InvGate Service Desk Übersicht

Was ist InvGate Service Desk?

InvGate bietet eine echte Service-Fulfillment-Lösung für mehrere Abteilungen mit einer verbundenen Asset-Management-Lösung – zur nahtlosen Integration zwischen der Serviceanfrage und dem Asset, das Service benötigt. InvGate bietet eine sehr intuitive und leicht verständliche Nutzeroberfläche, die einfach zu konfigurieren und zu verwenden sowie extrem effizient bei der Erfüllung von Kundenserviceanfragen ist.

Die InvGate-Funktionen umfassen IT-Service-Desk mit Gamification-Prämien und -Motivation, Problem- und Änderungsmanagement, Hardware- und Software-Tracking, Wissendatenbank- und Self-Service-Portale, Inventarrisikoerkennung und mehr. InvGate wird als SaaS-Service oder als On-Premise-Lösung bereitgestellt und lässt sich innerhalb weniger Minuten nach deinen individuellen Infrastrukturanforderungen bereitstellen.

Die erweiterten Datenanalyse-Tools von InvGate bieten Managementberichte und Einblicke in die kritischen Leistungskennzahlen. So lassen sich Geschäftsprozesse verbessern, Verschwendung minimieren und die Effizienz steigern.

Die codefreie Konfiguration ermöglicht drastisch reduzierte Implementierungszeiten und geringe laufende Servicekosten, um sofort Vorteile zu generieren und die Rendite zu maximieren.

InvGate Service Desk Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

InvGate Service Desk Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Englisch, Portugiesisch, Spanisch

Media

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InvGate Service Desk video InvGate Service Desk video InvGate Service Desk Screenshot: Using Breaking News, technical support agents can create notifications for users that will be displayed before they file support requests. InvGate Service Desk Screenshot: Create an ad hoc approval request directly from within the ticket by selecting the approver and stating the decision you require, Service Desk will then do the rest for you. InvGate Service Desk Screenshot: InvGate Service Desk is specifically designed to integrate customer feedback within the resolution process and to provide the most candid and real insights into customer satisfaction levels. InvGate Service Desk Screenshot: Use the Workflow Editor to map out your process, including the tasks, decision points, loops, and inputs and outputs. InvGate Service Desk Screenshot: Time Tracking includes Wait-Time Analysis which monitors the amount of time a ticket has been allocated to each participant, be it the agent, end-user, an approver or an external organization. InvGate Service Desk Screenshot: The work in progress dashboard gives an at-a-glance view on the statuses of all requests InvGate Service Desk Screenshot: InvGate’s service desk capabilities include everything that you would expect from a fit-for-purpose IT help desk or service desk tool plus so much more, including a seamless integration with InvGate Assets for better IT asset management. InvGate Service Desk Screenshot: InvGate is the starting point for your work. Have a glimpse of everything that needs your attention, with real-time indicators, shortcuts, quick actions, and a comprehensive overview of help desk activity. InvGate Service Desk Screenshot: For many companies, aligning the corporate service desk with company branding is a must do. With InvGate Service Desk, you can customize your login screen, welcome message, logo, and company name to match your corporate design style and culture. InvGate Service Desk Screenshot: An intuitive ticketing system, for managing end user issues and requests, that helps to improve IT support’s operational efficiency, to reduce costs, and to improve the end user experience.

InvGate Service Desk Bewertungen

InvGate Service Desk Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
49

Sehr gut
18

Durchschnitt
4

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,7
94% haben diese Anwendung empfohlen
Jeffrey U.

The most flexible help desk software ever written. If you can think it, it will do it.

Ease of use. Ability to create multiple help desk divisions to keep service requests separated. One stop for our end. Great product.


Mit Google übersetzen
Windy H.

Stunningly beautiful yet powerful!

We wanted a Service Desk solution that is easy to use and yet can accomodate complex workflow, InvGate Service Desk can answer all of these.
I have used ServiceNow & Heat, those products are very verbose in terms of wording. InvGate SD is concise less word but more to usable actions.
I would recommend this highly to other people looking for ITSM solution.


Mit Google übersetzen
Greg D.

InvGate Service Desk Review

InvGate is a pretty good product overall. There are a lot of little annoyances, but if they were to fix these, it could be a pretty great product.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Service Desk has made our support manageable

Despite it not being perfect, Service Desk has changed our support queue from being unmanageable to having everything tracked in one place, with time stamps and a request is never missed. Setup could be easier, but once complete, I would highly recommend this to a company looking to streamline their end-user support.


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Cristian M.

Service Desk Invgate


Mit Google übersetzen
Jeffrey U.
Übersetzen auf: Deutsch

The most flexible help desk software ever written. If you can think it, it will do it.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Ease of use. Ability to create multiple help desk divisions to keep service requests separated. One stop for our end. Great product.

Vorteile

Ease of use. We developed a short video and within minutes our end users were submitting help desk tickets. I am amazed how much information we can obtain from this software. The triggers and workflows are endless. Invgate support is phenomenal. "No" and "it can't" are not in their vocabulary. New feature development never ends. We have asked and they have created. One of the best choices we have ever made.

Nachteile

Active Directory integration is lacking features. I have submitted my ideas and what other programs are doing with AD and the Invgate team is working on it so this won't be a "Con" for long.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Windy H.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Stunningly beautiful yet powerful!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 24.6.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

We wanted a Service Desk solution that is easy to use and yet can accomodate complex workflow, InvGate Service Desk can answer all of these.
I have used ServiceNow & Heat, those products are very verbose in terms of wording. InvGate SD is concise less word but more to usable actions.
I would recommend this highly to other people looking for ITSM solution.

Vorteile

- Easy to setup and easy to understand on daily usage, the relations between grouping, help desk and catalog is superb.
- Query builder is the one I like most, consistency across the system, you learn once and you can use similar familiar query.
- Gamification is fun!

Nachteile

Built-in integrations to other platform or service is somewhat rather limited. But workaround for webcall and inbound API is welcome.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Greg D.
Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

InvGate Service Desk Review

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 16.6.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

InvGate is a pretty good product overall. There are a lot of little annoyances, but if they were to fix these, it could be a pretty great product.

Vorteile

Affordable
Easy to setup
Ability to use variables when creating a ticket
Ability to add observers and collaborators to a ticket
Easy to do things like reassign and escalate

Nachteile

No Due Date field unless you use SLAs
No ability to delete a comment or edit a comment
If you add a comment before selecting Solve (which ultimately closes the ticket), you have to enter your solution again and select Solve for your solution to show up as the resolution
If you added a comment to a ticket when the owner has an out of office notification turned on in their email, the out of office email would create a new ticket
When printing out a lit of tickets for a user, the font is so small, it's hard to read. Took me a while to come up with a roundabout way to do it so that it was easily readable.
Each comment in a ticket doesn't have the day and time the comment was made. You get more general time stamps like "14 hours ago", "2 weeks ago", or "a month ago". Would be useful to know the date and time so that you can tell if something was done at the end of the day or the beginning.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Lagerung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Service Desk has made our support manageable

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 23.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Despite it not being perfect, Service Desk has changed our support queue from being unmanageable to having everything tracked in one place, with time stamps and a request is never missed. Setup could be easier, but once complete, I would highly recommend this to a company looking to streamline their end-user support.

Vorteile

-Very good end-user experience
-Never miss a request
-Integration with JIRA
-Application integration (widgets)

Nachteile

-Setup is tedious
-Getting the correct permissions for all agents/users is a frustrating experience
-Somewhat confined to canned reports with little customization

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Cristian M.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Service Desk Invgate

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 13.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

It is a visually beautiful tool. The operation is intuitive. It is easy to install and configure

Nachteile

it would be missing that the entry of the initial information of the users in the requirements is improved

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 71 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

InvGate Service Desk Preis

InvGate Service Desk Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 71 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

InvGate Service Desk Funktionen

InvGate Service Desk Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Rollen-basierte Genehmigung
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 71 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

InvGate Service Desk Häufig gestellte Fragen

InvGate Service Desk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über InvGate Service Desk.

F. Welche Preispläne bietet InvGate Service Desk an?

InvGate Service Desk bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Einmalige Lizenz, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von InvGate Service Desk?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von InvGate Service Desk

F. Wer sind die typischen Nutzer von InvGate Service Desk?

InvGate Service Desk hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von InvGate Service Desk unterstützt?

InvGate Service Desk unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet InvGate Service Desk an?

InvGate Service Desk hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt InvGate Service Desk mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte InvGate Service Desk unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert InvGate Service Desk?

InvGate Service Desk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

FileWave, Gmail, InvGate Assets, InvGate Assets, Microsoft Outlook, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet InvGate Service Desk an?

InvGate Service Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen