Workato

Bessere Integrationen durch intelligente Automatisierungen.

4,7 /5 (30 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Workato Übersicht

Was ist Workato?

Workato ist eine preisgekrönte Cloud-Automatisierungs- und Integrationsplattform mit Funktionen für Unternehmen, der über 21.000 Unternehmen vertrauen. Die Lösung lässt sich nahtlos in über 1.000 Geschäftsanwendungen integrieren und ermöglicht die Automatisierung von Workflows in allen diesen Anwendungen.

Erstelle ganz einfach maßgeschneiderte Integrationen, die deinen Geschäftsanforderungen entsprechen, ohne dass Programmierkenntnisse erforderlich sind.

Workato wurde vor kurzem von Forrester Report als Integrationsführer und von Gartner als Cool Integration Vendor ausgezeichnet, mit der besten Platzierung hinsichtlich der Kosteneffizienz und des Mehrwerts für die Integrationsplattform.

Workato unterstützt alle deine Integrationsanforderungen:

Vertrieb:
- 360-Grad-Kundenintelligenz.
- Automatisierte Opportunity-Datenpopulation.
- Von Angebot bis Bestellung.
- Kunden-Onboarding.
- Von Bestellung bis Bezahlung.

Unterstützung:
- Smartes Kunden-Onboarding.
- Intelligente Supportantwort mit KI.
- Reaktion gemäß des NPS.
- Kundenorientierte Entwicklung.
- Testversion, Upselling und Erneuerungsoptimierung.

Marketing:
- Lead-Triage und -Ausbau.
- Synchronisierung der Veranstaltungsanwesenheit in Echtzeit.
- E-Commerce-360-Grad-Kundenansicht.
- Intelligente Follow-ups.
- Vorausschauende Abwanderungsvorhersage und Upselling.

Erstelle Integrationen zwischen all deinen Cloud- und On-Premise-Anwendungen.

Weitere Informationen zu Workato findest du auf der offiziellen Webseite.

Workato Übersicht

Kosten

Beginnt ab
10.000,00 $/Jahr

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Workato Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Workato Screenshot: Automate your Integrations across 1,000 + Applications!
Workato Screenshot: Automate your Integrations across 1,000 + Applications! Workato Screenshot: Workato Enterprise-Class Features Workato Screenshot: Browse and use pre-built integrations Workato Screenshot: Intuitive Drag and Drop interface for simple data transfer Workato Screenshot: Various Triggers to sync update Data / Custom Objects Workato Screenshot: Complex logic, Conditional filters, Multi-step, Multi-apps - all in a single workflow Workato Screenshot: Job History Section for Reviewing Processed Records

Workato Bewertungen

Workato Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
21

Sehr gut
9

Durchschnitt
0

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,8
100% haben diese Anwendung empfohlen
Brad E.

An essential part of any business' systems

My company is a contracting business in the energy efficiency industry with 20+ employees and $2-3M in annual revenue. Workato has transformed how our business operates by enabling us to automate what once was time-consuming, error-prone manual processes. Using the automation of Workato recipes has enabled us to save money by getting more production out of the staff we have and prevented us from having to hire new employees or contractors as the company has grown. Those costs savings have greatly exceeded the cost of Workato.


Mit Google übersetzen
Blake H.

Great Product If You Know What You're Doing

As a consultant, I use Workato both in my own business and in multiple clients' accounts. I began using Workato because QuickBase promoted them as the preferred integrator when Intuit announced the sale of QuickBase. While they have a large number of pre-built connectors as well as the ability to setup HTTP calls, the process of building Recipes has an extreme learning curve, especially coming from a service like ItDuzzit. Additionally, the team often releases new or beta connectors without first having any supporting documentation, other than the connector's marketing page. Overall, they have a good product, but they seriously need to review their release process and the setup of their support portal.


Mit Google übersetzen
Paul M.

Has Potential to be Amazing!

I think Workato has great potential. It seems like their needs to be better guides and walkthroughs for each App integration.


Mit Google übersetzen
Andy M.

Reliable DIY Integration We Trust


Mit Google übersetzen
Jeff C.

Incredibly powerful Integrator


Mit Google übersetzen
Brad E.
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

An essential part of any business' systems

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 3.1.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

My company is a contracting business in the energy efficiency industry with 20+ employees and $2-3M in annual revenue. Workato has transformed how our business operates by enabling us to automate what once was time-consuming, error-prone manual processes. Using the automation of Workato recipes has enabled us to save money by getting more production out of the staff we have and prevented us from having to hire new employees or contractors as the company has grown. Those costs savings have greatly exceeded the cost of Workato.

Vorteile

The feature set and robustness of Workato is second to none. The breadth of customization that Workato allows in such a simple UI is truly remarkable and let's business operators without coding experience create complex integrations that would have cost us tens of thousands of dollars in custom development work. Workato blows other out-of-the-box integrations out of the water.

Nachteile

Getting our Workato recipes running with the level of detail and granularity of our business processes required a steep learning curve. The basics of the software are easy to learn, but learning how to use formulas and other more complex features required a good amount of trial and error. When errors occur withing recipes, debugging them can be challenging, particularly given that errors are most often returned by the API of one of the software that Workato is connected to rather than Workato itself.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Blake H.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great Product If You Know What You're Doing

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 7.3.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

As a consultant, I use Workato both in my own business and in multiple clients' accounts. I began using Workato because QuickBase promoted them as the preferred integrator when Intuit announced the sale of QuickBase. While they have a large number of pre-built connectors as well as the ability to setup HTTP calls, the process of building Recipes has an extreme learning curve, especially coming from a service like ItDuzzit. Additionally, the team often releases new or beta connectors without first having any supporting documentation, other than the connector's marketing page. Overall, they have a good product, but they seriously need to review their release process and the setup of their support portal.

Vorteile

Lots of pre-built connectors. Chat agents are generally very quick to respond.

Nachteile

Extreme learning curve - especially difficult if a user does not have any programming background.
Support documentation is often lacking - especially for new connectors. When documentation is provided, the content is often very thin and is typically mostly text, with few reference images.
Support portal provides no way to go back to your Recipe interface.
Support Tickets can sometimes take 2 - 3 days for a response.
Support Tickets have an internal "Priority", but no way for users to identify their own level of Urgency. From what I can tell, ALL tickets are given an initial Priority of "Low".
Pricing / Plans lack any real sense of transparency. While the main pages tell users that Integrations are divided up into "Base" and "Professional" apps, you have to search through the Support Portal documents in order to find any comprehensive list of "Base" and "Professional" and there is no document that does a side-by-side comparison of the various Plans. And, if you look at the QuickBase plans, the apps are referred to as "Tier 1" and "Tier 2" vs "Base" or "Professional".
Recipe logs only show information related to the last row of data processed.
No way to see a "schedule" of active Recipe's.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Paul M.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Has Potential to be Amazing!

Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 4.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I think Workato has great potential. It seems like their needs to be better guides and walkthroughs for each App integration.

Vorteile

The recipes allowed a huge assortment of customizations to the automated "bots". Workato also supports most of the popular apps like sheets, slack, smartsheet, jira, etc... It is great for us that have a developer background as we can make changes to the code to update recipes.

Nachteile

I had many issues getting the apps to connect properly so they could be used. It was not intuitive to figure out how to make a recipe as well.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Andy M.
Übersetzen auf: Deutsch

Reliable DIY Integration We Trust

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 24.9.2018
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

We are in the construction contracting business with 100 employees. Our primary use case was to have Workato keep our Salesforce and Quickbooks Online CRM data in sync and eliminate time-consuming manual updates. After a 1 month trial and some minor recipe tweaking, we found that Workato simply outperformed all of the other integration solutions we tested in terms of reliability and real "hands free" automation. The community has a wealth of pre-made recipes available that you can customize to suit your needs. Everything from the use of data pills, to the documentation is very intuitive and user friendly. The customer support team has been extremely helpful and responsive to anything that has come up. Our account rep Bala went above and beyond to get our first recipes running. We now plan to expand our use of Workato to help automate other crusty business procedures. I would recommend this product to anyone looking for DIY integration that delivers true automation without needing to be a developer.

Nachteile

When evaluating whether Workato is the right product for you, I suggest taking a close look at the available triggers etc. for the specific integration you're seeking. What Workato can manipulate, it does so accurately and reliably. However the only limitations we've encountered are with what is actually exposed by the target software's API (Quickbooks Online etc). It also took some legwork to ensure that other automatic background processes aren't triggering Workato constantly and blowing through the transaction cap.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Jeff C.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Incredibly powerful Integrator

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.7.2018
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

Super robust. Workato was able to replace other less fully featured integrators when it became necessary as our business grew. Nearly anything is possible if you know what you're doing!

Nachteile

Steep learning curve to understand how the integrations work. Basic stuff is simple, but gets complicated quickly if you need super customized robust integrations.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9/10
Basierend auf 30 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Workato Preis

Workato Preis

Beginnt ab
10.000,00 $/Jahr
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 30 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Workato Funktionen

Workato Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Rollen-basierte Genehmigung
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 30 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Workato Häufig gestellte Fragen

Workato Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Workato.

F. Welche Preispläne bietet Workato an?

Workato bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10.000,00 $/Jahr

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Workato?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Workato

F. Wer sind die typischen Nutzer von Workato?

Workato hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Workato unterstützt?

Workato unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Workato an?

Workato hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Workato mobile Geräte?

Workato unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Workato?

Workato kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Chargify, Docparser, Financial Services Cloud, Jobvite, Mailchimp, Namely, Quick Base, ServiceM8, Xero, Zenefits

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Workato an?

Workato bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen, Forum