Über Zoho Invoice

Erstelle, sende und verwalte schöne Rechnungen online. Mit Zoho Invoice kannst du deine Rechnungen mit gutaussehenden Vorlagen personalisieren und brandmarken.

Wenn du internationale Kunden hast, kannst du Rechnungen in den Währungen deiner Kunden senden. Zoho Invoice ist auch mehrsprachig und spricht 10 Sprachen.

Du kannst dich mit deinem bevorzugten Zahlungsgateway verbinden und Kartenzahlungen akzeptieren.

Für Unternehmen, die auf der Grundlage von Projektstunden Rechnungen erstellen, kannst du mit Zoho Invoice die Zeit verfolgen, Kunden Rechnungen stellen, Ausgaben erfassen und neu abrechnen. Mit dieser Rechnungs- und Fakturierungssoftware kannst du deinen Mitarbeitern rollenbasierten Zugriff gewähren, sodass sie ihre Arbeitsstunden erfassen können.

Lade deine Kunden zum Self-Service-Portal ein, auf dem diese alle ihre Transaktionen einsehen, Kostenvoranschläge annehmen/ablehnen, Zahlungen ausführen, ihre eigenen Kontoauszüge erstellen und mit dir zusammenarbeiten können.

Mit den Echtzeit-Berichten von Zoho Invoice kannst du verfolgen, welches dein meistverkauftes Produkt ist, welche Kunden du noch bezahlen musst und welchen Status jede Rechnung hat.

Preisoptionen ab:

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Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Andorra, Vereinigte Arabische Emirate, Afghanistan, Antigua und Barbuda, Anguilla und 225 weitere , Albanien, Armenien, Curaçao, Angola, Argentinien, Amerikanisch-Samoa, Österreich, Australien, Aruba, Ålandinseln, Aserbaidschan, Bosnien und Herzegowina, Barbados, Bangladesch, Belgien, Burkina Faso, Bulgarien, Bahrain, Burundi, Benin, Bermuda, Brunei Darussalam, Bolivien, Brasilien, Bahamas, Bhutan, Botsuana, Belarus, Belize, Kanada, Kongo-Kinshasa, Zentralafrikanische Republik, Kongo-Brazzaville, Schweiz, Cookinseln, Chile, Kamerun, China, Kolumbien, Costa Rica, Kuba, Cabo Verde, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dschibuti, Dänemark, Dominica, Dominikanische Republik, Algerien, Ecuador, Estland, Ägypten, Eritrea, Spanien, Äthiopien, Finnland, Fidschi, Falklandinseln, Mikronesien, Färöer, Frankreich, Gabun, Vereinigtes Königreich, Grenada, Georgien, Französisch-Guayana, Guernsey, Ghana, Gibraltar, Grönland, Gambia, Guinea, Guadeloupe, Äquatorialguinea, Griechenland, Guatemala, Guam, Guinea-Bissau, Guyana, Sonderverwaltungsregion Hongkong, Honduras, Kroatien, Haiti, Ungarn, Indonesien, Irland, Israel, Isle of Man, Indien, Irak, Iran, Island, Italien, Jersey, Jamaika, Jordanien, Japan, Kenia, Kirgisistan, Kambodscha, Kiribati, Komoren, St. Kitts und Nevis, Südkorea, Kuwait, Kaimaninseln, Kasachstan, Laos, Libanon, St. Lucia, Liechtenstein, Sri Lanka, Liberia, Lesotho, Litauen, Luxemburg, Lettland, Libyen, Marokko, Monaco, Republik Moldau, Montenegro, St. Martin, Madagaskar, Marshallinseln, Nordmazedonien, Mali, Myanmar, Mongolei, Sonderverwaltungsregion Macau, Nördliche Marianen, Martinique, Mauretanien, Montserrat, Malta, Mauritius, Malediven, Malawi, Mexiko, Malaysia, Mosambik, Namibia, Neukaledonien, Niger, Norfolkinsel, Nigeria, Nicaragua, Niederlande, Norwegen, Nepal, Nauru, Neuseeland, Oman, Panama, Peru, Französisch-Polynesien, Papua-Neuguinea, Philippinen, Pakistan, Polen, St. Pierre und Miquelon, Puerto Rico, Palästinensische Autonomiegebiete, Portugal, Palau, Paraguay, Katar, Réunion, Rumänien, Serbien, Russland, Ruanda, Saudi-Arabien, Salomonen, Seychellen, Sudan, Schweden, Singapur, St. Helena, Slowenien, Spitzbergen und Jan Mayen, Slowakei, Sierra Leone, San Marino, Senegal, Somalia, Suriname, São Tomé und Príncipe, El Salvador, Syrien, Eswatini, Turks- und Caicosinseln, Tschad, Togo, Thailand, Tadschikistan, Timor-Leste, Turkmenistan, Tunesien, Tonga, Türkei, Trinidad und Tobago, Tuvalu, Taiwan, Tansania, Ukraine, Uganda, Vereinigte Staaten, Uruguay, Usbekistan, Vatikanstadt, St. Vincent und die Grenadinen, Venezuela, Britische Jungferninseln, Amerikanische Jungferninseln, Vietnam, Vanuatu, Wallis und Futuna, Samoa, Jemen, Mayotte, Südafrika, Sambia, Simbabwe

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch und 12 weitere , Französisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Kroatisch, Niederländisch, Portugiesisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Vietnamesisch

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Zoho Invoice Software - 3
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Videos zu Zoho Invoice
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Zoho Invoice: 56

  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Abrechnungsportal
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Zeiterfassung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Daten-Import / -Export
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Erstattungs-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mobile App
  • Mobile Zahlungen
  • Mobile Zeiterfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zeiterfassung
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Online-Zeiterfassung
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Schätzung
  • Statusverfolgung
  • Stündliche Fakturierung
  • Timer
  • Timesheet Management
  • Umsatzsteuer-Management
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung

Alternativen

BigTime

4,6
Nr. 1 Alternative zu Zoho Invoice
BigTime ist das Access-Anywhere-Betriebssystem für kompetente Beratungsteams. Erfahre, wie dein projektgetriebenes...

BQE Core Suite

4,4
Nr. 2 Alternative zu Zoho Invoice
BQE Core macht es einfacher und rentabler, dein Unternehmen zu führen. Das Tool organisiert Informationen, automatisiert...

HarmonyPSA

4,5
Nr. 3 Alternative zu Zoho Invoice
HarmonyPSA unterstützt den gesamten Business-Lebenszyklus, von der Lead-Generierung zur Vertragsverlängerung. Speziell...

FreshBooks

4,5
Nr. 4 Alternative zu Zoho Invoice
FreshBooks ist eine Buchhaltungssoftware, die den Betrieb deines kleinen Unternehmens einfach, schnell und sicher...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(314)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du Zoho Invoice bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 314 Bewertungen angezeigt
Julieanne G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great value

Bewertet am 2.2.2020

Overall I love Zoho Invoice simply because of how effectively they automate the process of sending...

Overall I love Zoho Invoice simply because of how effectively they automate the process of sending invoices and collecting payment. It saves me so much time every month and is worth every penny.

Vorteile

I needed an invoicing system that could send recurring invoices. I was spending too much time every month manually creating invoices, and would often send them out late, which meant I'd get paid late. Of all the options I researched (there were a lot) Zoho had the most features for the lowest price. Set up was easy, and they keep adding new features that are included with my subscription. They even have automatic reminder emails you can have sent to clients who are late in paying. This happens so often in my industry, that this feature has actually helped me collect my payments faster, without me having to spend time trying to get paid.

I also love that as my business grows, Zoho has so many other products that I could add to my Zoho dashboard. I've also noticed that most of the other 3rd party programs I use have options to connect to Zoho.

Nachteile

Their customer support is a bit slow. There's a new feature they've rolled out that I'd like to use, but there's not much documentation about it. I reached out a few days ago for help and still haven't heard back. It would be nice if step by step instructions were easy to find for their new features.

In Betracht gezogene Alternativen

Invoicely, Bitrix24 und QuickBooks Desktop Enterprise

Gründe für den Wechsel zu Zoho Invoice

Zoho offered the cheapest price for the feature of sending recurring invoices. After using this program, I've seen there are many other handy features that come along with their low rate. Because it also connects to so many 3rd party programs, I don't foresee switching to another company for quite some time.

Antwort von Zoho

Hi Julieanne,

Thank you for taking the time to review us! We're glad to hear you were able to streamline your invoicing and payment collection processes.

Regarding your feedback on the documentation, it would be very helpful if you could share more details. Please feel free to drop an email to support@zohoinvoice.com

Regards,
Harikrishna
The Zoho Invoice Team

Soorya A.
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Complete end to end invoicing solution for SMBs

Bewertet am 29.5.2021

Very satisfied and extremely happy customer of Zoho Invoice.

Makes most of the "headache" piece...

Very satisfied and extremely happy customer of Zoho Invoice.

Makes most of the "headache" piece of work in finance really easy and smooth by automating recurring tasks.

Vorteile

Zoho Invoice has long been an dependable tool for all our internal billing and invoicing needs.

Ability to choose templates, customize design, adding categories and much more, makes it an integral part of our day to day business.

The product has extensive features like dashboard, estimates, payments, recurring payments etc which can serve very well to any startup, SMB or enterprise.

The product has strong UI/UX and the simplicity to use does not require any additional training or hand-holding, its just amazing how fast our new resources pick it up from day 1

We have used Zoho Invoice from our starting days and we have grown stronger together over all these years

Nachteile

As a founder-led company, I wish there was a feature to group multiple invoices into one and create a invoice group list, some customers expect us to submit multiple invoices in batches.

Susan D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Zoho Invoices: Just when I thought things couldn't be better or easier.

Bewertet am 31.8.2021

Efficient way to track my time and create an invoice for each client. Time (and therefore money)...

Efficient way to track my time and create an invoice for each client. Time (and therefore money) does not fall through the cracks.

Vorteile

Logging my time and being able to send my clients a detailed invoice (that I can customize) is critical to me. The fact that my client can opt to have a portal to see invoices, payments, etc. is icing on the cake!

Nachteile

Because invoicing is my business Achilles Heel, I would like it even better if I could create a recurring (monthly) invoice for my clients so I don't have to remember to do it. It is just there. Recurring billing right now is only for a fixed amount and I cannot add billable hours to it. However, the PROS definitely outweigh the CONS.

Nicholas T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

good software - some useful features

Bewertet am 3.10.2019

Overall it got the job done with creating invoices but we ultimately cancelled the subscription. It...

Overall it got the job done with creating invoices but we ultimately cancelled the subscription. It was too expnesive for what it was and we just started doing invoices through Word or Excel. If you have the entire suite I could see why some businesses love and succeed with Zoho.

Vorteile

we used this software mostly to create intercompany and corporate invoices to vendors. I liked how you can set them up on a recurring basis, customize recipients and the look of the invoice and that you could access on your mobile device.

Nachteile

didn't integrate with our main accounting software so it was a lot of double entry. I also didn't like how every part of Zoho was a different section and product and price. For just Zoho invoice it was expensive and confusing for some users, being unable to use other parts of the system

In Betracht gezogene Alternativen

SAP Concur und Expensify

Zuvor genutzte Software

SAP Concur und Expensify

Gründe für den Wechsel zu Zoho Invoice

At the time we just needed the invoice feature so it was easier and cheaper to set up than others.

Antwort von Zoho

Dear Nicholas,

Thanks for taking the time to share your feedback.

We understand that you felt the product to be expensive and that some of your users found it could be more intuitive. Sorry about that. If you are ready to give us a chance, we are happy to schedule a call, know your requirements and suggest the best plan.

We believe the import/export functionalities and our REST APIs could help you with pushing the data to your accounting platform. Just drop an email to support@zohoinvoice.com and we shall get in touch with you.

We would love to have you back with us!

Regards,
Harikrishna
The Zoho Invoice team

Matthew V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great invoicing tool for small businesses

Bewertet am 25.11.2019

Overall good customer service and good product. We tried different ways to implement the recurring...

Overall good customer service and good product. We tried different ways to implement the recurring feature that most of our clients would use. We wanted to auto deduct recurring invoices and it didn't have that feature, otherwise, we probably would have stayed with it. We did use Zoho subscriptions for that.

Vorteile

It was quick to get up and running. The software is fairly easy to navigate and provides professional looking invoices that are downloadable by my customers. My favorite feature is the reminder feature, once you send out an invoice the software can send out automated reminders for the client to pay in case they don't see it in their email the first time or get busy and forget (cause an email will be forgotten eventually, as good intentioned as we all are). Definitely good for people starting out and small businesses that don't have a lot of clients. The price point is low for starting out, usually a lot less than other software I've seen and used. And if you use Zoho CRM, in can integrate with that.

Nachteile

For me personally, I was using the software for invoicing website development customers, and once you get done, apart from web hosting, you are done. And over the past few years, I hit my max level and I don't feel like its much of a benefit to have past customers count towards my limit. Some of which are small jobs.

I think it would be better if you have the same customers you invoice regularly.

In Betracht gezogene Alternativen

PayPal

Warum Zoho Invoice gewählt wurde

We were switching CRM systems and cutting back on things we were not using.

Zuvor genutzte Software

Keap

Gründe für den Wechsel zu Zoho Invoice

Better options than paypal with less setup.

Antwort von Zoho

Hi Matthew,

Thanks for the review!

We are happy to know the automatic reminders and the integration between Zoho Invoice and Zoho CRM were of help to you.

Regarding recurring transactions, it's good to hear that Zoho Subscriptions caters to your needs but since Zoho Invoice itself has recurring invoices and the ability to auto-charge your customers, we would like to know a little more on it.

You can reach out to support@zohoinvoice.com so that we can understand your requirements better.

Regards,
Harikrishna

5 von 314 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Zoho Invoice Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zoho Invoice.

Zoho Invoice bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Zoho Invoice hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Zoho Invoice unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Kroatisch, Niederländisch, Portugiesisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Vietnamesisch

Zoho Invoice unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Zoho Invoice kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.Net, Braintree, Google Workspace, Microsoft 365, Slack, Square Payments, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Campaigns, Zoho Projects

Zoho Invoice bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank

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