Housecall Pro
Über Housecall Pro
Housecall Pro unterstützt Experten bei allen Aspekten des täglichen Arbeitsablaufs, darunter Jobplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern usw. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.
Housecall Pro ist ein Full-Service-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft auf ihrem Smartphone und dem kostenlosen Webportal ausführen können. Die Anwendung wird zu einem günstigen Preis angeboten und unterstützt Serviceexperten bei allen Aspekten ihres Arbeitsablaufs, einschließlich Auftragsplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern und vieles mehr. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.
Housecall Pro bietet gleiche Wettbewerbsbedingungen, indem kleine Unternehmen mit High-Tech-Tools zu den wettbewerbsfähigsten Preisen ausgestattet werden, um sich auf dem Markt besser behaupten zu können. Ideal für Unternehmen mit 1 bis 30 Mitarbeitern. Die Anwendung spart Zeit und Geld und bietet ein Wiedervermarktungstool für Kunden, das ein hohes Potenzial hat, die Anzahl der Aufträge eines Serviceexperten im Durchschnitt zu verdoppeln. Mit über 30 vertikalen Angeboten für den Heimservice ist Housecall Pro der einfachste Weg, die Kontrolle zu übernehmen und ein Unternehmen zu organisieren.
Mit diesem All-in-One-Tool können Experten ihren Kunden etwas bieten, was ihre Konkurrenten nicht können. Mit Housecall Pro können Unternehmen Workflows digitalisieren und diese sowie den Betrieb rationalisieren. Das Beste ist, dass sie erschwinglich ist und sogar dazu beiträgt, dass kleine Unternehmen ihre bestehende Kundendatenbank problemlos übertragen und importieren können.
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Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
WebTitan
ThermoGrid
ServiceM8
InvGate Service Management
Nutzerbewertungen
Hast du Housecall Pro bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Sehr Hilfreiche Software und der hat unsere Arbeitsqualität verbessert
Bewertet am 25.4.2023
von mir aus der ist ein gute Software
von mir aus der ist ein gute Software
Vorteile
Der Software ist sehr einfach zu nutzen und gleichzeitig hat usere Arbeitsqualität verbessert. Außerdem gibt es noch viele Tools und Futures, um der Arbeit zu vereinfachen.
Nachteile
Als ein normal benutzer habe ich keine Probleme herausgefunden. Also wir nutzen dieser Software seit mehr als ein Jahre und bisher läuft alles in Ordnung
Antwort von Housecall Pro
Thanks for the review! Glad you are enjoying the ease a use, huge win for our pros! If anything does come up, feel free to reach out to proadvocate@housecallpro.com!Thanks again!
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
HouseCall Pro is Simply Stunning!
Bewertet am 16.5.2017
Vorteile
I have worked in the corporate software industry for more than 30 years. Most recently I worked at a major software supplier with big name major accounts with more than 30,000 licenses for some of their customers. My role involved all aspects of customer service, including corporate demos, involvement in the sale process and post-implementation customer service.
The reason I started this review with that information is that I am actually blown away by the similarities between how HouseCall Pro treats it's customers in comparison.
My business is just starting out with only a handful of employees but from day one my engagement with HouseCall Pro has been astonishing - in a very good way - with me receiving as much care and attention as I have been used to giving to my own customers in the past! The initial contact tried to understand the key points that I was looking for in the software before setting up a one-on-one meeting where those key points were shown to me in a live demo.
The software itself is actually perfect for my business. The learning curve was a little different to what I expected but the support has been absolutely first class. The online help is excellent, but the online support chat window is phenomenal. The folks in support not only know their stuff, they respond quickly, help with the questions I have, and have a laugh along the way. What actually prompted this review was a more recent phone call to the support team. I had to leave the call before they answered. Totally unprompted, within 5 minutes, they had called me back to see how they could help. Now, THAT was impressive.
I completed a lot of research prior to deciding to invest in HouseCall Pro. I made the right decision, without question, when I moved forward with HouseCall Pro.
I highly recommend this product.
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Love this software
Bewertet am 30.7.2021
Love it. Used it before and got my new employer to use it because how great it is.
Love it. Used it before and got my new employer to use it because how great it is.
Vorteile
Had almost all the features of much more expensive products I have used in the past.
Nachteile
Wish it showed side by side pricing of discounts to show savings on a line by line basis, rather than just at the bottom.
In Betracht gezogene Alternativen
ServiceTitanWarum Housecall Pro gewählt wurde
Started me own company and ran for a year and a half. Closed it due to a move. But previous to that, used Service Titan with an old job. Liked it, but way to expensive. So I tried HCP and loved it. Now convinced my new boss to use it because how great it is.Zuvor genutzte Software
ServiceTitanGründe für den Wechsel zu Housecall Pro
Price and featured. I had wants and needs. This had all the needs and most of the wants- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Marginally useful for scheduling
Bewertet am 5.9.2019
Extremely disappointing. Huge mistake for us.
Extremely disappointing. Huge mistake for us.
Vorteile
HCP is marginally useful for scheduling.
Nachteile
1) No way to document when a client accepts your proposal, which means No CONTRACT. Even if your customer accepts your estimate, you have no documentation of such. This, of course, means that you do not have a contract with the customer, and you have no hope of being paid for the work you did. Kind of a huge problem.
2) Inability to control alerts and messages to customers. It's either ON or OFF -Customers receive annoying alerts every single day you're on the job -at least a half-hour before you begin work...so like 6:30 every morning...Or, no alerts at all. That's your only choice
3) Every interaction with Customer Support ends with "No you're not able to do that, but we'll forward this to our engineering team." Every single interaction. All of them end like this. Nothing is ever resolved -at least in our experience.
4) The product development team keeps churning out more and more features to charge for -when the infrastructure of what they've already built is woefully lacking in usability.
5) When a job takes more than one day to complete, there's an option to add what they call a Segment. You can add as many segments as you like for multiple-day jobs, but each successive segment is blank. So if you want your crews to know what their scope of work is -or if you want them to have access to the attachments you added -you have to re-attach and resubmit your scope of work for every single segment you add.
6) I could go on and on -but I think my time would be better spent
Antwort von Housecall Pro
We would love it if you would reach out to the chat team and ask for a call to go over the features. It looks like we just need to go over them in better detail so you can get the most from them. We'd be happy to help you better utilize our software!
Every time a customer approves or declines an estimate it shows up on the estimate details page.
Customers can only receive 5 types of automated notifications:
1. When a job or estimate is scheduled.
2. When you press the "on my way" button
3. When you press the "finish" button
4. When payment is made (they receive a receipt via email)
5. Any re-marketing emails or postcards that you (manually) set up
You control the daily "on my way" and "finish" messages (you do not have to press them).
When you create a new segment try "Copy to new segment" and all attachments will carry over.
Lastly, our chat team forwards feature requests to development so they can be considered for work. It's the best path to being worked on.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Housecall Pro Pros & Cons
Bewertet am 23.1.2021
I am very happy with it. I came from Wintac. I was with Wintac for about 25 years and made the...
I am very happy with it. I came from Wintac. I was with Wintac for about 25 years and made the switch to Housecall Pro and it has helped me with things Wintac was not capable of helping me with, like my online presence, getting more reviews, tracking how long employees take at jobs, etc.
Vorteile
Very easy to use, the user interface is clear, has mobile app, has desktop app, the company listens to its users and make updates to the software pretty quick. Has open API to a lot of 3rd party software and is open to having more. work orders are great
Nachteile
Still building new features that are very important to have but not there yet, some important features are there but seems like not a lot of time was put into those features where more time might have been put in other less important features. Reporting does not dig deep enough. service agreements need work
Warum Housecall Pro gewählt wurde
They were not updating the remote ability to the software. The actual desktop version of this software was GREAT but it stayed behind and let everyone else take over. It was very unfortunate. Than fieldedge took over and they basically are converting all their wintac users to fieldedge users. so basically wintac seems like its going under while being absorbed by fieldedge.Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro
Service Fusion - the set up was horrible, the support from the team didnt know any answers to my questions so i just assume it was going to be hell in the future. Service Titan - too expensive for a company my size. ThermoGrid - Price was high and the software had way too many steps to create a job from a call (correctly) to have proper reporting later on in the future. Also, the line items looks like an excel spreadsheet, wasnt too crazy about that.Housecall Pro Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Housecall Pro.F. Welche Preispläne bietet Housecall Pro an?
Housecall Pro bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 59,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Housecall Pro?
Housecall Pro hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Housecall Pro unterstützt?
Housecall Pro unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Housecall Pro mobile Geräte?
Housecall Pro unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Housecall Pro?
Housecall Pro kann in folgende Anwendungen integriert werden:
CallRail, Google Calendar, Gusto, Mailchimp, Meta for Business, Mixpanel, QuickBooks Online, SendGrid, Stripe, Twilio, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Housecall Pro an?
Housecall Pro bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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- Field Service Management Software
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- Hausmeister Software
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- Software für die Disposition von Wartungspersonal
- Außendienst Software
- HVAC Software
- Auftragsmanagement Software
- Haushaltsservice Software
- Umzugssoftware
- Sanitär Software
- Software für Garagentore
- Elektriker Software
- Terminplaner Software