
Über JobNimbus
JobNimbus bietet eine Möglichkeit, Projekte, Aufgaben und Kontakte/Leads gleichzeitig mit einer Anwendung zu verwalten. Das CRM- und PM-Tool kann zur Erstellung, Planung und Zuweisung von Aufgaben verwendet werden. Mit JobNimbus kannst du Workflows erstellen und definieren, indem du Aufgaben vor der Fertigstellung über mehrere Stufen verschiebst. Du kannst die Anwendung verwenden, um von jedem beliebigen Gerät aus auf wichtige Kundeninformationen zuzugreifen und Lead-Details von unterwegs zu aktualisieren. Alle deine Dokumente werden sicher in JobNimbus gespeichert, sodass du Dateien an ausgewählte Teammitglieder und Kunden senden und gemeinsam nutzen kannst.
Mit JobNimbus kannst du auch deine Vertriebsdokumente verwalten. Mit der App kannst du Kostenvoranschläge, Rechnungen, Angebote, Arbeitsaufträge und Verträge erstellen. Du kannst automatisch Steuersätze und -mengen auf Kostenvoranschläge anwenden und diese in wenigen Schritten in Rechnungen verdecken. Dokumente können automatisch ausgefüllt und Vorlagen zur späteren Verwendung gespeichert werden. Zu den weiteren Projektmanagement-Funktionen gehören Terminplanung und Kalenderorganisation, mit Benachrichtigungen über den Aufgabenfortschritt. JobNimbus lässt sich auch in Google Maps und Google Calendar für die weitere Projektorganisation integrieren.
Preisoptionen ab:
200,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu JobNimbus
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Erhältlich in diesen Ländern
Vereinigte Staaten
Unterstützte Sprachen
Englisch
Preisoptionen ab:
200,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu JobNimbus
Bilder





Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von JobNimbus: 124
Alternativen
Nexus

iRoofing

Jobber

SalesRabbit

Nutzerbewertungen
Hast du JobNimbus bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Love the system, Ronnie has been great to work with.
Bewertet am 3.2.2018
Vorteile
Keeping track of multiple offices, being able to talk to each user. Track conversations of with customers.
Nachteile
Would like to integrate excel with the program. I would like to separate different office managers from seeing each other's area.
Antwort von JobNimbus
James, thank you for your wonderful review. We especially appreciate the details you shared about how well our software is working across multiple sites or offices. We also love your feedback about integrating Microsoft Excel. Although our philosophy is to get away from spreadsheets and into tools that have more options and usability, we understand that each business has its own flow and preferences. Users can attach spreadsheets in JobNimbus, but it sounds like you may have a different solution in mind. Also, it may be helpful to use our Groups feature, and our Support team can help you get set up with that. If you haven't already reached out to support@jobnimbus.com or (855) 964-6287, we'd love the opportunity to troubleshoot this with you.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Review
Bewertet am 5.11.2019
Work order and sub-contractor management.
Work order and sub-contractor management.
Vorteile
Overall it is pretty simple to use. I 've actually figured out some of the support issues that your support team couldn't figure out. Also figured out a couple of work arounds to make the system more useful for my company.
Nachteile
Your sections in the estimate templates. Currently I click on the section link to create the section but I then open up my notepad to enter the description so I can see the entire thing in order to proof read it. I then copy and paste it into the description field.
Warum JobNimbus gewählt wurde
Automations, work order and sub-contractor managementZuvor genutzte Software
TradifyGründe für den Wechsel zu JobNimbus
Although the other products had some features that JobNimbus doesn't they also lack some of functionality that JobNimbus provides. So JobNimbus won.Antwort von JobNimbus
Thank you, Gary!
For those Estimate line item Descriptions, you can actually drag those fields to make them bigger. Just click the little lines at the bottom right of the field to expand each one as necessary.
Our support team can help guide you if you need additional assistance, and we hope to make these auto-expand in the future, as well!
- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
JobNimbus is budget software with many bugs. Sign up to be guinea pig!
Bewertet am 14.11.2021
Ive used JobNimbus overall for a year- I still continue to use it because Ive already set it up and...
Ive used JobNimbus overall for a year- I still continue to use it because Ive already set it up and transferred my sales force over here. The customer support is quick to help when you need it on anything simple. Anything over low level complexity is not going to get fixed and you'll have to deal with it. Some issues I have, if you are in an area with reception issues, you will have zero ability to pull up contact details or address. You better make sure you have the right information before you go to these job sites. No notes, no phone number, nothing will be available. The downtime, there's lots of it. Enough that if you're in the middle of typing up a long estimate with lots of details notes and pictures, if anything crashes you LOSE ALL YOUR DATA. Remember back in the day before autosave? Kids lose term papers and everything. Well job nimbu does you worse than that. You'll lose entire sets of work you did if the system goes down or you have an internet issue. The other HUGE ISSUE i have is that the software constantly prints a SECOND PAGE on estimates an invoices for customers and subcontractors. Their software was written by third world countries (probably the same guy who wrote the Boeing airplane trim level software) If you write too many lines it will kick a blank second page out. So you print this, it prints two pages. You send it to a client, it sends them a two page PDF, which the second is blank. Its unprofessional. For the last year the company has said, just mak
Vorteile
The software works overall to manage many different areas of your business. However, it does none of them well. It does a good job of keeping everything in one place but what good is that if it still has lots of bugs that the company refuses to fix?
Nachteile
BUGS! Lots of Bugs!!! No offline version. This is a cloud software. It routinely goes down and locks you out of your customer data and job information. If you are doing jobs in rural areas or areas that lack reception you will be unable to access your job nimbus in ANY capacity. The other HUGE ISSUE i have is that the software constantly prints a SECOND PAGE on estimates an invoices for customers and subcontractors. Their software was written by third world countries (probably the same guy who wrote the Boeing airplane trim level software) If you write too many lines it will kick a blank second page out. So you print this, it prints two pages. You send it to a client, it sends them a two page PDF, which the second is blank. Its unprofessional. For the last year the company has said, just make it print one page. Well even if you do that, it still says 1 of 2 pages and the customer asks you where the second page is. They want to know what it says on the second page before they approve an $40,000 estimate.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
JobNimbus Review
Bewertet am 12.6.2019
Vorteile
It was aesthetic and super easy to use, with everything very intuitive
Nachteile
There were some things i couldnt find like putting notes or somthing, and sometimes a little slow
Antwort von JobNimbus
Thanks Jason! I know our team is working on updates to performance for both the web and mobile apps, so things should be getting faster for you!
If you ever have trouble finding anything, please send an email to support@jobnimbus.com and they can help you out!
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Jobnimbus helps us accomplish vital tasks every day
Bewertet am 29.3.2019
Vorteile
We've been using Jobnimbus for about 3 years now and the built in functionality with payments, Quickbooks and job tracking have made our lives so much easier. All photos and documents get uploaded directly from our phones out in the field for sales and invoicing made simple.
Nachteile
No functionality for e-signatures... Like, we can let customers pay their bills right thought a huge green button on the email, why not have a huge blue button saying "approve estimate." Make it easy for people to say yes to us, then store that on the cloud with everything else...
Antwort von JobNimbus
Hey Joshua! So glad JobNimbus has been able to help you do some pretty important stuff in your day. We want to keep making that happen, and approving/signing estimates is one of the ways we want to help better.
While you can get your estimates signed directly on our mobile app, the e-signature experience is lacking and our dev team is working to take that experience up a notch. Stay on the lookout for updates to the mobile app and web experience!
JobNimbus Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über JobNimbus.F. Welche Preispläne bietet JobNimbus an?
JobNimbus bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 200,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von JobNimbus?
JobNimbus hat die folgenden typischen Kunden:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
F: Welche Sprachen werden von JobNimbus unterstützt?
JobNimbus unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt JobNimbus mobile Geräte?
JobNimbus unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert JobNimbus?
JobNimbus kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Beacon, Broadly, EASE, EagleView, Global Payments Suite, Google Calendar, HOVER, Mailchimp, Podium, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, SPOTIO, SalesRabbit, WePay, Zapier, naturalForms
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet JobNimbus an?
JobNimbus bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für JobNimbus gefundenen Softwarekategorien an.
- CRM-Systeme
- Projektmanagement Tools
- CRM Software für Bauunternehmen
- Software zur Kalkulation der Hausbaukosten
- Angebotssoftware für Sanierung & Umbau
- Dachdecker Software
- Bauprojektmanagement Software
- Baukostenkalkulation Software
- GaLaBau Software
- Mängelprotokoll-Software
- Sales Tracking Software
- Fremdfirmenmanagement Software
- Field Service Management Software
- Auftragsmanagement Software
- Angebotserstellung Software
- Bauplanungssoftware