
Über Meltwater
Meltwater Buzz ist eine Social-Media-Marketinglösung, die Marken dabei unterstützt, das Kundenengagement zu steigern und das Verhalten ihrer Zielgruppe auf sozialen Kanälen besser zu verstehen. Die Anwendung ermöglicht das Abhören und Überwachen von sozialen Medien über mehrere Kanäle sowie soziale Analysen, um Trends und aktuelle Themen besser zu verstehen. Mit Meltwater Buzz können sowohl aktuelle als auch historische Gespräche nach Thema, Social-Media-Kanal, Sprache und Geografie gefiltert werden, um Trends und Meinungen aufzudecken.
Neben dem Überwachen der sozialen Medien bietet Meltwater Buzz auch eine Lösung für das Inhalt- und Kampagnenmanagement für soziale Marken. Mit der Anwendung kannst du zielgerichtete Kampagnen erstellen, Tweets und Beiträge und deinen Kampagnenkalender planen. Die Zielgruppe kann nach Kunden, Befürwortern und Influencern gruppiert werden, um ein zugeschnitteneres Engagement zu gewährleisten. Mit Meltwater Buzz kannst du über Facebook-Registerkarten und Facebook-Inhalte auch gezielte Facebook-Marketingkampagnen erstellen.
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The most inclusive on the market
Bewertet am 20.10.2020
My overall experience has been good. The customer support is usually very fast and any issues...
My overall experience has been good. The customer support is usually very fast and any issues always get resolved. The platform and staff are very reliable and useful.
Vorteile
The thoroughness of coverage and the reach is far larger than other products and the ability to customize searches, add viewers
Nachteile
a few typos in search criteria setup from prior account managers - but nothing that affects its usability
Antwort von Meltwater
Kathy, we're glad to hear we have delivered such a great experience for you. Our team strives for excellent customer service and product solutions. Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Deceptive business practices and horrible customer service
Bewertet am 6.1.2021
Avoid this company at all costs. They have unethical and deceptive business practices.
Avoid this company at all costs. They have unethical and deceptive business practices.
Vorteile
It's easy to use and offers a robust contact list for reporters and media outlets. The daily reports are also helpful in seeing media mentions and areas of interest.
Nachteile
The customer service and their business practices are just unethical and deceptive. I caution anyone who is considering meltwater to understand that they will be automatically renewed for the next year if they don't give 90 days notice. Where is this listed? In a URL you have to click on that's buried in your agreement they send you. They don't separate it out, highlight it, or tell you anywhere else. Their customer service and management couldn't care less that they dupe you into another year at thousands of dollars. I wouldn't give this company the time of day, let alone my business ever again. Avoid at all costs.
Antwort von Meltwater
Hi David, we appreciate your honest review. We set a high standard for ourselves, so we are disappointed to hear that your experience with us was not a positive one. We will use this as an opportunity to improve.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Disingenuous business practices
Bewertet am 11.12.2018
Our organization is a client of Meltwater's and found the service was not benefiting us. The...
Our organization is a client of Meltwater's and found the service was not benefiting us. The reports, stats and information provided were not beneficial.
I indicated to the account specialist, I wasn't sure we would be renewing when they sent me a confirmation for renewal on October 26, 2018. Their only discussion was about getting me best prices. I did not sign the renewal confirmation. Our services were to end January 14, 2019. At no time did they mention automatic renewal or that I needed to send a formal notice of termination.
On December 7th, in response to their many emails asking me to sign the renewal confirmation I advised them we would definitely not be renewing - 38 days before the services were to end. For the first time, they advised me we were automatically renewed and they would be sending us a bill. They said it was "preset"
I asked for the contract and was shocked to see the termination terms aren't even listed on the main contract page - they are instead buried in a link, under topics such as spam. A link, of course, can be altered at any time.
The contract document defines start and end dates, and makes no mention of automatic renewal. Your account reps make no mention of automatic renewal. I find this disingenuous.
Vorteile
Nothing - it said our reach was over 200 billion - there are less than 8 billion people on the planet.
Nachteile
It is redundant and doesn't deal with reality.
- Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Great social media monitoring & journalist database tool
Bewertet am 10.12.2019
Tip to your sales team: stop being so aggressive and reading from a script it gets very annoying.
Tip to your sales team: stop being so aggressive and reading from a script it gets very annoying.
Vorteile
They have an extensive journalist database and their social media platform is great. Can connect several different clients' accounts and schedule posts and the metrics are great
Nachteile
Their sales team is extremely aggressive. Only hear from account reps when it's time for renewal and after you sign up they go silent when you have an actual issue.
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Meltwater is a Capable Social Monitoring Tool!
Bewertet am 6.5.2019
We primarily use Meltwater as a social media monitoring tool. We're a global organization, so it...
We primarily use Meltwater as a social media monitoring tool. We're a global organization, so it can be difficult to have a full picture of how our business is being referenced across the world. But Meltwater solves that problem!
Vorteile
Meltwater is very useful in being able to monitor what is being said about our company on a global scale on social media. I get an email every morning that shows me exactly who is saying what and on which platform. It links out to these references as well! From here I can take action and ensure that I'm staying ahead of any negative - and positive - remarks.
Nachteile
Meltwater's platform can be a bit tricky to learn. It's not a very simple platform - though it's relatively drag-and-drop, but you have to be uber-aware of how to put together the lists you need so everything will be monitored correctly. That's where the Account Managers come into play. So, on the whole, if you don't have a lot of time to learn the platform. I have no doubt it's easy once you get the hang of it, but I don't have that luxury!
Meltwater Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Meltwater.F. Welche Preispläne bietet Meltwater an?
Meltwater bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Meltwater?
Meltwater hat die folgenden typischen Kunden:
11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Meltwater unterstützt?
Meltwater unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Schwedisch, Spanisch
F. Unterstützt Meltwater mobile Geräte?
Meltwater unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Meltwater?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Meltwater hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Meltwater an?
Meltwater bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Kampagnenmanagement Tools
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- All-in-One-Marketingplattformen
- Social Media Management Tools
- Online Reputation Management Tools
- Social Media Analyse Tools
- Influencer Plattformen
- Brand Management Software
- Competitive Intelligence Tools
- Marketing Analysesoftware
- Social Media Monitoring Tools
- Social-Listening-Tools