
Über HotSchedules
HotSchedules ist eine Anwendung zur Mitarbeitereinsatzplanung und Personalverwaltung, die für den Einsatz in Restaurants, Einzelhandels- und Gastgewerbebranchen und anderen kundenorientierten Unternehmen entwickelt wurde. Die HotSchedules-Plattform automatisiert betriebliche Aufgaben wie Planung, Schichtkommunikation, Berichterstattung, Prognose, Rekrutierung und Schulung.
Mit den nativen Android- und iOS-Apps, auf die alle Mitarbeitenden zugreifen können, können die Nutzer ihre Urlaubs- und Schichttauschanträge aus der Ferne verwalten. Speichere Dokumente und Mitarbeiterinformationen in einer cloudbasierten Datenbank für den Zugriff jederzeit und überall. Nutze das HotSchedules-Recruiting-Tool, um kostengünstig Personal zu suchen und einzustellen, und das Schoox-Tool, um Schulungen für Mitarbeitende zu organisieren.
Bilder








Du bist nicht sicher, ob HotSchedules das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen

HotSchedules
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
ClockShark

Homebase

Humanity

Deputy

Nutzerbewertungen
Hast du HotSchedules bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great for scheduling staff in the restaurant industry
Bewertet am 14.1.2019
I used this app to schedule a full restaurant staff including FOH BOH and Managers. This tool is...
I used this app to schedule a full restaurant staff including FOH BOH and Managers. This tool is incredible useful and negates the need to figure out scheduling most weeks. All employees can submit their availability and I can schedule them badsed off of this availability without thinking to check because it bars me from scheudling people outside of their approved availability. No more scheduling issues!
Vorteile
Intuitive User interface
Easy to add new users
Great scheduling utility
incredible for contacting staff on a large scale
Has a mobile app that users can use
Nachteile
The mobile app costs money so most of my staff refuses to download this app which sends them push notifications in the event I need to contact them all. I believe that since we are already paying to use the software this app should be free to download. Without a login the application is useless so the fact you need to pay to download the app is very ridiculous.

- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Hotschedules is so easy to use
Bewertet am 4.11.2021
Vorteile
Hotschedules changed the restaurant industry when it came out. I have worked in the industry for over 10 years, so when this software came out. It really changed the industry. Before we would have to wait for a photo of our schedules and sometimes we would miss our shifts or getting our shifts covered was so difficult. When hotschedules came out , you never wondered when your shift was. You are reminded when you have a shift and if you need a shift covered you simply post it up. It is a secure way to have everyone feel accountable and be accountable for work.
Nachteile
The only thing I had a trouble with when I first started using hotschedules was understanding how to update my availability for work but once someone showed me its a no brainer.

- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
HotSchedules eliminates any excuse for missing shifts!
Bewertet am 26.3.2019
HotSchedules is the only scheduling software I've seen that meets the needs of the many workplaces...
HotSchedules is the only scheduling software I've seen that meets the needs of the many workplaces I've been a part of!
Vorteile
I have found that HotSchedules solves the ever-present problem in any workplace: "I didn't know I was scheduled!" Even when employees swap shifts or take another employee's shift, the software shows them that they maintain ownership of their originally assigned shifts until manager approval.
Nachteile
The fact that users have to pay to download the app on their smartphones is challenging. Although the workplace pays for the software, employees have to pay to get the software on their cellphones. This problem is compounded by the fact that the website doesn't have a very interactive design, much unlike the app, so employees often have to get the app to have a decent experience using HotSchedules.
Antwort von Fourth
Thank you for the review Alainna, really appreciate you taking the time. Please don't hesitate to reach out to Customer Care with any questions or issues you may have down the road.

- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
All in one scheduler and social exchange
Bewertet am 13.11.2019
Vorteile
Users can be grouped into categories based on department, allowing for effective communication without clutter. Also users' title and contact information is kept in a master directory readily available to other users. Another great feature is push notifications regarding company announcements, published schedules, and schedule changes. No need to constantly check the app for changes.
Nachteile
There is no free version of the app, which could be problematic for some employees. Although not expensive, some users don't like to pay for an app to view their schedule.

- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
The best way to post work schedules
Bewertet am 28.8.2018
I have thoroughly enjoyed using the app, and it has allowed me to take opportunities that have made...
I have thoroughly enjoyed using the app, and it has allowed me to take opportunities that have made me additional money I otherwise would not have known about. I recommend the app to my other coworkers, as it is only a dollar or two one time and you never have to worry about losing your schedule or wondering when all your shifts are.
Vorteile
I can access my work schedule whenever I want because it is both a website and an app. It not only tells you what your schedule is, but allows you to see who else you are working with. This is beneficial if you are trying to adjust your schedule for time off so you know exactly who is available and who is not, which saves a lot of time.
Nachteile
If you have marked yourself as unavailable it should flag someone from being able to add you to the schedule in that slot so that the person creating the schedule realizes they have made an error.
HotSchedules Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HotSchedules.F. Welche Preispläne bietet HotSchedules an?
HotSchedules bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von HotSchedules?
HotSchedules hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von HotSchedules unterstützt?
HotSchedules unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Spanisch
F. Unterstützt HotSchedules mobile Geräte?
HotSchedules unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert HotSchedules?
HotSchedules kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Brink POS, Future POS, Heartland Restaurant, JTECH Table Management, NCR Aloha, POSitouch, Plate IQ, Restaurant Manager, Revel Systems, Silverware Avrio, Squirrel POS, Toast POS, Upserve, onePOS
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet HotSchedules an?
HotSchedules bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für HotSchedules gefundenen Softwarekategorien an.