Avaza Übersicht

Was ist Avaza?

Avaza ist eine Business-Management-Lösung, die Funktionen für Projektmanagement, Ressourcenplanung, Online-Zeiterfassung, Ausgabenmanagement, Online-Rechnungsstellung, wiederkehrende Rechnungsstellung, Angebote und Rechnungen und mehr umfasst. Avaza kann auch in Plattformen von Drittanbietern integriert werden, um Arbeitsabläufe zu optimieren. Avaza ist eine integrierte Cloud-Lösung für professionelle Dienstleistungsunternehmen, die für Tablets und mobile Geräte optimiert ist.

Nutzer können ihr gesamtes kundenorientiertes Geschäft in Avaza abwickeln, sodass sie Projekte effizient und mit Unterstützung von Ressourcenmanagement, Projekt- und Aufgabenverfolgung, Zeit- und Ausgabenmanagement, Angebotserstellung, Rechnungserstellung und Online-Zahlungen durchführen können. Stelle deine Kunden mit Online-Projektzusammenarbeit zufrieden. Du kannst Aufgaben und Dateien per Drag-and-Drop-Funktion ablegen. Lass Aufgaben in der Listenansicht, in Kanban-Boards oder in Gantt-Diagrammen anzeigen.

Avaza hilft Unternehmen, Zeit zu sparen, indem es die Zeit- und Ausgabenverfolgung vereinfacht und die Bezahlung mit Online-Zahlungen direkt aus den Rechnungen beschleunigt. Leistungsstarke Berichterstattung basierend auf Kennzahlen wie Schätzungen nach Status, Finanztransaktionen, Ausgaben nach Kunden und mehr, um Geschäftsinformationen zu liefern.

Avaza Übersicht

Kosten

Beginnt ab
9,95 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis

Avaza Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Avaza Screenshot: Track Time & Expenses on the go with Avaza!
Avaza Screenshot: Track Time & Expenses on the go with Avaza! Avaza Screenshot: Access resource scheduling, and schedule projects based on team availability. Avaza Screenshot: Send online quotes & invoices in minutes. Avaza Screenshot: Stay on top of project reporting! Avaza Screenshot: Access Avaza anywhere, on any device! Avaza Screenshot: Work on tasks in Kanban, list-view or Gantt-view. Avaza Screenshot: Bill clients for time, expenses and fixed amounts in minutes, and get paid online.

Avaza Bewertungen

Avaza Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
218

Sehr gut
95

Durchschnitt
18

Gering
0

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,7
94% haben diese Anwendung empfohlen
Juliana W.

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.


Mit Google übersetzen
Simon D.

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.


Mit Google übersetzen
Sarah P.

Functional but not a perfect fit


Mit Google übersetzen
Nupur W.

Easy collaboration and Time tracking

Its been very helpful. We are able to easily collaborate without clients and all information sits in a centralized space.


Mit Google übersetzen
Grace L.

Great project and resource management tool

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.


Mit Google übersetzen
Juliana W.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 11.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

Vorteile

The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

Nachteile

Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Simon D.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 10.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.

Vorteile

I have used a raft of alternative task & project management SaaS (software as a service) solutions. Additionally, I have trialled around 15-20 different task & project management SaaS solutions. With out a doubt, Avaza is the best solution I have ever used; it is intuitive, easy-to-use, very responsive in speed, has a great smartPhone app to compliment the web-based system, it integrates with Xero (for accounts), and has a raft of sophisticated features and views (Kanban-styled boards, Gantt Charts, task lists, priority views, status views, etc, etc etc!). The features we don't as yet use include Estimate and Invoicing creation, but we may well move to using these too.

Nachteile

A great SaaS solution and I think if I was to want to additional features added, then one would be chat integration (currently comments are available, but no chat). And the 2nd would be an enhanced file management facility, whereby you could upload to a File Repository/Folder, tag the image, assign it to a project, rename the virtual file name, and move it to another folder for housekeeping.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sarah P.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Functional but not a perfect fit

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 12.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

Nachteile

We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Nupur W.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Easy collaboration and Time tracking

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 8.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Its been very helpful. We are able to easily collaborate without clients and all information sits in a centralized space.

Vorteile

Timesheet feature (Billable vs Non-Billable tracking)
Extensive reporting
Task allocation

Nachteile

I am satisfied with what this product offers. My suggestion is that we should have the ability to assign tasks to multiple users.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Grace L.
Branche: Design
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Great project and resource management tool

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 14.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.

Vorteile

I love that it combines resources management and project management into one tool. Perfect for small design studios and agencies that need to know if their employees have the bandwidth to take on a new project (it also takes into account holiday/vacation time!). I use Avaza to create project estimates for clients, knowing that I can easily import from a spreadsheet and adjust timeline/dependencies once the project is confirmed. All on the free plan, too!

Nachteile

The UI could be a bit better-designed. There are some things, like the top toolbar design and the navigation menu for projects, that aren't really the best user experience. But then again, I'm a designer. My only complaint is that it's hard to bulk-edit tasks and it's not possible to do so with CSV import; you can't even select multiple tasks to delete, which can be an administrative time suck if you have a lot of tasks to edit/delete from a project.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 332 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Avaza Preis

Avaza Preis

Beginnt ab
9,95 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 332 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Avaza Funktionen

Avaza Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgaben-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Drag-and-Drop-Oberfläche
Fortschrittsverfolgung
Gantt-Diagramme
Integration von Dritten
Mehrere Projekte
Priorisierung
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektplanung
Projektzeiterfassung
Stundenzettel
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 332 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Avaza Häufig gestellte Fragen

Avaza Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Avaza.

F. Welche Preispläne bietet Avaza an?

Avaza bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 9,95 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Avaza?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Avaza

F. Wer sind die typischen Nutzer von Avaza?

Avaza hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Avaza unterstützt?

Avaza unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Avaza an?

Avaza hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Avaza mobile Geräte?

Avaza unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Avaza?

Avaza kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, BugHerd, HoneyBook, Mailchimp, OneSaas, Shopify, VisitorTrack, Workato, Xero, Zendesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Avaza an?

Avaza bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen