Google Analytics 360 Erfahrungen

Google Analytics 360

4,7 (8.095)
Eine Bewertung schreiben
Web-Analytics der Unternehmensklasse

Gesamtbewertung

4,7 /5
(8.095)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,2/5

97%
haben diese Anwendung empfohlen
Sortieren nach

8095 Bewertungen

Kevin
Kevin
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Gutes Tool!

Bewertet am 1.6.2024

Vorteile

Wenn man sich einmal eingefunden hat, ist die Software wirklich sehr überschaubar und gibt genau die Informationen, die man für seinen Marketing benötigt.

Nachteile

Kann am Anfang wirklich etwas schwierig in der Einrichtung sein. Muss man sich rein Fuchsen!

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Zwar tolles Tool, aber nicht DSGVO kompatibel

Bewertet am 13.11.2023

Vorteile

Es ist ein sehr benutzerfreundliches Tool, das ich zeitweise verwendet habe.

Nachteile

Ich werde mit der Verwendung aufhören, weil es nicht DSGVO konform arbeitet. Was kommt, wissen wir nicht. Vielleicht Hotjar

Victoria
Gesamtbewertung
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Kostenlose Testversion Bewertung

Bewertet am 24.5.2024

Vorteile

Sehr anschauliche Ergebnisse
Gutes Reportingtool

Nachteile

Programm bereitet sehr viele Daten über den Nutzer auf und speichert es

Johannes
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Schöne Visualisierung, aber für Forschung weniger geeignet

Bewertet am 15.11.2023

Vorteile

Daten können schön visualisiert und dargestellt werden.

Nachteile

Für die Auswertung wissenschaftlicher Datensätze ist die Software nur mäßig geeignet.

Sabine
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Super Sache

Bewertet am 23.5.2023

Sehr alltagstauglich, liefert wichtige Informationen.

Sehr alltagstauglich, liefert wichtige Informationen.

Vorteile

Die Hanhabung ist sehr intuitiv und man bekommt, was man benötigt.

Nachteile

Manchmal etwas verwirrend bei der Analyse.

Robel
Robel
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Für jeden Website-Betreiber unverzichtbar

Bewertet am 18.1.2022

Unverzichtbare Einblicke in die Leistung der eigenen Website. Und das ganze völlig kostenlos!

Unverzichtbare Einblicke in die Leistung der eigenen Website. Und das ganze völlig kostenlos!

Vorteile

Am besten gefällt mir die Live-Funktion, mit der man in Echtzeit die Besucherströme auf der eigenen Website sehen kann. Unverzichtbar sind die Angaben zu den Key Performence Indikatoren (KPI).

Nachteile

Leider werden schon lange keine Angaben zu den Keywords gemacht, über die Nutzer bei der Google Suche auf die Website gelangt sind. Das wäre für die Priorisierung der zu optimierenden Suchwörter sehr hilfreich.

Gregor
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Wohl der Standard bei Webanalytics, aber auch das beste Tool?

Bewertet am 24.1.2022

Insgesamt schätze ich Google Analytics sehr, insbesondere (und immer mehr) aber auch die Search...

Insgesamt schätze ich Google Analytics sehr, insbesondere (und immer mehr) aber auch die Search Console.

Vorteile

Insgesamt ist Google Analytics wohl nicht ohne Grund so verbreitet: kostenfrei, schnell einsatzbereit und ein sehr mächtiges Tool.

Nachteile

Aber leider auch sehr kompliziert, je nach Anforderung bietet es schlicht zu viel und ist für Nutzer, die selten damit arbeiten, sehr kompliziert. Hier sind manche Alternative, die weniger Tiefe bieten, oft passender.

Meikel
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Für die Analyse ein wichtiges Tool

Bewertet am 20.8.2022

Top Sofware für Webseiten Besitzer

Top Sofware für Webseiten Besitzer

Vorteile

Die vielen Funktionen, die dieses Tool hat und man kann damit eine sehr gute Analyse erstellen.

Nachteile

Es kompliziert bei der Durchführung, man muss sich schon damit beschäftigen.

Ivan
Ivan
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

7 Old produtcs in one new.

Bewertet am 10.1.2024

Great overall product for data collection and analytics.

Great overall product for data collection and analytics.

Vorteile

Every tool i have previousely used is combined in GA360. Analytics 360, Optimize 360 for testing and personalization; Data Studio 360 – for visualizations; Tag Manager 360 for data collection; Attribution 360; Audience Center 360 and Surveys 360. Everything is packed to new, great product that can help any company to succeed.

Nachteile

Pricing of product is pretty high, but still it is really helpfull.

In Betracht gezogene Alternativen

Serpstat

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics 360

Just wanted to try an alternative. It worked and my company is glad for it.
Yavuz Selim
Yavuz Selim
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

It could have been never easier

Bewertet am 4.10.2023

It is our go-to product for getting marketing reports.

It is our go-to product for getting marketing reports.

Vorteile

Most of the times I get reports about customer satisfaction and advertising exposure, but being a broader analytics product I am pleased enough to get all marketing analysis if I want to.

Nachteile

It was firstly a little bit pricey but then it got to a place of use that complements its price

In Betracht gezogene Alternativen

Piwik PRO

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics 360

It is a Google product eventually, so I can adapt my work to other Google products which makes it easier.
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Luxusgüter & Schmuck
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to use but not suitable for advanced analysis

Bewertet am 3.11.2023

The experience in general was discrete but the need to have a more refined configuration and a...

The experience in general was discrete but the need to have a more refined configuration and a management of reporting and analysis more in-depth led us to change the analytics tool

Vorteile

Very easy to use even for novice users and with many metrics and dashboards available without the need for advanced configurations

Nachteile

Configuration of advanced metrics although possible does not allow customization for very complex sites

In Betracht gezogene Alternativen

Adobe Analytics

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics 360

Lower cost and ease of finding partner agencies for implementation and maintenance
Royce
Gesamtbewertung
  • Branche: Museen & Institutionen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Google Analytics is a must for any business with digital publications.

Bewertet am 24.9.2024

Once set up, we are very satisfied with Google Analytics, specifically being able to take to data...

Once set up, we are very satisfied with Google Analytics, specifically being able to take to data and improve our publications based on the results. Google even provides suggestions for improvement if you take advantage of other services such as Search Consol and Looker Studio.

Vorteile

Google Analytics provides an incredibly in depth report of all your online locations. We have complete insight into our digital publications.

Nachteile

Learning how to implement the Google Properties and Tags can be a steep learning curve for those who are not familiar.

Regina
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Understanding Your Target Audience with Google Analytics 360

Bewertet am 10.4.2024

I have enjoyed getting used to using it, enjoying the helpfulness of the insights it offers into my...

I have enjoyed getting used to using it, enjoying the helpfulness of the insights it offers into my business and what I hope to achieve.

Vorteile

I love being able to understand what my audience wants and needs from the content I'm putting out. It is helpful to know what is working and what isn't. Ie, if someone is clicking off content rather quickly, I can understand it isn't working.

Nachteile

For me personally, it was a bit technical to understand and get going.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics 360

I trust Google and it just seemed easier to integrate with what I have already and I was familiar with logging into Google Analytics
Maricka
Maricka
Gesamtbewertung
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

GA 360 has allowed me to bring multiple data sources together

Bewertet am 7.1.2024

Over all positive but I still have a lot to learn.

Over all positive but I still have a lot to learn.

Vorteile

The fact that, a) it’s a Google product, a step up from GA4 and it allows multiple data sources to be plugged in. Learning curve is not to deep due to familiarity with traditional GA.

Nachteile

I wish the trial last longer, these trials have a huge impact on purchase decisions. We already use Looker, HubSpot and GA4 so we need to make sure we can consolidate everything, something that still isn’t clear.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub und Looker

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics 360

Because I am looking to centralise everything and I love and trust Google tools.
Sai
Sai
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Analytical Platform

Bewertet am 28.7.2023

No other platform honestly compares to Google Analytics

No other platform honestly compares to Google Analytics

Vorteile

Google Analytics 360 is the best platform for tracking marketing performance, product analytics, and monitoring KPIs.

Nachteile

Everything is perfect with Google Analytics, there are no issues

Prince
Prince
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Google Analytics 360 unleashes the power of data

Bewertet am 20.6.2023

I would say it's been great using Google Analytics 360. Its robust analytics capabilities have...

I would say it's been great using Google Analytics 360. Its robust analytics capabilities have helped us in making data driven decisions.

Vorteile

I personally have several aspects I like about Google Analytics 360. It has advanced analytics capabilities. It offers robust reporting and data visualization capabilities.

Nachteile

I personally think the platform is a little bit limited when it comes to customization.

In Betracht gezogene Alternativen

Adobe Analytics

Gründe für den Wechsel zu Google Analytics 360

It has a strong user community and it's great when it comes to scalability and performance.
Taljaard
Gesamtbewertung
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Google Analytics 360 Review

Bewertet am 23.1.2024

A Very excellent experience indeed, I am impressed

A Very excellent experience indeed, I am impressed

Vorteile

capturing more data and generating individual reports,

Nachteile

while it is a very handy tool, it will be quite challenging for beginners.

Robert
Gesamtbewertung
  • Branche: Zeitung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

If you want to know you visitors

Bewertet am 13.2.2024

Great experience, lots of useful data at my fingertips.

Great experience, lots of useful data at my fingertips.

Vorteile

All data from my website's visitors is available with Google Analytics 360. I can check, analize and grow with information I got From Analytics.

Nachteile

Maybe it was just me, but i struggled with the setup.

In Betracht gezogene Alternativen

Microsoft Clarity und Zoho Analytics

Warum Google Analytics 360 gewählt wurde

I use both at the same time. I always compare between.

Zuvor genutzte Software

Microsoft Clarity
Adam
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Decent data analysis and reporting solution.

Bewertet am 11.6.2024

Overall, I find the experience in general to be fluid once you understand the technical aspects of...

Overall, I find the experience in general to be fluid once you understand the technical aspects of using it. It saves time that would have been spent in manual reporting. Also, it gives a birds-eye view of the marketing performance of the business.

Vorteile

What I like about Google Analytics is the wide array of metrics used to track the performance of both Ad campaigns and SEO performance. Being able to more accurately follow customers' behavior permits better data-driven decision-making.

Nachteile

I think at the start, it can be somewhat of a learning curve. It's not as simple or straightforward as some of the other software in the Google Business Suite. Maybe the user experience could be simplified a bit further.
Their customer support is generally top-notch, but on certain occasions when they are short-staffed, the agents they put in contact with to solve the query were even less knowledgeable than me.

Piyush
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Comprehensive Analytics Powerhouse

Bewertet am 19.3.2024

Google Analytics 360 has been instrumental in driving our digital strategies, providing invaluable...

Google Analytics 360 has been instrumental in driving our digital strategies, providing invaluable insights and facilitating data-driven decision-making. While initial challenges were present, the platform's power and flexibility ultimately outweigh any drawbacks.

Vorteile

Google Analytics 360 offers unparalleled depth in data analysis, allowing for granular insights into website performance, user behavior, and marketing effectiveness. Its customizable dashboards and robust reporting tools empower informed decision-making and optimization strategies. Additionally, the seamless integration with other Google Marketing Platform products enhances its utility.

Nachteile

Despite its extensive capabilities, the learning curve can be steep for beginners, requiring time and dedication to fully harness its potential. Additionally, the pricing may be prohibitive for smaller businesses, limiting access to its advanced features.

Nitin
Nitin
Gesamtbewertung
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Product Best Friend Google Analytics 360

Bewertet am 15.5.2024

Overall experience at initial stage of product was great. Ease to setup and learn. Data accuracy...

Overall experience at initial stage of product was great. Ease to setup and learn. Data accuracy was also very high.

Vorteile

Ease of setup , User Friendly , Pre Defined Dashboard of Important KPI, Lots of Feature and Options, Ease of understanding through graphs.

Nachteile

Accurate data comes after some days that could be faster, extracting or modified data from analytics through dashboard not possible we need to write query for this.

Adam
Adam
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Incomparable Website Analytics Tool

Bewertet am 21.2.2024

Google Analytics 360 has been a very pleasant experience for me. Our method of data analysis and...

Google Analytics 360 has been a very pleasant experience for me. Our method of data analysis and decision-making in the commercial real estate sector has been completely transformed by the platform. We have improved our marketing strategy, developed a greater understanding of our target demographic, and seen quantifiable business growth by utilizing its insightful data.

Although learning the platform presents some difficulties, the time and money invested have shown to be quite worthwhile. Google Analytics 360 is still a vital weapon in our toolbox, helping us to stay one step ahead of the competition and provide outstanding value to our clients.

Vorteile

When it comes to understanding user behavior and website performance in the commercial real estate industry, Google Analytics 360 provides unmatched depth and precision. With the help of the platform's extensive toolkit, we can track and evaluate a wide range of indicators with remarkable clarity. Its sophisticated reporting options, which offer thorough insights into website traffic, conversion rates, and user interaction, are among its most notable attributes.

Google Analytics 360's interaction with other Google marketing solutions improves our capacity to assess and optimize campaigns for lead generation and client conversion. Because of the platform's scalability, we can handle several properties and campaigns at once, which optimizes productivity and streamlines our process.

Nachteile

For customers who are not familiar with its complexities, Google Analytics 360 may be overwhelming despite its many advantages. The platform's capabilities and functionalities have a steep learning curve that can take a lot of time and money to understand through training and competency development.

Moreover, smaller commercial real estate businesses might find it prohibitively expensive to utilize Google Analytics 360, which would restrict their access to its extensive reporting and analytics features.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A reporting and analytics tool for all your needs!

Bewertet am 25.2.2024

We have quickly adopted Google Analytics 360 into all of our websites for tracking the performance...

We have quickly adopted Google Analytics 360 into all of our websites for tracking the performance of our webpages and marketing efforts. It has become an invaluable resource in determining what is working and what to change when creating content.

Vorteile

We love how robust the analytics and reports are. We are able to easily see which blogs and pages are performing well and how they are being accessed (which devices and browsers were used).

Nachteile

There is a learning curve and a fair amount of set up time to get started with Google Analytics 360. You can definitely just turn it on and connect it to your website and leave it to its own devices. But to really get the benefit of its various features you have to plan and set up the tracking specifically for your needs.

KAMLESH
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Google Analytics 360 is a powerhouse analytics platform that goes beyond standard capabilities....

Bewertet am 4.1.2024

Comprehensive data insights, powerful features, but initial setup and mastering advanced functionali...

Comprehensive data insights, powerful features, but initial setup and mastering advanced functionalities presented challenges

Vorteile

Google Analytics 360 excels in its advanced features, offering a comprehensive and customizable analytics experience. The ability to create tailored dashboards and leverage robust data visualization tools stands out, providing users with a clear and concise view of key metrics

Nachteile

Complex user interface and a steeper learning curve

Sanjib Kumar
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Google Analytics 360, part of the Google Marketing Platform, is an enterprise-level analytics...

Bewertet am 11.6.2024

My overall experience with Google Analytics 360 has been largely positive, especially due to its...

My overall experience with Google Analytics 360 has been largely positive, especially due to its advanced capabilities and deep integration with the Google ecosystem. The platform's ability to provide detailed, unsampled reports and custom funnels offers valuable insights into user behavior and marketing performance.

Vorteile

What I liked most about Google Analytics 360 is its robust integration capabilities, particularly with other Google services like Google Ads, Google BigQuery, and Google Optimize. This integration enables a comprehensive view of marketing performance across various channels and allows for more sophisticated data analysis and attribution modeling.

Nachteile

What I liked least about Google Analytics 360 is its high cost, which can be prohibitively expensive for smaller businesses and organizations. Additionally, the advanced features and integration capabilities come with a steep learning curve, requiring dedicated resources and expertise to fully leverage the platform's potential. This complexity can make it challenging for teams without specialized knowledge or support.