Über Zoho Invoice

Erstelle, sende und verwalte schöne Rechnungen online. Mit Zoho Invoice kannst du deine Rechnungen mit gutaussehenden Vorlagen personalisieren und brandmarken.

Wenn du internationale Kunden hast, kannst du Rechnungen in den Währungen deiner Kunden senden. Zoho Invoice ist auch mehrsprachig und spricht 10 Sprachen.

Du kannst dich mit deinem bevorzugten Zahlungsgateway verbinden und Kartenzahlungen akzeptieren.

Für Unternehmen, die auf der Grundlage von Projektstunden Rechnungen erstellen, kannst du mit Zoho Invoice die Zeit verfolgen, Kunden Rechnungen stellen, Ausgaben erfassen und neu abrechnen. Mit dieser Rechnungs- und Fakturierungssoftware kannst du deinen Mitarbeitern rollenbasierten Zugriff gewähren, sodass sie ihre Arbeitsstunden erfassen können.

Lade deine Kunden zum Self-Service-Portal ein, auf dem diese alle ihre Transaktionen einsehen, Kostenvoranschläge annehmen/ablehnen, Zahlungen ausführen, ihre eigenen Kontoauszüge erstellen und mit dir zusammenarbeiten können.

Mit den Echtzeit-Berichten von Zoho Invoice kannst du verfolgen, welches dein meistverkauftes Produkt ist, welche Kunden du noch bezahlen musst und welchen Status jede Rechnung hat.

Preisoptionen ab:

0,00 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Bereitstellung

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch und 12 weitere

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Bilder

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Videos zu Zoho Invoice
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Zoho Invoice: 64

  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Abrechnungsportal
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Zeiterfassung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Erinnerungen
  • Erstattungs-Management
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Für kleine Unternehmen
  • Hauptbuch
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mobile App
  • Mobile Zahlungen
  • Mobile Zeiterfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zeiterfassung
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Online-Zeiterfassung
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Schätzung
  • Statusverfolgung
  • Steuerrechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Timer
  • Timesheet Management
  • Transaktionsmanagement
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung

Alternativen

Expensify

4,4
Nr. 1 Alternative zu Zoho Invoice
Mit Expensify kannst du deine Belege ganz einfach nachverfolgen und die Ausgaben unterwegs verwalten. Mach einfach ein...

SAP Concur

4,3
Nr. 2 Alternative zu Zoho Invoice
Concur führt Unternehmen aller Größen und Stufen über die Automatisierung hinaus zu einer vollständig vernetzten...

eHopper

4,1
Nr. 3 Alternative zu Zoho Invoice
eHopper ist eine kostenlose, plattformübergreifende, cloudbasierte POS-Software, die für den Einzelhandel und Restaurant...

QuickBooks Time

4,7
Nr. 4 Alternative zu Zoho Invoice
TSheets ist ein Online-Zeit- und Arbeitsverwaltungsdienst, der es Nutzern ermöglicht, die Zeit von ihrem Schreibtisch...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(680)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du Zoho Invoice bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 680 Bewertungen
Skyler
Skyler
Gesamtbewertung
  • Branche: Schreiben & Editieren
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Zoho Invoice is the perfect invoicing solution for freelancers

Bewertet am 17.5.2023

My experience with Zoho Invoice has been great. I used to use Wave to invoice clients for years....

My experience with Zoho Invoice has been great. I used to use Wave to invoice clients for years. But then they changed to only be available for US and Canadian customers. After that I then tried a number of other invoicing software and settled on Zoho Invoice. For freelancers and small businesses it is the perfect option, and completely free! It makes it quick and easy to add new customers, invoice them, and also keep track of outstanding payments.

Vorteile

I love that Zoho Invoice software is free to use, and also integrates Stripe to allow me to take credit and debit card payments. As a freelancer, I work with a small number of clients, and only send a few invoices per month, so paying for other freelancing software doesn't seem like good value. I like that the invoice can be customized to suit my branding, as well as adding custom fields such as an ABN. It is also minimalist and looks professional. Another great thing is that there are also no restrictions on the number of clients I can add, which is perfect because I do a lot of one off projects.

Nachteile

I don't like the way that the card payments via Stripe appear on the invoice. It is just a small icon of a card under the 'Payment Options' section, but it doesn't seem as clear or trustworthy as other invoicing software. I manually added text about clicking the icon to make a payment by debit or credit card via Stripe. However, I noticed that the number of clients who do so is significantly less than when I used to accept card payments via Wave. It can also be confusing to find certain menu items when configuring invoices - especially related to custom fields.

In Betracht gezogene Alternativen

FreshBooks

Warum Zoho Invoice gewählt wurde

I only send a few invoices per month, and the Freshbooks Lite plan only has up to 5 billable clients. Because I do a lot of one off projects, I found myself having to delete previous clients to still be able to charge new ones. The next plan was double the price, and went from 5 to 50 billable clients - a significant difference.

Zuvor genutzte Software

FreshBooks

Gründe für den Wechsel zu Zoho Invoice

Zoho Invoice has all of the features that I need and is totally free. It also doesn't have any limitations on the number of clients I can invoice.
Matthew
Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great invoicing tool for small businesses

Bewertet am 25.11.2019

Overall good customer service and good product. We tried different ways to implement the recurring...

Overall good customer service and good product. We tried different ways to implement the recurring feature that most of our clients would use. We wanted to auto deduct recurring invoices and it didn't have that feature, otherwise, we probably would have stayed with it. We did use Zoho subscriptions for that.

Vorteile

It was quick to get up and running. The software is fairly easy to navigate and provides professional looking invoices that are downloadable by my customers. My favorite feature is the reminder feature, once you send out an invoice the software can send out automated reminders for the client to pay in case they don't see it in their email the first time or get busy and forget (cause an email will be forgotten eventually, as good intentioned as we all are). Definitely good for people starting out and small businesses that don't have a lot of clients. The price point is low for starting out, usually a lot less than other software I've seen and used. And if you use Zoho CRM, in can integrate with that.

Nachteile

For me personally, I was using the software for invoicing website development customers, and once you get done, apart from web hosting, you are done. And over the past few years, I hit my max level and I don't feel like its much of a benefit to have past customers count towards my limit. Some of which are small jobs.

I think it would be better if you have the same customers you invoice regularly.

In Betracht gezogene Alternativen

PayPal

Warum Zoho Invoice gewählt wurde

We were switching CRM systems and cutting back on things we were not using.

Zuvor genutzte Software

Keap

Gründe für den Wechsel zu Zoho Invoice

Better options than paypal with less setup.

Antwort von Zoho

Hi Matthew,

Thanks for the review!

We are happy to know the automatic reminders and the integration between Zoho Invoice and Zoho CRM were of help to you.

Regarding recurring transactions, it's good to hear that Zoho Subscriptions caters to your needs but since Zoho Invoice itself has recurring invoices and the ability to auto-charge your customers, we would like to know a little more on it.

You can reach out to support@zohoinvoice.com so that we can understand your requirements better.

Regards,
Harikrishna

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Free to Paid - Service & Expectations Can Use Improvement

Bewertet am 6.4.2019

Overall starting out it was ok. Even though there were setbacks it helped on a budget. However...

Overall starting out it was ok. Even though there were setbacks it helped on a budget. However there are much better programs out there that are less maintenance and easier to use.

Vorteile

The free service makes it great for someone starting or learning how to use invoices with no overhead. Its easy to use and print reports for file keeping, and visually appealing to customers.

Nachteile

If you are looking for more advanced features like advanced payment processing or sending to more than 5 users. etc, you will want to use the pro version or most likely look somewhere else for the price you pay. The customer service is terrible and outsourced to other countries. This is an issue if you need any assistance whatsoever.

aaminah
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

It's Excellent

Bewertet am 7.12.2023

Vorteile

It's an easy to use application that I have access to on my phone. I can create invoices on the go and send them to my customers instantly. This is great when I'm pressed for time and need to send these documents off easily. I can also track who owes me money which is convenient when I have so many orders on a daily basis and cannot keep track of these things myself.

Nachteile

The app would be better if it had some of the features on the sirte.

Lynda
Lynda
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great product for small business

Bewertet am 25.5.2023

excellent simple system for most small business

excellent simple system for most small business

Vorteile

Simple invoice and expense tracking easily tracked on dashboard with drilldown to details. Can add business logo to invoice. Can enter time and have projects populate an invoice; can add items for quick entry; can add invoice discounts at $ or %; can attach timesheets; option to send to multiple emails, option to attach pdf of invoice to email and modify email contents. Also great support.

Nachteile

when a new invoice line is entered, the empty default line remains and has to be deleted

In Betracht gezogene Alternativen

Quickbooks Online und Wave Accounting

Warum Zoho Invoice gewählt wurde

integration with expenses and Zoho expense entry has faster and better receipt attachment auto scan from emails and app. i.e. expenses in email can be inline or attached and it will auto-scan either

Zuvor genutzte Software

Wave Accounting

Gründe für den Wechsel zu Zoho Invoice

qbo not requred for simple business, zoho better than wave as described in 'why switched'
5 von 680 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Zoho Invoice Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zoho Invoice.

Zoho Invoice bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 0,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Zoho Invoice hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Zoho Invoice unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Kroatisch, Niederländisch, Portugiesisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Vietnamesisch

Zoho Invoice unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Zoho Invoice kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Braintree, Google Workspace, Microsoft 365, Slack, Square Payments, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Campaigns, Zoho Projects, authorize.net

Zoho Invoice bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank

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