Salesforce Social Studio

Salesforce Social Studio

Social-Media-Listening von Salesforce.

4.1/5 (243 Bewertungen)

Salesforce Social Studio Übersicht

Social Studio von Salesforce ist eine Social-Media-Auswertungssoftware, mit der Unternehmen Gespräche über ihre Marke in mehreren Social-Media-Kanälen ermitteln und analysieren können. Die Software kann von Vertrieb, Kundenservice und PR sowie von Community-Managern verwendet werden, um ein besseres Kundenerlebnis zu bieten und ein tieferes Verständnis der Bedürfnisse ihrer Kunden zu erlangen.

Mit Salesforce Social Studio kannst du nicht nur Social-Media-Konversationen über deine eigene Marke überwachen. Du erfährst auch mehr zu Gesprächen über deine Mitbewerber und deine Branche. Mithilfe von Salesforce Social Studio können deine Mitarbeiter an Gesprächen mit deiner Zielgruppe teilnehmen, die Markenbotschaft fördern und Kundenprobleme und -bedenken direkt ansprechen. Die Software hilft dir auch zu verstehen, welche Inhalte für deine Zielgruppe am besten geeignet sind. Sie analysiert zudem die Leistung deiner Kampagnen.

Social Studio von Salesforce ist Teil der Salesforce Marketing Cloud-Produktsuite. Es ist der Social-Listening- und Markenüberwachungszweig dieser Produktreihe. Die Software wird von Marken eingesetzt, um das Kundenengagement zu steigern, Social-Media-Kampagnen zu verbessern, eine bessere Kenntnis über die Zielgruppe und Branche zu erlangen und eine bessere Kundenbetreuung zu bieten. Social Studio bietet eine Reihe von Analyse- und Berichterstattungsfunktionen, um die Kundenstimmung, Demografie und Branchentrends zu verstehen.

Salesforce Social Studio kann zum Erstellen effektiver Social Media- und Content-Marketing-Kampagnen verwendet werden, um sowohl kurzfristige als auch langfristige Ziele wie die Einführung eines neuen Produkts, jährliche Messen oder andere Veranstaltungen und neue Partnerschaften zu unterstützen. Mit Social Studio kannst du ein soziales Kundenbetreuungsprogramm einrichten, indem du Probleme unverzüglich öffentlich ansprichst und behebst. Mit dem Listening-Tool für soziale Medien kannst du verschiedene Arten von Erwähnungen und Posts identifizieren, deren Dringlichkeit analysieren und sie an die am besten geeignete Abteilung oder den besten Mitarbeiter weiterleiten. In Social Studio kannst du auch benutzerdefinierte Berichte und eigene Visualisierungen erstellen, Daten nach Workflow, Notizen, Tags und Erkenntnissen filtern sowie Daten für den internen Gebrauch exportieren und weiterleiten.

Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Kanada, China, Europa, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Niederländisch, Englisch, Französisch und 6 weitere , Deutsch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Salesforce Social Studio Bewertungen

Gesamtbewertung
4.1/5
81% Positive Bewertungen
96
Ausgezeichnet
100
Sehr gut
35
Durchschnitt
6
Gering
6
Schlecht
Brad K.
Mit Google übersetzen

Robust CRM!!!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.3.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

SalesForce a robust CRM that enables enterprise businesses to use account and customer information to improve customer relations, increase marketing and sales success and extract business data.

Vorteile

I’ve spent more than 3 years administrating/ consulting for many companies on salesforce implementation and continue to find ways to make it work even better. Salesforce provides one of the most well-integrated, predictable and feature-rich CRM that I’ve worked with and implemented. There are so many ways that I can tailor Salesforce to businesses. This product is one of the most robust platforms out today and is great for any sales team. This CRM helps companies by keeping track of all sales related information. It also offers custom reports which is one of the best features, This will provide companies with business analytics to understand where we need to improve sales processes. I will say as an administrator of this product there is a little learning curve to help a company utilize all of the functionality of this product, but once you have a grasps you will see a huge difference in company sales!!!

Nachteile

This CRM can be expensive for small-scale business. There are a lot of customizations that would be needed in the implementation process, which adds to cost of development. I would recommend hiring a SalesForce Administrator/Developer for your team for the implementations process and general maintainenece. This would help cut down the cost by not using SalesForce to do it for you, plus I do think their customer support is lacking.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Bill H.
Mit Google übersetzen

Marketing Cloud is the optimal integration for our Salesforce-powered website

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 16.1.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

We love the integration with our current Salesforce Commerce Cloud website and the ability to track everything within and not worry about dozens of different integrations to accomplish the same thing. Because Salesforce is a larger company, you can expect great support, knowledgeable account managers, and constant improvements.
As with any platform, there are things we'd like for it to be able to do, I'm confident that in time, many of those things will become available. And anything that doesn't, we'll continue to use 3rd party integrations.

Vorteile

As with all things SalesForce you can expect nothing but the top level of customer support and options. We currently run a Salesforce website, so the integration is flawless and easy. There's not much additional setup or any big learning curve to start using it.
The Marketing Cloud is a great way to easily manage our social media accounts, facebook posting, and email automation solutions. Because this platform is integrated with our website, it's still very easy to have outside vendors and software solutions that integrate with it. An example of that is that we still use Mailchimp to help manage our email channel even though the Marketing Cloud offers an email solution as part of their software.

Nachteile

The main disadvantages of using this software are pretty much the same disadvantages of any of the Salesforce platforms and/or integrations. For the uninitiated those are:
- Some of the most costly software that accomplishes the same tasks as other platforms
- Can be a bit complicated to navigate due to the sheer possibilities + abilities you have using the Salesforce platform.

If you understand both the expenses associated with using Salesforce and have people who can either learn it, or teach it, then i'd say there's no other real disadvantages to using it!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Verifizierter Rezensent
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Worked for SFMC and used the platform daily for 2 years (Agency side, in Services)

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 2.5.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

After moving off of SFMC, I was definitely hurting for the robust nature of personalization and segmentation that was offered through the proprietary Ampscript language, and the full SQL editor to run queries on data extensions. Although I think that it could have been built in a smarter way to execute processing of queries faster, and have a better UX/UI, the power that's available to a slightly more tech savvy marketer is unmatched.

Vorteile

The first email platform I worked on was SFMC. Definitely the strongest features of the platform were the ability to customize so much through the use of Ampscript functions, content areas, and data extensions, as well as the ability to segment and cohort large amounts of user data with the power of having a full on SQL editor to do so.

Nachteile

The platform was hacked together on the backend, and whoever headed up product did not do a good job of making the UX/UI cohesive. Extremely slow to execute queries on large data sets, and until they moved it into Automation Studio, there was no way to know when your query finished running, or what the error was if it ran into one. On the UX/UI side, who the heck made the decision that Emails and Data Extensions could be shared across Business Units, but User-Initiated Sends/Queries/Scripts, etc can't? It's not consistent, random items can be shared, while others can't and must be manually copied over to the other Business Unit.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

6.0/10
Jamie M.
Mit Google übersetzen

A heavy hitter, but work to be done in UX

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.1.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Despite being somewhat clumsy in real-world use, Marketing Cloud is a powerful, high quality suite for those looking to pursue robust, personalized digital campaigns.

Vorteile

This is an outstanding product for 1:1 engagement with an existing audience. We're still somewhat new to it, but are quickly coming up to speed. Best modules are open APIs, Journey Builder (basically pulls the entire suite together to build repeatable workflows), Audience builder (works hand/glove with Journey Builder), and Mobile Studio. It will take time for us to gather enough behavior and other attribute values to really put this to work. But it has plenty of horsepower and data tools and really get us to advanced personalization and performance analysis.

Nachteile

The suite is a set of modules cobbled together via the original product (ExactTarget) and new apps purchased by SFDC (e.g., Social Studio, which as Radian 6). This makes it cumbersome to assemble an entire campaign because you're constantly pinging back and forth through different modules (via a tabbed interface) to get things done. It's probably too late now for a truly unified, campaign-based UI, so it will have to do.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

7.0/10
Kristen D.
Mit Google übersetzen

Incredible tool, make sure you have an infrastructure

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

An incredible tool when an infrastructure is in place that will allow for collaboration between marketing and sales as well as support in place for the sales team so they don’t get bogged down with the administrative component. If you are a Manager then you will love these reports.

Vorteile

As a provider of digital marketing automation (email, social, ads) and analytics, is great when it comes to connecting the dots between what you know about customers and what marketing materials you should send to them. The Journey Building feature is incredible for this. This also allows you to set triggers and make intelligent automation decisions.

Nachteile

Make sure you have an infrastructure in place that will allow for the immense amount of data entry and data maintenance necessary to keep the CRM up-to-date and allow intelligent marketing insights and automation to even be possible. You don’t want to make marketing decisions based on an accurate CRM information.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

7.0/10

Salesforce Social Studio Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Salesforce Social Studio Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Content-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Integration von Dritten
  • Kampagnenanalyse
  • Kampagnenmanagement
  • Multichannel-Marketing
  • Social-Media-Integration

  • A/B-Tests
  • API
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Email Marketing Management
  • Engagement-Analytik
  • Kundenspezifisches Branding
  • Überwachung

Salesforce Social Studio Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Social Studio.

F. Welche Preispläne bietet Salesforce Social Studio an?

Salesforce Social Studio bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Salesforce Social Studio?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Salesforce Social Studio

F. Wer sind die typischen Nutzer von Salesforce Social Studio?

Salesforce Social Studio hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Salesforce Social Studio unterstützt?

Salesforce Social Studio unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Salesforce Social Studio an?

Salesforce Social Studio hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Salesforce Social Studio mobile Geräte?

Salesforce Social Studio unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Salesforce Social Studio?

Salesforce Social Studio kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BIME, Beckon, Domo, Klipfolio, Salesforce Marketing Cloud, Salesforce Service Cloud

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Salesforce Social Studio an?

Salesforce Social Studio bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen