ServiceNow

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IT-Service-Cloud-Lösungen für Unternehmen

Gesamtbewertung

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Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
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Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
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285 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Der Alleskönner unter den ITSM-Tools

Bewertet am 16.12.2022

Vorteile

Bietet aus dem Bauchladen heraus sehr viel Möglichkeiten und Funktionen. Die einzelnen Prozesse setzen aufeinander auf und entfalten durch den aufbauenden Einsatz jener das volle Potenzial der Plattform.

Nachteile

gewisse Themen könnten bei den Kosten integriert sein (Bsp. Advanced Analytics), hier lässt sich jedoch ServiceNow gerne alles zahlen

Cem
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

ServiceNow für Tickets

Bewertet am 29.12.2022

Vorteile

Es ist intuitiv, leicht zu verstehen und hat die meisten Funktionen die man braucht

Nachteile

Tickets zu eskalieren sollte mehrere Prioritätsvarianten haben als aktuell gegeben ist.

Zain
Zain
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Using Service Now as a Team Lead

Bewertet am 4.4.2024

Overall a great experince over the last year or so. My team have greatly loved this new tool and as...

Overall a great experince over the last year or so. My team have greatly loved this new tool and as a LM it has allowed me to focus alot more on metrics and making my team efficient.

Vorteile

Dashboard and Reporting
Ticket Management
Customisation
I am in the process of setting up automated ticket creations based on application alerts which will be fantastic.

Nachteile

It takes a little time to get your head around the reporting element if you have multiple status's. You have to play with the data to get it spot on, but its fairly easy and you will get the hang of it quickly.

Bikash
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Service now Review

Bewertet am 11.11.2024

My overall experience has been great, as an admin / developer and even user sometimes, it has...

My overall experience has been great, as an admin / developer and even user sometimes, it has always fulfilled my needs. And there are a lot of customization that can be done to make your life easier and work smooth.

Vorteile

Services it provides, having everything at one place from ITSM to HR to asset management and a lot more

Nachteile

Nothing to dislike , it’s a great product with great service.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great Ticketing Management Software

Bewertet am 8.8.2024

Using ServiceNow is nice and it's fairly organized and clean looking. I use it occasionally to...

Using ServiceNow is nice and it's fairly organized and clean looking. I use it occasionally to enter tickets and it's pretty easy for me to track the progress. If anything changes, it notifies me via email. I haven't used any advanced tools, like the analytics, but I imagine it's quite handy for supervisors.

Vorteile

Lots of options when managing service tickets. This software is flexible enough for IT, HR, and other departments to be grouped into one as long as you are granted the access to see them. The UI for the web app is nice and simple. There are some decent dashboards already built in for you to choose.

Nachteile

There are too many options listed in the All menu. Most of them I don't use so I have to favorite certain menus and ignore the rest.

Robert
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Assessing the analytical aspect of ServiceNow

Bewertet am 22.10.2024

Using ServiceNow to manage incidents and requests raised by service desk or by people in the...

Using ServiceNow to manage incidents and requests raised by service desk or by people in the company. Mostly working on the reporting side, by creating custom reports to measure certain KPIs. Also, trying to create more advanced reports, using views and the analytical capabilities of ServiceNow.

Vorteile

Allowing customizations, allowing storing different types of data, multi-purpose.
Easy creation of reports

Nachteile

When accessing related fields, the creation of reports is sometimes slow. Combining data from multiple tables/sources is not straightforward.

Cátia
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Helps reduce manual tasks, improving efficiency and response times.

Bewertet am 4.10.2024

Vorteile

Powerful platform known for its ability to streamline IT service management and automate business processes. It has a user-friendly interface that enhances productivity by allowing users to easily navigate and access features. Additionally, its customizable workflows and reporting tools provide valuable insights, enabling organizations to make data-driven decisions.

Nachteile

The platform can be overwhelming for new users, requiring significant training to fully leverage its capabilities. Implementation can be time-consuming and costly, which may not suit smaller organizations with limited budgets.

Rishi
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A great tool for growing organisations!

Bewertet am 13.10.2024

A holistic and intuitive service management tool offering a cohesive and integrated approach to...

A holistic and intuitive service management tool offering a cohesive and integrated approach to service management. Their reporting functionalities and API integrations are exceptional. Overall a great tool for growing organisations!

Vorteile

Servicenow is an integrated service management tool offering the entire ITIL lifecycle at your fingertips. I haven’t used any application which can seamlessly integrate all the processes cohesively as per the organisations requirements.

Nachteile

Depending on the level of customisation required, servicenow can get expensive to implement.

Galateya
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Positive feedback

Bewertet am 3.10.2024

My overall experience with ServiceNow is positive, I enjoy working with it.

My overall experience with ServiceNow is positive, I enjoy working with it.

Vorteile

The most I like about ServiceNow, is that it is easy to use and easy to understand

Nachteile

The least I like about ServiceNow is that sometimes it takes more time to load, but I guess that is because of my PC

Joshua
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

IT Ticket management at it best

Bewertet am 25.9.2024

my overall experience using service now has been fair enough generally

my overall experience using service now has been fair enough generally

Vorteile

Easy to use and integration with other app is seamless

Nachteile

The ability to integrate it with PagerDuty to send out Priority One alerts as they are raised by the customer is amazing.

Michele
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

ServiceNow for serving you

Bewertet am 12.11.2024

My overall experience with ServiceNow is fine.

My overall experience with ServiceNow is fine.

Vorteile

ServiceNow is a very usefull tool in my everyday work. With ServiceNow I open and monitor tickets.

Nachteile

The UI experience is not so "modern". Maybe an upgrade is better

Alexia
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

ServiceNow has been a game changer for our IT department, streamlining ticket management and...

Bewertet am 20.9.2024

Vorteile

The customizable workflows and automation features have saved us time and improved productivity.

Nachteile

The learning curve can be steep, and some features feel a bit overwhelming at first.

Asad
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Service Now Product Review

Bewertet am 12.6.2023

This is an awesome product which can be customized for any business.

This is an awesome product which can be customized for any business.

Vorteile

I like the ticket management, change tracking and reporting options of this product.

Nachteile

As this is a web-based, we need to have a good WiFi connection to connect the VPN

In Betracht gezogene Alternativen

JIRA Service Management

Gründe für den Wechsel zu ServiceNow

I got good reviews when compared to other products
Carlos
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

One-Stop-Shop for Ticketing

Bewertet am 15.8.2024

Great experience with an intuitive tool that integrates with other enterprise systems and facilitate...

Great experience with an intuitive tool that integrates with other enterprise systems and facilitates task completion.

Vorteile

I liked that it integrated with the other systems we use like Salesforce and apparently Quick Base. Also, I liked seeing the tracking of comments made, updates to the ticket, questions, etc.. It provided a sequence of events and allowed for document attachment.

Nachteile

I had no real complaints; it worked as intended and is better than other "ticketing" tools that I have used.

Lewis
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Good product but alot of features are paywalled

Bewertet am 13.8.2024

Vorteile

Very easy to use. Can be utilised with low knowledge on the application but also offers in-depth features that really benefit your service.

Nachteile

Not all features are available with the base packages, you need to buy more and more to unlock the full service

Norbert
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Service Now - great tool, easy to use

Bewertet am 4.4.2024

Vorteile

In Service Now I appreciate a lot of features that helps me to work on my daily tickets with a pleasure! Great reporting abilities, easy to use dashboards keep my work organized which helps me keep my performance on high level to provide best support!

Nachteile

Service Now can be quite complex for someone who is at the begining of using it however the deeper You go the easier it is for You to learn and use Service Now features to improve Your work

Soon Kit
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Very good IT service management tool

Bewertet am 5.4.2024

Excellent experience. LIcense is high, but you have piece of mind

Excellent experience. LIcense is high, but you have piece of mind

Vorteile

It has all you need for managing IT services, Tickets and incident management

Nachteile

License fees are high. Naturally to match the advanced features and good stability of the tool.

Rohit
Rohit
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Perfect ITSM and Customer Service Management Cloud tool !

Bewertet am 22.6.2023

We have been using ServiceNow for ITSM and CSM modules from couple of years now, they are consistent...

We have been using ServiceNow for ITSM and CSM modules from couple of years now, they are consistent and in every 6th month they announces new release which brings lot of security upgrades, patches, and features. we have overall very good experience and we are looking forward to use it for future as well.

Vorteile

ServiceNow is powerfull tool on cloud for Different Modules such ITSM (incident Management), CSM (customer service), Ticket management. It allows you do lot of customization according to business requirements. it also have module names service portal where we can create our own ordering platform for internal level and we can integrate it with other modules such as asset tracking and CMDB to get the real time information.

Nachteile

ServiceNow is a great tool but the only thing i dont like about this tool is, they are still using or allowing us to write the code for customization for older Freamworks and languages (older version of angular and other UI frameworks).

Manon
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Revolutionizing IT Service Management

Bewertet am 24.6.2024

Vorteile

It automatically routed service requests to the right team, speeding up our response times significantly.

Nachteile

It took a while to navigate and find specific features, which slowed down my workflow initially.

Joel Neil
Joel Neil
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Time Saving

Bewertet am 19.9.2023

Using Customer service management module and the solid platform has the biggest value.

Using Customer service management module and the solid platform has the biggest value.

Vorteile

The activity dashboards that can be used to track the activities saves great time for users. Being cloud based let the whole diverse team work at the same time without losing any data.

Nachteile

It needs to integrate with every other product that have been using by the company.

Colin
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Review of SNOW

Bewertet am 21.9.2023

Overall is good. It has most features that I need.

Overall is good. It has most features that I need.

Vorteile

ITSM. Ticket management and dashboard.

Nachteile

UI not intuitive enough. Sometimes it's not easy to find the button

Ramasundaram
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

ServiceNow - Better Management tool for IT

Bewertet am 13.9.2023

Vorteile

Easy to use and user friendly. Like the change management and the integration with other communicator.

Nachteile

Nothing be be specific. More reliable for cloud and microservices, need to have integration with Jira.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great but UI could use improvements

Bewertet am 24.8.2023

Vorteile

Functionality where it can be used for onboarding/offboarding requests, software vetting, as well as Change Requests for our Change Management board

Nachteile

Interface can be cumbersome. Many different menus to navigate to then update your Service Now tickets

John
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Main ticketing tool for a company present in over 60 countries

Bewertet am 6.5.2023

From perspective of a Service Desk Agent, Service Now is a solid ticketing tool with lots of...

From perspective of a Service Desk Agent, Service Now is a solid ticketing tool with lots of customization and integration options, and decent monitoring capabilities. With regard to reporting - it is no match for an Excel spreadsheet, but the option "Export to Excel" is available in any report table :)

Vorteile

Customization options and integration with with other tools (Nagios) as well as separate instances of Snow. As an example: one of our customers is running their own instance of Service Now. Their users interact with their own instance of Snow: log incidents, create service requests, receive and respond to mail communication. Snow objects from customer instance are then bridged (synced) into our instance of Snow, where they are actioned by fulfillers. User communication, ticket status etc. are then bridged (synced) back into customer instance of snow and reach final users.

Nachteile

There is a learning curve for agents coming from other ticketing tools as well as for new joiners - which is expected. A lot of user guide/process information is openly available, however not all the options described (especially reporting) are available in the version currently deployed by the company, which leads to some areas of tribal knowledge.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Interesting and useful ITSM

Bewertet am 26.3.2024

Vorteile

Useful software, attachments can be added. Once created, the tickets allow for more information to be added on it.

Nachteile

Unfriendly interface. It’s a bit slow sometimes.