ConnectWise PSA

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Ein PSA-Tool zur Führung deines As-a-Service-Geschäfts

Über ConnectWise PSA

ConnectWise Manage ist eine Business-Management-Plattform, die entwickelt wurde, um dein Technologielösungsunternehmen zu betreiben und alles mit einer laut Hersteller hervorragenden Servicebereitstellung zu verbinden, dein Geschäft besser zu kennen, eine Abrechnung mit vollständiger Transparenz durchzuführen und reibungslose Übergaben zu ermöglichen. Die in ConnectWise Manage definierten Workflow-Regeln decken alle Bereiche des Geschäfts ab, von der Übermittlung gezielter Marketingkampagnen über die Verfolgung der Servicebereitstellung über Service-Level-Vereinbarungen bis hin zur Rechnungserstellung und Finanzverwaltung. Die App kann für Helpdesk- und Ticketmanagement, Projektmanagement, Zeiterfassung, Customer Relationship Management, Cloud-Anwendungsmanagement, Überwachung und Abrechnung, Versand und Abrechnung von Technikern, Ressourcennachverfolgung, Rechnungsstellung und Fakturierung, Beschaffung, Bestandsverwaltung und mehr verwendet werden.

ConnectWise Manage bietet eine Lösung zur Optimierung der IT mit Automatisierungsoptionen für Vorfallsmanagement, Verfügbarkeitsmanagement, Anforderungsmanagement, Service-Level-Management, Service-Berichterstattung, Service-Asset- und Konfigurationsmanagement sowie Wissensmanagement. Die anpassbaren Dashboards und Berichterstattungstools geben detaillierte Einblicke in alle deine wichtigsten KPIs. ConnectWise Manage wird auch als mobile App für den Umgang mit Serviceanfragen und den Datenzugriff von unterwegs aus bereitgestellt.


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ConnectWise PSA

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Startpreis

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Funktionen

91
196

Integrationen

27
26

Bedienkomfort

3,7 (245)
4,7 (211)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,8 (245)
4,7 (211)

Kundenservice

3,7 (245)
4,7 (211)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

NinjaOne

4,8
Nr. 1 Alternative zu ConnectWise PSA
NinjaOne ist die weltweit am einfachsten zu bedienende einheitliche IT-Plattform. IT-Führungskräfte nutzen Ninja, um...

Naverisk

4,8
Nr. 2 Alternative zu ConnectWise PSA
Naverisk ist ein Fernüberwachungs- und Verwaltungslösung für Managed Service Provider mit eingebautem Geräteüberwachungs...

Accelo

4,5
Nr. 3 Alternative zu ConnectWise PSA
Mit Accelo kannst du alle Aufgaben im Zusammenhang mit deinen Kunden in einer leistungsstarken cloudbasierten Lösung...

Zendesk Suite

4,4
Nr. 4 Alternative zu ConnectWise PSA
Die vollständig anpassbare Helpdesklösung von Zendesk wächst mit deinem Geschäft und ermöglicht Unternehmen die...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(245)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
3,7/5
Kundenbetreuung
3,7/5

Hast du ConnectWise PSA bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 245 Bewertungen
Angela
Angela
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Robust software

Bewertet am 24.5.2021

The support is really good, which is important as sometimes the settings are hard to get right. I...

The support is really good, which is important as sometimes the settings are hard to get right. I wish they had had better advice on the setup between Connectwise and Quickbooks as it took a while to get things flowing correctly.

Vorteile

There are a lot of built-in features. It is good for being able to share information between departments. However, there are so many different features, it can be overwhelming for new employees when they first start. It seems to take people a while to really get the hang of it. It is nice having sales being able to see the same invoices as accounting, which saves time of having to send them to them when they have questions.

Nachteile

The reporting features. While they have a report writer, it is quite difficult to use. It is also chronically slow to load. The second thing is it also seems like in the last year I've had more of my tabs lock up in all areas.

Gavin
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

This is the ticketing platform you need

Bewertet am 4.12.2019

All our ticketing, service, project management, and sales cycle tasks are all managed from within...

All our ticketing, service, project management, and sales cycle tasks are all managed from within ConnectWise now, with all our 200+ staff using this system we still have a very responsive system with a great interface that has interface components that have been customized to match some of the terms we use to describe our business processes.

Vorteile

It's super customizable, with a very extensible API and integration capabilities, allowing us to centralize so many of our systems and daily tasks into one platform.

Nachteile

Initial customization and training of staff has taken some time, but and some staff still have issues with managing Internal vs. External communications.

In Betracht gezogene Alternativen

Zendesk Suite

Warum ConnectWise PSA gewählt wurde

Our previous solution had become slower and much less responsive as it didn't scale well with the growth of the company.

Gründe für den Wechsel zu ConnectWise PSA

Customization and self-managed solution that can easily scale with our expected future growth.
Charlie
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Manage hosted version is so slow it will cost you most in terms of time

Bewertet am 30.12.2020

Toma Bravio and Connectwise do not care about their clients AT ALL! Connectwise will teach you new...

Toma Bravio and Connectwise do not care about their clients AT ALL! Connectwise will teach you new levels of frustration as you try to get it to do what you want or just to operate at an acceptable speed. Before purchasing this product I really wish I had fully demo'd everything else. Try dealing with their support. Call current clients using it. Research before buying! After Toma Bravo bought this company things got really bad. They used to make regular progress to features and functionality. Since the TB buyout they just buy other companies that fix some aspect of Manage (like buying IT Boost for documentation in lieu of their "knowledge base"). Third party integrators that don't play ball with Manage's team have their products harmed. Like when Manage wanted to get users to use their payment portal, they broke the viewability all custom invoices from the ConnectBooster payment portal for several months. Shop around!

Vorteile

Manage integrates with almost everything that MSPs use. It does a good job as a centerpiece to all of the other software. It excels at letting ticket management be as detailed as you could possibly want. It has a lot of partially developed features that can still be made use of. It has a detailed report writer capable of making any report you can figure out how to make.

Nachteile

Connectwise Manage is super slow! (Can't stress this enough!) It will cost you a fortune in lost tech's time as they want to enter things end of week/day because it is so frustratingly slow. A fast click in this software is like 3-5 sec. Slow clicks will be 10-30 seconds. "Normal" clicks by the company's definition will cost between 3-8 sec before support will recognize there is an issue. Second detractor, most of the features are just introductions to the functionality designed to get you to buy another system. For example, it has a quoting engine that you can't modify the quote template at all (like to add disclaimer text or a logo or instructions or anything) because they have another costly program called Sell. Sell way over does the quoting feature (adding in so much functionality, complexity and cost that it is prohibitive to use for most shops). Knowledge base lol lol lol. Demo it first!! If you use multiple computers regularly then every time you log into a different system it kicks out your other session. The report writer takes a full minute or two to open and you will need a masters degree in that interface to make it do what you want. Regarding support, expect to be on chat for 10-60 min to get a response from a tech, depending on the issue. If your issue is related to reporting whatsoever they will refuse to assist. Then there is the high cost to it and the lockin. Once you start integrating software into it, it becomes super expensive to switch.

Drew
Drew
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

In a world of okay tools, Manage is the best

Bewertet am 6.4.2021

Vorteile

As an integrated PSA / Billing System / Ticketing System it functions great. In comparison to the other products in it's space it's light years beyond in functionality and usage.

Nachteile

ConnectWise support and account management leaves a lot to be desired, though there recently have been noticeable improvements and if they continue on this path they'll be a world class company once again. Manage really lacks at: CRM/Sales and a few other items. Dashboards require a third party add-on. It's base functionality is decent but everything else is a pay for me option.

In Betracht gezogene Alternativen

Rev.io

Warum ConnectWise PSA gewählt wurde

2014

Zuvor genutzte Software

Freshdesk und Autotask PSA
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent!

Bewertet am 14.8.2023

Excellent. Moving our Finance Dept to CW was one of our most important decisions.

Excellent. Moving our Finance Dept to CW was one of our most important decisions.

Vorteile

All our company in one single Tool. From Service to Finance. All the agreements, all the invoices. What is not in CW it does not exist.

Nachteile

Sometimes it's realy complex to use and understand. But once you get used to ALL the things it has, it's a must have tool.

5 von 245 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ConnectWise PSA Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ConnectWise PSA.

ConnectWise PSA bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

ConnectWise PSA hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

ConnectWise PSA unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ConnectWise PSA unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

ConnectWise PSA kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Acronis Cyber Backup, Auvik, Bedrock Data, ConnectWise Automate, ConnectWise CPQ, ConnectWise Cybersecurity Management, ConnectWise ScreenConnect, Constant Contact, Dynamics 365 Business Central, Google Calendar, Jira, Kaseya VSA, LogicMonitor, MSP360 Managed Backup, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Dynamics SL, Microsoft Outlook, NinjaOne, OpsGenie, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Sage 50cloud Accounting, Salesforce Sales Cloud, The Email Laundry, Webroot Business Endpoint Protection, Xero, Zapier

ConnectWise PSA bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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