
Calamari
Über Calamari
Calamari ist für KMUs die erste Wahl für Urlaubs- und Anwesenheitsmanagementsysteme. Calamari hat es sich zur Aufgabe gemacht, die Personal- und Mitarbeiterverwaltung zu erleichtern, damit Unternehmer ihre Geschäfte weiterentwickeln können. Unternehmen wird geholfen, sich auf ihr Wachstum zu konzentrieren und erhöhen die Effizienz des Anwesenheitsmanagements.
Calamari hilft dir bei der effizienten Anwesenheitsverwaltung. Es bietet dir Arbeitszeitnachweise, Berichte und Mitarbeiterüberwachungstools für die Verwaltung deiner Mitarbeiter. Mit mobilen Anwendungen, die über iBeacons verbunden sind, können deine Mitarbeiter ohne jegliche Aktion ihren Arbeitsbeginn und ihr Arbeitsende registrieren (automatisch mit ihren Handys).
Preisoptionen ab:
1,70 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Erhältlich in diesen Ländern
Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 225 weitere
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Polnisch, Spanisch
Preisoptionen ab:
1,70 $/Monat
- Kostenlose Version
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- Abonnement
Bilder





Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Calamari: 72
Alternativen
Jibble

ADP Workforce Now

OrangeHRM

QuickBooks Time

Nutzerbewertungen
Hast du Calamari bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!
Bewertet am 16.11.2017
My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applicatio...
My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.
Vorteile
We have decentralized operations, and our managers and HR love being able to see presence and location statuses of our employees in real time, and at a high level.
The Calendar function in the leave module allows for great oversight and enables more efficient resource management and allocation.
The time-sheet and leave reports available are robust and we love the download to excel feature, this perfect tabular format allows for deeper dives on trends, pivot tables etc within Excel.
It really is simple to use for employees and managers. The app keeps things simple to enable clocking in/out and applying for leave.
Really just very easy to navigate, after training our managers, no one has had to come back to us on how to navigate the system.
There are several clock in methods which allows for flexibility, eg smartphone clock-in, QR scans, and browser check-ins.
I must also commend the support team for providing excellent back-end support for our administrators! Keep up the great work and service
Nachteile
A few improvements could be made, such as allowing for attachment uploads from a smartphone for leave applications and for locations to be tagged when clocking in with a QR code.

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Calamari really helped
Bewertet am 30.7.2019
Overall, Calamari definitely did help our HR team to save tons of time spent on monitoring the...
Overall, Calamari definitely did help our HR team to save tons of time spent on monitoring the leaves manually. What is more, our team members can see their history and current leave status live. We can surely see the difference using Calamari brought to our business.
Vorteile
Very user friendly interface encourages our team members to use Calamari regularly.
The tool is also very simple to use so all in-house communication is strengtened because of that.
The Success team writes back within minutes and helps with literally everything so the communication between us/ our team and Calamari is great.
Nachteile
There are still some HR-friendly feautres to add. For now we find that Calamari is more intuitive for team members rather than Administrators.
For example, the ability to see the history of different kind of contracts and calculate the leaves accordingly, or setting reminders about medical check-ups and OHS is something we still hope to see.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Very simple and great Customer support
Bewertet am 15.3.2023
So far, so good. I would only improve the billing part
So far, so good. I would only improve the billing part
Vorteile
It is very simple to use, intuitive. It has all the functionalities needed for vacations.Most important is the excellent customer support received so far.
Nachteile
Billing, I think it can be improved, could have the option to add credit card, not only bank transfer.I would be great to be able to export to excel some data.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Calamari review
Bewertet am 4.4.2022
Vorteile
I specifically wanted a product with Microsoft 365 single sign-on, and geolocation.
Nachteile
The sign-in process for sso integration could be better. It's not obvious to my users they need to press the "red square" instead of trying in their password first. Support also isn't available during our business hours.
Antwort von Calamari
Thank you for the review.
We're very sorry that you can't reach us. Our company is based in Poland (in UTC +2 - CEST time zone). We're working between 9 AM - 6 PM. If you can't reach us in those hours, please contact our Customer Success team via e-mail - they'll try to help you with setting up the meeting.
If you'd like to turn off the sing in via logging and password you can do it in Configuration -> Permissions.
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
useful tool
Bewertet am 15.3.2023
It's easy to use. There was a lot of things to be adjusted at the begining for program to work...
It's easy to use. There was a lot of things to be adjusted at the begining for program to work corectly (for admin) and it was not always easy to find all the settings. But for user it is very friendly.For company it is very useful. Finally we have clear situation with the absences among our employees.
Vorteile
Multiple of functions (time tracking & absence evidence)
Nachteile
Limited possibility of adding description of tasks done under one project which results in poor reports for us. We need reports that show every single log of every person in given month (with description of tasks). We charge our clients by time spent on their projects, so we need to show them summary like decsribed above.
Calamari Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Calamari.F. Welche Preispläne bietet Calamari an?
Calamari bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 1,70 $/Monat Preisoptionen anzeigen
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Calamari?
Calamari hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000
F: Welche Sprachen werden von Calamari unterstützt?
Calamari unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Polnisch, Spanisch
F. Unterstützt Calamari mobile Geräte?
Calamari unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Calamari?
Calamari kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Asana, Basecamp, Confluence, Gmail, Google Calendar, Google Workspace, JIRA Service Management, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft SharePoint, Slack
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Calamari an?
Calamari bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat
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