internet connection.

Vorteile

I like TeamViewer because it connects with a remote device in seconds and gives you complete control of the other device. Sometimes I have to guide junior workers, and TeamViewer helps me do that conveniently from my office desk. The person on the other end can view what I am doing on their computer and learn every step of the process. It establishes a secure connection, and nobody else can access the system without authorization.

Nachteile

TeamViewer's performance is as good as your internet connection. Internet issues from one end affect performance and could be frustrating. We once experienced compatibility issues, but uninstalling and reinstalling TeamViewer solved the problem.

Antwort von TeamViewer

Hi Julian,
Thank you for taking the time to write a great review about TeamViewer! We are so thrilled to know that TeamViewer has become a powerful tool for you to remotely connect to others!
We are also happy to know that you have chosen and trusted TeamViewer and you are enjoying TeamViewer's performance and reliability. To get to know more about TeamViewer, can we invite you to visit TeamViewer Community (https://community.teamviewer.com) for feedback sharing and join those open discussions with us please?
We wish you a pleasant day and hope to see you there!
Best,
Ying/TeamViewer

Luis Daniel
Luis Daniel
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

An essential asset for your team

Bewertet am 24.12.2019

For me, personally it's the best app to connect remotely available in the market. Anydesk is a good...

For me, personally it's the best app to connect remotely available in the market. Anydesk is a good second.

Vorteile

You'll be able to utilize this software to remotely connect to either assist your clients, manage your sytstems remotely, connect to a server, transfer files or execute commands from anywhere in the world. You can bookmark all your connections and manage them in groups and view the status of the machines from a simple side window.

Nachteile

The license can be a little expensive and sometimes the software may lag if the client you're connecting too is outdated. You need to look up the licenses because even the cheapest one, unless you buy a volume license, you need to be specific on how many people will be using the license and only one can use it at the time.

In Betracht gezogene Alternativen

LogMeIn Central

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

Better connection Performance and reliability. Also less CPU intensive.

Zuvor genutzte Software

AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

Knew a lot more about Teamviewer previously from usage and recommended by others in the same field as me.
Mayra
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Team viewer Review

Bewertet am 21.5.2024

Overall, I will give a 4 out of 5 stars to TeamViewer Remote

Overall, I will give a 4 out of 5 stars to TeamViewer Remote

Vorteile

High quality on real-time chat, it works flawlessly every time, it works quickly and efficiently, very well organized and easy to use.

Nachteile

Sometimes their customer support team is a bit slow in their response

In Betracht gezogene Alternativen

Dialpad AI Meetings

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

the good reviews it has of TeamViewer Remote

Antwort von TeamViewer

Hi Mayra,
We're thrilled to hear your positive feedback! It's great to know that our product's ease of use stood out for you. Your encouraging words inspire us to keep providing solutions that are intuitive and user-friendly.
Best,
Ying/TeamViewer

Joshua
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Reliable Remote Desk Supporting tool

Bewertet am 5.6.2024

Vorteile

Easy to deploy and I have even used it on a mobile device out of its awesomeness.

Nachteile

the free version times out too frequently

Antwort von TeamViewer

Hi Joshua,
We appreciate your perfect rating on TeamViewer!
It is important for us to know that TeamViewer is a user-friendly and mobile device flexibility remote access solution.
About the time-out message, please request the reset on our homepage: https://www.teamviewer.com/en/reset-management/. Hope the information is helpful!
Best,
Ying/TeamViewer

Federica
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Perfect for remote desktop

Bewertet am 4.4.2024

Vorteile

Is very simple to use an deploy the software on every electronics device such as Mobile phone, desktop pc, tablet and smart tv.

Nachteile

The system is perfect, fast and performing and from a technical point of view nothing to report.

Antwort von TeamViewer

Hi Federica,
We appreciate the outstanding rating based on your TeamViewer experience! We hope you enjoy using TeamViewer all the time.
Best,
Ying/TeamViewer

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Remote Connection is now made easy with TeamViewer

Bewertet am 29.9.2019

Communication problem using this tool was very much easy and has reduced the cost of the additional...

Communication problem using this tool was very much easy and has reduced the cost of the additional IT Infrastructure set up as we get connected to all stake holders and client meetings very easily and flexible and audio and video conferencing is really a wonderful feature are enjoying. This is also available in mobile version as a result we are connecting to our business meetings on the go a fantastic feature i really love

Vorteile

I have been using this software for both business(remote IT Connection) and personal use and have been consistently impressed with it. We all in our organisation are using this as for main communication with project and client. It has made much more easier and hardware cost has been reduced to lot extent there by increasing the organisational standards interns of growth and IT tools implementation and development. Features are really wonderful it has great a screen sharing,audio and video calling facility so that we get connected across all the people in the globe and this team viewer comes with 2 editions one for personal and commercial use.One for personal use and other is at organisation level.

