Housecall Pro

Housecall Pro

Anwendung für das Außendienstmanagement.

4.7/5 (2119 Bewertungen)

Housecall Pro Übersicht

Was ist Housecall Pro?

Housecall Pro unterstützt Experten bei allen Aspekten des täglichen Arbeitsablaufs, darunter Jobplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern usw. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.

Housecall Pro ist ein Full-Service-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft auf ihrem Smartphone und dem kostenlosen Webportal ausführen können. Die Anwendung wird zu einem günstigen Preis angeboten und unterstützt Serviceexperten bei allen Aspekten ihres Arbeitsablaufs, einschließlich Auftragsplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern und vieles mehr. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.

Housecall Pro bietet gleiche Wettbewerbsbedingungen, indem kleine Unternehmen mit High-Tech-Tools zu den wettbewerbsfähigsten Preisen ausgestattet werden, um sich auf dem Markt besser behaupten zu können. Ideal für Unternehmen mit 1 bis 30 Mitarbeitern. Die Anwendung spart Zeit und Geld und bietet ein Wiedervermarktungstool für Kunden, das ein hohes Potenzial hat, die Anzahl der Aufträge eines Serviceexperten im Durchschnitt zu verdoppeln. Mit über 30 vertikalen Angeboten für den Heimservice ist Housecall Pro der einfachste Weg, die Kontrolle zu übernehmen und ein Unternehmen zu organisieren.

Mit diesem All-in-One-Tool können Experten ihren Kunden etwas bieten, was ihre Konkurrenten nicht können. Mit Housecall Pro können Unternehmen Workflows digitalisieren und diese sowie den Betrieb rationalisieren. Das Beste ist, dass sie erschwinglich ist und sogar dazu beiträgt, dass kleine Unternehmen ihre bestehende Kundendatenbank problemlos übertragen und importieren können.

Housecall Pro Übersicht

Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Housecall Pro Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Kanada, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Housecall Pro Screenshot:
Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot:

Housecall Pro Bewertungen

Housecall Pro Bewertungen

Gesamtbewertung
4.7
/
5
Ausgezeichnet
1673

Sehr gut
362

Durchschnitt
48

Gering
22

Schlecht
14

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7
Funktionen
4.5
Bedienkomfort
4.7
Kundenbetreuung
4.8
96% haben diese Anwendung empfohlen
Paul M.

Great Product!

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.


Mit Google übersetzen
Lisa B.

Invoicing Software Program

Housecall Pro has an excellant team of employees. They are always there for me when I have a quick second to check on an issue or problem I am encountering. They are great at walking you through or demonstrating to you right through the app, what you need to do to solve your issue you may be having.


Mit Google übersetzen
Nathan C.

Very good quality software for extremely reasonable price.

A most pleasant surprise that I never planned on having. Now it's hard to imagine not having it for a tool. Progressive changes and additions evolve the software frequently. But user interaction is fairly simple to learn. The capabilities to help with a companies growth and customer experience are immense and always getting better.


Mit Google übersetzen
Kellie R.

Lacks signature capture on estimates; cannot be used as primary estimating software

This app definitely helped us stay organized. We have used it for several years but realize that it does not provide the features we for estimating. Now we have to figure out how to transfer all of our information stored in this app to another program and teach our employees a new system.

In hindsight, we should have chosen a different software for estimating.


Mit Google übersetzen
Chase C.

Great Software for Residential Service

HCP handles a lot of my business for me. It even has online booking features.


Mit Google übersetzen
Paul M.
Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Great Product!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.

Vorteile

I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Nachteile

The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Lisa B.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Invoicing Software Program

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Housecall Pro has an excellant team of employees. They are always there for me when I have a quick second to check on an issue or problem I am encountering. They are great at walking you through or demonstrating to you right through the app, what you need to do to solve your issue you may be having.

Vorteile

This software is amazing. On the main page, (we call it our work board). It shows all outstanding jobs, along with a calendar in front of you that can be used to schedule the jobs to all of your service technicians in the field.

Once your service technician completes the job, you can enter the information in the office, or you can have them enter the information from their I-Pads out in the service field.

You can also send a invoice immediately to the customer from the I pad or Office Personnel. They can be sent through emails or texts to the customers. The customers can pay once they receive the bill or you can collect and enter the information from the job site.

This program has everything you need to be efficient with your business.

They have so many different tools you can use. You can increase your work load tremendously if you want to with the different tools they have to offer, if you choose to grow your business, the sky is the limit.

Nachteile

I have to go through too many screens sometimes to complete a task. Such as looking up address information on a particular property. I wish I could learn to tie the addresses together so I can see all of the work completed at one particular address in one place.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nathan C.
Branche: Bau
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen nach: Deutsch

Very good quality software for extremely reasonable price.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 22.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

A most pleasant surprise that I never planned on having. Now it's hard to imagine not having it for a tool. Progressive changes and additions evolve the software frequently. But user interaction is fairly simple to learn. The capabilities to help with a companies growth and customer experience are immense and always getting better.

Vorteile

A software service I just stumbled upon through a distributors app. Had no plan to sign up at all. I wanted the free gift for completion of a demo. It has helped in ways that I never thought would be a need for my business. My clients appreciate the messaging/reminder of services plus real time updates to arrival. All paperless invoicing saves on overhead. Highly professional looking invoices that provide my customers an itemized description of their service. Customers open an invoice and click the pay link or can pay by credit card reader with standard rates or lower. Easily links to quickbooks. And then automated thank you emails with requests for reviews.

Nachteile

I find it difficult to link my reviews across all platforms available to my customers. Having nearly 100 reviews with a perfect 5 star rating and well written reviews about my services provided, if new potential customers can't see them across other platforms is somewhat useless.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Kellie R.
Branche: Bau
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Lacks signature capture on estimates; cannot be used as primary estimating software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

This app definitely helped us stay organized. We have used it for several years but realize that it does not provide the features we for estimating. Now we have to figure out how to transfer all of our information stored in this app to another program and teach our employees a new system.

In hindsight, we should have chosen a different software for estimating.

Vorteile

This software will organize your business. It can be used as a work order system to keep track of customers, invoices, scheduling, and incorporates into quickbooks!

It is relatively easy to use, even for non tech people. Nice features that help you keep track of when jobs are start, end, and are paid out. It will send automatic reminders to customers about upcoming jobs.

Nachteile

It cannot be used as an estimating software because it does not make an agreement between the contractor and the customer. This is the current process...the customer hits "accept" on the contractor's estimate but there is no agreement sent to either party. Also as a contractor, you do not know who accepted your estimate because the software does not capture a signature from the person "clicking accept." Basically, as a contractor if anything goes wrong on a job you do not have a signed agreement with to enforce. You must use a supplemental software with signature capture in order to have an agreement.

There are a few features the app currently does provide.
- A customer can sign off on the work that was preformed stating that it was completed.
- There is also an activity feed page that shows the time and date the customer "accepted" the proposal. However, none of this will do you any good if you do not have a contract illustrating the name/date/amount agreed to between the other party.

Our employees always had issues uploading pictures to estimates and jobs.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Chase C.
Branche: Hausmeisterservice
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Great Software for Residential Service

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

HCP handles a lot of my business for me. It even has online booking features.

Vorteile

Many things. I like the payment options I can give to clients, the calendar sync, estimates, postcard integration, support systems etc.

Nachteile

Sometimes it takes a while to load on the customer's end so they think it’s not working. I think it’s just because it’s encrypted though.

Übersetzen nach: Deutsch

Antwort von Housecall Pro

Thanks for the loyalty and 5-star review, Chase! And glad to hear you are taking advantage of online booking. Did you know that more than 1/3 of homeowners want to book service appointments online? Great that you are not missing these important folks.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9.4/10
Basierend auf 2.119 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Housecall Pro Preis

Housecall Pro Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5
Basierend auf 2.119 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Housecall Pro Funktionen

Housecall Pro Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4.5/5
Basierend auf 2.119 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Housecall Pro Häufig gestellte Fragen

Housecall Pro Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Housecall Pro.

F. Welche Preispläne bietet Housecall Pro an?

Housecall Pro bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Housecall Pro?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Housecall Pro

F. Wer sind die typischen Nutzer von Housecall Pro?

Housecall Pro hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Housecall Pro unterstützt?

Housecall Pro unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Housecall Pro an?

Housecall Pro hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Housecall Pro mobile Geräte?

Housecall Pro unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Housecall Pro?

Housecall Pro kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook, Mailchimp, Mixpanel, NiceJob, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online, SendGrid, Stripe, Twilio Communications Cloud

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Housecall Pro an?

Housecall Pro bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen