Lodgify

Fewo Software (Ferienwohnungsverwaltung) mit Websiteerstellung.

Gesamtbewertung

4,5 /5
(623)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,4/5

90%
haben diese Anwendung empfohlen
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623 Bewertungen

Frank
Gesamtbewertung
  • Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Super Allround-Lösung zur Selbstvermarktung unseres Ferienhauses

Bewertet am 26.1.2021

Der Support hat mich bislang positiv überrascht. Dieser ist zwar an der Hotline nur auf Englisch aber dafür sehr ausdauernd und geduldig. Schriftliche Anfragen werden gerne auch in Deutsch beantwortet.
Insgesamt bin ich bislang sehr zufrieden.

Vorteile

Lodgify umfasst (fast) alles, was ich mir für die Vermarktung gewünscht habe. Es vereint den Website-Baukasten, es administriert die Website-Domain, es bietet umfassende Möglichkeiten zur Verwaltung und Abrechnung von Ferienimmobilien. Ich selbst verwalte damit nur 1 Haus, allerdings lassen sich auch problemlos mehrere Immobilien anbinden.
Super einfach ist auch das Erstellen mehrsprachiger Webseiten. Auch hier gibt es noch etwas Luft nach oben, indem man z.B. die Inhalte der Webseiten auch per Auswahl übersetzen ließe. Habe ich über die STandard-Objektseien hinaus eigene Webseiten entworfen, so muß ich diese derzeit mit einem externen Übersetzungsprogramm übersetzen und in der Zielsprache per drag & drop einfügen. Die Seitenstruktur wird aber in allen Sprachen übernommen und auch die Seitentitel werden automatisch übersetzt. Das Übersetzen im Programm geht bislang nur bei den Standard-Seiten, die die unmittelbare Objektverwaltung administrieren.

Nachteile

Insgesamt bin ich sehr zufrieden mit meiner Entscheidung für Lodgify! Ich sehe in wenigen Punkten Verbesserungsmöglichkeiten, z.B.:
- die Seite zur Emailkommunikation mit den Gästen könnte übersichtlicher sein
- ich würde mir wünschen, dass der Professional-Zugang schon die Gäste-App enthält. Ich bin mir noch unsicher, ob sich der Aufpreis für die Ultimate-Version für mich lohnt
- die Kalender-Darstellung könnte farbiger oder prägnanter schwarz-weiß-grau sein, insgesamt ist Webseite "Verfügbarkeit" ausbaubar. So wäre es schick, wenn man gleich von dort ausgehend einen Zeitraum markieren und für eine Buchungsanfrage aussuchen könnte
- die Cookie-Policy im Webseite-Baukasten bedürfte eines Updates, so daß man zwischen notwendigen Cookies und Komfort-Cookies wählen kann.
Wishlist:
- 360°-Rundgänge in Verbindung mit Grundrissen anwenderfreundlich als widget im Baukasten integrieren (ich weiß es gibt schon Möglichkeiten z.B. über google)

In Betracht gezogene Alternativen

Smoobu

Gründe für den Wechsel zu Lodgify

Der Preis ist höher als bei Smoobu aber die Funktionen sind einfach umfangreicher. Insbesondere der Webseiten-Baukasten hat wesentlich mehr Individualisierungsmöglichkeiten. Das gab den Ausschlag für meine Entscheidung.

Antwort von Lodgify

Hi Frank, thank you for taking the time to review your experience with Lodgify! We're so pleased to hear you had such an easy time building your website. We're also thrilled to know you are happy with our software and our Support team. We have shared your suggestions and wishes with the rest of the team and will continue to improve our product. Best wishes, The Lodgify Team

Bodo
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Super Software, reaktiver Support

Bewertet am 16.6.2020

Verwaltung meiner Ferienvermietung, wirklich alles optimal, ich bin voll zufrieden mit meiner Wahl

Vorteile

Bestens zugeschnitten auf die Bedürfnisse eines Ferienvermieters, integrierte Website mit schönen Templates, permanente Aktualisierung und Weiterentwicklung der Software und Funktionalitäten, professioneller und reaktiver Support, optisch ansprechendes Frontend, Channel Manager zu einigen Portalen

Nachteile

Wenn man seine Änderungen online stellt, zeigt die Online-Darstellung nicht den Ort, wo man etwas verändert hat, sondern man muss sich immer wieder dorthin bewegen, das kostet viel Zeit, vor allem, wenn man optisch etwas ausprobiert, das ist wirklich sehr mühsam

Man kann keine Videos an der Stelle von Bildern einstellen (zB auf der Eingangsseite, statt ganz oben dem statischen Bild, ein Video, das wäre toll und gäbe der Website mehr Attraktiviät)

Antwort von Lodgify

Hey Bodo, thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that our software has helped your vacation rental business and that you're satisfied with your choice. Best wishes, the Lodgify Team

Ulrich
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

funktional und einfach

Bewertet am 22.1.2022

sehr positiv. Innovativ, praxisorientiert und sehr guter Service

Vorteile

sehr positiv. Innovativ, praxisorientiert und sehr guter Service

Nachteile

Preislich eher am oberen Rand angesiedelt, Buchhaltungsfunktionen und Controlling müssten ausgebaut werden, es fehlen finanzielle Reports

Antwort von Lodgify

Hallo Ulrich,

Wir freuen uns sehr, dass Sie insgesamt eine gute Erfahrung gemacht haben!

Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns eine Bewertung zu hinterlassen. Unser Team wird sich freuen, diese zu hören.

Liebe Grüße,
Ihr Lodgify Team

Leon
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Lodgify

Bewertet am 5.6.2020

Gute nutzerfreundliche Software für Vermieter und Vermietagenturen.

Vorteile

Gesamtpaket passt und ist für uns als Nutzer die beste Lösung für unser Geschäft.

Nachteile

Wir würden gerne mehr informiert werden mit Infos und turtuals, wenn Lodgify Änderungen vornimmt und neue Funktionen einführt.

Antwort von Lodgify

Hallo, danke fur Ihr Feedback. Wir freuen uns zu horen das Sie gute Erfahrungen mit Lodgify haben! Mit freundlichen Gru?en, Ihr Lodgify Team

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Gutes Gesamtpaket

Bewertet am 17.8.2021

ein gutes gesamtpaket mit verbesserungspotential

Vorteile

das reservierungssystem und zahlungsmöglichkeiten
synchronisierung mit anderen plattformen

Nachteile

die übersetzungen außerhalb der hauptsprachen sind schlecht oder funktionieren gar nicht (slowakisch)
die umsetzung der übersetzungen bei support dauert viel zu lang

Antwort von Lodgify

Hallo Peter, es freut uns sehr, dass Sie insgesamt eine gute Erfahrung gemacht haben! Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns eine Bewertung zu hinterlassen. Unser Team freut sich, sie zu hören. Wir werden unser Produkt weiter verbessern. Mit freundlichen Grüßen Ihr Lodgify-Team

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Schöne Benutzeroberfläche - geringe und fehlerhafte Funkionalität

Bewertet am 10.1.2023

Vorteile

UI ist gut gestaltet, gerade der Kalender und die Buchungen sind übersichtlich.

Nachteile

Es lassen sich nur wenige Channels einbinden, bei den vorhandenen Einbindungen werden von den angebotenen Funktionalitäten der APIs nur ein absolutes Minimum genutzt. Objekte lassen sich nicht mehreren Eigentümern zuweisen, Probleme mit Währungen bei Vrbo, viele notwendige Funktionen müssen weiterhin in den Einstellungen der verschiedenen Channel vorgenommen werden.Als channel-Manager vollkommen ungeignet.

Antwort von Lodgify

Hello,
Thank you for your feedback on our user interface design. We are glad you found the calendar and bookings to be clear. We apologize for the limitations regarding the integration and functionality with specific APIs. We are constantly working to improve and expand our capabilities and will take your feedback into consideration as we continue to develop the platform. We are sorry that you are having problems with Vrbo and other channels. Please reach out to me at your leisure so we can make it right: ashley@lodgify.info.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Zufrieden mit Anlaufschwierigkeiten

Bewertet am 1.2.2023

Insgesamt eine sehr gute Software

Vorteile

Übersichtlich und leicht bedienbar - Gute App die sehr übersichtlich ist Alles in Echtzeit Internetseite erstellen sehr leicht zu erstellen

Nachteile

Support leider nur in Englisch - Die anderen Booking Plattformen einzubinden ist nicht ganz einfach Dies liegt aber nicht an Lodgify

Amalia
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sehr gute software und toller Kundensupport

Bewertet am 13.3.2022

Eine sehr hilfreiche Plattform für jeden, der Immobilien zu organisieren und vermarkten hat.

Vorteile

Der Channel Manager erleichtert mir wirklich meine Arbeit. Auch bin ich entzückt wie schnell und einfach man eine Website erstellen kann.

Nachteile

Bis jetzt habe ich nichts aus zu setzten

Frode
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Support that counts

Bewertet am 7.2.2019

We spent some months out there trying to find a provider that could do the same as Lofgify. We tested several but they all failed. We are so happy that we Lodgify can offer a robust system at this price tag!

Recommended highly!

Vorteile

Powerful solutions
Strong and stable channel manager
Web site builder
Rate management
Support!

Nachteile

Still a bit old fasion, but it does not matter as long as it works very well.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hi Frode, thanks so much for taking the time to share your experience using Lodgify.

We're thrilled to hear it's been positive and that you would gladly recommend our software to others! We're happy that the website, channel manager and other features are working well for your business.

We look forward to seeing Lofoten Vacation grow with Lodgify's software.

Best wishes, the Lodgify Team

Craig
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Amazing Customer Support!

Bewertet am 8.12.2022

The customer service and onboarding has been fantastic! [SENSITIVE CONTENT] is our representative and he has had several meetings with me to walk me through how to use Lodgify properly, and has given me useful advice on how to improve our listings. One of the best customer experiences that I have had with a software company!

Vorteile

Lodgify is a full end-to-end property management solution for our short-term vacation rentals. We love that you can list multiple properties, automated communications with guests & owners, and the full integration with other listing sites (e.g., AirBnB, VRBO, etc). We have also been able to nicely synch up Lodgify with our own web site to keep our overall brand distinct.

Nachteile

I would like to see cleaner full integration with AirBnb/VRBO for pictures, write-ups, etc. Rates & calendars synch up well, but the other listing aspects do not, so I need to adjust in AirBnB and Lodgify. Also, would like to see more accounting capabilities to keep full P&L/record keeping, with booking of journal entry capabilities.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hey Craig,

Thank you for leaving us such a wonderful review. We are thrilled that you loved your experience; our staff will definitely be happy to read what you wrote. We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. So thanks for your kind words and we look forward to seeing you again.

Irmalicia
Gesamtbewertung
  • Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Testing Lodgify

Bewertet am 26.12.2022

I like the fact that I'm on more vacation rental platforms with the idea that everything will be managed from a single channel but it still doesn't work.

Vorteile

The tools provided by this software are good, currently they have not been fully implemented, there is a discrepancy between the prices of lodgify and those that appear on my other platforms. Communication with customers continues to be through external portals.

Nachteile

Everything still does not work correctly, I guess Lodgify are working on it. The server is slow.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hello Irmalicia,

Thank you for your feedback. We're glad to hear you've had a great overall experience!

Best wishes,
The Lodgify Team

Jeffrey
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great product at a great price

Bewertet am 2.12.2022

The help has been great. Follow up on issues has been timely, issues have been solved. I never felt like I was forgotten or that a ticket was overlooked. Now that things are up and running, there have been no issues at all.

Vorteile

The software is easy to understand and use. The training takes you through step by step to understand how things work, where to find them and how to implement them

Nachteile

I haven't really found anything negative so far

In Betracht gezogene Alternativen

Hostaway

Gründe für den Wechsel zu Lodgify

Better pricing, designed for just one property, not a minimum of 4.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hey Jeffrey,

Thanks for your excellent feedback. We're so pleased you finally found an easy-to-use solution with Lodgify and now have your website fully up and running. We're absolutely thrilled you felt supported throughout the entire process and that both our sales and support teams have been able to answer all your questions and doubts.
We'll keep striving to be the most complete solution out there!

All the best for the future.
The Lodgify Team

Rainer
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

I am renting 2 apartments and Lodgify saves me approximaely 50 hours per year in administration...

Bewertet am 5.1.2018

it saves me 50 hours of administration work a year

Vorteile

The feature for Channel Manager is the best. Actually this was the reason to buy this software. I don't need to administrate availabilities on twenty different booking platforms. I am dealing now with just one platform, and this is lodgify. The website feature is cool, but not the main reason for me using this software.

Nachteile

The admin dashboard is still buggy (e.g. adding dinstances in the map view does not save, or sometimes buttons are overlapped due to some braoder desktop viewport). However, I understand that the software is still in beta phase. But I love it.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hi Rainer, thanks for reviewing Lodgify. We're thrilled to hear our Channel Manager is saving you so much time and really streamlining your business processes.

We're always working to smooth out any bugs in our product as soon as they are identified. If you have any specific issues, please be sure to comment them to your support agent so we can find the right solution to deal with it quickly. Wishing you a fantastic start to the 2018 season! The Lodgify Team

Jess
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

From Stay Here to 2023 in 3 years

Bewertet am 10.1.2023

Cannot say enough about how this software has helped us over the past three years increase our business every year. Adding SafelyStay allowed us to not require any security deposits and it integrates with Lodgify very well.

Vorteile

Ease of use and constant upgrades in services; SafelyStay integration was key to our continued use of Lodgify software.

Nachteile

Sometimes FAQ or support is hard to find online but Lodgify always answers my questions via email

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hey Jess,
Thanks for your kind feedback about our software and our team. We're so pleased that even after over two years, your business still directly benefits from our regular updates. It's great to hear that our integrations are helping your business. Thank you for remaining a loyal Lodgify user, we'll keep working hard to maintain our position as the best solution out there for vacation rental owners.

Best wishes,
The Lodgify Team

Kerri
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We love Lodgify for so many reasons

Bewertet am 12.1.2023

We were able to setup Lodgify easily and customer service has been very helpful.

Vorteile

We love Lodgify and we consider the software of our business. What we love the most, in addition that the software allow to build beautiful website, manage bookings and communications perfectly and have an excellent service, is the fact that we can integrate it with almost anything through Zapier. This allowed us to streamline our business.

Nachteile

We need to do a lot of workaround to setup the Quebec tax system particularity. It works but it needed a lot of thinking and support help. We would like it to be integrated with RemoteLock but we will probably be able to build the integration with Zapier Webhooks.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hello Kerri,
Thanks for your kind feedback about our software and our team. We're so pleased that even after over two years, your business still directly benefits from our regular updates. We will consider your feedback about the Quebec Tax system and talk to our product team about it. Thank you for remaining a loyal Lodgify user; we'll keep working hard to maintain our position as the best solution out there for vacation rental owners.

Best wishes,
The Lodgify Team

Rick
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent Resource with superb tech support.

Bewertet am 10.1.2023

Excellent support, and constantly updating and upgrading the available web tools.

Vorteile

I switched to a Lodgify website from a local website design company. Lodgify provides an easy and intuitive platform to design and maintain my own website. Great value, and timely tech support. Highly recommended.

Nachteile

I feel that the online booking feature is far too expensive. The percentage paid to Stripe if higher that using some of the other booking platforms, that offer marketing of our villa. Higher than Airbnb, VRBO, and Trip Advisor.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hello Rick,

Thanks for your wonderful feedback. We're so pleased you finally found an easy-to-use solution with Lodgify and now have your website fully up and running. We apologize if you feel that our online booking feature is too expensive. We strive to provide our customers with the best value possible, and we will consider your feedback when reviewing our pricing. However, if you have any further concerns about the marketing of your villa, please reach out to our customer support team at support@lodgify.com.
They would be happy to assist you with any questions you may have.

Best wishes,
The Lodgify Team.

Jacqueline
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Consolidated View of Rental with some limitations

Bewertet am 6.1.2023

The representative [SENSITIVE CONTENT], who walked me through this set up, made it much easier than it would’ve been otherwise. She’s very knowledgeable and very helpful in the early stages. I wish I had someone that I could work with because I still have several questions.

Vorteile

I’d like that the software helps consolidate several booking sites into one place. I also like the website and direct booking technology available.

Nachteile

I do not like the inconsistencies and functionality across VRBO and Airbnb. It makes the consolidation less attractive because you have to understand the nuances and differences between the platforms when managing them in lodgify. Also, the implementation is very complex.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hi Jacqueline,
Thank you for your review and for sharing your experience with our software. We appreciate your feedback on the consolidation and direct booking technology, and we are glad to hear that you found these features helpful. We understand that managing multiple booking platforms can be challenging, and we apologize for any difficulties you encountered with Vrbo and Airbnb. We are committed to improving our platform's functionality and user experience, and we will consider your comments as we continue to make updates. We are glad that the support team provided helpful guidance during the setup process, and we are always here to assist our customers with any questions or concerns they may have. So feel free to contact our support team or me at ashley@lodgify.info.

Best wishes,
The Team Lodgify.

Dorothy
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Lodgify Experience Review

Bewertet am 4.1.2023

Vorteile

Support services respond quickly and provide helpful insight. My onboard staff, Sara was extremely helpful and understanding with not only set up, but the industry market. I have only been up a couple of weeks, so I am still learning.

Nachteile

I was not able to set up an administrative account to allow my external website support tech to log in to get widgets needed to link the website to logify and AirBnb.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hey Dorothy,
Thank you for your review and for sharing your experience with our support services. We're glad to hear that Sara was able to provide helpful and understanding assistance during the setup process. We apologize for any difficulties you encountered when trying to set up an administrative account for your external website support tech.
At Lodgify, we strive to provide our customers with the tools and support they need to succeed in the vacation rental industry. If you have not yet been able to resolve this issue, please don't hesitate to contact our support team for further assistance. We will do our best to help you find a solution as soon as possible.

Best wishes,
The Lodgify Team.

Katie
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

What are you waiting for?

Bewertet am 28.1.2022

Lodgify has been a great partner since we went solo without using our property developer's rental company to let our rental. It has given us more control over our business, with more satisfaction, better financial reward. The customer service at Lodgify is fantastic, whether you call them or email -- they are always there to help and the team are just fantastic.

Vorteile

If you are a holiday property owner, whether hotel or villa rental, Lodgify provides you with the tools to create and maintain a web presence that allows you to access new customers, give them the information they want with professional looking pages, and price your property by week or day, create check-in/check-out periods seamlessly and allow for a customer to book online and pay by credit card or BACS without any hassle. Your business looks more professional and your management will be made easier by the backend tools that help you manage your bookings, taking damage deposits automatically, reminding guests to pay their balance, synch calendars with your third party booking sites (like AirBnB, VRBO, etc.). It is just a well thought out product and I would highly recommend it.

Nachteile

There isn't anything I don't like. It works well for me and my business.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hey Katie, thanks for your kind feedback about our software! We love that you were easily able to create your own website and sync all your booking channels. We also love that you're loving our product overall. We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. We'll continue to improve our product to maintain our position as the best solution out there for vacation rental owners. Thanks again for your kind words! Best wishes, The Lodgify Team

Guillermo
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Very good software compared with others!

Bewertet am 20.10.2020

Overall it is a good software for what they charged. There are other software with more features but they killed you in regards of pricing. Lodgify it is very good for the price and it works , something important because there are many other softwares that are a disaster like Ciirus for example.

Vorteile

Everything it is synchronized with main channels ( airbnb, booking, expedia , homeaway) . It is very easy to use it , the app works very good too and the implementation was easy

Nachteile

It has a few errors, especially once you make an accounting statement . Then the notifications you can synchronized it but you don’t receive what the system it is sending to the clients . You can’t move reservations from one apartment to the other one.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hey Guillermo, thanks for your kind feedback about our software! We love that you were easily able to sync all your booking channels. We also love that you're enjoying our product overall. We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. We'll continue to improve our product to maintain our position as the best solution out there for vacation rental owners. All the best, the Lodgify Team

Don
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Lots of Options

Bewertet am 6.1.2022

My overall experience is positive and I am staying with Lodgify. I just wish their service response time was better.

Vorteile

I like the integration of the reservation system into my website and the API with Airbnb and VRBO.

Nachteile

I am not very impressed with customer service. No one ever answers the phone which requires that I email them and wait for a response. It's not conducive to getting things resolved immediately. Their email responses are very informative but it's just not a quick method.

In Betracht gezogene Alternativen

Hostaway und Guesty For Hosts

Gründe für den Wechsel zu Lodgify

I liked their integration for my website better.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hi Don, thanks for your kind feedback about our software! We love that you were easily able to create your own website and sync all your booking channels. We're gutted you feel that we missed the mark with response times. We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review pushes us to do better. We'll use your feedback to make us better and to ensure you don't feel that way again! Best regards, The Lodgify Team

Joy
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to Use

Bewertet am 3.8.2022

Vorteile

I like the connection with our Google account - the ease of use is really important to me. It was easy to set up and modify to fit my needs. I liked the design of the software and the functionality.

Nachteile

It was a little annoying that I had to go through three separate calls to set up the initial software. But it was incredibly helpful to have someone available to help me through the process.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hi Joy,

Thanks for your honest review and for trying out Lodgify. We hope that you choose to continue using Lodgify for your business and that together, we can watch your vacation rental grow.

Best Wishes,
The Lodgify Team

Roy
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Customer Service is not Proactive for Critical Issues

Bewertet am 2.1.2020

Generally positive, but the glitches we've encountered (e.g. lacking protection for "null" entries" are occasionally serious.

Vorteile

The software is well (though not fully) featured and meets most of our needs at a modest price. Generally, considering the price point the software meets our expectations and needs, though with the occasional glaring problem.

The customer service is good for minor issues and correcting our (or Lodgify's) errors

Nachteile

NO PROACTIVE CUSTOMER SERVICE: The lack of a proactive customer service which reaches out to us to let us know of serious and/or critical issues. For example, we just discovered there is no means for potential guests to actually reserve any of our vacation rentals on our Lodgify website -- even though we have "Instant Booking" turned on AND have implemented their calendar search option for all properties. As a result we've received no reservations on Lodgify for the last two weeks -- highly unusual.

When we contacted them here is their answer "Unfortunately, I have to confirm that this bug has been already identified and the relevant team is now working on a fix for it. Of course, we'll let you know once there's any news on this ..." Huh??!! They knew about it and did not inform their clients.

NO TELEPHONE CUSTOMER SERVICE: Unlike many of their competitors we can only reach them by email. For the most part that is no problem -- Until there is a criticial issue.

UNUSUALLY SHORT HOURS FOR CUSTOMER SERVCIE -- NO PUBLISHED HOURS

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hey, we always aim to deliver a great experience. We are gutted when we miss the mark! Thanks for taking the time to bring this to our attention. We will use the feedback to make us better and to ensure this doesn't happen again.

Dan
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Exactly what we were looking for!

Bewertet am 21.3.2017

We were shopping around for different rental software systems and stumbled upon Lodgify as a suggested option. Their free trial allowed us to have an insight into the actual services provided and a hands on experience.

Their constant updating and upgrading of the system, along with the superb customer support, reassured me that I made the correct decision.

Lodgify have gone far beyond my expectations when we first signed up and have made the starting up process for our holiday rental business unimaginably simpler.

I would highly recommend Lodgify to anyone who is looking for an easy-to-use system which also allows you to easily host a website and efficiently accept online payments/bookings... Especially if they're working with websites like Stayz, AirBnB, TripAdvisor etc.

Pleasure to be using you guys,
Dan

Vorteile

The efficient booking system, ease of use, customer service

Nachteile

The lack of system functionality for cleaners to view/access guest information & calendar (see advice).

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Hi Dan, thank you for taking the time to review your experience with Lodgify. We're so pleased you finally found the right solution and had such a smooth process building your website. We're also delighted to hear we have exceeded your expectations and have helped you to simplify your business processes. Regarding your cleaning schedule query, we recently released an integration with Zapier, which allows you to connect your Lodgify account to external apps. That means it is now possible to set up an action that (for example) will send a message to your cleaners whenever you receive a booking (among other "Zaps"!). If you need any help setting up Zapier + Lodgify, don't hesitate to get in touch with your support agent. Best wishes, The Lodgify Team

Kimberly
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

My experience with Lodgify has been positive overall. I get a lot of Bussiness choices from...

Bewertet am 2.5.2018

Vorteile

The software has choices such as having a calendar that tells consumers if the dates are available they are interested in. This allows them to make their plans and arrange their trip around the availability of our vacation spot. It had templates to use to initially set the site up. It also has prices for extras you may supply at an extra fee like our boat or kayak service. There is a photo gallery that allows you to get the true picture of a thousand words before your perspective clients. You can add discounts and local attractions to let future guests know they will have a full vacation experience including all the bells and whistles. You can also add in discounts that can be automatically figured into their quote. Unlike other sites, it allows you to give your phone number so coustomers can deal directly with you. You have the opportunity to have coustomers book directly or contact you at an email address. This is also something that other sites do not allow until payment and fees have been collected by their company.

Nachteile

The main problem I have is that I am located in Texas. The company is there to walk me through any issues I have but there is a time change difference. This is better now with representation texting messages on the bottom of the screen in real time.

Antwort von Lodgify Übersetzen auf: Deutsch

Dear Kimberly, thanks so much for giving us five stars across the board!

It's great to hear you get a lot of business and direct bookings from your website, and that you're pleased with the features and functions our software offers.

We are currently working on expanding our customer support hours to serve even more clients in the US every day.

Best wishes, the Lodgify Team