Schedulefly

Software für die Einteilung von Restaurantmitarbeiter*innen

4,9 /5 (81 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Schedulefly Übersicht

Was ist Schedulefly?

Schedulefly ist ein Personaleinteilungs- und Kommunikationstool, das speziell für Restaurants entwickelt wurde. Schedulefly ist für Restaurants jeder Größe geeignet und verfügt über Funktionen wie Planung, Prognose, Messaging, Stellenausschreibung und Informationsspeicherung.

Neben der Desktop-Version gibt es für Mitarbeiter*innen auch eine Schedulefly-Version für Mobilgeräte. Schedulefly fördert die Kommunikation zwischen Manager*innen und Mitarbeiter*innen mit einer integrierten Nachrichtenwand, die auch für die Mitteilung wichtiger Updates nützlich ist. Tagesstundenzettel und geplante Erinnerungen werden täglich per E-Mail versendet. Urlaubs- und Schichttauschanfragen können per Fernzugriff verwaltet werden.

Der Cloud-Speicher ermöglicht es dir, den Überblick über wichtige Unterlagen, Mitarbeiterinformationen und Restaurantrichtlinien zu behalten, sodass sie jederzeit für deine Mitarbeiter*innen verfügbar sind. Die Schedulefly-Software enthält auch ein Stellenveröffentlichungstool, das dir bei Einstellungen hilft und mit dem du Lebensläufe verwalten kannst.

Schedulefly Übersicht

Kosten

Beginnt ab
30,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Schedulefly Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Hang your schedule on the internet. Deliver schedules to everyone via the web and/or email and text. Shift changes and trades happen online - with your approval. Your daily crib sheet arrives via email each morning with a handy list of everyone coming in
Schedulefly is a great way to schedule and communicate with restaurant staff. It's on the web, so no downloads required. No version or space requirements either.  It works well on any kind of laptop, tablet or phone.
Keep an eye on what your scheduled labor costs. Quickly view labor costs as the schedule is built and changes throughout the week. Keep tabs on labor costs as a % of your sales forecasts.
Organize your team of people into a database online. Contact information and important details on all staff (present and past) are at your fingertips, wherever you may be.
Easily manage your staff's availability. Your staff enters Time Off requests here. You can approve or decline requests, or leave them open - using your computer or phone. When scheduling, you're armed with whose available and who has requested time off.
Store files and documents with us and share with your staff. Upload important documents here and share them with your staff. Make them available to managers only - or all staff. We back everything up each day, so you'll never lose them.
Improve day-to-day communication with your management team. Use Fly Notes to post and share notes, events, action items etc. with your management team.
Get a bird's eye view of all your locations. Your multi-unit dashboard keeps you updated on scheduled labor costs and pending schedule changes at each location. Easily pop in and out of each account with one login.
Schedulefly Screenshot: Hang your schedule on the internet. Deliver schedules to everyone via the web and/or email and text. Shift changes and trades happen online - with your approval. Your daily crib sheet arrives via email each morning with a handy list of everyone coming in Schedulefly Screenshot: Schedulefly is a great way to schedule and communicate with restaurant staff. It's on the web, so no downloads required. No version or space requirements either.  It works well on any kind of laptop, tablet or phone. Schedulefly Screenshot: Keep an eye on what your scheduled labor costs. Quickly view labor costs as the schedule is built and changes throughout the week. Keep tabs on labor costs as a % of your sales forecasts. Schedulefly Screenshot: Organize your team of people into a database online. Contact information and important details on all staff (present and past) are at your fingertips, wherever you may be. Schedulefly Screenshot: Easily manage your staff's availability. Your staff enters Time Off requests here. You can approve or decline requests, or leave them open - using your computer or phone. When scheduling, you're armed with whose available and who has requested time off. Schedulefly Screenshot: Store files and documents with us and share with your staff. Upload important documents here and share them with your staff. Make them available to managers only - or all staff. We back everything up each day, so you'll never lose them. Schedulefly Screenshot: Improve day-to-day communication with your management team. Use Fly Notes to post and share notes, events, action items etc. with your management team. Schedulefly Screenshot: Get a bird's eye view of all your locations. Your multi-unit dashboard keeps you updated on scheduled labor costs and pending schedule changes at each location. Easily pop in and out of each account with one login.

Schedulefly Bewertungen

Schedulefly Bewertungen

Gesamtbewertung
4,9
/
5
Ausgezeichnet
69

Sehr gut
12

Durchschnitt
0

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionen
4,7
Bedienkomfort
4,8
Kundenbetreuung
4,8
100% haben diese Anwendung empfohlen
Jon A.

Useful, streamlined, always functional

It is efficient, it is simple, it's priced reasonably, and it is just a fantastic platform for running a restaurant.


Mit Google übersetzen
Ryan M.

Observations

The software helps us keep all scheduling in line while ensuring our employees are responsible for their own time off requests and pick up needs. The message wall is helpful to get a message out to the entire team.


Mit Google übersetzen
Ivy M.

Nice and simple, but maybe too simple?

One of our department heads had experience with this software from another job, and he was allowed to use it at our venue although the rest of our team uses Homebase.

That manager obviously loved Schedulefly, but the rest of our department heads did not prefer Schedulefly.

The manager has since moved away and we will be discontinuing the use of Schedulefly altogether.


Mit Google übersetzen
Scott M.

Simple, intuitive, restaurant-focused design allows seamless integration into your operation.


Mit Google übersetzen
Travis T.

Solid, thorough, no b.s. frills, quality industry specific program w/ TOP notch customer...

Already stated. It's good stuff.


Mit Google übersetzen
Jon A.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Useful, streamlined, always functional

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

It is efficient, it is simple, it's priced reasonably, and it is just a fantastic platform for running a restaurant.

Vorteile

Schedulefly is a great tool for a multi-location restaurant unit. There's a parent login to each of your locations, and it's easy for staff who work between them to participate in multiple of them. The mass text feature is great for staff who aren't so great about checking email. In general, the tool has everything you need, and not a bunch of extra features that you don't.

Nachteile

The only complaint I have is that it isn't part and parcel of my POS, so there is a bit of redundancy.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ryan M.
Branche: Restaurants
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Observations

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The software helps us keep all scheduling in line while ensuring our employees are responsible for their own time off requests and pick up needs. The message wall is helpful to get a message out to the entire team.

Vorteile

I like being able to have a view of a schedules draft while being able to edit. It is also helpful they do not need to be both set to the same position.

Nachteile

It would be helpful to have a feature that lists a prefers to work and does not prefer to work designation that each employee can fill out. Sometimes employees will try to use their time off requests to accommodate their preferences, not necessarily their actual availability.

It would also be helpful to have shift swaps made clear, separate from shift pick ups.

The mobile version of the site doesn't allow me to see a quick view of the schedule for the day of the pick up request.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Ivy M.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Nice and simple, but maybe too simple?

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 3.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

One of our department heads had experience with this software from another job, and he was allowed to use it at our venue although the rest of our team uses Homebase.

That manager obviously loved Schedulefly, but the rest of our department heads did not prefer Schedulefly.

The manager has since moved away and we will be discontinuing the use of Schedulefly altogether.

Vorteile

This is a very stripped down scheduling solution with a low-tech feel.

I love the daily crib-sheet emails, showing the scheduled staff in a very simple text-based format.

I think that the way employees can be grouped by the roles they fill is much more intuitive and user friendly than with other solutions like T-Sheets or Homebase.

I like that the cost is not based on the number of active users.

Nachteile

Because our theater uses project-based cost accounting, it's frustrating that I cannot assign a customer or job code to a given shift.

I prefer a solution with an integrated time-clock function. I think you can get a time clock with schedulefly, but it comes at an additional charge.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 4.0/10

Scott M.
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Simple, intuitive, restaurant-focused design allows seamless integration into your operation.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The software's ease of use means no training is required and this means that a lot of formerly time consuming issues - shift trades and shift checking for example - are so easily done that I have forgotten what it was like before we started using Schedulefly. The price is also fantastic. As is the customer service.

Nachteile

There is nothing to dislike about this software. FYI capterra verified me through my linked in profile and it is making me use my distillery as my organization. I also have Top of the Hill Restaurant and Brewery and that is the organization I use Schedulefly for.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Travis T.
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Solid, thorough, no b.s. frills, quality industry specific program w/ TOP notch customer service.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 15.5.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Already stated. It's good stuff.

Vorteile

It works, it's consistent, it eliminates so many unnecessary miscommunications, it empowers our crew and allows flexibility with scheduling across the board, whilst strengthening the teamwork mentality. It keep everyone accountable and connected without being invasive. The Schedule Fly crew are committed to their product and live it through their customer support as well as involvement in the restaurant industry as a whole.

Nachteile

Haven't found one yet. It is simplistic, functional and thorough by design, happy customer for several years now.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,5/10
Basierend auf 81 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Schedulefly Preis

Schedulefly Preis

Beginnt ab
30,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Basierend auf 81 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Schedulefly Funktionen

Schedulefly Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,7/5
Basierend auf 81 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Schedulefly Häufig gestellte Fragen

Schedulefly Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Schedulefly.

F. Welche Preispläne bietet Schedulefly an?

Schedulefly bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 30,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Schedulefly?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Schedulefly

F. Wer sind die typischen Nutzer von Schedulefly?

Schedulefly hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Schedulefly unterstützt?

Schedulefly unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Schedulefly an?

Schedulefly hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Schedulefly mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Schedulefly unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Schedulefly?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Schedulefly hat

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Schedulefly an?

Schedulefly bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Telefon-Support