Bill.com

Bill.com macht Geschäftszahlungen einfach, schnell und sicher.

4,1 /5 (335 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Bill.com Übersicht

Was ist Bill.com?

Lass dich bis zu dreimal schneller bezahlen – mit einer automatisierten Debitorenbuchhaltungslösung. Sende wiederkehrende elektronische Rechnungen an Kund*innen, akzeptiere pauschale ACH-Zahlungen und verfolge den Rechnungszahlungsstatus. Automatische Zahlungserinnerungen und Mahnungen senden, um eine zeitnahe Zahlung sicherzustellen. Nahtlose Synchronisierung mit QuickBooks, Xero, Sage Intacct und NetSuite für eine einfachere Dateneingabe, verbesserte Genauigkeit und einen schnelleren Kontenabgleich. Verwalte alles über Geräte hinweg mit der App für iOS und Android.

Bill.com Übersicht

Kosten

Beginnt ab
39,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Bill.com Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Bill.com Homepage
Bill.com Screenshot: Bill.com Homepage

Bill.com Bewertungen

Bill.com Bewertungen

Gesamtbewertung
4,1
/
5
Ausgezeichnet
176

Sehr gut
93

Durchschnitt
25

Gering
13

Schlecht
28

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9
Funktionen
4
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
3,8
80% haben diese Anwendung empfohlen
Jennifer P.

Bill.com is THE BEST software for managing accounts payable!

No mailing invoices/checks! The software prints the first page of the invoice on the bottom two stubs of the check. You can also pay your vendors electronically with a simple invite email AND the system emails your vendors to let them know payment is on the way!


Mit Google übersetzen
Serguei B.

Great Accounts Payable Software

Overall, great software for managing accounts payable. There are all kinds of dashboards where you can see the status of your payables on one screen which is convenient. Also, the reporting features are great. Very easy to pay company bills. Would definitely recommend to small/midsize business.


Mit Google übersetzen
Becky S.

Great!


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

New April 2019 Interface HORRIBLE!

My company and I have used Bill.com for several years and it was so easy to use and made our vendor payments a breeze, but now it’s just absolutely awful. My entire finance staff hates the new interface. Nothing is streamlined at all and the way it’s set up now goes against common sense because the flow is just terrible. The bills and the payments section are broken out into 2 different tabs which is so inefficient because you can no longer take a quick glance as to which bill matches what payment without making several clicks to get this info. Also, I can’t see if a vendor check or ePayment has cleared at a glance in the payment tab since I have to click open the actual payment for this info now. There’s so much wasted space where the vendor details used to be when you open a vendor profile. There are just 3 unhelpful lines of vendor info and 90% empty white space which takes up half my viewing screen. When I edit the vendor details, the country of residence is at a section on top instead of being grouped with the address section. When I try to set a vendor up for ePayment, I no longer have the option of finding them by their name+email, now it’s only by their Vendor display name. We work with a lot of vendors where the ‘pay to’ is an agency so we aren’t able to easily connect a vendor for ePayment. I’m going to have my company move to something else since ruined user experience. I don’t know who the developed this new interface, but it certainly wasn’t an accountant.


Mit Google übersetzen
Amy M.

Bill.com

I've used Bill.com with our business and personally for several years and have not had any problems at all.


Mit Google übersetzen
Jennifer P.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Bill.com is THE BEST software for managing accounts payable!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.2.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

No mailing invoices/checks! The software prints the first page of the invoice on the bottom two stubs of the check. You can also pay your vendors electronically with a simple invite email AND the system emails your vendors to let them know payment is on the way!

Vorteile

I started using this software solely for its accounts payable function. You send your bills directly to the inbox, attach the document to the bill, then pay! You can even record bills paid outside of bill.com (credit card payments for example). You can also save vendor documents (contracts, W9s) within the vendor files. This software keeps us incredibly organized over multiple locations. HIGHLY recommend! (And it syncs seamlessly with QuickBooks!)

Nachteile

No cons! Great product! Keeps us organized and allows timely and effective bill payments to our vendors.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Serguei B.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great Accounts Payable Software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, great software for managing accounts payable. There are all kinds of dashboards where you can see the status of your payables on one screen which is convenient. Also, the reporting features are great. Very easy to pay company bills. Would definitely recommend to small/midsize business.

Vorteile

This is a great solution for processing accounts payable in a small/mid-size business. Bill.com has approval workflows which makes it easy to control your payables and avoid fraud. It is super easy to pay bills with a few clicks. The company takes care of all check mailing and ACH processing. Also, vendors can see the status of their payment easily which is convenient and saves you time answering payment status requests from vendors.

Nachteile

The company recently implemented a new interface which is confusing at times. Also, now screens load very slowly with the new features that they implemented. Also, there is no option to switch back to the old interface which I prefer.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Becky S.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great!

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

This software has been great for our business. We use it on a weekly basis and it is very user friendly.

Nachteile

There isn't anything that I do not like about this software

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

New April 2019 Interface HORRIBLE!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.4.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

My company and I have used Bill.com for several years and it was so easy to use and made our vendor payments a breeze, but now it’s just absolutely awful. My entire finance staff hates the new interface. Nothing is streamlined at all and the way it’s set up now goes against common sense because the flow is just terrible. The bills and the payments section are broken out into 2 different tabs which is so inefficient because you can no longer take a quick glance as to which bill matches what payment without making several clicks to get this info. Also, I can’t see if a vendor check or ePayment has cleared at a glance in the payment tab since I have to click open the actual payment for this info now. There’s so much wasted space where the vendor details used to be when you open a vendor profile. There are just 3 unhelpful lines of vendor info and 90% empty white space which takes up half my viewing screen. When I edit the vendor details, the country of residence is at a section on top instead of being grouped with the address section. When I try to set a vendor up for ePayment, I no longer have the option of finding them by their name+email, now it’s only by their Vendor display name. We work with a lot of vendors where the ‘pay to’ is an agency so we aren’t able to easily connect a vendor for ePayment. I’m going to have my company move to something else since ruined user experience. I don’t know who the developed this new interface, but it certainly wasn’t an accountant.

Vorteile

I used to think Bill.com was amazing and would have given it a 5 out of 5 just a month ago. However, with the new interface update that rolled out in April 2019 I’m downgrading my rating to 1 out of 5. See my review below.

Nachteile

The new interface is awful and not efficient AT ALL. See my review below.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Amy M.
Branche: Religiöse Einrichtungen
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Bill.com

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I've used Bill.com with our business and personally for several years and have not had any problems at all.

Vorteile

Bill.com is very easy to use and the app on my phone makes it even easier. I use Bill.com personally and with our business.

Nachteile

We had to cut down on our users in the app because of the cost. I wish there were options for multiple users that wasn't expensive.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8,1/10
Basierend auf 335 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Bill.com Preis

Bill.com Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Basierend auf 335 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Bill.com Funktionen

Bill.com Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Finanzanalyse
Integration in die Buchhaltung
Integration von Dritten
Kostenverfolgung
Mehrere Währungen
Rechnungsführung
Rechnungsmanagement
Rechnungsverarbeitung
Workflow-Management
Funktionen
4/5
Basierend auf 335 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Bill.com Häufig gestellte Fragen

Bill.com Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Bill.com.

F. Welche Preispläne bietet Bill.com an?

Bill.com bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Bill.com?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Bill.com

F. Wer sind die typischen Nutzer von Bill.com?

Bill.com hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Bill.com unterstützt?

Bill.com unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Bill.com an?

Bill.com hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Bill.com mobile Geräte?

Bill.com unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Bill.com?

Bill.com kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Earth Class Mail, Hubdoc, NetSuite, Nexonia Expenses, Quick Base, QuickBooks Online, Sage 50cloud, Sage Intacct, Workato

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Bill.com an?

Bill.com bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen