Über ConnectWise Manage

ConnectWise Manage ist eine Business-Management-Plattform, die entwickelt wurde, um dein Technologielösungsunternehmen zu betreiben und alles mit einer laut Hersteller hervorragenden Servicebereitstellung zu verbinden, dein Geschäft besser zu kennen, eine Abrechnung mit vollständiger Transparenz durchzuführen und reibungslose Übergaben zu ermöglichen. Die in ConnectWise Manage definierten Workflow-Regeln decken alle Bereiche des Geschäfts ab, von der Übermittlung gezielter Marketingkampagnen über die Verfolgung der Servicebereitstellung über Service-Level-Vereinbarungen bis hin zur Rechnungserstellung und Finanzverwaltung. Die App kann für Helpdesk- und Ticketmanagement, Projektmanagement, Zeiterfassung, Customer Relationship Management, Cloud-Anwendungsmanagement, Überwachung und Abrechnung, Versand und Abrechnung von Technikern, Ressourcennachverfolgung, Rechnungsstellung und Fakturierung, Beschaffung, Bestandsverwaltung und mehr verwendet werden.

ConnectWise Manage bietet eine Lösung zur Optimierung der IT mit Automatisierungsoptionen für Vorfallsmanagement, Verfügbarkeitsmanagement, Anforderungsmanagement, Service-Level-Management, Service-Berichterstattung, Service-Asset- und Konfigurationsmanagement sowie Wissensmanagement. Die anpassbaren Dashboards und Berichterstattungstools geben detaillierte Einblicke in alle deine wichtigsten KPIs. ConnectWise Manage wird auch als mobile App für den Umgang mit Serviceanfragen und den Datenzugriff von unterwegs aus bereitgestellt.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland

Unterstützte Sprachen

Englisch

Bilder

Stay on top of ticket aging, time-to-resolution history, and total billable hours
Create project plans from scratch or with project templates
Gain full visibility into team resources for efficient daily schedule management and prioritization of emergencies
Create pre-defined project checklists, move around tasks, and hold documents
Customize ticket views and arrange information in a way that suits you
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ConnectWise Manage Screenshot: Stay on top of ticket aging, time-to-resolution history, and total billable hours ConnectWise Manage Screenshot: Create project plans from scratch or with project templates ConnectWise Manage Screenshot: Gain full visibility into team resources for efficient daily schedule management and prioritization of emergencies ConnectWise Manage Screenshot: Create pre-defined project checklists, move around tasks, and hold documents ConnectWise Manage Screenshot: Customize ticket views and arrange information in a way that suits you

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von ConnectWise Manage: 122

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Stunden nachverfolgen
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Automatische Sicherung
  • Automatisierte Abrechnung
  • Barcode-Scanning
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beschaffungsmanagement
  • Bestandsführung
  • Bestandsverfolgung
  • CRM-Integration
  • Chancenmanagement
  • Chat
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenspeicher-Management
  • Datensynchronisation
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Integration
  • ERP-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Updates
  • Einmalige Anmeldung
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Erhalten
  • Eskalationsmanagement
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gemeinsamer Arbeitsbereich
  • Genehmigungs-Management
  • Geschäftsanalysen
  • Hilfe Desk-Management
  • Historisches Nachfolgeerfahren
  • IT-Betriebsmittelverwaltung
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD, Active Directory)
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integration von Dritten
  • Inventarverwaltung
  • Job-Planung
  • Konfigurationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontakt-Historie
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lagerhaus-Management
  • Meilensteinverfolgung
  • Performance-Berichte
  • Pipeline-Berichte
  • Planungs-Tools
  • Priorisierung
  • Problem-Nachverfolgung
  • Problemmanagement
  • Produktdatenmanagement
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • ROI-Analyse
  • Rechnungsführung
  • Rechnungsmanagement
  • Rentabilitätsanalyse
  • Ressourcenmanagement
  • Ressourcenzuordnung
  • Retourenmanagement
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SLA-Management
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Sichere Datenspeicherung
  • Sicheres Login
  • Statusberichte
  • Stundenzettel
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Termin-Fristenmanagement
  • Umsatzrealisierung
  • Umsatzsteuer-Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Verfolgen von Support-Tickets
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufsanalyse
  • Verkaufsberichterstattung
  • Verkaufsprognose
  • Verkäufe nachverfolgen
  • Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
  • Vermögensverwaltung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Webseitenintegration
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Wirtschaftsprüfung
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitplanmanagement
  • Zugriffskontrolle
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überwachung

Alternativen

HarmonyPSA

4,5
Alternative Nr. 1 zu ConnectWise Manage
HarmonyPSA unterstützt den gesamten Business-Lebenszyklus, von der Lead-Generierung zur Vertragsverlängerung. Speziell...

VOGSY

4,5
Alternative Nr. 2 zu ConnectWise Manage
VOGSY ist eine auf Mobilgeräte ausgerichtete Technologie für Dienstleister, die als Erweiterung der Google G Suite...

EZOfficeInventory

4,6
Alternative Nr. 3 zu ConnectWise Manage
Verfolge und verwalte Check-outs, Standorte und Wartungspläne deiner Vermögenswerte mit der cloudbasierten...

Autotask

4,2
Alternative Nr. 4 zu ConnectWise Manage
Autotask ist eine webbasierte All-in-One-Software, die Wiederverkäufern, MSPs und IT-Serviceanbietern hilft, ihre...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(176)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,9/5

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5 von 176 Bewertungen angezeigt
Michael W.
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Long time ConnectWise user still loves ConnectWise

Bewertet am 29.6.2016

I did 3 years of research before deciding on a PSA. I had a very small company at the time (1...

I did 3 years of research before deciding on a PSA. I had a very small company at the time (1 person, me) My colleagues thought I was crazy for buying such a robust system for being such a small company. I bought it because of the built in automation and the ability to create complex agreements. I still have it and I have seen it improve immensely over the years. It's has a .net client and a web interface. Supports widget based pods. Meaning you can add the things you want, remove the things you don't want, and customize the interface per user.

QuoteWerks, ConnectWise, Kaseya, Quickbooks - and they ALL integrate.

Connectwise will try to sell you, quosal, connectwise, labtech.

Personally, and this is just my opinion, Labtech is too complicated. I hate the interface tech's have to use, with a passion. I did some subcontracting for a company that uses LabTech and I had a hard time trying to find the tools I'm looking for. Kasey's interface it so much more user friendly, it's web based. took me a week to become familiar with Kaseya interface, used LabTech for 3 months and was fumbling around trying to find my tools. I checked out LabTech recently, June 2016 and it still sucks.

I could go on and on.. So I'll just end here. Just buy ConnectWise, you'll be glad you did.

Vorteile

Mobile iPhone app is A W E S O M E !!!
Your clients can use the customer portal
Constant Updates
Feature request bidding system.
24 hour support
online training videos
Application blueprints, telling you which modules interact with other modules.
Handles complicated and compounded agreements. If you can sell it, ConnectWise can do it.
QuickBooks integration is seamless. if you create a product in ConnectWise it will automatically create the product in QuickBooks when it syncs.
Mark invoices as paid in QuickBooks and sync to ConnectWise.
They are the biggest, so they integrate with everybody.
Go to a big IT conference and ask how many people use ConnectWise. The majority can't be wrong.

Nachteile

It can be overwhelming for small companies
The north american cloud can be slow sometimes, they know about it, they are rewriting the program so it operates faster but it's a big project. so they release bits and pieces at a time (weekly)
If it isn't in ConnectWise it didn't happen, yeah it adds a bunch of work to your day. Junk in junk out.
Each user needs their own account.
don't buy the on-premise edition, you won't be able to keep up with the updates.
They update so frequently I have to update my QuoteWerks frequently,

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Good Ticketing System for MSP and IT companies

Bewertet am 28.8.2019

I wish they would get Rich text right. TeamSupport has this perfectly and they are a much smaller...

I wish they would get Rich text right. TeamSupport has this perfectly and they are a much smaller company. Another downer is the integration with ITGlue I think it's a bit clunky and if you add the Automate integration it almost loses it's mind. I wish there was a better way to integrate all these platforms. But mainly the rich text could go a long long way for visual users.

Vorteile

There are a lot of features on this platform that would be of interest to MSP's. The time entry, calendar ease, global search. Asset and configuration and contact addition is great.

Nachteile

One thing i strongly dislike about Manage is that you can't add rich text to the ticket entries not drop images which make things easier for tech just picking up on tickets.

Michael G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Connectwise runs our operation

Bewertet am 25.1.2021

ConnectWise Manage works very well for our business. We have invested in most of the components...

ConnectWise Manage works very well for our business. We have invested in most of the components and integrations that we can get to properly manage our teams and out clients. Overall it is a good system for managing an IT service and support operation

Vorteile

We use Connectwise Manage to run all of the aspect of our daily operations. Its ticket and issue management functionalities work very well for an IT service and support organization and they have thought of many of the challenges that we encounter every day

Nachteile

Reporting from ConnectWise can be challenging. The canned reported often lack some piece of information that we would like and they are not formatted properly to download and manipulate in Excel. We complement this using custom data sets in BrightGauge and create reports and download from there but it is time consuming and resource intensive to create these with the limited knowledge of the database that we have.

James V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

OVeral shocking experience

Bewertet am 1.11.2019

We have literally had zero benefits working with Connectwise. Its cost us £000's and we have wasted...

We have literally had zero benefits working with Connectwise. Its cost us £000's and we have wasted so much time since using Connectwise..... its the single worst decisions we have ever made as a business.
We spent and invested a lot of time ensuring we would get the most out of it, but it just hasnt happened... the issues are too frequent, support to slow and overal a very bad experience. Reaching out to Connectwise with a long list of issues has resulted in 4 people calling to say how sorry they are, any they WILL definaltey help but then the next update is the ticket closing - thanks.

Vorteile

The end of the ady when i can log out of Connectwise.
The Contract part and some automation is good.

Nachteile

Practically everything else:
Slow - keeps hanging when doing tasks such as save a ticket, send and invoice, close tickets - you know really important tasks which should be almost instant. absolute zero support from CW. Been told its a programming issue with bulk tasking and it will be fixed - still waiting, much like when using ConnectWise manage - always waiting.
Then there is the general support - lacking to say the least.
Then the onboarding - they say we get you completely up and running. What they should have said is You'll want to be running away by the time you come to use the product. Unless you learn it all in the onboarding process your on your own or you have to pay a huge amount more for help. They literally just churn you out and get the next lot of sheep in.
Sales team lied about how it would interact and sync with Xero. Told me the same way as Quickbooks does and then showed me how QuickBooks Desktop syncs, saying just like this.... IT DOESNT you have to pay someone else to move your data from your PSA to your accounts package REALLY @ $245 extra per month. Didnt tell me that before i signed up.
Cloud console which was supposed to save time by synchronising Office 365 licenses to contracts was often wrong, very clunky and then stopped working - another paid feature of Connectwise that didnt work.
I could go on, but you get the picture. Its not all smooth sailing and is causing lots of issues in our business. We tried to reach out to CW but they're not helping

Vera G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Connectwise Manage

Bewertet am 17.2.2021

This has been a life saver. With email integration our clients can just email an issue in and a...

This has been a life saver. With email integration our clients can just email an issue in and a ticket gets generated. Cuts alot of phone calls and allows the technicians to work on problem rather than answer the phones.

Vorteile

great for helpdesk ticket management and tracking of client issues. All interactions from life of ticket to resolution in one place.

Nachteile

sometime the audit trail can be very confusing to track down what actually happened in a ticket and see the complete history.

5 von 176 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ConnectWise Manage Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ConnectWise Manage.

ConnectWise Manage bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von ConnectWise Manage

ConnectWise Manage hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

ConnectWise Manage unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ConnectWise Manage unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

ConnectWise Manage kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Auvik, BLUIQ, Bedrock Data, Cloud Elements, ConnectWise Automate, Evercontact, Jira, Kaseya VSA, LogicMonitor, Net-Results

ConnectWise Manage bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Häufig gestellte Fragen, Forum, Video-Anleitungen

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