CRM Analytics

Über CRM Analytics
Salesforce Einstein Analytics bietet ein Datenanalyse-Tool, das nicht ausschließlich von Datenanalysten verwendet wird. Die Mobile-First-App kann von allen Arten Unternehmern verwendet werden, die einen schnellen Zugriff auf Geschäftsdaten mit Suchfunktion wünschen. Die Schnittstelle soll das Verstehen der Daten intuitiver machen. Einstein Analytics kombiniert Vertriebs-, Service- und Marketing-Daten aus anderen Salesforce.com-Apps sowie aus Systemen von Drittanbietern und maschinengenerierte Daten.
Mit Salesforce Einstein Analytics kannst du Datensätze erstellen, implementieren und verwalten. Du kannst auch Datensätze kombinieren und interaktive Dashboards erstellen, um diese Daten visuell darzustellen. Mit dem suchbasierten Abfrageindex für Hochgeschwindigkeits-Abfragen kannst du unterwegs Dateneinblicke und Dashboards erhalten, messen, personalisieren, gruppieren, filtern und freigeben. Einstein Analytics bietet umfassenden Datenschutz und einen rollenbasierten Zugriff, um die Sicherheit aller wichtigen Kennzahlen zu gewährleisten.
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Tableau

Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Staatsverwaltung
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
This software has been useful in my non-profit management experience.
Bewertet am 7.3.2018
Vorteile
The export functionality made it easy to share information with those outside the nonprofit organization.
Nachteile
I wish it had greater permissions settings so that I could give volunteers outside of the organization the ability to use the tool.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Using Sales force
Bewertet am 19.8.2021
If you need the best CRM, with the most tools and features, this is the CRM to get, bottom line....
If you need the best CRM, with the most tools and features, this is the CRM to get, bottom line. The analytics it tells you can really help yourself, your company and your team too
Vorteile
I was a user of Sales Force while working for a larger company. Many of the features were set up by the company, and these tools and features were quite robust. The sales function tools help you keep track of closed sales, opportunities and events meetings and potential leads. Plus you can customize reports to help you determine your success rate and areas to help you grow your business.
Nachteile
I think that due to this CRM being the leader in this space, that it also comes with many many tools and features, which at times can be a little overwhelming. (Although many good trainings on using this software are also available to help).
- Branche: Bekleidung & Mode
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
All-in-One Analytics Platform
Bewertet am 19.7.2020
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I...
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I find this tool super helpful in retargeting customers who are engaged with my marketing campaigns but need an extra nudge to buy my apparel items. Additionally, analyzing the retargeting campaigns on an ongoing basis and after they have concluded helps me use those clusters of customers for other ads I want to run in the future for a different but related items, categories or brands. If there is more technical support and training available for non-premium users, we should see a growth in value of Salesforce Analytics Cloud.
Vorteile
I used Salesforce Analytics Cloud to analyze impact of my marketing campaigns on customer journeys. After I connected Google Analytics to Salesforce, I was able to see the data flow between the tow systems. I then created custom audiences in Google Analytics using the criteria of customers who engaged with marketing campaigns, added items to cart but didn't purchase them. Once the destination of Salesforce was added, I was able to execute campaigns against those audiences. These re-targeting ads helped reduce cart abandonments and increase conversion rates. Because of data integration and re-targeting capabilities, I could leverage Salesforce Analytics Cloud to improve sales from customers who were interested in purchasing my apparel items. This data driven strategy drove high ROI for my business.
Nachteile
Setting up integration between Salesforce Analytics Cloud and business intelligence tools such as MicroStrategy needs development resources. There is a learning curve for users who have not used Salesforce before. Example: data extensions, APIs, etc. need to be configured according to Salesforce requirements. Coding knowledge is needed to maximize potential of data connectors. If password is forgotten, there is a long process to reset it which sometimes may involve working with Salesforce administrator or tech support. If tools like Datorama are used, integration is easier but then clients have to spend extra money to get access to those add-ons. So, premium support and integration costs are high.
- Branche: Rundfunkmedien
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Sales Force review
Bewertet am 6.7.2021
Salesforce Analytics reminds be to contact clients that I haven't reached out to in a while and...
Salesforce Analytics reminds be to contact clients that I haven't reached out to in a while and also it is a great tool to look at what cleint did previously and keeps my buisness fresh,
Vorteile
I use the analytics daily to keep up with my buisness, it reminds me when i haven't spoken to clients. The Dashboard is something I use daily, and it is very user friendly and easy to keep up with my buissness.
Nachteile
Overall I am exteremly happy with Salesforcea and all of the Analytics it provides to make my business easier.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Salesforce
Bewertet am 20.7.2021
Keeping tabs on all of my accounts, as well as future pipelines with ease.
Keeping tabs on all of my accounts, as well as future pipelines with ease.
Vorteile
Ease of use, easy to navigate, in addition to the data that Salesforce is able to bring to the table + additional widgets.
Nachteile
Because of the layers of data and reporting, some areas are difficult to get to without clicking multiple times/multiple tabs.
CRM Analytics Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über CRM Analytics.F. Welche Preispläne bietet CRM Analytics an?
CRM Analytics bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 70,00 $/Jahr
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von CRM Analytics?
CRM Analytics hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von CRM Analytics unterstützt?
CRM Analytics unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt CRM Analytics mobile Geräte?
CRM Analytics unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert CRM Analytics?
CRM Analytics kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Cloud BigQuery, Google Sheets, Microsoft SQL Server, Presto, Snowflake
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet CRM Analytics an?
CRM Analytics bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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