Zendesk Suite

4,4 (3.998)
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Cloud-Kundendienst-Software

Gesamtbewertung

4,4 /5
(3.998)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,3/5

89%
haben diese Anwendung empfohlen
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3998 Bewertungen

Mohammad
Mohammad
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Ein sehr gute Software (Enthält viele Funktionen und Futures)

Bewertet am 20.4.2023

Sehr gute Software aber wünsche noch mehr Verbesserung

Sehr gute Software aber wünsche noch mehr Verbesserung

Vorteile

Echtzeit Benachrichtigung ist top, also hat uns als Team sehr gut geholfen. Außerdem hat der Software viele hilfreiche Tools, die man nutzen kann, um der Zusammenarbeit zu verbessern.

Nachteile

Von mir aus war kostet einbisschen höher als die anderen Software

Lutz
Gesamtbewertung
  • Branche: Kino & Film
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Tolles Programm

Bewertet am 11.1.2023

Vorteile

Es ist sehr einfach zu bedienen und macht den Kundensupport sehr einfach. Ein Kunde zwei Mitarbeiter? Kein Problem. Läuft reibungslos

Nachteile

Beim starten oftmals etwas langsam. Kann aber auch am Arbeitsspeicher liegen

Töffel
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Sehr zufrieden wir nutzen das schon seit ein paar Monaten

Bewertet am 31.10.2022

Wir sind vollkommen zufrieden und würden die Software weiterempfehlen

Wir sind vollkommen zufrieden und würden die Software weiterempfehlen

Vorteile

Dass man viele Möglichkeiten hat sich besser zu informieren um die Software besser zu verstehen

Nachteile

So viele Möglichkeiten können zur Orientierungslosigkeit führen

Axel
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Simpel und Übersichtlich

Bewertet am 8.12.2022

Vorteile

Die einfache Handhabung und der gute Überblick der bereitgestellt wird

Nachteile

Die komplizierten Beschreibungen und Unterpunkte

Rajesh Kumar
Rajesh Kumar
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good Tool for Support Tickets, Live Chat and Messaging

Bewertet am 22.12.2023

A good tool to communicate with the customers and also internal communication in Contact Center

A good tool to communicate with the customers and also internal communication in Contact Center

Vorteile

I like the way Zendesk is handling the Support tickets, Live chats, and messages & providing a lot of options to analyze the data on their end or extract the data via API & analyze on our end

Nachteile

Lack of Option for extracting some of the data via API which is available in their website Dashboard

Krystle
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Use Zendesk to improve customer satisfaction and manage all functions needed

Bewertet am 31.10.2024

It's a great platform for customer support, managing tickets and multichannel support. I feel like...

It's a great platform for customer support, managing tickets and multichannel support. I feel like it improves our customer interactions

Vorteile

I like that it combines multiple channels like email, chat, phone, and social media- also works with 3rd party tools like Salesforce. It is scalable which is great for our growing company

Nachteile

It can be expensive for smaller companies, it is also hard to set up (per our IT dept)

Jason
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Worst Support in Industry

Bewertet am 8.5.2024

The service before the sale was exceptional. However, we found out too late that the service we...

The service before the sale was exceptional. However, we found out too late that the service we purchased is not the service we were shown. There is no way to get support for the product. Everything costs extra.

Vorteile

There is not much that has worked perfectly. The live chat has cut down on our overall customer support time, however the setup was more difficult and the maintenance is more difficult than other solutions. Most of the features that we like either don't operate on all versions of Zendesk or they only work about half of the time.

Nachteile

The mobile app is almost unusable. But nothing is as bad as their support after the sale. You will get the excellent communication before the sale and you will be shown every feature Zendesk offers, but after the sale you will find out that there is no way to contact a human for support and all of the features that they showed you are not included and cost ridiculous amounts more. For instance, for us to add AI chat, business hour management and reporting to our account (all of which were included in our demo as part of the plan we were buying) it would more than double our subscription cost on a yearly basis.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho Desk und Intercom

Gründe für den Wechsel zu Zendesk Suite

We thought it would integrate better with our current systems. Unfortunately many of those integrations are poorly built or glitchy because Zendesk does not want you to use the integrations they want to upcharge you for their version of the service.
Niall
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Underwhelming experience

Bewertet am 20.9.2024

Vorteile

Ease of set up was good. Customer support is good.

Nachteile

I thought the user interface was rather confusing, and the lack of multiple templates on the cheapest tier wasn't great. The default template was ugly.

In Betracht gezogene Alternativen

Intercom

Gründe für den Wechsel zu Zendesk Suite

Our customer success lead had used Zendesk before
David
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great helpdeak solution

Bewertet am 13.10.2024

Vorteile

I use it mainly for the FAQ feature, it saves me quite a lot of time for customer support.

Nachteile

I had an issue with the helpdesk chat pop-up on my shopify website, support were quick to help me and resolve the situation.

Aarushi
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Solution space

Bewertet am 6.11.2024

Vorteile

Ease of use and collective data when you need it

Nachteile

There is nothing that I didn’t like in this program

Yusuf
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Mandatory Download

Bewertet am 19.11.2024

My overall experience with Zendesk Suite is its an amazing, high quality, app that allows you to...

My overall experience with Zendesk Suite is its an amazing, high quality, app that allows you to work from home, do school from home and just basic business contacts.

Vorteile

Qhat i like most about zendesk it that ability to interact with co-workers, amagers and even school.

Nachteile

What i like least about zendesk suite is that i just wish it qould turn off somethimes in just needa brake feom work. Lol.

Mariia
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Rich in features and very user friendly

Bewertet am 30.10.2024

Vorteile

All the features are very customizable and user friendly for both agents and end users.

Nachteile

Harder to integrate with source control systems than other alternatives.

Chisimdi
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Zendesk Review

Bewertet am 22.10.2024

My overall experience so far have been a good one.

My overall experience so far have been a good one.

Vorteile

It is very easy to organize your works and track your assigned tasks and activities

Nachteile

I would say it is a bit on the high side for me though.

Anjum
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best in the League

Bewertet am 26.10.2024

Vorteile

Easiness of integration and support of multiple chat options

Nachteile

I think pricing should be improved and made more accessible.

Misty
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Zendesk is a good tool to have in your tool kit.

Bewertet am 1.2.2024

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive...

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive solution for customer support, seamlessly integrating various tools to streamline processes and enhance the overall efficiency of our support operations. The intuitive interface, robust ticket management, and knowledge base features contribute significantly to providing a better customer support experience.

Vorteile

The standout feature of Zendesk Suite is its seamless integration of various customer support tools, providing a unified platform for ticket management, knowledge base, and communication channels. This integration enhances efficiency, reduces response times, and contributes to an overall improved customer support experience.

Nachteile

One drawback is that the pricing structure of Zendesk Suite can be relatively higher compared to some competitors, which might be a consideration for budget-conscious organizations.

In Betracht gezogene Alternativen

Service Fusion

Warum Zendesk Suite gewählt wurde

The software was getting too costly and we needed a better-priced product.

Zuvor genutzte Software

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Zendesk Suite

We chose Zendesk Suite over alternative products because of its comprehensive and integrated solution. The seamless combination of ticket management, knowledge base, and communication tools within a single platform offered the efficiency and scalability we needed for our customer support operations. Additionally, the user-friendly interface and reputation for excellent customer support played a role in our decision.
kreasan
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Zendesk Suite offers both quality and quantity under the same basket.

Bewertet am 8.12.2023

Profoundly amazing. Giving the best experience to customers and creating a wonderful working...

Profoundly amazing. Giving the best experience to customers and creating a wonderful working environment for all.

Vorteile

Achieving automations in workflows saves time and energy. It also relieves the organization the cost of hiring more personnels for the job. I have experienced a quantified benefits ranging from speed, smartness in the outcome and cost effectiveness. I highly treasure Zendesk Suite. Customers are appreciating what they get from us. Join the ride for greater achievements.

Nachteile

Very clean. I find no cons for Zendesk Suite. Everything is sorted by the ease of navigation and smart results.

Brenden
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

All in one package for customer support and external documentation

Bewertet am 7.6.2024

Vorteile

Zendesk offers a easy-to-use and complete feature set for customer support and external documentation. All of which is maintainable by non-technical people.

Nachteile

The set-up and fine-tuning to your specific process might require some time to figure. While their rule engine is super flexible, it requires some getting used to.

John Epok
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great tool for customer engagement, but a bit expensive.

Bewertet am 24.12.2023

Overall average - would have been above average if not for the pricing.

Overall average - would have been above average if not for the pricing.

Vorteile

Sub-products are useful and integrated to each other. Ai has been been recently introduced as well which brings a ton of features such as ticket summarization, intent, and sentiments.

The analytics is also good but lack a few things.

Nachteile

Real-time dashboard - existing but cannot be customized.
Tiered level of support - if you’re not a Premier Support customer then wait for a few days for a reply from their supprot team.
Pricing - lots of contenders out there stepping up there games but a lot cheaper.

Tayeb
Gesamtbewertung
  • Branche: Möbel
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Swiss army knife of online tickets

Bewertet am 22.3.2024

I have used Zendesk at a formal office job for almost two years and it was very stable and very...

I have used Zendesk at a formal office job for almost two years and it was very stable and very convenient to use as a hub to handle all the online requests including social media at a single place. Most softwares usually require days or weeks of training but Zendesk was very easy to use.

Vorteile

A one point of contact to receive multiple online requests (Email, Facebook, Twitter)
Being able to find tickets solved even years ago for a better understanding of a customers path.
Being able to see who is working on a ticket in order to move on to another ticket or contact your coworker to communicate information if needed.

Nachteile

The spam filter is not as aggressive as some other softwares can be but I understand that it is dependent on the team that is supposed to feed the spam filters

Jan Ericka
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A 5 year user of ZD

Bewertet am 17.9.2024

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive...

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive solution for customer support, seamlessly integrating various tools to streamline processes and enhance the overall efficiency of our support operations.

Vorteile

Zendesk is user friendly and easy to navigate.

Nachteile

So far, the least I like about zendesk is Complexity of Setup and Configuration.

Lani
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Zendesk user as a team leader

Bewertet am 10.3.2024

It helps our company run using Zendesk suite

It helps our company run using Zendesk suite

Vorteile

It is a very important tool at work when communicating with customer and clients

Nachteile

Sometimes we experience some outage but not frequently

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Top notch ticketing system

Bewertet am 17.5.2024

Vorteile

As an administrator, Zendesk offers a comprehensive set of tools for managing customer support operations. The ticketing system is robust and customizable, allowing us to tailor workflows to our specific needs. The reporting and analytics features provide valuable insights into support performance metrics, enabling us to identify trends and areas for improvement.

Nachteile

Zendesk's customer service is generally responsive, occasional delays in resolving technical issues can disrupt operations.

Asif
Asif
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Complete ticketing tool

Bewertet am 16.8.2024

Fine , reliable and organized ticketing tool with sla management and to keep track of status and...

Fine , reliable and organized ticketing tool with sla management and to keep track of status and accurate timeline of all the support tickets. Easy to configure and automate responses on the tickets.

Vorteile

Highly performant ticket tool with complete options.
Easy login through SSO and reliable tool.
Can easily configure profile , signature and automated replies in tickets.

Nachteile

On mobile and personal hotspot internet it works little slow.

Oni
Gesamtbewertung
  • Branche: Professionelles Training & Coaching
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Good helpdesk tool with many features

Bewertet am 3.9.2024

As well, it saves me so much hassle concerning the enhancement of the workflow. Issues can be...

As well, it saves me so much hassle concerning the enhancement of the workflow. Issues can be handled and resolved a lot quicker adding to the satisfaction of both myself and my clients.

Vorteile

It helps me to manage my customer support effectively – all my interactions are in one location that makes it a lot easier to follow up on.

Nachteile

It may be a little interesting to set up in the beginning particularly for small teams. There are many functionalities to get there.

Stephanie
Gesamtbewertung
  • Branche: Textilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Efficient Customer Support with Zendesk Suite

Bewertet am 18.9.2024

My overall experience with Zendesk Suite has been excellent. It's easy to use, customizable, and...

My overall experience with Zendesk Suite has been excellent. It's easy to use, customizable, and has significantly improved our customer support process. Highly recommend it!

Vorteile

The user interface is super intuitive, which makes managing customer interactions easy. Overall, it's really improved how we handle customer service.

Nachteile

There haven't been any major drawbacks so far. Zendesk Suite has been smooth and effective for our needs as a team.