Bill.com

Bill.com

Bill.com macht Geschäftszahlungen einfach, schnell und sicher.

4.2/5 (317 Bewertungen)

Bill.com Übersicht

Was ist Bill.com?

Lass dich bis zu dreimal schneller bezahlen – mit einer automatisierten Debitorenbuchhaltungslösung. Sende wiederkehrende elektronische Rechnungen an Kund*innen, akzeptiere pauschale ACH-Zahlungen und verfolge den Rechnungszahlungsstatus. Automatische Zahlungserinnerungen und Mahnungen senden, um eine zeitnahe Zahlung sicherzustellen. Nahtlose Synchronisierung mit QuickBooks, Xero, Sage Intacct und NetSuite für eine einfachere Dateneingabe, verbesserte Genauigkeit und einen schnelleren Kontenabgleich. Verwalte alles über Geräte hinweg mit der App für iOS und Android.

Bill.com Übersicht

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Beginnt ab
39,00 $/Monat

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K M G
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Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

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Bill.com Screenshot: Bill.com Homepage
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Bill.com Bewertungen

Bill.com Bewertungen

Gesamtbewertung
4.2
/
5
Ausgezeichnet
171

Sehr gut
90

Durchschnitt
22

Gering
10

Schlecht
24

Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4.1
Bedienkomfort
4.1
Kundenbetreuung
3.9
82% haben diese Anwendung empfohlen
Barbara S.

Bill.com is my 1st choice for efficient and fully automated AP system!

We are a global company with 1,300+ people in US and internationally. We use Bill.com for all our Accounts Payable in US and internationally. We totally automated Accounts Payable using Bill.com and we have very pleasant positive experience.


Mit Google übersetzen
Amanda M.

Great for receivables or payables

Our bookkeepers can enter the bills, the manager can approve them, and the CFO can make the payments. The segregation of duties helps protect the company. Simple to use. Easy to see when a payment will arrive and when a check clears.


Mit Google übersetzen
Ivy M.

Fantastic AP Processing, with Some AR frustrations

Aside from a few minor irritations regarding syncing with Quickbooks and document photo cropping on the iOS app, Bill.com has been an amazing addition to our workflow. Things are easier on the operations and accounting side, and our record keeping and bill payments are more timely and more accurate. This software easily pays for itself.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

New April 2019 Interface HORRIBLE!

My company and I have used Bill.com for several years and it was so easy to use and made our vendor payments a breeze, but now it’s just absolutely awful. My entire finance staff hates the new interface. Nothing is streamlined at all and the way it’s set up now goes against common sense because the flow is just terrible. The bills and the payments section are broken out into 2 different tabs which is so inefficient because you can no longer take a quick glance as to which bill matches what payment without making several clicks to get this info. Also, I can’t see if a vendor check or ePayment has cleared at a glance in the payment tab since I have to click open the actual payment for this info now. There’s so much wasted space where the vendor details used to be when you open a vendor profile. There are just 3 unhelpful lines of vendor info and 90% empty white space which takes up half my viewing screen. When I edit the vendor details, the country of residence is at a section on top instead of being grouped with the address section. When I try to set a vendor up for ePayment, I no longer have the option of finding them by their name+email, now it’s only by their Vendor display name. We work with a lot of vendors where the ‘pay to’ is an agency so we aren’t able to easily connect a vendor for ePayment. I’m going to have my company move to something else since ruined user experience. I don’t know who the developed this new interface, but it certainly wasn’t an accountant.


Mit Google übersetzen
Charles B.

Worth every penny

Our favorite SaaS product... and we use dozens. I would not work in a workplace without paperless AP processes.


Mit Google übersetzen
Barbara S.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Bill.com is my 1st choice for efficient and fully automated AP system!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We are a global company with 1,300+ people in US and internationally. We use Bill.com for all our Accounts Payable in US and internationally. We totally automated Accounts Payable using Bill.com and we have very pleasant positive experience.

Vorteile

My company is a global company with US head quarters and multiple international locations. In Bill.com, the billing and payment is totally automated. Approval process is excellent. As a manager, I get regular emails for bill approval. I can approve, disapprove, make comments and they go to user right away. The system is especially useful for companies with international locations and multiple US locations like my company. With Bill.com, all accounts payable is centralized and automated. We also managed to save a lot of staff costs with Bill.com. As AP is automated, we use finance staff from Eastern European locations to process AP using Bill.com. This is significant cost savings. First of all, with Bill.com the AP process and related approval is totally automated which minimizes staff costs. We are able to use finance staff for AP where wages are 3-5 times lower than US. Overall, this is a great system and my choice # 1 for AP automation!

Nachteile

Bill.com is a great system. I really don't think of any disadvantages. I just encourage Bill.com to develop and process more with newest financial innovations like automation and machine learning.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Amanda M.
Branche: Buchhaltung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Great for receivables or payables

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Our bookkeepers can enter the bills, the manager can approve them, and the CFO can make the payments. The segregation of duties helps protect the company. Simple to use. Easy to see when a payment will arrive and when a check clears.

Vorteile

It makes it easy to have an audit trail for entering, approving, and paying bills. It also makes it easy for customers to send electronic payments for their invoices. Customizable user permissions.

Nachteile

When you invite a vendor or customer to use Bill.com, it requires them to give quite a bit of information in order to set up an account. Some are reluctant to do so.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ivy M.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Fantastic AP Processing, with Some AR frustrations

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 3.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Aside from a few minor irritations regarding syncing with Quickbooks and document photo cropping on the iOS app, Bill.com has been an amazing addition to our workflow. Things are easier on the operations and accounting side, and our record keeping and bill payments are more timely and more accurate. This software easily pays for itself.

Vorteile

We use this program in concert with a remotely hosted instance of Quickbooks Enterprise Desktop edition.

My team can forward bills and upload receipts as they come in, and sit down once a week to process them all through to create bills that appear in Quickbooks. This has not only improved the timliness of our AP data, but it's also increased the accuracy of account and job allocations. We've also lowered our monthly CPA bills by about 40% because the reconciliations are much smoother.

The text recognition works very well and saves alot of time.

We use bill.com to pay 1099 contractors via a secure direct deposit, which has saved alot of time and effort mailing and hand-delivering checks.

Nachteile

I don't like that vendor credit memos cannot sync to Quickbooks.

I don't like that edits to invoices created in Bill.com won't sync to Quickbooks. To work around this, our sales team always clones and deletes invoices when they need to edit them. However this wouldn't be an acceptable workaround if we actually used Bill.com to send the invoices to our customers.

I don't like that the iOS app doesn't crop document uploads anymore. It used to do so.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

New April 2019 Interface HORRIBLE!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.4.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

My company and I have used Bill.com for several years and it was so easy to use and made our vendor payments a breeze, but now it’s just absolutely awful. My entire finance staff hates the new interface. Nothing is streamlined at all and the way it’s set up now goes against common sense because the flow is just terrible. The bills and the payments section are broken out into 2 different tabs which is so inefficient because you can no longer take a quick glance as to which bill matches what payment without making several clicks to get this info. Also, I can’t see if a vendor check or ePayment has cleared at a glance in the payment tab since I have to click open the actual payment for this info now. There’s so much wasted space where the vendor details used to be when you open a vendor profile. There are just 3 unhelpful lines of vendor info and 90% empty white space which takes up half my viewing screen. When I edit the vendor details, the country of residence is at a section on top instead of being grouped with the address section. When I try to set a vendor up for ePayment, I no longer have the option of finding them by their name+email, now it’s only by their Vendor display name. We work with a lot of vendors where the ‘pay to’ is an agency so we aren’t able to easily connect a vendor for ePayment. I’m going to have my company move to something else since ruined user experience. I don’t know who the developed this new interface, but it certainly wasn’t an accountant.

Vorteile

I used to think Bill.com was amazing and would have given it a 5 out of 5 just a month ago. However, with the new interface update that rolled out in April 2019 I’m downgrading my rating to 1 out of 5. See my review below.

Nachteile

The new interface is awful and not efficient AT ALL. See my review below.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Charles B.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Worth every penny

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Our favorite SaaS product... and we use dozens. I would not work in a workplace without paperless AP processes.

Vorteile

Saves a huge amount of time managing AP. We've been on bill.com for 8+ years and I can't imagine running AP in compliance with our policies and procedures without it (or something similar).

Nachteile

Sync with external services can glitch if you're not careful. Cost can be expensive at highest tiers.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8.2/10
Basierend auf 317 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Bill.com Preis

Bill.com Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Basierend auf 317 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Bill.com Funktionen

Bill.com Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Integration in die Buchhaltung
Integration von Dritten
Kostenverfolgung
Mehrere Währungen
Rechnungsführung
Rechnungsmanagement
Rechnungsverarbeitung
Workflow-Management
Funktionen
4.1/5
Basierend auf 317 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Bill.com Häufig gestellte Fragen

Bill.com Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Bill.com.

F. Welche Preispläne bietet Bill.com an?

Bill.com bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Bill.com?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Bill.com

F. Wer sind die typischen Nutzer von Bill.com?

Bill.com hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Bill.com unterstützt?

Bill.com unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Bill.com an?

Bill.com hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Bill.com mobile Geräte?

Bill.com unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Bill.com?

Bill.com kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Earth Class Mail, Hubdoc, NetSuite, Nexonia Expenses, QuickBooks Online, Sage 50 Canada, Sage 50cloud, Sage Intacct, Subscription Billing

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Bill.com an?

Bill.com bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen