Avaza Übersicht

Was ist Avaza?

Avaza ist eine Business-Management-Lösung, die Funktionen für Projektmanagement, Ressourcenplanung, Online-Zeiterfassung, Ausgabenmanagement, Online-Rechnungsstellung, wiederkehrende Rechnungsstellung, Angebote und Rechnungen und mehr umfasst. Avaza kann auch in Plattformen von Drittanbietern integriert werden, um Arbeitsabläufe zu optimieren. Avaza ist eine integrierte Cloud-Lösung für professionelle Dienstleistungsunternehmen, die für Tablets und mobile Geräte optimiert ist.

Nutzer können ihr gesamtes kundenorientiertes Geschäft in Avaza abwickeln, sodass sie Projekte effizient und mit Unterstützung von Ressourcenmanagement, Projekt- und Aufgabenverfolgung, Zeit- und Ausgabenmanagement, Angebotserstellung, Rechnungserstellung und Online-Zahlungen durchführen können. Stelle deine Kunden mit Online-Projektzusammenarbeit zufrieden. Du kannst Aufgaben und Dateien per Drag-and-Drop-Funktion ablegen. Lass Aufgaben in der Listenansicht, in Kanban-Boards oder in Gantt-Diagrammen anzeigen.

Avaza hilft Unternehmen, Zeit zu sparen, indem es die Zeit- und Ausgabenverfolgung vereinfacht und die Bezahlung mit Online-Zahlungen direkt aus den Rechnungen beschleunigt. Leistungsstarke Berichterstattung basierend auf Kennzahlen wie Schätzungen nach Status, Finanztransaktionen, Ausgaben nach Kunden und mehr, um Geschäftsinformationen zu liefern.

Avaza Übersicht

Kosten

Beginnt ab
9,95 $/Monat

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Gratis Testen
Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis

Avaza Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Track Time & Expenses on the go with Avaza!
Access resource scheduling, and schedule projects based on team availability.
Send online quotes & invoices in minutes.
Stay on top of project reporting!
Access Avaza anywhere, on any device!
Work on tasks in Kanban, list-view or Gantt-view.
Bill clients for time, expenses and fixed amounts in minutes, and get paid online.
Videos zu Avaza Avaza Screenshot: Track Time & Expenses on the go with Avaza! Avaza Screenshot: Access resource scheduling, and schedule projects based on team availability. Avaza Screenshot: Send online quotes & invoices in minutes. Avaza Screenshot: Stay on top of project reporting! Avaza Screenshot: Access Avaza anywhere, on any device! Avaza Screenshot: Work on tasks in Kanban, list-view or Gantt-view. Avaza Screenshot: Bill clients for time, expenses and fixed amounts in minutes, and get paid online.

Avaza Bewertungen

Avaza Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
226

Sehr gut
98

Durchschnitt
17

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
95% haben diese Anwendung empfohlen
Juliana W.

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.


Mit Google übersetzen
Simon D.

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.


Mit Google übersetzen
Nawar A.

Avaza Review

We have tried different tools and tested a lot of other tools but didn't find anything like Avaza for managing the timesheets, scheduling and reporting


Mit Google übersetzen
Sarah P.

Functional but not a perfect fit


Mit Google übersetzen
Stijn S.

Collaborative Project tool

Avaza helped us to overcome our geographic distribution. Vydraulics is an organization that is spread over several countries using different project management tools. Being easy to use and cloud based, we could integrate Avaza very easy in our organisation.


Mit Google übersetzen
Juliana W.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 11.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

Vorteile

The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

Nachteile

Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Simon D.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 10.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.

Vorteile

I have used a raft of alternative task & project management SaaS (software as a service) solutions. Additionally, I have trialled around 15-20 different task & project management SaaS solutions. With out a doubt, Avaza is the best solution I have ever used; it is intuitive, easy-to-use, very responsive in speed, has a great smartPhone app to compliment the web-based system, it integrates with Xero (for accounts), and has a raft of sophisticated features and views (Kanban-styled boards, Gantt Charts, task lists, priority views, status views, etc, etc etc!). The features we don't as yet use include Estimate and Invoicing creation, but we may well move to using these too.

Nachteile

A great SaaS solution and I think if I was to want to additional features added, then one would be chat integration (currently comments are available, but no chat). And the 2nd would be an enhanced file management facility, whereby you could upload to a File Repository/Folder, tag the image, assign it to a project, rename the virtual file name, and move it to another folder for housekeeping.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nawar A.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Avaza Review

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have tried different tools and tested a lot of other tools but didn't find anything like Avaza for managing the timesheets, scheduling and reporting

Vorteile

Avaza is a very powerful tool for managing timesheet and projects scheduling, it is very easy to add your timesheet on daily or weekly basis. Scheduling is also a very easy and flexible.

Nachteile

When scheduling someone for long time (Say a year) and want to schedule another project for the same person during this year, this will lead to over scheduling and can't be interrupted. best way to do this is on monthly basis.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Avaza Software

Hi Nawar, thanks for your review.

As for long-running schedule assignments, you can simply edit the assignment, reduce its date range and add the new assignments.

Having said that we do plan to add support for splitting assignments to make this process a bit quicker. We will add your vote for that feature and notify you as soon as it becomes available.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sarah P.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Functional but not a perfect fit

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 12.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

Nachteile

We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Avaza Software

Hi Sarah, thanks for your feedback.

Avaza rolled out a fully customizable account dashboard some time back. User can add and remove dashboard widgets as they wish.

We plan to add to the widget library over time.

As for pricing, we believe Avaza is one of the most price competitive product in the market.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Stijn S.
Branche: Industrieautomation
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Collaborative Project tool

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 28.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Avaza helped us to overcome our geographic distribution. Vydraulics is an organization that is spread over several countries using different project management tools. Being easy to use and cloud based, we could integrate Avaza very easy in our organisation.

Vorteile

The cloud based software is very easy to setup and learn to team members. It's easy to get an overview of the project using lists, gantt or kanban views. Tasks are easy to plan and follow up. Furthermore the timesheets are well integrated into the software.
The collaboration with internal and external (customers/suppliers) people is well designed and easy to manage.

Nachteile

It is not so easy to track a project purely on time parameters. Sometimes it requires complex project reporting to get time based (lead times, estimated versus tracked time) parameters the way you want to have them.
The reporting is however very extensive, so you will find your answer. If not, you can always get help from the Avaza support.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 341 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Avaza Preis

Avaza Preis

Beginnt ab
9,95 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 341 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Avaza Funktionen

Avaza Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgaben-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Aufgabenplanung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Drag-and-Drop-Oberfläche
Fortschrittsverfolgung
Gantt-Diagramme
Integration von Dritten
Priorisierung
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektplanung
Projektzeiterfassung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 341 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Avaza Häufig gestellte Fragen

Avaza Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Avaza.

F. Welche Preispläne bietet Avaza an?

Avaza bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 9,95 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Avaza?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Avaza

F. Wer sind die typischen Nutzer von Avaza?

Avaza hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Avaza unterstützt?

Avaza unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Avaza an?

Avaza hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Avaza mobile Geräte?

Avaza unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Avaza?

Avaza kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, BugHerd, HoneyBook, Mailchimp, OneSaas, Shopify, VisitorTrack, Workato, Xero, Zendesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Avaza an?

Avaza bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen