TeamViewer Remote Erfahrungen

TeamViewer Remote

4,6 (11.432)
Eine Bewertung schreiben
Software für Fernwartung, Fernsteuerungs-Sitzungen und Online-Meetings

Gesamtbewertung

4,6 /5
(11.432)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,3/5

96%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

11432 Bewertungen

Farid
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sehr nützlich für Support-Scenarien und für Menschen, die an verschiedenen Orten arbeiten.

Bewertet am 4.10.2022

TeamViewer ist eine weltweit führende Softwarelösung, die es Ihnen ermöglicht, sich online mit...

TeamViewer ist eine weltweit führende Softwarelösung, die es Ihnen ermöglicht, sich online mit anderen zu verbinden und Inhalte gemeinsam zu nutzen. TeamViewer wird von Millionen von Menschen auf der ganzen Welt genutzt und bietet eine Vielzahl an nützlichen Funktionen, die Ihnen dabei helfen, Zeit und Aufwand zu sparen. Mit TeamViewer können Sie zum Beispiel Dateien übertragen, Desktop-Anwendungen teilen oder einen Fernzugriff auf einen anderen Computer erhalten. TeamViewer ist schnell, zuverlässig und einfach zu bedienen.

Vorteile

Mit TeamViewer können Sie zum Beispiel Dateien übertragen, Desktop-Anwendungen teilen oder einen Fernzugriff auf einen anderen Computer erhalten. TeamViewer ist schnell, zuverlässig und einfach zu bedienen.

Nachteile

TeamViewer hat alles was wichtig ist und konnte keine Nachteile finden.

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

TeamViewer ist besser in der Bedienung und schneller, leichter den Kunden zu erklären.
Stefan
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Marktführer- leider zu teuer

Bewertet am 22.11.2021

Top Lösung aber leider viel zu teuer

Top Lösung aber leider viel zu teuer

Vorteile

Super Adressbuch; integrierter Chat ist gut gelöst; Anfragen an Kollegen sind einfach möglich

Nachteile

Viel zu viele Funktionen die eh keiner benötigt; meist erst für teuer Geld zu kaufen und dann irgendwann umsonst

In Betracht gezogene Alternativen

Splashtop und AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

Weil schon lange im Einsatz
Rene
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Teamviewer

Bewertet am 5.2.2023

Vorteile

TeamViewer ist mein tägliches Arbeitsmittel. Einfacher lässt sich Remotesupport nicht realisieren.

Nachteile

Der Funktionsumfang wird ständig erweitert um höhere Preise zu rechtfertigen. Die zusätzlichen Funktionen werden aber nicht benötigt

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk
Jan
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Lange Jahre treu, leider auf MAC-OS untauglich

Bewertet am 27.1.2024

Mein Eindruck . Die Grundversion ist auf Windows ausgerichtet. Die App scheint für Mac und Linux...

Mein Eindruck . Die Grundversion ist auf Windows ausgerichtet. Die App scheint für Mac und Linux nicht nativ programmiert zu sein.

Vorteile

Verbreitung, Einsatzmöglichkeiten, Hotline, Preis okay

Nachteile

Das die MAC-OS Version immer wieder Probleme macht

Nino
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bewertung des Programmes TeamViewer

Bewertet am 11.1.2024

Teamviewer ist ein nettes Tool zum fernsteueren von Servern oder anderen Geräten (wie von Freunden...

Teamviewer ist ein nettes Tool zum fernsteueren von Servern oder anderen Geräten (wie von Freunden z.B. zum aushelfen).

Vorteile

Ich finde es toll, im gegensatz zu AnyDesk, das man die Monitore auch auf seine Monitore aufteilen kann. Das bedeutet, wenn man z.B. 2 Monitore hat, und einen PC mit 2 Monitoren fernsteuert, dann kann man diese Monitore auch auf die einzelnen Monitore legen.

Nachteile

Ich mag das mit dem Passwort von Teamviewer nicht so. Da find ich das von AnyDesk mit dem annehmen besser.

Wolfgang
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Abzocke zu 100%

Bewertet am 23.1.2024

Vorteile

Nichts mehr - die nehmen dich aus wie eine Weihnachtsgans und wenn du nicht mitspielst- fliegst raus

Nachteile

Ich habe Version 10 für über € 1300 gekauft, dann die Version 13 für über €1.300 und dann sollte ich auf ein Abomodell mit mtl 30,- umsteigen.
Jetzt bin ich auch Win 11 und jetzt geht gar nix mehr…. € 2.600 für die Tonne! Nie wiede!

Klaus
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bewertung Team Viewer

Bewertet am 29.1.2024

Vorteile

Sehr einfache Verbindung zwischen 2 Geräten möglich. Es können auch mehrere Teilnehmer gleichzeitig verbunden sein. Fernwartung auch mit Smartphones möglich.

Nachteile

Keine Audio-Kommunikation möglich. Kein Tool für Zeichnen/kein Whiteboard. Sehr gute Internetverbindung notwendig.

Dennis
Dennis
Gesamtbewertung
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

rechnung zu spät erhalten, muss jetzt noch ein jahr bezahlen.

Bewertet am 14.12.2021

Vorteile

sie funktioniert, sie macht was sie soll. wie andere anwendungen auch.

Nachteile

das man keine Info erhält das sich die Laufzeit um ein Jahr verlängert und dann man einfach Pech gehabt hat.

Ahmad
Gesamtbewertung
  • Branche: Professionelles Training & Coaching
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Weiterempfehlen

Bewertet am 20.10.2022

Vorteile

Benutzfreundlichkeit und die Qualität der Verbindung

Nachteile

Es fällt mir jetzt nicht ein, das Software gefällt mir allerdings sehr gut

Jana
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Praktisch

Bewertet am 8.11.2023

Mein Gesamteindruck ist durchaus positiv, da ich keine großartigen Beschwerden habe und leicht...

Mein Gesamteindruck ist durchaus positiv, da ich keine großartigen Beschwerden habe und leicht damit zurecht kam.

Vorteile

Es gefällt mir sehr gut, dass man einfach und schnell einen Mitarbeiter auf den Computer schalten kann.

Nachteile

De App wird mir nur klein als Icon auf dem PC angezeigt und nicht als ganze App. Das kann aber auch nur ein Einstellungsfehler von meiner Seite sein.

Jeheen Mahmood
Jeheen Mahmood
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

If you are providing remote serice, you need this

Bewertet am 8.9.2020

This is a robust workhorse for any and all remote assistance, resource maintanance tool. In my...

This is a robust workhorse for any and all remote assistance, resource maintanance tool. In my years of use, I have only seen it fail a couple of times. There were some issues with network, but that is not TeamViewer's fault. Do keep in mind, to get the best out of this tool, you should have a stable network on both ends.

Vorteile

This is the most stable remote access tool I have tested, and I tested an awful lot of them. The file transfer feature works like a charm and is very secure, if you are worried about privacy.

Being a remote employee, I have to use PCs all over the world pretty frequently. TeamViewer has proved to be the most stable tool for that. The remote access without assistance feature is especially helpful for a project manager who needs to maintain assests in separate locations.

Nachteile

To be honest, the sound settings is a little confusing to set up. While on a call it gets tangled up with the call Skype/Slack/Hangouts etc) and creates very irritating screeching noise and/or feedback. It is best to turn of the sound. I guess you can use TeamViewer for calls as well, but I never figured it out as we are pretty much embedded into Slack :D

Also the price is rather steep. It is hard for small teams to afford the tool. But if remote work is a core component of your project, you simply have to manage.

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

TeamViewer had better stability and a much nicer UI.

Zuvor genutzte Software

AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

Due to stability and better UI. It did cost rather a lot more than the competitor, but when you are handling important projects, you do need the best solutions.
Yurie Katri
Yurie Katri
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A helpful tool for working remotely

Bewertet am 1.10.2022

Before the presentation, I had to scramble to operate the terminal on the top floor of the office....

Before the presentation, I had to scramble to operate the terminal on the top floor of the office. It was not a security-restricted area and there was no concept of using a remote desktop connection to do the work, so we had to go there personally. However, with the spread of remote work thanks to Corona and the introduction of this tool, it became possible to work with a remote desktop connection from home or in the office, eliminating the hassle of walking. In addition, it is now possible to work from home, so I believe that work efficiency has improved significantly.

Vorteile

It is very convenient because you can operate the remote connection destination terminal through a remote desktop connection between offices or in a homework environment without the hassle of detailed configurations. It is also possible to send files, so it is useful when you want to transfer a local file to a remote connection destination. It also supports smartphone apps, so in an emergency, you can access and respond from your smartphone, which is excellent.

Nachteile

Sometimes it is strangely cumbersome, and operations such as clicking are disabled and a restart is required, which is inconvenient. Also, as it is not a cheap service in terms of cost, I think if there are several additional contract plans, the barriers to using the paid version will be reduced.

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

Trouble-free remote control. Even if the customer is stuck in the operation, we can control it remotely. Besides, it is easy to make clients download the remote tool and it is easy to start with a double click, which is also good.

Zuvor genutzte Software

AnyDesk

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

We are using it with a purchase contract, not a subscription. The cost performance is good, there is no remote precision (cut in the middle) and we can do the job without problems.

Antwort von TeamViewer

Hi Yurie,

Thank you so much for reviewing TeamViewer with the positive feedback!

We are happy that you are enjoying TeamViewer's performance, cross-platform flexibility, and reliability. We are glad to know TeamViewer is a powerful remote access tool for you and even for your home office!

You are invited to join TeamViewer Community (https://community.teamviewer.com) for any troubleshooting questions about TeamViewer. We hope you enjoy using TeamViewer all the time! See you in TeamViewer Community!

Wish you a great day and all the best.

Best,
Ying/TeamViewer

San Naing
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Remote Access and Control Software Review

Bewertet am 1.4.2024

In the past five years, TeamViewer has been the very first remote software I've used. It is very...

In the past five years, TeamViewer has been the very first remote software I've used. It is very easy to use for customer remote support like troubleshooting and configuration.

Vorteile

During the pandemic, this software is very useful remote software for solving the customer complain and configuring the network and system infra. Its display resolution is outstanding.

Nachteile

The user interface is much more complex compared to other remote software like AnyDesk. Pricey compared to other remote software.

Justin
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

There are better Remote Access options Now

Bewertet am 8.12.2023

Overall the system is OK. setting up remote access is clunky and overly complicated. The billing...

Overall the system is OK. setting up remote access is clunky and overly complicated. The billing system sucks and has limited adjustment ability. The support takes probably a week to get back to you and the call center is always bogged down. It is overpriced for our needs.

I have tried reaching out to your support. The support has not been helpful nor interested in working to solution. Overall, the support has lagged (sometimes over a week for a response to a simple question). I have an open ticket though today was told that they don't have my payment which posted 3 weeks ago and require a bank statement to rectify. I sent screenshots of my bank statements as the PDF won't be published for 2 weeks due to the timing of the statements and the finance person said well we can't stop it from going to collections as I asked as they were not accepting the screenshots to wait for the PDF. Overall, the "rules" of teamviewer are archaic and you should just search "TeamViewer class action" if you want more information about the issues that people get with them. I am amazed that there is an expectation that a company could hamstring their customer service soo much. It really is sad that a company with a good product has to be soo bad administratively. I am really disappointed. I have been a customer for 4 years. I am "stuck" in a EULA that is not binding in our state but they are playing mean.

Vorteile

App that boots at startup
Solid tutorials
Mac OS support

Nachteile

A lot
The price structure does not reflect a small business needs for periodic support
Options come and go
support is mediocre

Antwort von TeamViewer

Hi TeamViewer user,
Thank you for sharing the review about TeamViewer and we are so sorry to hear about the poor experience with TeamViewer.
To turn things around and help you with the best possible solution for your case, we encourage you to contact the TeamViewer Support Team (https://www.teamviewer.com/en/customer-support/) for a discussion. We hope that you will receive a satisfying outcome and enjoy the journey with TeamViewer continuously.
Best,
Ying/TeamViewer

Martin
Martin
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A very reliable remote access and control software

Bewertet am 8.2.2024

Having used the software for more than 3years now, i would highly recommend it to people. it has...

Having used the software for more than 3years now, i would highly recommend it to people. it has really improved over the past years and more features have been added to it

Vorteile

Fast connectivity, very reliable and clear audio when it comes to holding meetings and video conferencing.

Nachteile

input delays when it comes to accessing and operating a computer remotely

Antwort von TeamViewer

Hi Martin,
Thank you for choosing TeamViewer for your remote access solution and we appreciate your recommendation!! We are happy that you are enjoying TeamViewer's performance and reliability.
Wish you a great day and all the best.
See you soon!
Ying/TeamViewer

Vandana
Gesamtbewertung
  • Branche: Fundraising
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Extreme Useful and highly recommended

Bewertet am 4.4.2024

Vorteile

Its really very ease to use and we can access any sub system from anywhere anytime . Totally worth it to give full system support

Nachteile

Need to work on admin accessibility right and pre define with limited access as per user

Dameron
Dameron
Gesamtbewertung
  • Branche: Animation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

TeamViewer Remote Review

Bewertet am 8.4.2024

Vorteile

TeamViewer is dependable, quick, and free for occasional personal usage. It's also suitable for beginners. TeamViewer is reliable, speedy, and free for occasional personal use. It is also ideal for novices.

Nachteile

You can no longer install the basic app and then configure unattended access/account allocation. This is included in the latest version, which was released today. Current installs do not appear to auto-update to this dreadful new version, but if a user installs the downloadable installer over their current one, you may lose access.

Krystian
Gesamtbewertung
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

so easy to use

Bewertet am 9.4.2024

best one I ever used for remote control

best one I ever used for remote control

Vorteile

how simple it to set up connection between 2 different desktops, you can connect from your mobile to a desktop to have full control

Nachteile

sometimes it will drop the connection (in few years of using it maybe happened 3 times)

Tami
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Love that I can remote in

Bewertet am 19.3.2024

Vorteile

I like that I can access as well as get support from wherever I am

Nachteile

Maybe for a small business it is a little pricey

Antwort von TeamViewer

Hi Tami,
Thank you for choosing TeamViewer for your remote access solution! We would like to invite you to join TeamViewer Community https://community.teamviewer.com if you have any trouble shooting questions. We hope you enjoy using TeamViewer all the time! Hope to see you there in the TeamViewer Community!
Best,
Ying/TeamViewer

Mohammad
Mohammad
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great for remote support

Bewertet am 5.4.2024

Vorteile

Easy to share credentials that give remote access to anyone worldwide...powerful file transfer and chat tools.

Nachteile

They must do a better job in warning the customers regarding privacy concerns and access priviledges.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Remote Connection is now made easy with TeamViewer

Bewertet am 29.9.2019

Communication problem using this tool was very much easy and has reduced the cost of the additional...

Communication problem using this tool was very much easy and has reduced the cost of the additional IT Infrastructure set up as we get connected to all stake holders and client meetings very easily and flexible and audio and video conferencing is really a wonderful feature are enjoying. This is also available in mobile version as a result we are connecting to our business meetings on the go a fantastic feature i really love

Vorteile

I have been using this software for both business(remote IT Connection) and personal use and have been consistently impressed with it. We all in our organisation are using this as for main communication with project and client. It has made much more easier and hardware cost has been reduced to lot extent there by increasing the organisational standards interns of growth and IT tools implementation and development. Features are really wonderful it has great a screen sharing,audio and video calling facility so that we get connected across all the people in the globe and this team viewer comes with 2 editions one for personal and commercial use.One for personal use and other is at organisation level.

Nachteile

There is very least about this software everything is really wonderful. But the least about this software is the program that renders output if we consider like handbrake doesn't consider TeamViewer as a legitimate physical display and these programs show up as black or white rectangles. But another small drawback which I felt is its commercial version is bit costly but even then we can afford as this is giving great benefits like video and audio screen sharing conferences

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Powerful and easy to use, but terrible support and extremely expensive.

Bewertet am 21.2.2020

TeamViewer used to be a one-time purchase (albeit and expensive one). While TeamViewer was in this...

TeamViewer used to be a one-time purchase (albeit and expensive one). While TeamViewer was in this state, I used it frequently to access clients computers remotely. However, the minute TeamViewer changed to a monthly subscription, I stopped using it. The $50/month was simply too expensive when other alternatives became available for less.

Vorteile

TeamViewer's remote access capabilities are quite impressive and secure. Setting it up is fairly simple, and can provide remote screen access and file sharing capabilities. TeamViewer can also be set up to only be run on demand (i.e. for tech support purposes), and to run in "unattended" mode (i.e. to always be running and always allowing remote access). Finally, TeamViewer is free for personal use

Nachteile

While TeamViewer is free for personal use, any business use requires a $50/month license - which is outrageously expensive compared to other options. One of the most frustrating aspects, during install TeamViewer asks whether it will be used for personal or business purposes. If you select personal, TeamViewer will operate in free mode in perpetuity, however if you accidentally select business, there is now way to revert that to personal. Contacting TeamViewer support is useless, as it can takes days to weeks to hear back from support. Even when paying the $50/month, TeamViewer support is slow to respond, and often times unhelpful in their answers.

In Betracht gezogene Alternativen

LogMeIn Pro

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

TeamViewer used to be best in class, and few alternatives where around the matched TeamViewer's features and ease-of-use. However, at this point, I no longer use TeamViewer, as I have primarily switched to Jump Desktop (https://jumpdesktop.com).
Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Used daily by busy IT team

Bewertet am 8.7.2020

Now that a lot of our employees are stuck working from home, we can quickly support them in their...

Now that a lot of our employees are stuck working from home, we can quickly support them in their PC troubleshooting needs without having to be locally present.

Vorteile

We have TeamViewer integrated with Ninja RMM and is heavily used daily to support hundreds of remote users. TeamViewer is rock-solid and does the job every time.

Nachteile

It would be nice to improve the client experience when requesting support from a technician. Perhaps being able to send a link via email to the user would assist the lesser technically capable users.

In Betracht gezogene Alternativen

Splashtop

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

It integrates into Ninja RMM and makes connectivity more seam less for us, and more cost effective.

Zuvor genutzte Software

ConnectWise ScreenConnect

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

The Ninja RMM integration was more seamless.
Neel
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sold, Multiplatform Remote Access and Viewing Solution, with some issues

Bewertet am 23.10.2020

I highly recommend TeamViewer -- I had recommended it to several counterparts at peer firms, and...

I highly recommend TeamViewer -- I had recommended it to several counterparts at peer firms, and have started to use the personal version with my own computers. Several of my users have started using it with their own family and friends once they saw how easy the program is to set up and use.

Vorteile

I love how easy this program is to use across many device platforms -- Windows, Mac, iOS, and Android. I really like how it allows full control over computers and Android devices. It is rock solid for screen viewing on iPhone, and is really easy to get a user into a support session. It works well and maintains a solid, unfaltering connection even when our available alternatives (Zoom, Teams, Skype for Business, Quick Assist for Windows 10) fail.

The device details that the program displays has helped me correct issues that users don't even know they have and suggest updates that users don't even realize that they lack.

Nachteile

While the remote screen viewing feature is rock solid on iPhones, the connection seems to be lost very frequently on iPad devices. When this bug is acting up, the product is almost unusable on affected devices.

On iOS in general, the OS seems to prompt for disconnection very often on some devices (seems like older devices only in my limited experience). If the user is not paying attention and hits the button to close the screen share, reconnection is required.

Cheikh
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

TeamViewer The best

Bewertet am 20.1.2021

TeamViewer allows me to earn money without having to travel as a freelancer.

TeamViewer allows me to earn money without having to travel as a freelancer.

Vorteile

TeamViewer is excellent software, as it allows us to transfer files quickly and privately with a high level of security.

With TeamViewer, working remotely has become child's play, because you have remote access that allows you to monitor systems, networks, etc...

On Windows and Linux. TeamViewer also gives you the possibility to correspond with colleagues during online meetings.

The user interface of TeamViewer is also simple for the use of new software. Installations and updates can be carried out without any problems with a single click.

When travelling with TeamViewer, you can use your Android devices, making it easy and convenient to be in contact with the target computer.

With TeamViewer you can not only share your screen, but also access your entire computer.

In short, TeamViewer is an excellent software compatible on mobile and Pc devices.

Nachteile

I think it's a good software overall but I find that TeamViewer is very slow when it comes to transferring large files.

The other aspect is voice calls really, they are not at their best. The improvement will make a good deal.

Finally, without a connection there is no possibility to control or access other devices in our own network.

In Betracht gezogene Alternativen

AnyDesk

Warum TeamViewer Remote gewählt wurde

Customer support of mikogo hasn't been the best for me

Zuvor genutzte Software

Mikogo

Gründe für den Wechsel zu TeamViewer Remote

Because TeamViewer is more popular