Nachteile

There is very least about this software everything is really wonderful. But the least about this software is the program that renders output if we consider like handbrake doesn't consider TeamViewer as a legitimate physical display and these programs show up as black or white rectangles. But another small drawback which I felt is its commercial version is bit costly but even then we can afford as this is giving great benefits like video and audio screen sharing conferences

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Powerful and easy to use, but terrible support and extremely expensive.

Bewertet am 21.2.2020

TeamViewer used to be a one-time purchase (albeit and expensive one). While TeamViewer was in this...

TeamViewer used to be a one-time purchase (albeit and expensive one). While TeamViewer was in this state, I used it frequently to access clients computers remotely. However, the minute TeamViewer changed to a monthly subscription, I stopped using it. The $50/month was simply too expensive when other alternatives became available for less.

Vorteile

TeamViewer's remote access capabilities are quite impressive and secure. Setting it up is fairly simple, and can provide remote screen access and file sharing capabilities. TeamViewer can also be set up to only be run on demand (i.e. for tech support purposes), and to run in "unattended" mode (i.e. to always be running and always allowing remote access). Finally, TeamViewer is free for personal use

Nachteile

While TeamViewer is free for personal use, any business use requires a $50/month license - which is outrageously expensive compared to other options. One of the most frustrating aspects, during install TeamViewer asks whether it will be used for personal or business purposes. If you select personal, TeamViewer will operate in free mode in perpetuity, however if you accidentally select business, there is now way to revert that to personal. Contacting TeamViewer support is useless, as it can takes days to weeks to hear back from support. Even when paying the $50/month, TeamViewer support is slow to respond, and often times unhelpful in their answers.

In Betracht gezogene Alternativen

LogMeIn Pro

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

TeamViewer used to be best in class, and few alternatives where around the matched TeamViewer's features and ease-of-use. However, at this point, I no longer use TeamViewer, as I have primarily switched to Jump Desktop (https://jumpdesktop.com).
Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Used daily by busy IT team

Bewertet am 8.7.2020

Now that a lot of our employees are stuck working from home, we can quickly support them in their...

Now that a lot of our employees are stuck working from home, we can quickly support them in their PC troubleshooting needs without having to be locally present.

Vorteile

We have TeamViewer integrated with Ninja RMM and is heavily used daily to support hundreds of remote users. TeamViewer is rock-solid and does the job every time.

Nachteile

It would be nice to improve the client experience when requesting support from a technician. Perhaps being able to send a link via email to the user would assist the lesser technically capable users.

In Betracht gezogene Alternativen

Splashtop

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

It integrates into Ninja RMM and makes connectivity more seam less for us, and more cost effective.

Zuvor genutzte Software

ConnectWise ScreenConnect

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

The Ninja RMM integration was more seamless.
Ilsa
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Remote Desktop that works for you

Bewertet am 23.4.2022

I use Teamviewer for remote control when im unable to be at work and also to be able to provide...

I use Teamviewer for remote control when im unable to be at work and also to be able to provide technical support to my fellow staff members at other branches. My experience with Teamviewer is only what i can describe as a delight. Its simplicity and ease of access is undeniably the best in its field. It cannot compare to other remote desktops, Teamviewer stands out as the number one platform to use.

Vorteile

Team Viewer is very reliable and easy to use. It is a simple and secure way to connect to computers remotely. I love that i can work from home when need be. I like the fact that it has multiple features to choose from and that you dont have to use many apps as on Teamviewer they are already there. The best feature for me is the unattended access allowing me access immediately at any time of day.

Nachteile

The only thing i found least to like is that both station's need to be on the same upgrade level on Teamviewer. You cannot access the one if the other is on a different version of Teamviewer. Also if your internet connection is a bit slow it starts kicking you out at times.

Antwort von TeamViewer

Hi Ilsa,
Thank you for providing great feedback about TeamViewer! We are happy that TeamViewer becomes a powerful remote access tool with comprehensive performance, cross-platform flexibility, and reliability.
For the most part in this situation, TeamViewer does require the remote connections to occur in the same version of TeamViewer. The latest version of TeamViewer is even better and recommended for uses. Following this, we can ensure all users enjoy the best experience, stronger security, and the latest feature on TeamViewer.
At the same time, we strongly encourage you to join TeamViewer Community (https://community.teamviewer.com) for any troubleshooting questions. Again, we can't thank you enough for trusting TeamViewer and we hope you enjoy using TeamViewer as always!
Best,
Ying/TeamViewer