
Über Google Ads
Google AdWords ist ein SEM (Search Engine Marketing)-Tool, mit dem PPC (Pay per Click)-Werbekampagnen von Google verwaltet werden. Über die Online-Software kannst du eine Google-Anzeige mit deinen ausgewählten Unternehmensdetails wie Keywords, Werbetext, Karte, Telefonnummer und Betriebszeiten oder mit nur etwas Text und einem Link erstellen.
Du kannst entscheiden, welche Keywords das Erscheinen deiner Anzeige auslösen, indem du das Google Keyword Bidding-System benutzt, um höher in den Suchergebnissen für beliebte Keywords zu erscheinen. Du definierst dann ein tägliches Budget, das nur konsumiert wird, wenn jemand auf deine Anzeige klickt oder deine Telefonnummer anruft. Du kannst auch pro Impression (wie oft deine Anzeige gezeigt wird) oder pro Einkauf (Konversionen auf deiner Website) bezahlen.
Zudem gibt es eine Spalte zu den prognostizierten CPCs und den möglichen Kosten für die oberen und unteren Anzeigenpositionen. Die durchschnittlichen monatlichen Suchanfragen sowie die Stärke des Wettbewerbs befinden sich ebenfalls in der Übersicht. Ein Wettbewerbsindex zeigt an, wie stark umworben das Keyword ist. Pläne fungieren dazu, Keywords zu beobachten und ihre Prognosen abzurufen. Detaillierte Angaben zu Ländern, Städten und Gemeinden sind pro Keyword abrufbar. Dadurch lassen sich Keywords ausschließen und als negative Keywords den Kampagnen und Anzeigengruppen hinzufügen. Durch diese nahtlose Integration können neue Anzeigengruppen erstellt und die neuen Keywords dort gespeichert werden.
Du kannst eine einfache Werbekampagne ausführen oder erweiterte Funktionen verwenden, um eine umfassendere Kampagne einzurichten. Du kannst deine Anzeigen auf Google und dem Google-Netzwerk anzeigen, das Google-Websites wie Maps und Shopping beinhaltet, wie auch auf YouTube, Blogger und Gmail. Du kannst deine Anzeigen auch auf Websites anzeigen, die deine Zielgruppe besucht, an bestimmten Stellen und für bestimmte Besuchergruppen.
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- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Google ads Review from a Google ads expert
Bewertet am 6.4.2022
I've been using it for over 7 years and I've been able to help several businesses generate over $5m...
I've been using it for over 7 years and I've been able to help several businesses generate over $5m in revenue. I've used it to run search, display, and video ads. It has a ton of features and superb analytics
Vorteile
Easy to set up
Simple and advanced features.
It's also accessible with an android app
Can run search, video, and display campaigns
Can integrate with other Google tools such as analytics and data studio
Nachteile
Not much but to get the most out of it, it's highly recommended you take the Google ads training and certifications courses that are available for free to get the most use out of it.
In Betracht gezogene Alternativen
Meta for BusinessGründe für den Wechsel zu Google Ads
Google has the largest search market share so it makes the most sense to use its search engine marketing tool to reach your customers through search.- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The best marketing channel we have!
Bewertet am 11.3.2022
We have been using google ads for over a year and have spent quite a large amount during this time....
We have been using google ads for over a year and have spent quite a large amount during this time. After switching from facebook ads,quora ads and Microsoft ads, our CPA and quality of leads has never been higher!
Vorteile
Has a plethora of campaign type options PPC, Display, Video, etc. This along with the volume of searches and reach that google platforms have, google ads have changed our marketing strategy completely.
Google ads lets us fine tune the parameters in the campaign to an unbelievable degree. This has allowed us to target a hyper niche audience.
Nachteile
In India it charges 18% GST. This eats up the budget very rapidly. It also gives very subpar recommendations which are sometimes optimized to google's own objectives to make money.
