
Über JobNimbus
JobNimbus bietet eine Möglichkeit, Projekte, Aufgaben und Kontakte/Leads gleichzeitig mit einer Anwendung zu verwalten. Das CRM- und PM-Tool kann zur Erstellung, Planung und Zuweisung von Aufgaben verwendet werden. Mit JobNimbus kannst du Workflows erstellen und definieren, indem du Aufgaben vor der Fertigstellung über mehrere Stufen verschiebst. Du kannst die Anwendung verwenden, um von jedem beliebigen Gerät aus auf wichtige Kundeninformationen zuzugreifen und Lead-Details von unterwegs zu aktualisieren. Alle deine Dokumente werden sicher in JobNimbus gespeichert, sodass du Dateien an ausgewählte Teammitglieder und Kunden senden und gemeinsam nutzen kannst.
Mit JobNimbus kannst du auch deine Vertriebsdokumente verwalten. Mit der App kannst du Kostenvoranschläge, Rechnungen, Angebote, Arbeitsaufträge und Verträge erstellen. Du kannst automatisch Steuersätze und -mengen auf Kostenvoranschläge anwenden und diese in wenigen Schritten in Rechnungen verdecken. Dokumente können automatisch ausgefüllt und Vorlagen zur späteren Verwendung gespeichert werden. Zu den weiteren Projektmanagement-Funktionen gehören Terminplanung und Kalenderorganisation, mit Benachrichtigungen über den Aufgabenfortschritt. JobNimbus lässt sich auch in Google Maps und Google Calendar für die weitere Projektorganisation integrieren.
Bilder








Du bist nicht sicher, ob JobNimbus das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen

JobNimbus
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Salesforce Marketing Cloud

HubSpot CRM

Salesforce Service Cloud

Jobber

Nutzerbewertungen
Hast du JobNimbus bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Love the system, Ronnie has been great to work with.
Bewertet am 3.2.2018
Vorteile
Keeping track of multiple offices, being able to talk to each user. Track conversations of with customers.
Nachteile
Would like to integrate excel with the program. I would like to separate different office managers from seeing each other's area.
Antwort von JobNimbus
James, thank you for your wonderful review. We especially appreciate the details you shared about how well our software is working across multiple sites or offices. We also love your feedback about integrating Microsoft Excel. Although our philosophy is to get away from spreadsheets and into tools that have more options and usability, we understand that each business has its own flow and preferences. Users can attach spreadsheets in JobNimbus, but it sounds like you may have a different solution in mind. Also, it may be helpful to use our Groups feature, and our Support team can help you get set up with that. If you haven't already reached out to support@jobnimbus.com or (855) 964-6287, we'd love the opportunity to troubleshoot this with you.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Dc’s Contracting LLC JobNimbus Review
Bewertet am 18.11.2019
Overall I love the product and I am glad it is linked with other products to make running a...
Overall I love the product and I am glad it is linked with other products to make running a business so seamless.
Vorteile
The efficiency, ease of customization, integrations make operations more fluent. The overall functionality and details built in helps my business tremendously keep organized.
Nachteile
At first I did not like how I was unable to know if emailed invoices, estimates, etc were delivered or opened by the end recipient.
After communicating the issue to tech support it was resolved a while after.
Other than that I would like to see a “select all” or “multiple select” feature for pictures after attached to custom file where a mass delete can be done.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu JobNimbus
It is linked with beacon who I worked for and now do business with so with that integration alone helps out a lot not having to double the work when estimating and ordering roofing materials. Also, as a contractor the overall set up, functionality, and options are more suitable for out type of business/ industry.Antwort von JobNimbus
Thanks, David!
If you haven't already done so, please submit these ideas to jobnimbus.uservoice.com so we can make sure our dev team can consider those as they build out new features and improvements. Thank you!
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Great concept for construction companies - Massive room for improvement
Bewertet am 30.8.2019
JobNimbus was built specifically for construction companies and offers an end-to-end solution, from...
JobNimbus was built specifically for construction companies and offers an end-to-end solution, from Lead Acquisition to Invoicing. It's extremely difficult to tweak and configure more "generalist" CRM's and Project Management apps to fit the construction industry workflows and specific steps, so there definitely is value in this software. Although it is far from perfect, it offers an almost ready-made solution for construction and roofing companies, allowing for a fairly quick onboarding.
The starting idea is great, but it is definitely perfectible. The biggest flaw with JoNimbus is the fact that it has different workflows for Contacts (homeowners and people in general), and for Jobs (actual work being performed). While it sounds great, once you dig a little deeper, you realize that the pre-defined statuses for Contacts and Jobs are the same! This, instead of creating clarity and differentiating both aspects of a job, leads to massive confusions with low-tech employees: if a Sales Rep saves a contract under a Contact instead of a job, the person looking for that contract under Job will not find it unless they look under Contact. It might be hard to understand if you have never used JobNimbus, but the bottom line is it creates (many) mix-ups.
Additionally, the mobile apps are so bad our people have stopped using them and are opening the desktop version on their mobile devices. All in all, we are better off with JN than without, but needs a lot of improvement.
Vorteile
- Designed specifically for Construction and Roofing companies
- End-to-end solution, from Lead Acquisition to Invoicing (not advanced financials though, it won't replace your accounting software)
- Highly customizable (although not as much as we'd like or need)
- reasonably priced when compared to alternatives, no setup fees
- Great customer support
Nachteile
- Confusing workflows (more on that below)
- Not the easiest program for people who are not tech-savvy, steep learning curve
- TERRIBLE mobile apps (IOS & Android). It's so bad our field guys have resorted to opening the desktop version on their browsers
- Custom template building somehow limited: no math formulas allowed, inserting tables and making them fit the page is a pain
- The main dashboard and the constant notifications and task reminders are overwhelming instead of being useful
In Betracht gezogene Alternativen
AccuLynx- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Simple, Affordable and Easy
Bewertet am 4.9.2019
I don’t feel the need to look for other systems. This one has all I need and I can easily look past...
I don’t feel the need to look for other systems. This one has all I need and I can easily look past some quirks
Vorteile
Simple to set up
Quick
Always improving
Easy to navigate
Easy to teach others
Nachteile
Need easier integration with Quick Books
Sending emails is not user friendly
Reports could be easier to set up and use
Some naming of sections are not intuitive
In Betracht gezogene Alternativen
ADP Workforce NowWarum JobNimbus gewählt wurde
Jobber has too Many restrictions for what I need.Zuvor genutzte Software
JobberGründe für den Wechsel zu JobNimbus
Cost- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Excellent CRM Company and More!!!
Bewertet am 23.9.2019
Jobnimbus has saved me a lot of time with homeowners when I am needing to sign a homeowner up.
Jobnimbus has saved me a lot of time with homeowners when I am needing to sign a homeowner up.
Vorteile
Jobnimbus makes it extremely easy to add contacts, write estimates and convert them to invoices or work orders and then to email them to you customers.
Nachteile
I am unable to remove the price totals from the current system which makes the customer see a really large number when you are giving a good, better or best type estimate.
In Betracht gezogene Alternativen
AccuLynxWarum JobNimbus gewählt wurde
Started my own company.Gründe für den Wechsel zu JobNimbus
Other roofers told me this one was better even with the flaws it does have.Antwort von JobNimbus
Thanks, John! We're glad JobNimbus is help you out!
We have a "Good, Better, Best" system on our radar and want to build it as soon as we can. If you haven't already done so, please vote on this idea at jobnimbus.uservoice.com to help move it forward in our development queue. Thank you!
JobNimbus Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über JobNimbus.F. Welche Preispläne bietet JobNimbus an?
JobNimbus bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 200,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von JobNimbus?
JobNimbus hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von JobNimbus unterstützt?
JobNimbus unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt JobNimbus mobile Geräte?
JobNimbus unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert JobNimbus?
JobNimbus kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Beacon, Broadly, EASE, EagleView, Global Payments Suite, Google Calendar, HOVER, Mailchimp, Podium, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, SPOTIO, SalesRabbit, WePay, Zapier, naturalForms
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet JobNimbus an?
JobNimbus bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für JobNimbus gefundenen Softwarekategorien an.
- CRM-Systeme
- Projektmanagement Tools
- CRM Software für Bauunternehmen
- Software zur Kalkulation der Hausbaukosten
- Angebotssoftware für Sanierung & Umbau
- Dachdecker Software
- Bauprojektmanagement Software
- Baukalkulation Software
- GaLaBau Software
- Mängelprotokoll-Software
- Sales Tracking Software
- Fremdfirmenmanagement Software
- Field Service Management Software
- Auftragsmanagement Software
- Angebotserstellung Software
- Bauplanungssoftware