Google Analytics 360 Erfahrungen
Gesamtbewertung
Filtern nach
Untern. Größe
8095 Bewertungen
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Gutes Tool!
Bewertet am 1.6.2024
Vorteile
Wenn man sich einmal eingefunden hat, ist die Software wirklich sehr überschaubar und gibt genau die Informationen, die man für seinen Marketing benötigt.
Nachteile
Kann am Anfang wirklich etwas schwierig in der Einrichtung sein. Muss man sich rein Fuchsen!
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
Zwar tolles Tool, aber nicht DSGVO kompatibel
Bewertet am 13.11.2023
Vorteile
Es ist ein sehr benutzerfreundliches Tool, das ich zeitweise verwendet habe.
Nachteile
Ich werde mit der Verwendung aufhören, weil es nicht DSGVO konform arbeitet. Was kommt, wissen wir nicht. Vielleicht Hotjar
- Branche: Lebensmittelproduktion
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Kostenlose Testversion Bewertung
Bewertet am 24.5.2024
Vorteile
Sehr anschauliche Ergebnisse
Gutes Reportingtool
Nachteile
Programm bereitet sehr viele Daten über den Nutzer auf und speichert es
- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Schöne Visualisierung, aber für Forschung weniger geeignet
Bewertet am 15.11.2023
Vorteile
Daten können schön visualisiert und dargestellt werden.
Nachteile
Für die Auswertung wissenschaftlicher Datensätze ist die Software nur mäßig geeignet.
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Super Sache
Bewertet am 23.5.2023
Sehr alltagstauglich, liefert wichtige Informationen.
Sehr alltagstauglich, liefert wichtige Informationen.
Vorteile
Die Hanhabung ist sehr intuitiv und man bekommt, was man benötigt.
Nachteile
Manchmal etwas verwirrend bei der Analyse.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Für jeden Website-Betreiber unverzichtbar
Bewertet am 18.1.2022
Unverzichtbare Einblicke in die Leistung der eigenen Website. Und das ganze völlig kostenlos!
Unverzichtbare Einblicke in die Leistung der eigenen Website. Und das ganze völlig kostenlos!
Vorteile
Am besten gefällt mir die Live-Funktion, mit der man in Echtzeit die Besucherströme auf der eigenen Website sehen kann. Unverzichtbar sind die Angaben zu den Key Performence Indikatoren (KPI).
Nachteile
Leider werden schon lange keine Angaben zu den Keywords gemacht, über die Nutzer bei der Google Suche auf die Website gelangt sind. Das wäre für die Priorisierung der zu optimierenden Suchwörter sehr hilfreich.
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Wohl der Standard bei Webanalytics, aber auch das beste Tool?
Bewertet am 24.1.2022
Insgesamt schätze ich Google Analytics sehr, insbesondere (und immer mehr) aber auch die Search...
Insgesamt schätze ich Google Analytics sehr, insbesondere (und immer mehr) aber auch die Search Console.
Vorteile
Insgesamt ist Google Analytics wohl nicht ohne Grund so verbreitet: kostenfrei, schnell einsatzbereit und ein sehr mächtiges Tool.
Nachteile
Aber leider auch sehr kompliziert, je nach Anforderung bietet es schlicht zu viel und ist für Nutzer, die selten damit arbeiten, sehr kompliziert. Hier sind manche Alternative, die weniger Tiefe bieten, oft passender.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Für die Analyse ein wichtiges Tool
Bewertet am 20.8.2022
Top Sofware für Webseiten Besitzer
Top Sofware für Webseiten Besitzer
Vorteile
Die vielen Funktionen, die dieses Tool hat und man kann damit eine sehr gute Analyse erstellen.
Nachteile
Es kompliziert bei der Durchführung, man muss sich schon damit beschäftigen.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
7 Old produtcs in one new.
Bewertet am 10.1.2024
Great overall product for data collection and analytics.
Great overall product for data collection and analytics.
Vorteile
Every tool i have previousely used is combined in GA360. Analytics 360, Optimize 360 for testing and personalization; Data Studio 360 – for visualizations; Tag Manager 360 for data collection; Attribution 360; Audience Center 360 and Surveys 360. Everything is packed to new, great product that can help any company to succeed.
Nachteile
Pricing of product is pretty high, but still it is really helpfull.
In Betracht gezogene Alternativen
SerpstatGründe für den Wechsel zu Google Analytics 360
Just wanted to try an alternative. It worked and my company is glad for it.- Branche: Unterhaltungselektronik
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
It could have been never easier
Bewertet am 4.10.2023
It is our go-to product for getting marketing reports.
It is our go-to product for getting marketing reports.
Vorteile
Most of the times I get reports about customer satisfaction and advertising exposure, but being a broader analytics product I am pleased enough to get all marketing analysis if I want to.
Nachteile
It was firstly a little bit pricey but then it got to a place of use that complements its price
In Betracht gezogene Alternativen
Piwik PROGründe für den Wechsel zu Google Analytics 360
It is a Google product eventually, so I can adapt my work to other Google products which makes it easier.- Branche: Luxusgüter & Schmuck
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Easy to use but not suitable for advanced analysis
Bewertet am 3.11.2023
The experience in general was discrete but the need to have a more refined configuration and a...
The experience in general was discrete but the need to have a more refined configuration and a management of reporting and analysis more in-depth led us to change the analytics tool
Vorteile
Very easy to use even for novice users and with many metrics and dashboards available without the need for advanced configurations
Nachteile
Configuration of advanced metrics although possible does not allow customization for very complex sites
In Betracht gezogene Alternativen
Adobe AnalyticsGründe für den Wechsel zu Google Analytics 360
Lower cost and ease of finding partner agencies for implementation and maintenance- Branche: Museen & Institutionen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Google Analytics is a must for any business with digital publications.
Bewertet am 24.9.2024
Once set up, we are very satisfied with Google Analytics, specifically being able to take to data...
Once set up, we are very satisfied with Google Analytics, specifically being able to take to data and improve our publications based on the results. Google even provides suggestions for improvement if you take advantage of other services such as Search Consol and Looker Studio.
Vorteile
Google Analytics provides an incredibly in depth report of all your online locations. We have complete insight into our digital publications.
Nachteile
Learning how to implement the Google Properties and Tags can be a steep learning curve for those who are not familiar.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Understanding Your Target Audience with Google Analytics 360
Bewertet am 10.4.2024
I have enjoyed getting used to using it, enjoying the helpfulness of the insights it offers into my...
I have enjoyed getting used to using it, enjoying the helpfulness of the insights it offers into my business and what I hope to achieve.
Vorteile
I love being able to understand what my audience wants and needs from the content I'm putting out. It is helpful to know what is working and what isn't. Ie, if someone is clicking off content rather quickly, I can understand it isn't working.
Nachteile
For me personally, it was a bit technical to understand and get going.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu Google Analytics 360
I trust Google and it just seemed easier to integrate with what I have already and I was familiar with logging into Google Analytics- Branche: Sicherheit & Untersuchungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
GA 360 has allowed me to bring multiple data sources together
Bewertet am 7.1.2024
Over all positive but I still have a lot to learn.
Over all positive but I still have a lot to learn.
Vorteile
The fact that, a) it’s a Google product, a step up from GA4 and it allows multiple data sources to be plugged in. Learning curve is not to deep due to familiarity with traditional GA.
Nachteile
I wish the trial last longer, these trials have a huge impact on purchase decisions. We already use Looker, HubSpot and GA4 so we need to make sure we can consolidate everything, something that still isn’t clear.
Gründe für den Wechsel zu Google Analytics 360
Because I am looking to centralise everything and I love and trust Google tools.- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Analytical Platform
Bewertet am 28.7.2023
No other platform honestly compares to Google Analytics
No other platform honestly compares to Google Analytics
Vorteile
Google Analytics 360 is the best platform for tracking marketing performance, product analytics, and monitoring KPIs.
Nachteile
Everything is perfect with Google Analytics, there are no issues
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Google Analytics 360 unleashes the power of data
Bewertet am 20.6.2023
I would say it's been great using Google Analytics 360. Its robust analytics capabilities have...
I would say it's been great using Google Analytics 360. Its robust analytics capabilities have helped us in making data driven decisions.
Vorteile
I personally have several aspects I like about Google Analytics 360. It has advanced analytics capabilities. It offers robust reporting and data visualization capabilities.
Nachteile
I personally think the platform is a little bit limited when it comes to customization.
In Betracht gezogene Alternativen
Adobe AnalyticsGründe für den Wechsel zu Google Analytics 360
It has a strong user community and it's great when it comes to scalability and performance.- Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Google Analytics 360 Review
Bewertet am 23.1.2024
A Very excellent experience indeed, I am impressed
A Very excellent experience indeed, I am impressed
Vorteile
capturing more data and generating individual reports,
Nachteile
while it is a very handy tool, it will be quite challenging for beginners.
- Branche: Zeitung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
If you want to know you visitors
Bewertet am 13.2.2024
Great experience, lots of useful data at my fingertips.
Great experience, lots of useful data at my fingertips.
Vorteile
All data from my website's visitors is available with Google Analytics 360. I can check, analize and grow with information I got From Analytics.
Nachteile
Maybe it was just me, but i struggled with the setup.
Warum Google Analytics 360 gewählt wurde
I use both at the same time. I always compare between.Zuvor genutzte Software
Microsoft Clarity- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Decent data analysis and reporting solution.
Bewertet am 11.6.2024
Overall, I find the experience in general to be fluid once you understand the technical aspects of...
Overall, I find the experience in general to be fluid once you understand the technical aspects of using it. It saves time that would have been spent in manual reporting. Also, it gives a birds-eye view of the marketing performance of the business.
Vorteile
What I like about Google Analytics is the wide array of metrics used to track the performance of both Ad campaigns and SEO performance. Being able to more accurately follow customers' behavior permits better data-driven decision-making.
Nachteile
I think at the start, it can be somewhat of a learning curve. It's not as simple or straightforward as some of the other software in the Google Business Suite. Maybe the user experience could be simplified a bit further.
Their customer support is generally top-notch, but on certain occasions when they are short-staffed, the agents they put in contact with to solve the query were even less knowledgeable than me.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Comprehensive Analytics Powerhouse
Bewertet am 19.3.2024
Google Analytics 360 has been instrumental in driving our digital strategies, providing invaluable...
Google Analytics 360 has been instrumental in driving our digital strategies, providing invaluable insights and facilitating data-driven decision-making. While initial challenges were present, the platform's power and flexibility ultimately outweigh any drawbacks.
Vorteile
Google Analytics 360 offers unparalleled depth in data analysis, allowing for granular insights into website performance, user behavior, and marketing effectiveness. Its customizable dashboards and robust reporting tools empower informed decision-making and optimization strategies. Additionally, the seamless integration with other Google Marketing Platform products enhances its utility.
Nachteile
Despite its extensive capabilities, the learning curve can be steep for beginners, requiring time and dedication to fully harness its potential. Additionally, the pricing may be prohibitive for smaller businesses, limiting access to its advanced features.
- Branche: Computerspiele
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Product Best Friend Google Analytics 360
Bewertet am 15.5.2024
Overall experience at initial stage of product was great. Ease to setup and learn. Data accuracy...
Overall experience at initial stage of product was great. Ease to setup and learn. Data accuracy was also very high.
Vorteile
Ease of setup , User Friendly , Pre Defined Dashboard of Important KPI, Lots of Feature and Options, Ease of understanding through graphs.
Nachteile
Accurate data comes after some days that could be faster, extracting or modified data from analytics through dashboard not possible we need to write query for this.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Incomparable Website Analytics Tool
Bewertet am 21.2.2024
Google Analytics 360 has been a very pleasant experience for me. Our method of data analysis and...
Google Analytics 360 has been a very pleasant experience for me. Our method of data analysis and decision-making in the commercial real estate sector has been completely transformed by the platform. We have improved our marketing strategy, developed a greater understanding of our target demographic, and seen quantifiable business growth by utilizing its insightful data.
Although learning the platform presents some difficulties, the time and money invested have shown to be quite worthwhile. Google Analytics 360 is still a vital weapon in our toolbox, helping us to stay one step ahead of the competition and provide outstanding value to our clients.
Vorteile
When it comes to understanding user behavior and website performance in the commercial real estate industry, Google Analytics 360 provides unmatched depth and precision. With the help of the platform's extensive toolkit, we can track and evaluate a wide range of indicators with remarkable clarity. Its sophisticated reporting options, which offer thorough insights into website traffic, conversion rates, and user interaction, are among its most notable attributes.
Google Analytics 360's interaction with other Google marketing solutions improves our capacity to assess and optimize campaigns for lead generation and client conversion. Because of the platform's scalability, we can handle several properties and campaigns at once, which optimizes productivity and streamlines our process.
Nachteile
For customers who are not familiar with its complexities, Google Analytics 360 may be overwhelming despite its many advantages. The platform's capabilities and functionalities have a steep learning curve that can take a lot of time and money to understand through training and competency development.
Moreover, smaller commercial real estate businesses might find it prohibitively expensive to utilize Google Analytics 360, which would restrict their access to its extensive reporting and analytics features.
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A reporting and analytics tool for all your needs!
Bewertet am 25.2.2024
We have quickly adopted Google Analytics 360 into all of our websites for tracking the performance...
We have quickly adopted Google Analytics 360 into all of our websites for tracking the performance of our webpages and marketing efforts. It has become an invaluable resource in determining what is working and what to change when creating content.
Vorteile
We love how robust the analytics and reports are. We are able to easily see which blogs and pages are performing well and how they are being accessed (which devices and browsers were used).
Nachteile
There is a learning curve and a fair amount of set up time to get started with Google Analytics 360. You can definitely just turn it on and connect it to your website and leave it to its own devices. But to really get the benefit of its various features you have to plan and set up the tracking specifically for your needs.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Google Analytics 360 is a powerhouse analytics platform that goes beyond standard capabilities....
Bewertet am 4.1.2024
Comprehensive data insights, powerful features, but initial setup and mastering advanced functionali...
Comprehensive data insights, powerful features, but initial setup and mastering advanced functionalities presented challenges
Vorteile
Google Analytics 360 excels in its advanced features, offering a comprehensive and customizable analytics experience. The ability to create tailored dashboards and leverage robust data visualization tools stands out, providing users with a clear and concise view of key metrics
Nachteile
Complex user interface and a steeper learning curve
- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Google Analytics 360, part of the Google Marketing Platform, is an enterprise-level analytics...
Bewertet am 11.6.2024
My overall experience with Google Analytics 360 has been largely positive, especially due to its...
My overall experience with Google Analytics 360 has been largely positive, especially due to its advanced capabilities and deep integration with the Google ecosystem. The platform's ability to provide detailed, unsampled reports and custom funnels offers valuable insights into user behavior and marketing performance.
Vorteile
What I liked most about Google Analytics 360 is its robust integration capabilities, particularly with other Google services like Google Ads, Google BigQuery, and Google Optimize. This integration enables a comprehensive view of marketing performance across various channels and allows for more sophisticated data analysis and attribution modeling.
Nachteile
What I liked least about Google Analytics 360 is its high cost, which can be prohibitively expensive for smaller businesses and organizations. Additionally, the advanced features and integration capabilities come with a steep learning curve, requiring dedicated resources and expertise to fully leverage the platform's potential. This complexity can make it challenging for teams without specialized knowledge or support.