In Betracht gezogene Alternativen
Meta for BusinessWarum Google Ads gewählt wurde
Because google ads gave us more conversions and sales. At least 10X to 15X what we were getting on facebook. We were also able to target the right people at the right time, through the right channel.Zuvor genutzte Software
Meta for BusinessGründe für den Wechsel zu Google Ads
Google ads proved to give better returns over a long period of time.- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
Good functionality but deceitful practice
Bewertet am 24.4.2023
Google is an auction house that is trying to get you to spend as much money as it can. The advice...
Google is an auction house that is trying to get you to spend as much money as it can. The advice they give on how to use their platform is not in your best interest, it's in the interest of getting you to compete for bids regardless of their relevance. The platform can be incredibly useful. Go slow, take a few weeks between strategy changes. It's not as complicated as they try to make it look. Use lots and lots of negative keywords!Understand that google wants to show your product to customers; it's in their best interest to have every product listed, they just also want to milk you at the same time. Caveat Emporium
Vorteile
They provide an easy insight into the activity of users you are interacting with. I am a layman at this, doing our campaign management while the SEO is done by a consultant. I am able to navigate googles interfaces and become knowledgeable and fairly competent at using it.
Nachteile
The are constantly trying to push you to spend money that wont get accurate hits. Their bidding system does not have the customers best interest in mind and boarders on deceitful. None of the advice I have gotten from google personnel over the 3+ years i have been using the system is in the best interest of my company. It is all tailored around you spending more money to get more clicks. They are not interested in efficiency or correct value pricing. They simply want to get you competing with other bidders to inflate the price they can get. This might be a useful strategy if you're selling low quality B2C products, but anything that take research or a discerning purchaser the premiums they try to push for first clicks are not worth it. The staff at google are trained to pushed everyone to this style of marketing auction. They do not care about learning your business or efficiently and economically getting you customers.
- Branche: Hausmeisterservice
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Google Ads Drive Sales, But It's Not As Easy As You Think
Bewertet am 15.8.2023
Google Ads is a staple in our marketing plan, you just need to take the time to understand the...
Google Ads is a staple in our marketing plan, you just need to take the time to understand the platform.
Vorteile
Google Ads should be part of all local small businesses marketing plans. When managed correctly, Google Ads can achieve your adverting goal, at typically a lower cost than other media, and it gives you exposure on SERPs page results for the keywords that you determined to drive sales.
Nachteile
It is not the easiest platform to learn, maintain, or optimize for the best results. Google does offer a lot of learning tools, training, support, and even automated options. But at the end of the day, it's your responsibility to understand
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
"Google Ads- Easy to apply platform
Bewertet am 5.7.2021
With Google Ads, we will attain capacity clients as they seek our offerings with the aid of using...
With Google Ads, we will attain capacity clients as they seek our offerings with the aid of using amassing them for preliminary leads as quickly as they land on our touchdown page. We have discovered google to be the first-rate manner to market it and attain our target market due to the fact we will pick out precise humans to look at our ads.
Vorteile
I experience that they may be gear that makes google's circle of relatives even easier, they may be smooth to apply and learn, they may be taught to apply to kids and this is certainly wonderful.
Nachteile
I think they can be better, they want to enhance even though they're heading in the direction of development, different matters I do not assume are all accessible.
In Betracht gezogene Alternativen
Google Ads CreatorGründe für den Wechsel zu Google Ads
They are superb at fixing problems, I like them due to the fact they facilitate all of the elaborations of various documents.Google Ads Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Google Ads.F. Welche Preispläne bietet Google Ads an?
Google Ads bietet folgende Kostenpläne an:
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
Wenden Sie sich für exakte Preisinformationen direkt an den Anbieter
F. Wer sind die typischen Nutzer von Google Ads?
Google Ads hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Google Ads unterstützt?
Google Ads unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch
F. Unterstützt Google Ads mobile Geräte?
Google Ads unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Google Ads?
Google Ads kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Analytics 360
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Google Ads an?
Google Ads bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support
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