Über Meltwater

Meltwater Buzz ist eine Social-Media-Marketinglösung, die Marken dabei unterstützt, das Kundenengagement zu steigern und das Verhalten ihrer Zielgruppe auf sozialen Kanälen besser zu verstehen. Die Anwendung ermöglicht das Abhören und Überwachen von sozialen Medien über mehrere Kanäle sowie soziale Analysen, um Trends und aktuelle Themen besser zu verstehen. Mit Meltwater Buzz können sowohl aktuelle als auch historische Gespräche nach Thema, Social-Media-Kanal, Sprache und Geografie gefiltert werden, um Trends und Meinungen aufzudecken.

Neben dem Überwachen der sozialen Medien bietet Meltwater Buzz auch eine Lösung für das Inhalt- und Kampagnenmanagement für soziale Marken. Mit der Anwendung kannst du zielgerichtete Kampagnen erstellen, Tweets und Beiträge und deinen Kampagnenkalender planen. Die Zielgruppe kann nach Kunden, Befürwortern und Influencern gruppiert werden, um ein zugeschnitteneres Engagement zu gewährleisten. Mit Meltwater Buzz kannst du über Facebook-Registerkarten und Facebook-Inhalte auch gezielte Facebook-Marketingkampagnen erstellen.


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Meltwater

4,0 (91)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

5.000,00 $
15,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

117
116

Integrationen

Keine Integrationen gefunden
85

Bedienkomfort

3,9 (91)
4,5 (3.270)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,4 (91)
4,4 (3.270)

Kundenservice

3,6 (91)
4,5 (3.270)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Freshdesk

4,5
Nr. 1 Alternative zu Meltwater
Freshdesk ist eine cloudbasierte Omnichannel-Kundendienstsoftware für Unternehmen jeder Größe mit Lösungen, die die...

Brandwatch

4,3
Nr. 2 Alternative zu Meltwater
Brandwatch ist eine Social-Media-Analysesoftware, die durch die Analyse von Gesprächen über mehrere Plattformen hinweg...

CarmaLink

4,6
Nr. 3 Alternative zu Meltwater
Carmalink ist eine problemlose GPS-Ortungs- und Fahrersicherheitslösung für Bau- und Service-Flotten.

Semrush

4,7
Nr. 4 Alternative zu Meltwater
SEMrush ist ein Marketing-Toolkit für digitale Marketing-Profis, mit Werkzeugen zurStrategie-Optimierung von SEO, PPC,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,0 /5
(91)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,4/5
Funktionen
4,0/5
Bedienkomfort
3,9/5
Kundenbetreuung
3,6/5

Hast du Meltwater bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 91 Bewertungen
Marah
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A great resource for keeping up with the latest news and events.

Bewertet am 10.1.2023

Meltwater has helped us stay ahead of the competition on social media by giving us timely informatio...

Meltwater has helped us stay ahead of the competition on social media by giving us timely information on the topics we care about, which in turn has allowed us to refine our thinking and set up the most effective processes and tactics to reach our goals.

Vorteile

We were able to work together more efficiently thanks to Meltwater, and we were able to locate the information we required from social media platforms with greater ease because of the organization provided by the tool. Meltwater's search function is quite adaptable, providing us with a plethora of alternatives for precise tracking of what we're looking for, where we can simply prepare the topic that we're waiting for to be published, and when it's published on social media. To make sure we're always on the ball, Meltwater will provide us alerts instantly. Meltwater has a fantastic knack for laying down the information gathered in a way that is simple to understand for anyone.

Nachteile

While the simplistic nature of Meltwater's charts is a source of frustration for me, I have faith that the Meltwater will make efforts to enhance them in future versions.

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Deceptive business practices and horrible customer service

Bewertet am 6.1.2021

Avoid this company at all costs. They have unethical and deceptive business practices.

Avoid this company at all costs. They have unethical and deceptive business practices.

Vorteile

It's easy to use and offers a robust contact list for reporters and media outlets. The daily reports are also helpful in seeing media mentions and areas of interest.

Nachteile

The customer service and their business practices are just unethical and deceptive. I caution anyone who is considering meltwater to understand that they will be automatically renewed for the next year if they don't give 90 days notice. Where is this listed? In a URL you have to click on that's buried in your agreement they send you. They don't separate it out, highlight it, or tell you anywhere else. Their customer service and management couldn't care less that they dupe you into another year at thousands of dollars. I wouldn't give this company the time of day, let alone my business ever again. Avoid at all costs.

Antwort von Meltwater

Hi David, we appreciate your honest review. We set a high standard for ourselves, so we are disappointed to hear that your experience with us was not a positive one. We will use this as an opportunity to improve.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Disingenuous business practices

Bewertet am 11.12.2018

Our organization is a client of Meltwater's and found the service was not benefiting us. The...

Our organization is a client of Meltwater's and found the service was not benefiting us. The reports, stats and information provided were not beneficial.

I indicated to the account specialist, I wasn't sure we would be renewing when they sent me a confirmation for renewal on October 26, 2018. Their only discussion was about getting me best prices. I did not sign the renewal confirmation. Our services were to end January 14, 2019. At no time did they mention automatic renewal or that I needed to send a formal notice of termination.

On December 7th, in response to their many emails asking me to sign the renewal confirmation I advised them we would definitely not be renewing - 38 days before the services were to end. For the first time, they advised me we were automatically renewed and they would be sending us a bill. They said it was "preset"

I asked for the contract and was shocked to see the termination terms aren't even listed on the main contract page - they are instead buried in a link, under topics such as spam. A link, of course, can be altered at any time.

The contract document defines start and end dates, and makes no mention of automatic renewal. Your account reps make no mention of automatic renewal. I find this disingenuous.

Vorteile

Nothing - it said our reach was over 200 billion - there are less than 8 billion people on the planet.

Nachteile

It is redundant and doesn't deal with reality.

Amanda
Gesamtbewertung
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great social media monitoring & journalist database tool

Bewertet am 10.12.2019

Tip to your sales team: stop being so aggressive and reading from a script it gets very annoying.

Tip to your sales team: stop being so aggressive and reading from a script it gets very annoying.

Vorteile

They have an extensive journalist database and their social media platform is great. Can connect several different clients' accounts and schedule posts and the metrics are great

Nachteile

Their sales team is extremely aggressive. Only hear from account reps when it's time for renewal and after you sign up they go silent when you have an actual issue.

Katie
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Meltwater is a Capable Social Monitoring Tool!

Bewertet am 6.5.2019

We primarily use Meltwater as a social media monitoring tool. We're a global organization, so it...

We primarily use Meltwater as a social media monitoring tool. We're a global organization, so it can be difficult to have a full picture of how our business is being referenced across the world. But Meltwater solves that problem!

Vorteile

Meltwater is very useful in being able to monitor what is being said about our company on a global scale on social media. I get an email every morning that shows me exactly who is saying what and on which platform. It links out to these references as well! From here I can take action and ensure that I'm staying ahead of any negative - and positive - remarks.

Nachteile

Meltwater's platform can be a bit tricky to learn. It's not a very simple platform - though it's relatively drag-and-drop, but you have to be uber-aware of how to put together the lists you need so everything will be monitored correctly. That's where the Account Managers come into play. So, on the whole, if you don't have a lot of time to learn the platform. I have no doubt it's easy once you get the hang of it, but I don't have that luxury!

5 von 91 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Meltwater Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Meltwater.

Meltwater bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 5.000,00 $
  • Gratis Testen: Verfügbar

Meltwater hat die folgenden typischen Kunden:

11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Meltwater unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Schwedisch, Spanisch

Meltwater unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Meltwater hat

Meltwater bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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